Sök:

Sökresultat:

9748 Uppsatser om Management accounting control - Sida 60 av 650

"På fel sida av gatan är man lämnad åt råttorna" - en studie av en liten detaljhandelsaktörs karaktärsdrags inverkan vid valet av lokalisering

Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. Därför kan brist på bra ledarskap leda till problem. Syfte: Vårt syfte med denna magisteruppsats är att undersöka hur hotell arbetar med intäktsoptimerade källor som Revenue Management.

Nedskrivningsprövning av Goodwill : - en kvantitativ studie om tilläggsinformation enligt IAS 36 punkt 134.

Syftet med denna uppsats har varit att undersöka i vilken utsträckning företag på Stockholmsbörsen följer IAS 36 p. 134, vilket behandlar nedskrivningsprövning av goodwill. Även vilka faktorer som påverkar denna informationsutgivning analyseras..

Hälsobokslut i praktiken - en studie av tre kommuner

Studien syftar till att analysera hur tre kommuner utformar och använder sina hälsobokslut..

Påverkande faktorer vid implementering av CRM

The purpose of this thesis was to examine why so many CRM-projects didn`t reach the expected goals that companies management envisaged. The purpose was divided into two research questions. ? How should companies? management design the strategic projection of the CRM implementation? ? How will employees? attitude to changes influence the result of the CRM implementation? The case company was a Swedish technical consulting company: interviews were conducted with two represents from two different departments. The findings of the study were that management often strongly believes that software will sort out most of the upcoming problems and forget the factor that education of employees is at least equal important.

Knowledge Management System och kollaborativt arbete ? Wiki som informationshanteringsverktyg

Denna rapport tar upp huruvida Wiki, som informationshanteringsverktyg, kan uppfylla de krav som finns på företags informationshantering idag. Syftet med arbetet är att utifrån teori och en mindre undersökning se vilka möjligheter och nackdelar som finns med verktyget för företag. En mindre intervjustudie med tolv informanter har genomförts på företaget Agda Lön AB. För att skapa en grund presenteras teorier inom Knowledge Management och Knowledge Management System, Kollaborativt- och kooperativt arbete, samt verktyget Wiki. Därefter redogörs den studie som genomförts. Vidare diskuteras de olika aspekter som framkommit under teori och empiri.

Redovisning av finansiell leasing - En studie av företagen på Attract 40

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Finansiell stabilitet med Basel II? En studie av det nya regelverket för banker

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Value Creating in the Public Space

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..


Framtagning av finansiella och icke finansiella prestationsm?tt f?r milj?m?ssig h?llbarhet

Bakgrund och problemdiskussion: Intressenter st?ller h?ga krav p? f?retag g?llande milj?m?ssig h?llbarhet, vilket f?retag beh?ver anpassa sig till. F?retag samlar in information f?r h?llbarhetsrapporter och samma information kan anv?ndas f?r interna milj?m?ssiga prestationsm?tt. D?remot beh?ver f?retag anpassa m?tten f?r att de ska se milj?p?verkan p? detaljniv? f?r prestationsutveckling.

Hjälp utifrån? Vem behöver inte det? : Om chefers möjlighet att balansera karriär med familjeliv

This study focuses on the internal marketing and how it affects the complaints by companies? communication control. Our purpose with this subject is to increase the understanding of which components affects the relation between internal marketing, communication control and complaints. We have chosen the subject, internal marketing because it caught our interest in an earlier course. On the basis of the literature of costumer complaint there have not been so much research about it and that is why we have chosen this perspective on internal marketing.This study is based on a qualitative approach.

Framtagande av riktlinjer för arbetsplatsbesök enligt nya Plan- och bygglagen

A new site- and construction-law came into effect in May 2011. The new law, PBL2010:900 implies several different changes of the law. These changes concern bothconstructors, people working in municipality and county councils and other peoplethat in some way are related to the building sector. Except from the change in orderof the chapters and the renewed and modernized language, the law has now beenextended with a few new phases.According to the new law a certificate has to be issued to start and finish theconstruction; the construction consulting has changed name into technical consultingand the protocol for the controls has to show what the control is being compared to.This diploma work concerns control visits on construction sites as related to the newlaw. The reason why visits on construction sites are now implemented in the law isbecause the government saw a lack of trustworthiness in the old law.

Att införa Balanced Scorecard : en studie av en implementeringsprocess

Background: In our case study we have been studying a company that during the last seven years have tried to implement the control system Balanced Scorecard. They have during this period made three attempts. According to Kaplan and Norton, the creators of Balanced Scorecard, it should take about 16 weeks to implement a Balanced Scorecard. Purpose: Our purpose is to investigate which factors that influence the possibility to implement Balanced Scorecard. Method: We have conducted a case study where we have studied implementation at three levels in a company.

Customer Relationship Management : hur tillämpas detta i företagen?

Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre..

Nätbutiker och Kundrelationer : Relationsmarknadsföring

Titel: e-Commerce and Relationships ? Customer Relationship Management This bachelor thesis is brought together to analyze the transformation from traditional marketing to Customer Relationship Management. The development in the technology world has made the marketing focus shift from products and their functionality to customers and value creation. Because of the tougher competition that developed from new channels of communication, corporations had to generate new sources of value for their customers in order to establish lasting relationships with them. Therefore we found it interesting to investigate how companies within the e-commerce business handle the transition towards customer relationship management.

<- Föregående sida 60 Nästa sida ->