Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 7 av 274
Presentation av en marknadsföringsmodell för folkbibliotek
The purpose of this thesis is to construct a marketing model to be used both theoretically and practically when working with marketing in Swedish public libraries. This objective is achieved by first making a literature review of the written works on the marketing of libraries, and then studying the marketing activities at the public library in Bollebygd, Sweden. The theory is based on the marketing mix model the 7 ps, which serves as a framework for the presentation of the empirical result and the analysis. One of the questions posed in the beginning of the paper is how the library has worked with marketing over the past ten years. Through a combination of methods observation, textual studies and interviews the marketing activities employed at Bollebygds library are noted.
Lågkonjunkturens påverkan på den svenska konsumentmarknadsföringen
The purpose of this essay is to analyze and understand the effects that a recession can have on a company?s marketing department. In times of a recession most companies have less means to promote their products to their target market and to build their brand. This means that cutting the marketing budget will show some effects on today?s way of marketing.
Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring
The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. The most recent type of marketing is web marketing. The fact that web marketing is constantly changing raise the question of how effective different types of web marketing are.The purpose of this study is to investigate four selected types of web marketing. This is achieved by comparing the response from the consumers and the cost for the different types of web marketing.
Marknadskommunikation : en studie hos Skara Näringslivsoffensiv
The purpose of this thesis is through a case study and a survey; to examine the most appropriate communication channels between a sender and a receiver. It also aims to make this relationship more effective.The following questions are to be answered:1. Which communication channels ought to be used to optimize the message from Skara Näringslivsoffensiv to its target group?2. Which communication channels is Skara Näringslivsoffensiv planning to use?3.
Den fungerande stadsplaneringen : En studie i uppfattningar och effekter av torget och dess påverkan på demokrati
In this undergraduate thesis you will venture on a journey through the land of democratic values and urban planning. My research question is stated as: whether or not urban planning can show effects on democratic values and whether or not the municipalities in Sweden takes these possible effects into account when planning their city centres. You will in my theory part of this thesis be able to read about different views on urban planning and on democracy. Famous authors like Robert D. Putnam and Richard Florida will be examined as well as other theorists on democracy and urban planning.
Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]
Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..
Kunskapsöverföring, Utvärdering och Lönsamhet - tre perspektiv på utbildning - en fallstudie av Axis Communications'' Academy
Vår studie är inriktad på att finna en heltäckande modell för lönsamhetsberäkningar på utbildning mellan företag. Genom en fallstudie har vi studerat Axis Communications' Academy, där Axis Communications utbildar sina kunder inom nätverkskameror. Vi har fört samman avkastningsberäkningar (RoI) med kunskapsöverföring och utvärdering av utbildning till en modell vi kommit att kalla Modell för Kunskapsöverföring, Utvärdering och Lönsamhet, KUL-modellen. Modellen har sammanfört tidigare forskning inom Knowledge Transfer och Human Resource Development, för att komplettera RoI. I modellen framgår att det går att mäta kunskapsöverföringen i en utbildning genom faktorerna Erfarenhet, Avstånd, Relation, Motivation, Reaktion, Implicitet och Specificitet.
Herrljunga stationsområde - en praktisk tillämpning av tre analysmetoder
Vi reser allt mer och vi reser allt längre. Till följd av vidgade
arbetsmarknader och en ökad klimatmedvetenhet har tågresandet fått större
fokus, och orter med järnvägsstationer har fått ökat intresse både för in- och
utpendling. Ett välplanerat stationsområde kan vara avgörande för en
stationsorts attraktivitet samtidigt som de är bland de mest komplexa områdena
att planera. Sambanden mellan den fysiska utformningen av stationens närområde
och människors transportval kan vara svår att uppfatta. För att kunna
presentera planeringsförslag i ett stationsnära läge krävs därför grundliga
analyser av ortens lokala planförhållanden.
Syftet med detta kandidatarbete är att utvärdera analysmetoder för bedömning av
orter i stationsnära lägen som kan appliceras på Herrljunga tätort, genom att
studera tre handböcker från andra delar av Sverige.
Effektiv och användarvänligresursplanering i reklambyrå
It has become more common for organization to operate a lot of projects at the same time. These projects affect each other, either in way of resources or technical. Projects in a multi-project environment depend and affect each other, and in most cases they rival about resources, decision-makings and priority. To lead a project portfolio with several projects is a major challenge. The most common problems that occur are vague objective, unclear working conditions, resource shortage and problems of priority.
Cykelstaden - en studie av planeringsåtgärder och infrastruktur för en cykelvänligare stad
Ett samhälle där en hög andel av transporterna sker på cykel har många fördelar
för miljön, hälsan och ekonomin. Inom staden har cykeln även fördelen att den
tar lite utrymme i anspråk och kan bidra till en attraktivare stadsmiljö.
Syftet med detta arbete är att presentera åtgärder som ger förutsättning för en
ökad och säker cykeltrafik. Baserat på svenska och utländska riktlinjer samt
exempel från städer med en hög cykelandel ges en överblick över olika sätt att
främja cykling i staden. Det handlar om att inkludera cykelplanering i övriga
stadsplaneprocesser, att skapa strategier för stadens utveckling av cykling,
att satsa på fysisk infrastruktur anpassad efter cyklisters behov och att
informera och följa upp de mål som sätts.
Marknadsföring via sociala medier : Social Media Marketing
The thesis work focuses on marketing and its point of departure centers on mapping the utilization of social media as a form of marketing. The choice of this thesis subject has been deemed by the authors as one of particular interest due to the current popularity of social media in the Internet connected society and their use as marketing tools. Specifically, this thesis sets out to explore how companies exploit social media tools in marketing and how their use affects retail operations and customer relations in an effective and creative way.The report concentrates on qualitative data collection, the interview answers of four respondents, of which, two are considered experts within the field of social media. The choice of suitable respondents was strategic with the goal of covering as large a portion of the social media field as possible; one social media educator that works with companies and one who assists companies with social media applications. The remaining two respondents work in marketing and communications and employ, as part of their job, social media tools such as Facebook and Twitter.
Banar spår väg för framtiden? En jämförande fallstudie av tre intraurbana kollektivtrafiksatsningar.
Dagens samhälle är helt beroende av transporter. Av alla de olika typer av
transporter som finns inriktar sig denna rapport på persontransporter.
Ytterligare preciserat så handlar uppsatsen om intraurbana persontransporter
och kollektiva lösningar på detta.
Rapporten är en jämförande fallstudie och har som mål att belysa hur olika
kommuner motiverar när en större kollektivtrafiksatsning skall göras. Innan
fallen presenteras ges en bakgrund i några av de problem och förutsättningar
som finns inom ämnet.
Relationsmarknadskommunikation : En undersökning som fokuserar på de lokala relationerna i en globaliserad värld
Relationship marketing is an important part of the new view of communication strategies. The theories around this subject has a general and global perspective on how to manage relations and communication problems. But somehow the local perspective is forgotten. In this thesis we have focused on the local market and which demands it has on the work with relationship management. The purpose of this thesis is to find out how relationship marketing can contribute to create a high valued brand on a local market.
Traditionella metoder eller en dansande rosa panter? : En jämförelse mellan traditionella marknadsföringsmetoder och gerillamarknadsföring
Every day consumers are bombarded with different marketing messages from all possible directions. At the same time consumers starts to actively and consciously avoid these messages. Therefore, marketers have to start thinking outside the box and find new ways to get consumers' attention. One of these methods is called guerilla marketing. The strength of guerilla marketing is its way to be unexpected and unusual.
Lönar det sig att arrangera tävlingar för bästa uppsats och affärsidé?
Purpose: The purpose with this paper is to get a deeper understanding for prizes and awards as a marketing tool and phenomena. Further we want companies/organizations that use this should be able to make better decisions concerning marketing towards students. Maybe they will get better results on the basis of our investigations. Method: We used the qualitative method when we did the interview that was also non-standardized. The survey was quantitative, and the case study comprises both qualitative and quantitative method.