Sök:

Sökresultat:

3352 Uppsatser om Marketing function - Sida 64 av 224

SPELA MERA : ?vidareutveckling av design och funktion på Interaktiva VideoTerminaler

This Master of Science thesis is conducted at the faculty Integrated Product Development at theRoyal Institute of Technology and in cooperation with EssNet Interactive AB, both situated inStockholm. In the report the final results and the road to get there is described as well as thedesign process and how the process is used to obtain the goal of this thesis.The author of this thesis has developed the design and the function of an interactive videoterminal (IVT) and by using semantics created an encouraging gaming design. The projectspurpose was to change the anonymous withheld shape and produce an experience of gamingmachine that has been absent. The work was aimed to answer the question: How does oneproceed to develop the IVT and by using semantics creating an understanding of gamingmachine?In general the author wants to show that small changes, with the help of design and its signals,can completely change the overall picture of a product.

Sociala allianser - gränsöverskridande samarbete

Bakgrund: Statliga och kommunala myndigheter, liksom privata företag och ickevinstdrivande organisationer verkar idag för att bekämpa samhällsproblem och negativa beteenden såsom drogberoende, rökning och dåliga matvanor. För att påverka samhället i en positiv inriktning kommuniceras hälsofrämjande och sociala budskap på olika sätt, dock med varierande framgång. Detta beror på organisationernas natur och verksamhetssyfte, men framför allt på de varierande resurser de olika aktörerna har att tillgå. Kännetecknande för icke-vinstdrivande organisationer är det ideella syftet och bidragsberoende från såväl privatpersoner, företag som statliga bidrag. På senare år har konkurrensen om givarnas pengar ökat, vilket har fått till följd att de icke-vinstdrivande organisationerna har utvecklat och fördjupat sitt engagemang i företagssamarbete.

Product Displacement : -  En studie om dess effekter

Syfte: Syfte med uppsatsen är att öka vår kunskap om product displacement samt att utreda den påverkan product displacement har på mottagaren sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Pararellt undersöks om fenomenet kan vara en fördel eller nackdel i marknadskommunikationen. Utgångspunkten i utredningen är att varumärkesinnehavare själva använder sig av product displacement.Metod: Denna studie har genomförts med en kvalitativ metod och induktiv ansats. Metodvalet har sin utgångspunkt i den bristande teorin då fenomenet product displacement är ett nytt begrepp sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Undersökningen bygger på tjugo kvalitativa intervjuer med mottagare av product displacement samt två respondenter med yrkesanknytning inom marknadsföring.Avgränsningar: Denna uppsats behandlar endast product displacements effekter på mottagaren som i vårt fall är begränsat till studenter i ålder 20-25 år.

DET ÄR DE SMÅ TINGEN SOM GÖR DET... Rakknivens respektive pincettens roller och dualism i den nordiska bronsålderns samhälle

ABSTRACTThe aim of this essay is to analyze and discuss the razors? and tweezers? roles and dualism between them in the Nordic Bronze Age societies. This paper is an attempt to investigate what these little things can tell us about the people that were buried with them. For this purpose I have examined material of burial that consist of finds of razors respective tweezers and their connection with artefacts in the graves. I have done a comparative and contextual study together using quantitative and qualitative methods to investigate their roles and dualism.

The One to One Master Thesis : Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv

SammanfattningTitel: The one to one master thesis ? Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektivKurs: FED 321, Marknadsföring i imaginära organisationer, Vt 2006Författare: Karolina Arestad, Christopher Horn, Christoffer RamstadiusHandledare: Stig G JohanssonExaminator: Stig G JohanssonNyckelord: One-to-one marketing, anpassning, lärande relation, värde, sällanköpsvarorBakgrund: Nytt fokus på kunden innebär att företag mer på en individuell nivå ska förstå kunden och dennes kräsenhet för att villkor och behov lättare ska kunna tillgodoses. Innebörden av detta leder till ett arbetssätt för marknadsföring som har blivit ett alltmer vanligt begrepp, nämligen one-to-one marketing, och som är myntat av Peppers och Rogers. De har teoretiskt presenterat ett tillvägagångssätt; implementeringsprocessen, för att införa one-to-one marketing. Processen innehåller fyra steg; identifiering, differentiering, interaktion och anpassning som ska hjälpa företag att mer optimalt förstå kunden så dennes behov kan tillgodoses genom anpassning av de produkter eller tjänster som erbjuds.

En överfull brevlåda : En undersökning om direktreklamens utvecklingsmöjligheter

SyfteSyftet med uppsatsen är att vi ska identifiera nya potentiella utvecklingsmöjligheter med direktreklam.Vilken betydelse har DR för företagen?MetodDen här uppsatsen har vi valt att genomföra utifrån en deduktiv ansats med en kvalitativ karaktär. Det här valet gjorde vi därför att vår strävan har varit att kunna besvara vårt forskningsproblem. Vi har genomfört sex intervjuer, för att ha kunnat samla in våra empiriska data, med personer i ledande positioner på företag som arbetar eller är i kontakt med direktreklam. Tre av dessa har varit personliga intervjuer, två telefonintervjuer och en via e-post.SlutsatserVi har kommit fram till att direktreklam är en mycket stark och fortfarande mycket aktuell marknadsföringskanal.

Att twittra sig till framgång : En kvalitativ studie om tre PR-byråers strategiska kommunikationsarbete med det sociala mediet twitter

This essay focus on the social media Twitter and how three Swedish PR practitioners view and use communication strategies for this social media. Twitter was created 2006 and is kind of a new channel in the digital world. The micro blog has over these few years attracted 175 million users across the world. In Sweden there is 91 000 registered users and according to a survey, 11 000 of them are active by tweeting once a day.Twitter is highly current and all kinds of people are using the social media, for example, artists, companies and individuals. Twitter is with its highly number of users building a new market for organizations to find their stakeholders.

Differentiering ur ett konsumentperspektiv

Abstract Semester and year: Spring, 2008Writers: Victor Andersson and Filip ForslundTutor: Thomas HelgessonProgram: Marketing program, Halmstad University - School of Business and EngineeringTitle: Differentiation from a consumer perspective - How important is differentiation from a consumer?s perspektive when choosing a residence? Presentation of problem: How important is differentiation from a consumer?s perspective when choosing a residence?Purpose: The purpose is on basis from previous theories on the subject to describe what kind of differentiating that from a consumerperspective is the most important when choosing a residence. Key words: Differentiation, brand, apartment market Methodology: This thesis is built on an qualitative method, where eight open individual interviews have been made. Our choice of respondents was based on what kind of respondents that could give us the most accurate information on the subject which we based on relevant variables. Theory: The framing of the theories is based on a marketing perspective within the area of differentiating and focuses on how companies use different tools to differentiate their offer to create competitive advantages.

Cirkelformen i landskapet : funktionen och användningen av cirkelformen i landskapsplaneringen

The Circle is a strong form that influences the landscape. It also has symbolic value which influences our feelings and experiences. This Thesis project examines the Circles? characteristics and its significance in various connections. The goal of this Thesis is to examine what role the Circle plays in various situations and what motives there are for using it is landscape architecture. The basis for this Thesis work is a proposal which has been drawn up for development of the rural area between the villages of Hofterup and Löddeköping in the municipality of Kävlinge.

Identifiering av konfliktbestånd med hjälp av laserskanning

The interest in harvesting wood fuel in conflict stands has grown in recent years as a consequence of the increased demand for biofuel. Conflict stands are young forests that have not been cleaned and have a large number of stems ha-1with a great height and diameter distribution. This means that traditional field measurements in conflict stands are difficult and very time consuming. Therefore, the forestry sector is in need of new, more efficient inventory methods. In this study, the Lidar data from Lantmäteriet?s (the Swedish mapping, cadastral and land registration authorities) new national height model was used in combination with plots from the Swedish national forest inventory from 2009 to create functions for; height, volume, diameter and number of stems.

Googles varumärkespolicy : En föränddring av varumärkets värde?

During September 2010, Google decided to change their trade mark policy to allow keywords which is equal to an already own trademark to be offered to all who intend to link the word to their ad. They offered a service for this called Adwords. The update followed since The Court Of Justice (CoJ) stated that Google does not commit trade mark infringement by doing this. The question to answer is whether the proprietors of trademarks can do something to stop them from being used by competitors as keywords in Adwords. CoJ has stated that the advertisers are infringing the exclusive right of a trademark if the used keyword is identical to the trademark, the commercial focuses on products that is identical to the products which are registered on the trademark and if the commercial makes it difficult or impossible to an average internet user to decide whether the products originate from the proprietor, a company which has a financial connection to the proprietor or a third party.

Förändring i färdigvarulager och utlastningen av foder efter införande av en ny produktmix : En fallstudie på Lantmännen Agroetanol

This Master thesis was written for Lantmännen Agroetanol in Norrköping concerning the layout of their finished goods inventory and unloading of feed after introducing a new product mix. Lantmännen Agroetanol has two production lines which produces feed. Both lines lead to six silos, used as inventory of finished goods. The feed from the two production lines differ in terms of quality, where as Lantmännen Agroetanol wants to separate their finished inventory in order to charge a higher price, by selling the better product as a premium. With two different feed products the yearly revenue is expected to increase which motivates a research about the current capabilities and necessary changes to be made in the factory.

Minnen i marknadsföring: Nostalgia in advertising, communication effects, relationships and critical periods for establishing emotional bonds to collective events

Many perceive a boom in nostalgia and what is retro, especially within the marketing discipline. This thesis studies how nostalgia functions in the advertising context and aims to shed light on which effects there are from nostalgia evoking communication, what connections there are with other important factors as well as aspires to develop the understanding of the underlying psychological aspects and the emotional bonds to events (as nostalgia evoking stimuli in the thesis), which pave the ground for nostalgic emotions. Point of origin has been classical measures of communication effects and models of connections and causality and to these important factors have been added. Results show clear connections and correlations between nostalgia and positive communication effects, even with control for other factors that may interfere. However, the results show that some factors have moderating effects that should be important to take into consideration, namely how well the brand and the event in the ad are perceived to fit the advertising context.

Nationell kultur&Relationsmarknadsföring : Nationella kulturella olikheters betydelse i affärsrelationer mellan svenska och japanska affärsmän

The globalisation of the world is believed by some to homogenise individuals from different national cultures. However, the values and norms of an individual are deeply rooted in their national culture and are therefore difficult to change. Since birth these values and norms are learnt through interaction with others within a specific national culture. The differences in values of a national culture are shown in the cornerstones of the nation. These cornerstones are language, aesthetics, religion and social institutions.

Icehotel : Resan du minns!

Syfte: Den här studien undersöker hur företaget Icehotel arbetar med marknadsföring samt vad som lockar turisten att besöka denna turistattraktion. Vi har valt att studera och forska närmare kring människans fem sinnen, vilket består av syn, ljud, lukt, smak och känsel.Metod: I denna studie arbetar vi med kvalitativa metoder. Vi har utfört en deltagande observation på plats för att kunna få en djupgående förståelse för hur de fem sinnena påverkas under vistelsen. En stor del av empirin består av information som vi har fått genom email- och kvalitativa intervjuer. Det är sju informanter som har besvarat våra intervjufrågor.

<- Föregående sida 64 Nästa sida ->