Sök:

Sökresultat:

4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 62 av 274

Varbergs goda jord : en fallstudie om värdering och förvaltning av åkermark i Varbergs kommun

This is a bachelor thesis about arable land in Varberg, from sustainability and it?s relation to local government and management. Arable land has become more important as a natural resource from a global point of view and in concerns of higher demands of food supply, as a result of population growth, higher consumption worldwide and climate change. But the arable land in Sweden is being exploited an increasingly rapid pace and the arable land in Varberg is not an exception of this development. The issue is most topical and the discussion holds questions about a declining agricultural sector, the formal and administrative protection of arable land and because other interests of land use often is given higher priority in community development and planning.

Biblioteksanvändares möte med exponerad litteratur: En enkätundersökning av användares upplevelse av exponering.

The purpose of this thesis is to examine library users experience encountering exposed literature. Shops and stores expose the products they most of all want to sell, a kind of marketing strategy that influences our inclination to buy. By conducting a quantitative study, at two minor public libraries, and using theories from the marketing area this thesis intended to investigate the subject further. Eighty library visitors, between age 10 and XX filled out a questionnaire asking how the users experience or register exposed literature and what makes users borrow or not borrow exposed literature. The respondents find exposed literature helpful in directing them to new interesting suggestions of books they otherwise wouldn?t have borrowed.

Framtidsutveckling i Torsås kommun - detaljhandeln i fokus

Rapporten är ett examensarbete på 20 poäng och utgör avslutningen på min utbildning till teknologie magister i fysisk planering (180p). Arbetet har gjorts under hösten 2000 och vintern/våren 2001. Inledning Samspelet mellan stad och land är en förutsättning för ett långsiktigt hållbart samhälle, men ofta framställs landsbygden med sina mindre tätorter som oviktiga och betydelselösa och de flesta små kommuner kämpar hårt mot stagnation. För den breda allmänheten är dessa kommuner främst en temporär rekreationsplats. Utredningen vill medverka till att stärka och medvetandegöra landsbygdskommuners betydelse i allmänhet och Torsås kommun i synnerhet. Utredningen har valt att analysera hur landsbygdskommunen Torsås kan uppnå en positiv framtidsutveckling och arbetsmetoden är även tillämpbar för andra kommuner. Arbetet belyser även den krassa verklighet som idag råder vid nya detaljhandelsetableringar, där marknadskrafterna i princip har fritt spelrum och där resultatet ofta blir stagnerande stadskärnor och landsbygdskommuner. Syfte Syftet har varit att utreda vilka förutsättningar som finns för en framtida handelsutbyggnad i Torsås kommun och att belysa det komplexa samspel mellan olika faktorer som krävs för att nå en positiv handels- och samhällsutveckling.

Motiverad för riskmedvetenhet? En studie om stadsarkitekterna i Dalarnas läns medvetenhet om, motivation för och arbete med risker vid fysisk planering.

The purpose of this study is to examine how risk is perceived by the urban architect's in the region Dalarna, as well as how this is reflected in their everyday work with risk and decision- making according to urban planning. The ambition is also to show how their risk awareness could be improved. The study is written in cooperation with Länsstyrelsen Dalarna as a part of their regional long-term goal to improve the region's proactive risk' and crisis management. The study is based upon 12 semi-structured interviews with local urban architects conducted during the summer and autumn 2007. The result shows that some architects are motivated for working with risk and think that risk awareness should be integrated in their everyday work, while others are not motivated and think that risk is more of a passing trend.

ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : -         Från ett företagsperspektiv

AbstractTitle:                                    To attract costumers attention in a advertisingfilled community- From a company view Authors:                              Kerstin Ivarson and Diana Kuttner Advisor:                              Navid Ghannad. Level:                                  Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009 Key words:                          Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message Question:                             How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community? Purpose:                              To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. Theoretical framework:       The theory describes the media develop and the effective parts of different media channels. How the media noice looks today and how the customers choose with emotion and needs. Methodology:                      We used a deductive approach as a starting point and after that study five different companies in border of media, advertising and event. Empirical framework:         Based on theory have we study five companies, Starcom, Picnic kommunikation AB, Klassons Mediabyrå, 7billion and Hansens. All companies are in the border of media, advertising and event. Conclusions:                       The most important of our study of marketing is to proceed from the potential customers needs because the advertising is very individual. To catch the customers attention is new, fast and effective communication channels very important.

Sikta mot Stjärnorna: En komparativ studie över bloggares och kändisars effekter på konsumentbeteenden och konsumentattityder

During the second part of the 20th Century celebrities became more commonly used for commercial purposes as they could enhance purchase intentions, word-of-mouth- intentions and change attitudes towards brands and products. Over the last few years blogs and bloggers have become more and more used for product placing and the bloggers? power over consumers? behaviour has grown rapidly. The aim of this study is to compare a celebrity?s and a blogger?s impact on consumer behaviour and try to understand the underlying reasons why they do have such power over their audiences.

Frökens Källa - exploatering med hänsyn - naturnära bostäder vid Karlshamns resecentrum

Arbetet berör ett större naturområde nordväst om Karlshamns resecentrum och är idag ett frekvent använt rekreationsområde för de boende i Karlshamns tätort. Dessa två faktorer, närheten till Karlshamns resecentrum och områdets värde för rekreation och friluftsliv är det som präglar arbetet och som i slutändan vägt tyngst vid utformandet av planförslaget. Målet med planförslaget är att det ska vara en möjlig och realistisk lösning på hur bostäder kan placeras i området. Hänsyn har bland annat tagits till topografin, markens beskaffenhet, skyddsavstånd, beräknad befolkningstillväxt och åsikter från boende i Karlshamn som utnyttjar området. Tillsammans har det utmynnat i ett planförslag gällande ett förbättrat friluftsliv samt tre altarnativ där framtida bebyggelse redovisas..

Bloggares inflytande på varumärkens image

The purpose of our study is to examine the bloggers? influence on the brand?s image to see whether and if so in what way the blogging trend affects the brands. We also want to analyze how companies use bloggers in their marketing. This is a subject that has attracted our interest and that experience has not been touched in a higher extent. Our purpose has led us to the following research questions;Which relationships occur in collaborations between businesses and bloggers from a marketing perspective? In what way in terms of reciprocity can relations be described? To what extent can the credibility through blogs be affected in terms of how brands are presented in the blog? In this study we have used a qualitative method with an abductive nature to create a deeper understanding of our chosen subject.

Ett starkt varumärke: en otillbörlig konkurrensfördel vid privatisering? : En jämförande studie av Apoteket Shop och The Body Shop

Syfte:  Syftet är att analysera och utvärdera Apoteket Shop och The Body Shop som varumärkeMetod:  Denna studie har utgått ifrån ett holistiskt synsätt. Det valda teoretiska förhållningssättet är deduktion och en kvalitativ forskningsmetod i form av djupintervjuer samt kvantitativ forskningsmetod i form av en enkätundersökning.Teorier:  Involvement Theory, Brand, Brand Strategy, Brand Equity, Business Concept, Planning Philosophies, Brand Service Value Chain, Total Communication.Empiri:  Totalt 6 st djupintervjuer med representanter på Apoteket Shop och The Body Shop. Enkätundersökning med 25 stycken kunder på vardera företag.Resultat:  Resultatet visar att Apoteket Shop har ett långsiktigt tänkande men en bit kvar i implementeringsarbetet. The Body Shop har ett långsiktigt tänkande vilket även syns tydligt i deras arbete. Slutsats:  De otillbörliga konkurrensfördelar som Apoteket Shop har är att de redan tillhör ett starkt och väletablerat varumärke. Om Apoteket Shop inte arbetar så att organisationsutformningen är i samklang med den starka affärsidén/varumärket kommer de otillbörliga konkurrensfördelar endast att vara kortsiktiga då förutsättningarna för en långsiktighet inte finns inom organisationen.    .

Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag

Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. Globalization and the increased competition have had a negative impact on the environment but at the same time the desire to solve these issues has increased appreciably. The environmental aspect has been given higher priority by the individual, which led to a wider range of organic products and dramatically increased the number of stores selling organic products, leading to a greater competition among the stores selling organic food.  Problem definition: What factors are important for organic retail business long term survival?Purpose: Trough case studies analyze and evaluate the organic niche retail companies? strategies of marketing.Methods: This study is based on both qualitative and quantitative research methods.

Kostnadsuppföljning avproduktionskalkyler

Calculations are an important part of planning around a construction project. From concept to completion of the project calculation is a tool to try to predict the actual cost. During the production stage in particular, deviations occur which makes the actual cost different from the calculations.This thesis is done in collaboration with JM Residential Stockholm. The study includes a cost follow-up in which a comparison was made between the calculated production cost and actual cost for the five projects. The aim of the study was to observe the most common reasons that a project deviates from the calculated production cost and then summing these causes in a number of categories.

Neoliberal planering, verklighet eller teori?

Neoliberalism står för så mycket mer än att bara vara en ideologi som tar steget ifrån statens kontroll. Förutom att ideologin strävar åt ekonomisk frihet finns det också andra tydliga attityder som riktar sig till samhället i helhet; den enskilda individen, den anställde och staden. Neoliberalismen har påverkat planeringen mycket. Framför allt har tron på marknadens goda effekter förstärkts, medan staten har fått ett betydligt lägre förtroende och inflytande. De inblandade aktörerna har under senare tid blivit fler och detta gäller framför allt aktörer från den privata sfären. Stadspolitiken har också förändrats och har nu ett mer entreprenöriellt förhållningssätt och ett tydligare fokus på att marknadsföra staden.

Glappet mellan samhällets aktörer och individen - en fallstudie av hyrcykelsystemet Styr & Ställ

Detta kandidatarbete syftar till att studera glappet mellan samhällets aktörers mål och de yttre förutsättningar och attityder som individens färdmedelsval påverkas av. Fokus ligger på hur glappet mellan samhällets aktörer och individens färdmedelsval avseende cykling kan förminskas genom förändringar av ett befintligt hyrcykelsystem. Problematiken studeras utifrån en fallstudie av hyrcykelsystem Styr & Ställ, som Göteborgs Stad inrättat för att individen ska välja cykel i sitt färdmedelsval. Genom förbättringar på hyrcykelsystemet, med fokus på de yttre förutsättningar och attityder som individen har, kan andelen individer som väljer hyrcykel i deras färdmedelval öka och glappet mellan samhällets aktörers mål och individens färdmedelsval minska. En metodkombination av litteraturstudie, dokumentstudie och intervjuer har genomförts för att besvara examensarbetets frågeställningar och på så sätt belysa arbetets syfte. Utifrån studien kan flera utvecklingsmöjligheter av Styr & Ställ utläsas för att förminska glappet mellan samhällets aktörers mål och individens färdmedelsval.

Ungdomars musikvanor : En studie i hur och var svenska ungdomar upptäcker och konsumerar musik ur ett mottagarperspektiv.

This essay is a study of the various attitudes and behavioral habits for music consumption and discovery of new music amongst young people in Sweden from a receivers perspective. The aim of the study is to review and map out the current trends, habits and cultural views on music consumption. An online survey was posted and spread on Facebook with 195 respondents as a result. The analyzed result and conclusions of the survey was then to be of use for understanding how to market and spread new music more efficiently. The study showed that there are three dominating sources of music for youth in Sweden.

Dancewalks : En fallstudie av alternativa stadsplaneringsmetoder

Dancewalks är ett platsspecifikt danskonstverk skapat och uppfört i olika semioffentliga rum. Den här kvalitativa studien undersöker resultatet och effekterna av en Dancewalks i Malmö där 30 arkitekter och stadsplanerare deltog. Dancewalks är i sig själv ett performance vilket påverkar studien och därför också undersökningsprocessen. Det teoretiska ramverket utgår från Non representative theory och teorier om hur människor interagerar i rum. Tillvägagångssättet för studien är en triangulering av observation, fokusgrupp och semistrukturerade intervjuer.

<- Föregående sida 62 Nästa sida ->