Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 31 av 274
Hur långt bär cykeln? : Gång och cykling i Västerbottens län - en studie av pågående arbete med regional gång- och cykelplanering
The craft of planners are planning for a better future. Knowledge about climate change, environment, health and availability effects the trend towards less car dependent societies in favour of public transport and active transport like walking and biking. This study takes place in Västerbotten, one of Sweden?s most north provinces with a population of 260 000 inhabitants. It is a sparsely populated area with two dominant cities, the other municipalities are largely unpopulated.
Hur en marknad kan ses som upplevelse och Event marketing samt stärka en kommuns varumärke
Marknader har i alla tider varit en viktig mötesplats, där folk bland annat skött hushållens inköp. Under 1900-talet suddades marknadens ursprungsroll ut, eftersom flera substitut uppkom, främst snabbköpen. Syftet med studien var att undersöka vilken roll en marknad spelar i dagens samhälle och om man kan se på marknader som Event marketing. Syftet var också att öka förståelsen för vad Noramarken betyder för Nora kommuns varumärke. I uppsatsen används en kvalitativ undersökningsmetod och problem frågorna har angripits genom ett deduktivt angreppssätt.
Trönninge Park - i mötet mellan stad och land
Arbetet behandlar en tätorts utveckling i förhållande till en större stad och i
anslutning till värdefull natur och jordbruksmark. Förhållandet mellan mindre
orter och städer blir alltmer utsatt med tanke på det ökade pendlingsavståndet,
högre krav på boendemiljö osv. Förhållandet mellan stad och land är därför en
viktig del i utvecklingen av mindre orter och städer.
Trönninge som är ett litet samhälle norr om Varberg har stor potential att växa
eftersom det kan erbjuda ett lugnt boende nära natur och med ett cykelavstånd
till Varberg centrum. Samhället har fina naturområden och en rik kulturhistoria
men saknar ett livfullt centrum och en tydlig mötesplats. Varberg växer i en
snabb takt vilket ökar intresset för att exploatera samhällen i närheten av
staden.
Öppet eller dolt? : En studie om viral marknadsföring på Youtube
AbstractPurposeThe purpose of this thesis is to examine the Swedish students? habits regarding videos on Youtube and create an understanding towards what makes them viral. The purpose is also to state how companies should make use of visble and hidden viral marketing to get their message out to the customers.MethodThe thesis uses both a qualitative and a quantitative method. At first there was a qualitative focus group with 6 Swedish students. The focus group generated valuable information which later was used to create surveys.
Kommunikationens utformning i prospekt
Previous research analyzing information and communication effects regarding high-involvement purchases has so far concerned communication length and the use of salient attributes. Studies investigating the effects of communication on a word-level is however limited. For a high-involvement purchase like an apartment the need for information is vital in the customers purchase decision. The main purpose of this study is to investigate whether the communication in the prospectus varies based on sales success. The study connects research in information search, high-involvement purchases, communication length and information vividness.
Enterprise Resource Planning Systems as a Service: Hur genomförs en framgångsrik implementation?
Denna uppsats har sin utgångspunkt i den tekniska evolution som har skett i affärssystemens värld. Syftet var att undersöka och beskriva implementat-ionsfasen av ett Enterprise Resource Planning System som tillhandahålls som en tjänst via internet. Fokus var att identifiera framgångsfaktorer för implementationen med hjälp av ett fallstudiebaserat tillvägagångssätt där tonvikt legat på intervjuer och andrahandsmaterial. Undersökningen visade att bland annat valet av ett för organisationen passande system, en omfattande verksamhetsanalys, implementeringshjälp av konsulter samt anpassning av affärsprocesser är viktiga faktorer för en framgångsrik implementation. Därtill såg vi att en tydlig projektplan, en Project Champion och dedikerade resurser också var viktiga faktorer för framgång..
Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?
Purpose The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.
Att vara rolig på någon annans bekostnad: varumärkesparodiers effekter på det avsändande varumärket
A challenge faced by marketers is to make their products stand out in today's cluttered marketplace. Recently, a new approach to attract attention has been observed - brands communicating their products by making fun of other brands. This way of parodying a competitor, or even an unrelated brand, is a risky but potentially effective way to increase attention. Brand parodies walk a fine line between being humorous and clever, or coming off as offensive. Furthermore, parodying another trademark poses legal considerations.
Vems plats är det? En studie om medborgarinflytande i den svenska planeringsprocessen
Denna uppsats har som mål att identifiera en problematik
gällande medborgarinflytandet i den svenska planeringsprocessen
genom att undersöka vilka gruppers berättelser,
bilder och föreställningar om Staden som väljs
ut att bli representativa.
Arbetet har utifrån detta konstruerat ett teoretiskt ramverk
där adekvata begrepp definieras och förklaras. Dessa
ligger sedan till grund i forskningsöversiktens redovisning
av vad olika aktörers föreställningar av platser är förankrade
i, vilka aktörer som påverkar dessa, samt vilka konflikter
som uppkommer vid en planeringsprocess.
Arbetets empiri består av samrådshandlingar från två
detaljplaneprocesser från Karlskrona innerstad och
lokalpressens bevakning av dessa. Analysen har skett genom
en kvalitativ innehållsanalys, och resultatet av denna
belyser att det finns en problematik angående medborgarinflytandet
i vilka individer och grupper som får sin
berättelse, föreställning att bli representativ för platsen,
och de gruppers och individers berättelse, föreställning
som exkluderas..
Skörd och grobarhet i rödklöverfrö : putsning, skördeteknik och efterbehandling av rödklöverfrö
For a company to get the best possible profitability, requires financial planning. Budgeting isa common tool in financial planning. For operating lamb producers, a planning program suchas Agriwise is a good tool. Individual lamb producers may change certain standard figureswithin the planning program to better correspond with reality of the individual cases. In thisway, lamb producers may plan according to which revenues and costs they may expect thenext period.
Man vill ju samla coolpoints : En kvalitativ studie om människors användning av sociala medier i samband med resande
This bachelor thesis in tourism studies focuses on people's use of social media related to travel. The paper aims to provide a wider knowledge of tourist?s propensity to display destinations through social media and how they perceive others that display travelling. This is put in relation to the term of social status in order to find out if there is a possible link. The intention was to provide an insight into the phenomenon to contribute new awareness that destinations can exploit in their marketing.
På väg mot en hållbar framtid?
Detta examensarbete behandlar dagens trafikproblem och den planering som vi
tror krävs för att nå en hållbar utveckling. Med hållbar utveckling menar vi
bl.a. ett hållbart resande ? ett resande som inte begränsar mobiliteten men som
ökar möjligheterna att förflytta sig mer miljövänligt. Mer konkret vill vi att
folk ska kunna lämna barnen på dagis på väg till pendelparkeringen, ta tåget/
spårvagnen/bussen till jobbet och sedan efter jobbet kunna uträtta sina
ärenden, i samband med att barnen hämtas på vägen hem.
Buller i byn - En studie om detaljplanering i bullerutsatta områden intill järnvägsstationer
Sveriges demografiska utveckling visar att fler och fler bor i tätorter
samtidigt som resandet ökar. Det skapar efterfrågan på bostäder i tätorter med
god tillgång till kommunikationer. Boende nära kollektivtrafiknoder ger god
tillgång till transporter samt möjlighet för god service, men en av dess
baksidor är buller.
Bostäder i tätorter planeras genom detaljplaner. Kommunen är ansvarig för
planeringen samt att ta andra aktörers åsikter i beaktning.
All-In: En fallstudie om Betssons spelbutik och dess påverkan på den svenska spelmarknaden.
The company Betsson opened its first physical gambling shop in Sweden in May 2008, thereby defying the Swedish government?s legal gambling monopoly. The legal case that has resulted due to the violation of the Swedish gambling law has attracted immense attention from mass media, thus generating vast amounts of publicity for the company. This paper aims to evaluate and describe the company?s decision to open the store, as well as to examine the relationship between market driving practices and market driven practices.
De externa etableringarnas framtid : en samhällsekonomisk analys av behov och möjlighet till politisk styrning och planering
The out-of-town retail establishments are part of the dramatic structural changes in the retailing of food and groceries. There are however strong indications suggesting these establishments result in negative externalities concerning areas such as pollution and urban environment. The purpose of this study is to describe and, from an economic perspective, analyse the Swedish political regulations and planning policies concerning the out-of-town supermarkets. The analysis establishes that the current regulations regarding out-of-town retailing do not, due to the occurrence of market failures, produce an optimal situation. It might therefore be necessary to change the planning policies in a more restrictive direction.