
Sökresultat:
746 Uppsatser om MPEG-4 Face Animation - Sida 10 av 50
Animationsarbete till spelet Colosseum: Code of Hammurabi : en studie i hur man skapar animationer till ett spel utifrån dess kontext och spelsystem utan att kunna testa dessa i en prototyp.
Denna rapport behandlar det animationsarbete som jag gått igenom för att försöka skapa så trovärdiga och dynamiska animationer som möjligt till spelet Colosseum: Code of Hammurabi och dess nya omarbetade stridssystem. Jag har utgått från ett relativt sparsmakat designdokument som i princip bara förklarar kortfattat hur spelmekaniken ska fungera på en grundläggande nivå samt en animationslista på animationer som ska finnas i spelet. Spelet ska i slutändan innehålla 3 olika vapenstilar men på grund av tidsbrist har jag valt att fokusera på en av dess, nämligen kampstilen för strid med tvåhandssvärd. Först har jag analyserat det gamla stridssystemet för att ha en grund att stå på, för att bland annat se vilka brister mitt tidigare arbete präglats av. Utifrån diverse referenser som behandlar medeltida stridkonst inom nyss nämnda kampstil har jag hämtat det mesta av inspirationen och följaktligen kryddat dessa jordnära anvisningar med mina egna idéer samt ett antal fightingspel med spektakulära kontexter och även försökt dra nytta av det material som finns i kampsportsfilmer.
Tailor-made : En studie om skräddarsydda produkter på internet
The purpose of this study is to describe and analyze how companies offering tailor made products on the internet, can work with their marketing and their customer relationships. The study will answer the purpose from a service management perspective and there will also be presented theories from an Electronic Commerce perspective.The starting point for this study was the qualitative method. The essay builds its empirical material from interviews with knowledgeable persons in the subject and the owner of the company whose products are tailor made and sold on the internet. It was conducted seven interviews, four of which were face-to-face, two conducted by mail and finally there was made a telephone interview.Conclusions have been drawn based on the empirical material and theory. The study has been able to identify three concepts that are central to this type of product: Site-building, customer involvement and promotion & relationship management..
3D-ansiktsigenkänning med Kinect : En studie i ansiktsigenkänning med Kinect och dess beroende påansiktets horisontella rotation
Denna rapport syftar till att utforska och visa på möjligheten till ansiktsigenkänning vilket görs lättillgängligt för allmänheten genom Microsoft Kinect for XBOX360 och eventuella framtida liknande lösningar med lågupplösta 3D-sensorer. Det finns många komplicerande faktorer inom ansiktsigenkänning och däribland ansiktsrotation. Beroendet på ansiktets horisontella vinklar i förhållande till Kinectenheten undersöks för 5 testsubjekt genom användandet av en 3D-baserad matchningsalgoritm.Detta sker med en metod baserad på Microsoft Kinect Face Tracking SDK och de ansiktsmodeller i 3D denna levererar. Undersökningens resultat är i linje med ansiktsigenkänningens problematik. Ett bättre resultat fås för sant positiva matchningar mellan frontala subjekt jämfört med horisontellt roterade ansikten.
A ride in stereovision
Vårt magisterarbete är en 3D-animation som ska simulera en bergochdalbana. Vår
uppgift har varit att ta reda på hur man genom illusioner kan lura människans
hjärna att se djup även då bilden är helt platt. Vårt främsta verktyg vi använt
oss av är glasögon med röd- och cyanfärgade filter. Till vår produktion har vi
anlitat andra studenter för att komponera musik och mixa 5.1-ljud. Allt för att
öka upplevelsen ännu mer..
Kundens tysta kunskap i innovationsprocessen : En studie om företag använder sig av tyst kunskap för att skapa innovationer
Denna studie åsyftar att undersöka om produktutvecklande B2B företag använder sig av sina kunders tysta kunskap i sin innovationsprocess. Studien ämnar även att undersöka vilka redskap eller stimuli som de berörda företagen företrädesvis använder sig av i kunskapsdelningsprocessen.Den undersökningsmetod som valts är en flerfallsstudie av kvalitativ art och den har bedrivits genom semistrukturerade intervjuer. Data analyserades genom en abduktiv analysmetod. Fem produktproducerande företag har deltagit i studien. Resultatet visar att de redskap och stimuli som används mest frekvent av de undersökta företagen i avsikt att nå sina kunders kunskap är förtroende, "face to face" möten, prototyper och bilder.
Barnkullar och arbetslöshet - Stora barnkullar och möjligheter på arbetsmarknaden
Youth unemployment in Europe is a big problem today. The number of unemployed young people has risen past decades, from 10 % in1980 to over 20 % 2010. The purpose with this thesis is to deal with big cohorts and unemployment rate for young people 20-24 years old in Sweden. I have a look at three different generations, people born:1963-1967 and start working 19871968-1972 and start working 19941988 and start working 2008-2012Did these people from a baby boom face any specific difficulties when entering the labor market 20-24 years later? I have used Easterlin theory in my work and lokked at statistics from SCB (Statsitiska centralbyrån) in Sweden.
Köttfärs, kyckling och en jäkla massa bonusar : en granskning av skandalutsatta företag
Syftet med denna uppsats är att vi vill skapa oss en förståelse för hur företag ska agera vid en skandal samt hur de ska hantera PR i syfte för att återfå sin trovärdighet.Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod där vi har samlat in vårt empiriska material med hjälp av ett antal intervjuer och artiklar från Internet. Intervjuerna har bestått av sex respondenter, varav fem face-to-face och en via mail. Dessa har kunnat ge oss en genomgripande bild av vårt ämne, tack vare deras expertis och erfarenhet.Som slutsatser har vi kunnat komma fram till att företag som råkar ut för en skandal har olika vägar att gå. Beroende på om företaget har ett personifierat varumärke eller inte samt hur hög grad omfattningen på skandalen är olika spokespersons bättre lämpade än andra. Dessa är då ämnade att föra fram företagets budskap gentemot samhället samt försöka återfå trovärdigheten hos dessa..
Identifying barriers in pricing capability
Syftet med denna uppsats är att undersöka prissättningsprocesser för att finna barriärer som förhindrar industriföretag att förbättra sin prissättningsförmåga. Förutom att hitta gemensamma barriärer ska vi även ge ett teoretiskt bidrag gällande hur företag kan förbättra sin prissättningsförmåga, med speciellt fokus på barriärer. Vi har genomfört en multipel case-study på 6 industriföretag samt ett konsultföretag. Vårt tillvägagångssätt var abduktivt och vi inledde vår uppsats genom att utveckla ett teoretiskt ramverk som lade grunden till vår studie. Det teoretiska perspektivet innehåller varierande litteratur gällande prissättning, prissättning som en förmåga samt det resursbaserade synsättet.
Kommunikationens betydelse : fallstudie på införandet av balanserade styrkort i Gotlands kommun
This study raises the question how the implementation of the balanced scorecard in the municipality of Gotland has been influenced by the way of communication. A case study is made in the administration of Social-and care management on Gotland. We have been focusing on two different ways of communication. The first one is Shannon and Weavers model where communication is explained as a transmission of a message through a channel to a receiver. The other one is sensemaking where it is focal to give the information meaning.
Kommunikation mellan en reklambyrå och dess kunder
The purpose of this thesis is to find out how clients at Effect Reklambyrå (an advertising agency) view the communication and relationship with Effect. Conclusions are then drawn based on what the clients say. The conclusions show how Effect can improve in these areas.The study uses a qualitative research method since the phenomenon studied is complex and requires deep understanding. A total of 16 interviews took place. Seven clients were interviewed by phone and nine clients participated in a personal interview face-to-face.
Närhet och distans i det virtuella referenssamtalet. En studie av Fråga bibliotekets chattfunktion.
The purpose of this study was to investigate the levels of social distance used by the librarians and users in the virtual reference interview. With a conversational analysis and applied politeness theory 49 chat transcripts where analysed in order to answer the question of how the interlocutors positioned themselves regarding the social distance between them. By identifying what communicative strategies where used the following results were found. Generally the social distance between librarians and users is low in the Swedish virtual reference interview. Even though both parties used informal and casual language the results indicate that the librarians face wants were valued slightly higher than the users which were illustrated by a some what higher social distance in the stages of the conversations when the librarians face was under most threat.
True Passion : En studie om varumärket Kosta Bodas profil och image
The purpose of this essay is to increase the understanding of how the management´s core values reflect the brand´s profile and image. To be able to fulfill that purpose, we used three problem statements that questioned how consumers, retailers and the employees of the company Kosta Boda perceived the brand. To accomplish this, we used a qualitative method. We started collecting theories about the topics: brand, image and profile that gave us a good foundation to build our qualitative interviews on and to increase the understanding for the topics. To collect imperical data, we interviewed consumers, retailers and employees at Kosta Boda both by email, phone and face-to-face interviews.
Fotboll <3 Pengar = Sant : - Fotbollstränares tal om avlönade amatörspelare och hur det påverkar konstruktionen av laget
Pengar får allt mer betydelse inom idrottsvärlden. Sponsorintäkter, publikintäkter samt merchandise ar viktiga inkomstkällor for föreningar. Pengarna används sedan till att bland annat betala sportchefer, tränare spelare, etc. Detta gäller framförallt större föreningar som håller till på elitnivå och i den har studien ska vi som författare försöka att belysa vad som kommer till uttryck bland fotbollstränare nar de talar om vad det innebär att ha avlönade spelare i ett amatörlag, samt hur det påverkar konstruktionen av laget. Urvalet i studien är från fotbollsföreningar från västra Sverige där sex stycken tränare har valts ut.Tillvägagångssättet vid datainsamlingen var intervjuer där vi som författare hade en ?face to face?- intervju med deltagarna.
En bild säger mer än tusen ord : -En kvalitativ analys av den nya mobila applikationen Snapchat
Sociala medier är idag, framförallt i Sverige, ett utbrett sätt att kommunicera såväl det privata livet som den egna världsbilden. Allt vanligare blir det att på dessa medier diskutera politik och länka artiklar, bilder samt filmer för att stärka sina politiska åsikter. Studiens syfte är att jämföra om den politiska diskursen skiljer sig mellan s.k. face to face-situation samt på sociala medier, i detta fall Twitter. Med hjälp av intervjuer samt textanalys av twitterflöden har denna undersökning sökt få ökade kunskaper med hänsyn till diskursteorier byggda på en socialkonstruktionistisk syn med anti-essentialistiska inslag.
Val av kommunikationsmedia i en affärskontext
Vårt syfte är att undersöka huruvida det är möjligt att identifiera variabler som påverkar valet av kommunikationsmedia där kontexten utgörs av en affärsrelation. Vi strävar efter att i vår slutsats kunna presentera en viss vägledning i valet av kommunikationsmedia. I denna studie har ett kvalitativt angreppssätt använts. För att skapa en teoretisk förankring har vi behandlat relevant och aktuell litteratur bestående av i huvudsak vetenskapliga artiklar och böcker. Som metod för att besvara vårt syfte har vi även använt oss av intervjuer.