
Sökresultat:
1224 Uppsatser om Live-programmering - Sida 3 av 82
Uttryck och intryck : En studie om skillnaderna mellan avsikt och uppfattning på Windows Live Messenger
Face-to-face communication is always complemented with non-verbal signals that give us clues as to how a message shall be interpreted, but as communication is moved online the possibilities to express oneself becomes more limited.This paper focuses on the instant messaging client Windows Live Messenger and three of the non-verbal functions that it provides (nudges, winks and emotes). The purpose of the paper and its underlying study is to compare the senders' intentions with the receivers' conceptions when it comes to these functions.The study was done as a questionnaire with two different versions of the questions, one looking at the senders' intentions and the other at the receivers' conceptions.The results were then compared in order to look for tendencies. The results showed that the most common intention among the senders was also the most common conception among the receivers, but that the rest of the attitudes didn't match at all. The functions that are supposed to help the conversation flow often create ambiguity instead and lead to vagueness, misconceptions and annoyance..
Användarcentrerad design av verktyg för att skapa funktionalitet i ett gränssnittsdesignsprogram
Idag ?nns det en stor mängd program för att underlätta vid design av ett gra?skt användargränssnitt. Många av dessa gör det enkelt att snabbt skapa en prototyp för att exempelvis illustrera en idé kring hur ett gränssnitt kan se ut. Vad som däremot ofta saknas är ett e?ektivt och intuitivt verktyg för att skapa funktionalitet i prototypen och göra gränssnittet levande utan att behöva kunskaper i programmering.Den här rapporten studerar hur ett verktyg för att skapa funktionalitet i prototyper, och som inte kräver några kunskaper i programmering, skulle kunna fungera.
Programmering av testrigg för marindrivlina
Marinediesel Sweden AB i Ängelholm tillverkar och utvecklar båtmotorer och motorbåtsdrev. Jaggjorde mitt exobb på avdelningen MD Engineering som huvudsakligen utvecklar marina drivlinor.Marinediesel Sweden AB var i behov av ett styrprogram till den testbänk de byggt för att kunna testasina motorbåtsdrev. Denna rapport beskriver arbetet jag utfört för att färdigställa och optimera ettstyrprogram till en testrigg för marina drivlinor. I rapporten tar jag upp drevbänkens uppbyggnad, dessfunktion samt de problem jag stött på på vägen. Bland annat beskrivs hur effektförlusten beräknasmed energidifferensen i tillförd och bortförd olja i drevet, samt hur det pålagda vridmomentet, somsimulerar belastningen vid verkliga driftsförhållanden, styrs och beräknas med endast trycket ihydraulcylindrarna..
En plats - En identitet
We live in a society where we are not bound to one place. We are encouraged to be mobile and constantly moving between different locations. The life in a convent is a contrast to this; nuns live at a specific place they are bounded to by vows and can not leave. The sisters in the convent of St. Birgitta, Pax Mariae have promised to stay at the same place and live by the rules of the convent.
Användarprogram : dioddisplay
Sekretessbelagd.
Akustiskt åtgärdsprojekt av en rockmusikklubb där live-musik spelas. Vad kan en audionom bidra med?
Introduction: The number of hearing impairments in Sweden is increasing. The largest increase is seen in ages 25-44. There are reasons to believe that these impairments are noise induced. Leisure time noise is not controlled in the same manner that industrial noise is. An ongoing conflict between city council officials and rock club owners, musicians and music event organizers about sound levels at smaller live music clubs exceeding the national sound level restrictions created the need for an acoustic intervention project.
Google, Yahoo! och Live Search: en evaluering av tre webbsöktjänster
The purpose of this Master?s thesis is to evaluate three general query-based web search engines. The search engines chosen are Google, Yahoo! and Live Search. The topics, which where transformed into twenty queries, are based on real users? information needs, taken from an ask-a-question service.
Analys av fyra svenska företags kundtidningar : Kundrelation och varumärke byggs när redaktionellt material anpassas för både tryck och webb
This paper aims to clarify how four customer magazines and digital versions of the magazines are being used by their target group. It focuses on the Ikea customer magazine specifically. After the analysis the conclusion is that out of the four companies customer magazines only one, Ikeas Live magazine, fully re-used the editorial content from the printed magazines on their digital platform. The interviewees were six readers of Ikeas customer magazine Live and two experts from a Stockholm based content firm. After the conducted interviews it became clear that none of the interviewees read the digital version of Ikeas magazine Live.
En jämförande studie kring några av dagens produkter inom Store and Forward och Live
SVT is Sweden?s largest TV-network and broadcasts more then 22 000 hours of TV each year. SVT is a public service company where the basic idea is to reflect the world from different perspectives and news is very important for providing neutral and versatile information in a variety of areas. An important part of the flow of information is to continuously receive reports from all corners of the world around the clock. This places very high demands on the technology used and it is important that it function and develops to meet current and future growing needs.
Outlook addin for Platina
Examensarbetet handlade om att integrera Microsoft Outlook 2003 med EBI Systems plattform Platina. För de som inte vet vad Microsoft Outlook är så kommer här Microsofts definition: Microsoft® Office Outlook® 2003 är ett personligt informationshanterings- och kommunikationsprogram där du hanterar e-post, kalendrar, kontakter och annan personlig och grupprelaterad information. Vill du veta mer om Platina så finns det information i Bilaga E. Målet med examensarbetet var att få tillgång till filer och funktioner från Platina i MS Outlook. Användaren av Outlook skulle även kunna spara e-post direkt till Platina databasen på olika sätt, till ärenden, till handlingar och till vanliga mappar.
Nybörjares svårigheter vid tillämpning av designmönster
Designmönster inkluderas ofta i utbildningar inom objektorienterad programmering vid högre lärosäten. Det finns dock flera studier som indikerar att det kan vara svårt för nybörjare att förstå hur de ska tillämpas. M. Abdul Jalil och S. A.
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om. Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D- renderare och vad den är för något och i vilka områden den används. Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden.
Handledning för VHDL-programmering i Altium Designer
Vårt arbete var att skriva en handledning för att studenter och lärare snabbt ska komma igång med programmet Altium Designer 6 och utvecklingskortet som Institutionen för Teknik och Naturvetenskap (ITN) har.Utrustningen som vi använt heter Altium Designer LiveDesign Evaluation Kit. Det är ett paket bestående av ett utvecklingskort som är försett med en FPGA-krets. FPGA (Field Programmable Gated Array) är en krets innehållande logiska komponenter.Denna krets kan man programmera till olika logiska funktioner med språket VHDL. För programmering används programmet Altium Designer 6 I vår handledning finns information om utvecklingskortet, lite om hur det hårdvarubeskrivande språket VHDL är uppbyggt.Rapporten innehåller sedan steg för steg beskrivningar av hur man går till väga för att programmera och provköra enklare VHDL-exempel från programmet Altium Designer 6. Allt för att man snabbt ska få grunderna så man kan skriva egna program..
Opera i Stockholm, Stadsgårdskajen
This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product.The finished system had to be similar to the original system to the degree that a user could see past the interface itself and use the system just as he/she would have used the real marketplace. It also had to be easy to change and add games to the system so that Ludosity Interactive easily could show the games and the data that they deemed interesting for their tests. The final product was developed using C#, XNA and XML together with an Agileinspired development method in combination with Pivotal Tracker. This report describes how this product was developed..
Metodik för robotsimulering och programmering av bågsvetsrobotar
Det finns flera fördelar med robotiserad bågsvetsning jämfört med manuell bågsvetsning. När det gäller produktivitet och repeterbarhet är robot överlägsen människa, vilket gör att produkterna håller jämnare kvalitet. I slutet av 80-talet började offline-programmering att tillämpas. Att programmera en robot offline innebär att utföra programmeringen med dator utan direkt tillgång till roboten. Genom simulering visualiseras ett robotprogram i en grafisk modell av den fysiska robotcellen utan att den fysiska roboten behöver tas ur produktion.