
Sökresultat:
2489 Uppsatser om Male consumer behavior - Sida 38 av 166
Det finns olika sätt att vara kvinna eller man på : - en analys av tre ungdomsromaner av Katarina von Bredow
This study aimed to find out whether or not gender related theories regarding the division between men and women can be applied to three novels written by Katrina von Bredow, Syskonkärlek (1991), Som jag vill vara (2007) and Flyga högt (2011). The theories used in this research were Yvonne Hirdman?s theory and R.W Connell?s theory. Hirdman claims that there are differences between men and women at different levels in the society while Connell believes that this is a myth because, according to the writer, men and women are psychologically similar. The intent with this research was to provide a gender analysis of Bredows novels, because these novels have not been studied previously.
Bloggen: ett effektivt marknadsföringsverktyg? : en studie om bloggen som IT-strategi
Background: The background shows that since the consumption patterns constantly are changing and the Internet usage is growing it creates more opportunities for the companies to interact through new media. There are two ways to go for companies that intend to use social media as a marketing strategy, to be in the possession of their own information or get help from a third party.Problem definition: What factors are important in the long term survival of the companies when choosing a social media?Objective: The objective of this essay is to analyze and evaluate the personal blog and the company blog as an information technology strategy.Method: The essay will have a hermeneutic and quantitative approach in the form of a survey. Theories: Consumer Behavior, The Buying Decision Process, Involvement Theory, Business Concept, Branding, Total Communication Theory, Word-of-mouth/web and Service Profit Chain.Empiric: The empiric will consist of the results from the survey.Results: The result shows that the blog is effective as an information technology strategy however the companies should adapt their choice of blog to the products that they sell.Conclusion: Important factors for companies that seek long-term survival are involvement, communication and loyalty. It is also important to use a relationship marketing approach. .
Förpackningsteorier : En studie av centrala faktorer som inverkar på konsumentens köpbeslutsprocess
Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empiri se vilka faktorer som är av central betydelse i konsumentens köpbeslutsprocess och samtidigt pröva riktigheten hos de förpackningsteorierna vi valt som teoretisk referensram.Metod: Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med konsumenter som köper lågengagemangsprodukten spaghetti.Teoretiska perspektiv: Teorikapitlet strävar efter att ge en bild av några marknadsföringsbegrepp och förpackningen och dess olika element. Till sist presenteras två modeller som ligger till grund för undersökningen.Empirisk analys: Empiri består av tolv stycken djupintervjuer med konsumenter som köper spaghetti. Dessa har sedan tolkats och analyserats utifrån modellen om köpbeslutsprocessen, som är uppbyggd av teorierna.Slutsatser: Slutsatserna är att faktorn information är av centralbetydelse för konsumenten i sitt köpbeslut och ur den teoretiska grund som finns i uppsatsen, kan inte alla teorier ges riktighet. Av undersökningen framkom det också att graden av engagemang i köpbeslutsprocessen har ökat. Enligt konsumenterna ska en optimal förpackning vara återförslutningsbar, vara större och ha refill funktion samt ha en tydlig innehållsdeklaration på svenska.
Transportfo?rpackningar och marknadsfo?ring av frukt och gro?nt inom dagligvaruhandeln : en pilotstudie i Sverige och Tyskland
The logistic business Svenska Retursystem AB was founded by the Swedish retail sector in
the year 2000, and their introduction of a grey plastic crate to the supply chain for perishable
goods changed the situation for the swedish horticultural sector. The new system revealed
several challenges to be tackled by all actors, from the small family firm to the bigger
organisations. Whereas the initiative comes from the customer himself, from the horticultural
sector ?s point of view, a refusal of the new packing is a hard decision to take. It is however
interesting that a comparison between the two systems, shows in favour of the corrugated
board boxes, not only concerning environmental aspects but also for economical and
ergonomical reasons.
Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ?Hästköttsskandalen? under våren 2013
This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company?s trademark, which acquired long recovery work by the company. Study is following a case example of Findus problems with having horse meat in their meat product that was supposed to contain beef meat. Study aims to research how the company dealt with situation, through crisis communication and recovery strategies.
"Men det är klart att man vänjer sig" : En undersökning om kvinnoprästers upplevelser av diskriminering inom Svenska kyrkan
The purpose of this essay is to examine clergywomen?s experience of discrimination within the Swedish church as to clergywomen?s opinions about their work and their work situation and how they handle contingent discrimination. The method used in this essay is qualitative, and in order to create an understanding of the topic we have used semi structured interviews and text analysis. Three clergywomen have been interviewed and in addition to this we have studied four clergywomen's reports to JämO regarding gender discrimination. The analysis is based upon a social constructivist perspective and Hirdman's gender system theory.
Restaurering av våtmarker; Inventering av vadare och andfåglar vid Norra Lingenäset
The release of green house gases and the environmental impacts humans have on the environment are huge and might cause irreversible changes to our earth. Meat is considered to have large impacts on the environment, especially beef meat and therefore there have lately been considerable discussions on the sustainable level of meat consumption and production. The main goal with this thesis is to study sustainable meat production and meat consumption in the county of Dalarna in Sweden. Indicators for sustainable meat production and meat consumption were developed and applied on three cases. Interviews were carried out with a municipality in the region that represents the consumer and three beef farmers that represents the producers.
ATT GÖRA EN FIN DAM HETERONORMEN I EN FÖRVANDLINGSKOMEDI
Analysis of the piece Pygmalion in set at the Gothenburg City Theatrefrom a gender perspective with the purpose to investigate which genders that arepresented and how the piece relates to the heterosexual norm. The method consists inthe analysis and discussion of how the pieces portrays females and males (with focuson feminine and masculine coded expression and presentation of desire) and whatconsequences it brings. This based on various method books of norm-breaking designwork for Aesthetic staff, and a theory based on Judith Butler's research. Primarymaterial consists in a piece analysis of Pygmalion, from a spectator's perspective.Main Results: The designing is consciously working with a set of norm-breakinggender expression, particularly female genders. The set translates socially criticalviews against patriarchal hierarchies.
"Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor
Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor.Studien har genomförts med en netnografisk datainsamling av de båda varumärkenas Facebook-sidor under en tremånadersperiod, och analyserats med hjälp av en stilistisk textanalys. De huvudsakliga analyspunkterna har varit funktion, drivkraft, syfte, disposition och stilmarkörer, och studien har analyserat både varumärkes- och konsumentinlägg.Genom metoden har denna studie kommit fram till att det finns tydliga skillnader i hur de båda varumärkena använder sina respektive Facebook-sidor. Ett varumärke som Acne Studios använder sin Facebook-sida som ett medium för att dela nya plagg och kollektioner, medan Gina Tricot istället använder detta medium för att skapa interaktion med sina konsumenter och få återkoppling om vad som kan anses vackert eller gräsligt. Dessa skillnader kan ha sitt ursprung i den positionering som varumärkena valt på marknaden, och studien återkopplar till dessa och försöker med hjälp av teorin förklara varför det inte finns en korrekt användning av Facebook.
Fröken Sverige och Magister Tutnäsa : En studie om fyra lärare i barnlitteratur ur ett genusperspektiv
This study has been conducted as a literary analysis of four chapter books for children in the early years of compulsory school: Magister Tutnäsa, Vilken fullträff, Astrakan, Sune och tjejhatarligan, and Alva och Dum-Julia. The aim has been to analyse four teacher characters from a gender perspective. The study has focused on the teachers? personal characteristics and whether these are typically female or male. Another aim has been to study how the character reinforces or runs against stereotyped gender patterns.
Mäns upplevelser av att drabbas av bröstcancer : en litteraturstudie
Endast en procent av alla bröstcancerdrabbade per år är män. Det är ett område som är eftersatt i forskningen och dåligt uppmärksammat av både vården och samhället. Syftet med studien var att undersöka mäns upplevelser av att drabbas av bröstcancer. Den metod som användes var i form av en litteraturstudie med kvalitativ ansats. Urvalet bestod av sju vetenskapliga artiklar som fokuserade på mäns upplevelser av att leva med bröstcancer som sedan granskades utifrån Polit och Becks (2010) kriterier.
"I had to become my own hero" : En utvärderande studie av träningsapplikationen RunKeeper
Being physically active plays an essential role in ensuring good health and well-being. Motivation is a key factor for maintaining a healthy lifestyle and together with the help of today?s modern technology, facilitating new innovative approaches has made it easier to motivate people towards regular physical activity. This study aims to examine how a training application can increase motivation and how behavioral change occurs when using a training application. Qualitative data collection methods such as interviews and observations have been used in this study.
Hållbart jordbruk inom vattenskyddsområde : En studie om Sverige, Danmark, Frankrike och Tyskland
To guarantee protection of our drinking water, water catchment protections are established. These are divided into three different zones and in the first zone it is most likely that an activity, such as agriculture, will contaminate the water resource. Hence the activities are strongly regulated or banned. The EU communion is working towards a sustained water quality through several directives; Nitrate Directive, Waterframwork directives and Sustainable use of pesticide directive. The main purpose is to regulate the diffuse pollution from agriculture.This thesis is about how Denmark, Germany and France are working towards a sustainable agriculture within water protection areas.
Mortalitet hos Newfoundland : med fokus på dilaterad kardiomyopati
Dilated cardiomyopathy (DCM) is the second most common heart disease in dogs. Since the disease is seen more frequently in certain breeds, among them Newfoundland dogs, a genetic factor is suspected. This study was partly undertaken to investigate whether there is a significant sex predilection regarding DCM. Moreover, the difference in mean age of death between male dogs and females with DCM was investigated, as well as males and females dying from DCM compared to dying from other reasons (i.e. without DCM).
Kombination av egna och etablerade varumärken - Ett företags liv eller död?
Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. En rad olika faktorer påverkar en konsuments beteende och attityd gentemot ett företag och en butiks val av varumärken och sortimentsutbud spelar en betydande roll för att kunna kommunicera ut ett budskap som lockar den tänkta målgruppen. Det blir allt vanligare att detaljistföretag som erbjuder etablerade varumärken integrerar bakåt och producerar egna märkesvaror. Lager 157 är ett företag som på senare tid har följt denna trend.