Sökresultat:
1758 Uppsatser om Marketing Law - Sida 51 av 118
Medarbetarna spelar domino med konkurrensmedelsmixen - medarbetarnas nöjdhet som katalysator
The most vital for a business is to understand how to please and satisfy its customers in order to make them loyal to the company. Companies weapon for competition in the retail business is defined through the retail mix. The retailer however often have limited resources whereas they have to prioritize between the factors included in the retail mix. The main purpose for this paper is to investigate what kind of internal connections that may occur between the factors in the retail mix, with focus on the job satisfaction as a catalyst on driving the values of the parameters included in the retail mix, where the factor service is the starting shot for the others included..
Customer Relationship Management : hur tillämpas detta i företagen?
Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre..
Skomakarens barn : studie om relationsmarknadsföring inom eventbranschen
Eventföretagen har en positiv inställning till relationsmarknadsföring och tycker att de använder sig av den. De marknadsför sig på ett ungefär likadant sätt genom de kanaler som är skilda från kanaler som används vid transaktionsmarknadsföring. Det som kännetecknar implementeringen av relationsmarknadsföring är företagets attityd till relationer med sina kunder och samarbetspartners samt förståelsen av vilken roll kommunikation och interaktion spelar i deras arbete..
Reklam för Reklam : En studie av reklambyråers marknadsföring
Vårt syfte med denna studie är att genom en undersökning av reklambyråer få en förståelse för hur de går tillväga med sin egen marknadsföring riktad till marknaden av reklamköpare. Vi vill därmed se om tillgänglig teori kan tillämpas på en reklambyrås externa kommunikation. Det ingår även i vårt syfte att genom denna studie kunna förse Stigges Reklam med förslag till deras marknadsföring..
Studenternas bankmarknad; en förändrad studentpopulations förhållande till banker
Banks are an important institution for the economy of a society. During the
later years the world of banking has changed. Several new actors have entered
the market and taken over traditional bankservices as well as new ones. The way
of conducting banking has changed with the event of new technology. One of the
banks customer segments, the students have also been under a change.
With a changed market companies have to adapt to the new rules of the game.
Teori och Praktik : En studie beträffande svensk forskning om internationalisering i svenska företag och dess relevans för praktiker utifrån Handelskammaren, Exportrådet och forskare
Title: Theory and Practice: A study of Swedish Research on the Internationalization in Swedish Business and its Relevance to Practice´s, according to The Camber of Commers, Swedish Trade Council and researchers.Main issue: Within marketing science, there is an general ongoing discussion about the gap between researchers and practitioners, this leads to the thesis main issue on whether the Swedish marketing research conducted in the internationalization of Swedish companies, is relevant to practitioners and provides essential tools for practitioners to applicable in real business situations.Purpose: The purpose is to answer the problems of theory and practice, what it looks like and what the underlying factors and impact difference between internationalization theory and practice are.Method: The thesis has a qualitative methodology mainly based on theory, as well as empirical findings from researchers and organizations working with Swedish company's internationalization.Results: The result shows that there is a difference between theory and practice and that there are several factors underpinning this. Theories primary purpose is not to be practical but to explore an unanswered need to create an understanding to the researcher?s audience, which is other researchers, thereby are theories based on knowledge not demands from the practitioners. The result also shows that the internationalization theories can be applied in practice´s reality on the internationalization of companies. Research degree of generality has a sense of reality given by the empirical studies which therefore reflects the reality of the theory which gives theory a content of truth.Conclusion: The gap that exists between theory and practice has both positive and negative effects.
Sponsring
Bakgrund: Det finns många olika sätt att marknadsföra sig på idag. Det kan exempelvis vara via sponsring. Sponsring är en markandsföringsform som ökar för varje år trots att forskning tyder på att det fortfarande är svårt att räkna på investeringen.Syfte: Studien har som syfte att öka förståelsen för varför företag väljer att sponsra en elitidrottsförening trots att det är svårt att räkna hem investeringen. Vi har valt att fokusera på fotbollsföreningen IF Elfsborg.Design/metod: I studien används en abduktiv ansats vilket innebär att vi har fått komplettera vår ursprungliga teoridel med mer teori allteftersom vi upptäckte fler delar under vår empiriinsamling. Empirin har samlats in genom en kvalitativ studie där vi har intervjuat personer som är ansvariga för företagets sponsring.
Hur påverkar en konkurrensutsättning och ett varumärkesskifte statliga företags varumärkeshantering?
It is important for all companies to be seen on a competitive market.
It?s all about positioning yourself so that you?re seen and that you?re
are attractive for both customers and employees. A crucial factor to
achieve this are how the brand are handle directly by the company it
self and by the market. Establishing a brand on the market is not easy
and it takes time to establish what the company stands for. To be able
to succeed with this you need to have a strategy and a strong belief on
the brand.
Den lilla grossistens ändrade omvärldsförutsättningar : En fallstudie på en liten grossist inom VVS-handeln
Uppsatsen behandlar mindre grossisters situation på marknaden i Sverige. Mindre grosssisters nyckelposition i den traditionella värdekedjan suddas ut alltmer. Grossisterna måste finna nya vägar för att behålla de befintliga kunderna. Därför måste de skapa mervärde, vilket i sin tur skapas genom att utveckla olika former av samarbete med sina kunder..
Kundorientering : ideal och verklighet
Det totalt kundorienterade företaget finns med största sannolikhet inte i verkligheten. Kanske finns det totalt kundorienterade företaget inte ens i teorin då det är svårt att veta exakt hur alla kunder värderar olika kundorienterade satsningar.Även om man söker kriterierna för det totalt kundorienterade företaget ser man olika behov och önskemål beroende på var man letar och vilken typ av kund man undersöker. En kund reagerar positivt på delar som andra kunder kan reagera negativt på..
Blod, svett, tårar? och Word of Mouth? ? Att arbeta aktivt med Word of Mouth
Det blir allt svårare för företag att särskilja sig på marknaden. Traditionell marknadsföring är inte längre lika effektiv som förr, och idag finns flera olika strategier för att sticka ut i bruset. Kring varumärken och produkter skapas ofta ett rykte, som ibland antingen kan vara positivt eller negativt. Ibland har detta rykte uppkommit utan påverkan ifrån företaget, men det finns även strategier för att skapa och påverka sitt eget rykte. Ett positivt rykte kan leda till ökad försäljning och vinst.
Framtagning och miljömärkning av kvicksilverfri xenonstrålkastare
The project this report is handling has been implemented on NBB, Nordisk Bilbelysning AB in Linköping. The company produces and develops lightning and searchlights for all types of vehicles. Lately NBB´s supplier of electronics, OSRAM, has developed a mercuryfree xenon lightsource. Mercury is one of the most hazardous environmental waste and to get rid of the mercury entirely in the lightsource is a big step that means alot for the environment.This lightsource will be placed in one of NBB´s worksearchlights called My, and will be sold as an alternative to mercurycontaining searchlights. NBB wants to put an environmental label on this product and they want to have essential information about the product that is needed for the production.
Brand equity and corporate responsibility : a review of brand valuation methods
During the last decades, brand equity has been a priority topic for both practitioners and academics. In accordance with the structural changes in the economic settings caused by the so-called "new economy", corporations being confronted with a shift on perceived business value structure from tangible assets to intangibles. On the other hand firms increasingly are adopting more responsible behaviour towards their societies. In this context, one critical question is to understand how corporate conduct may affect brand equity. The purpose of this study was to find how brand equity (BE) measurement methods embrace corporate responsibility (CR), based on a literature review.
Snabbare, smartare och hungrigare? : En fallstudie av företagsidentiteten på Academic Work
Problem: How should a company act to sustain a strong identity and thereby a strong brand image when operating in a changeable world?Purpose: The purpose of this thesis is to analyze whether the corporate identity of Academic Work is strong or fragmented. Further more this thesis aims to give recommendations on how the company could continue working to maintain a strong brand image. Methodology: The thesis is a case study of Academic Work. The study is based on data collected from interviews, a poll as well as data from the company website.
Placebranding : Ompositionering av Växjö
Syftet med denna uppsats är att analysera en enkät som Expansiva Växjö genomfört för att få en bild av Växjös image och undersöka hur nära denna ligger den önskade profilen. Därefter jämförs den strategi som valts för platsvarumärket Växjö med teorier om place branding och i vilken grad dessa tillämpas. Utifrån vår analys av Växjös image och strategi, samt med hjälp varumärkesteori, undersöks också om skapandet av varumärket har potential att bli framgångsrikt eller ej..