
Sökresultat:
14791 Uppsatser om Management system - Sida 38 av 987
Ett Radikalt Högerpopulistiskt Parti i Regeringen : En studie av FPÖ och dess valframgång i Österrike 1999
In this research paper I have interpreted and analysed how it is possible for a Radical Right Populist Party such as FPÖ (The Freedom Party) to obtain electoral success in the end of the last millennium. In 1999 they were elected into the national legislative parliament with 26.9% of the votes and participated in the Shüssel government from February 2000. I believe this is an extreme case study and my method is the so called Disciplined-configurative case study. I?ve conducted this study by using earlier published research and than dividing these old theories into to three analytical categories.
Vilka konsekvenser och effekter har VBSS fått för ITT Flygt?
Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka effekter ett styrsystem som Value Based Six Sigma gett för ITT Flygt. VBSS har influerats av främst Six Sigma men även Value Based Management och Nimbas värdemodell. Dessa begrepp presenteras närmare i uppsatsens teoriavsnitt..
Realtidsbaserat kollaborativt editeringssystem med stubbaserad versionshantering : Implementation av versionshantering inom ett realtidsbaserat kollaborativt system
Denna rapport tar upp problem med revisionskontroll i realtidsbaserade kollaborativa system. Enligt Fan & Sun (2012a); Fan & Sun (2012b) behöver man bryta kraven som definerar realtidsbaserade system för att uppnå detta.Den stubbaserade lösningen som beskrivs i rapporten lyckas minska antalet fel i testfallen som utförts i fallstudierna. Genom att implementera personliga editeringsflikar och stubbar är det möjligt att ha revisisionskontroll i ett realtidsbaserat system. Dock för att detta ska vara effektivt och användbart bör detta endast användas i specifika fall och med noggrann granskning.Fallstudien som genomförts visar inte på några imponerande siffror men en förbättring är fortfarande möjlig vid specifika fall..
Användarcentrerad Systemdesign
This essay focuses on the term usability while conducting a user centred system design. Usabilitymeans to what extent a user can use a product to achieve effectiveness, efficiency and satisfaction.Development using a user centered system design means that knowledge about the end-users andit?s opinions becomes a crucial part of the development process. The question of this essay is if usinguser centred system design will lead to good usability.We used methods from a user centered system design point of view while developing an applicationfor a Swedish bookstore company called Bokia AB. This included user and task analysis following by aclose relationship between the developers and end-users by using sketches and showing themprototypes of the system while collecting feedback.After concluding our case study we determined that using methods from user centered systemdesign could be used as a great tool to further improve the usability and to improve an applicationssuccess chances..
Skötselmål som en del av gestaltningen : för parker i kommunal regi, med en studie av två parker i Landskrona
There are mainly two ways to transform the design of an existing park. You could either make a replanning of the park, an act that changes the design and the plant material in one swoop. Or you could use the management to change the expression of the park. To be able to develop the parks with the help of management, some form of goal is needed, that can make the management of the park strive towards an expression for the whole park as well as its individual parts. Among the documented goals, for individual parks and park management, which exist in the municipalities today, there seems to be a weak link between the all-embracing goals and the management that is carried out in the parks.
Att mäta HR - Ett oviktigt behov? : En studie om att mäta Talent Managements ekonomiska effekter.
SammanfattningExamensarbete, Human Resource Management, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet.Organisation, VT2012. Bakgrund: Intresset för Talent Management har växt allt starkare bland svenska företag men det finns lite forskning som stödjer dess lönsamhet. HR och personalavdelningar har länge försökt att mäta ekonomiska effekter av de aktiviteter som är kopplade till företagens mänskliga resurser. Dessa mätningar förväntas ge HR-avdelningar ett större inflytande i företagen och skulle kunna ge Talent Management teoretisk legitimitet.Syfte: Uppsatsens syfte är att kartlägga i vilken utsträckning svenska företag följer upp de ekonomiska effekterna av Talent Management, hur och varför det görs eller inte görs. Syftet är även att, om de ekonomiska effekterna följs upp, undersöka om företagen kopplar dessa effekter till lönsamhet.Metod: För att besvara studiens syfte har ett abduktivt angreppssätt med en kvantitativ enkätundersökning valts som grund för uppsatsen. Enkäten skickades ut till Sveriges hundra största företag och har följts upp av kvalitativa intervjuer för att skapa en djupare förståelse för enkätresultaten.Resultat och slutsatser: Majoriteten av Sveriges hundra största företag mäter inte effekterna av Talent Management, vilket överensstämmer med tidigare studier inom området.
Personalliggaren : Hur har svartarbetet påverkats?
This essay was written at Södertörn University during the spring semester of 2010, in the field of Business Administration, and more precisely within management and organization. The essay is based on a case study of the management of the staff working at the commuter train stations in Stockholm. The study consists of a number of interviews with the management staff and with the personnel working at the stations, where the aim of the study is to describe how management works within ISS Trafficare AB and what the personnel working at the stations think of it. ISS Trafficare AB is the entrepreneur who runs the commuter train stations in Stockholm by an agreement met with Stockholmståg KB.The study is based on information from the interviews with the personnel and other material from ISS Trafficare AB. Research on the area of management have been used to put data into perspective and to further deepen our analysis and conclusions from the case.The essay shows that the management has tried to implement several changes on the organization in order to provide more service to the travelers.
Tsunamikatastrofens politiska efterspel - En fallstudie av ansvarsutkrävandets värde i demokratin
The Swedish society woke up Boxing Day 2004 to the greatest disaster in modern times. As a result of a strong earthquake in the Indian Ocean tsunamis occurred that devastated resorts where thousands of Swedes were. In the disasters tracks were uncovered government paralysis and shortcomings of the systems control. The purpose of this study is to examine the capacity and means to demand accountability of politicians and officials of the Swedish political system. Extensive studies and the report from the commission of disasters will form the basis for the study.
Förändring av styrning i en ideell organisation : Hyresgästföreningen
In non-profit organizations, surplus of the organization goes back to the organization's members. We have noted that Hyresgästföreningen initiated a change in 2005 when the organization merged its local membership registries to a national registry. There are few studies explaining how non-profit organizations are using management in an organizational change. What happens with the business management at an organizational change that is similar to the change in Hyresgästföreningen? The aim of this thesis is to explore how the governance of a nonprofit organization is changing at an organizational change.
Modellbaserad systemutveckling i komplexa verksamheter. En fallstudie av Coremetoden
In system development it is today increasingly common to use a model-based system development method. These methods that are suited for Agile work with simple and quick updates and implementations of new applications in systems conform to the requirements that are becoming more important today, namely more flexible and less expensive system that still maintain high quality and safety.A company that has been working with this type of system development method for a long time is Genicore AB, which also has developed their own tools and model language in order to better model the information Management systems in complex and abstract operations. Genicore AB is trying to spread their method other developers and have therefore taken the initiative to start this study. The method is evaluated and tested by two students with relatively little experience in model-based systems engineering in order to gain a new perspective on how the method functions. The method has been applied to an educational activity in order to test it in a new domain, and this led us to our research question;?What criteria are of particular relevance in the implementation of a MBSD method on on complex businesses??Through literature reviews and interviews, we formed an idea of how model-based system development works from a theoretical perspective, and then continued to the case study conducted on the educational activities at the faculty of IT at University of Gothenburg.
Ledning och övriga anställdas upplevelser av attraktivitet på arbetsplatsen "Mora of Sweden".
Ledning och övriga anställdas upplevelser av attraktivitet på arbetsplatsen ?Mora of Sweden? looks at how management and employees at the Swedish manufacturing company ?Mora of Sweden? perceive an ideal attractive company and what factors that determine one, as well as how these two groups perceive the situation at their own company. The main purpose of the essay is to compare the management?s point of view with that of the rest of the employee respondents? perspective. While doing so the author concludes that there are several factors such as how the employees feel about their physical working environment as well as their salary, of which the management lacks understanding or perceive differently and that there needs to be more of an open dialogue between the management and the employees..
Talent management- en strategi för att vässa de vassaste?
Tidigare forskning har visat på att konkurrensen kring talangfulla medarbetare aldrig förr varithårdare och att ha strategier för att behålla dessa blir därför viktigt. En strategi som syftar till att görajust detta är talent management. Men hur arbetar man med detta och vilka föreställningar kringfenomenet finns? Vilka faktorer kan finnas som hindrar och/eller möjliggör arbetet med talentmanagement? För att ta reda på detta har det i studien valts att göra en fallstudie där data samlats ingenom semistrukturerade intervjuer. Det framkommer i studien att talent management upplevspositivt då det ger erkänsla och uppskattning.
Management of Private Equity Investments: A Study of Swedish Biotech Investment Managers
The Private Equity industry has over the past years been booming and major external environmental changes have made the industry transform rapidly. Increased competition between Private Equity firms is one of the reasons why the industry has been and is being forced to focus more on addition of value through increased operational management. Consequently, the focus of value addition is by some said to be transferred away from deal making and financial skills, and into active operative management. This case study investigates how the portfolio management, and more specifically the measuring and management of performance, is carried out in a number of leading Swedish Private Equity funds with investments in the biotech sector. The biotech sector is characterized by extensive research and development, and many biotech companies often lack income and other measurable financial parameters in the initial phase.
Category Mangement: Framtiden för Dagligvarubranschen?
Syfte: Syftet med vår magisteruppsats är att utreda hur involverade parter idag inom dagligvarubranschen i Sverige upplever Category Management. Syftet är även att belysa implikationer samt potentialer inom ramen för Category Management inom den svenska dagligvarubranschen. Metod: Vi har arbetat utifrån kvalitativ metod och genomfört både personliga intervjuer samt telefonintervjuer. Vårt empiriska material har därefter varit underlag vid den teoretiska kopplingen. Empiri: Vi har utfört personliga intervjuer med involverade aktörer inom den svenska dagligvarubranschen.
Kunskapsföretags värdeskapande : ett steg mot en integration av Service Management och Knowledge Management
Bakgrund: För att kunna stilla kunders behov och skapa kvalitet och därigenom värde, krävs kunskap. Två teoribildningar som talar om värde och kvalitet respektive kunskap var för sig är Service Management och Knowledge Management. Service Management är huvudsakligen externt orienterad medan Knowledge Management är näst intill uteslutande internt orienterad, vilket medför att vissa "spänningar" återfinns dem emellan. Frågan är hur dessa"spänningar"hanteras i kunskapsföretags värdeskapande. Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera vad Service respektive Knowledge Management bidrar till i förståelsen för kunskapsföretags värdeskapande.