
Sökresultat:
298 Uppsatser om Linda Hill - Sida 15 av 20
vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.
SammanfattningÄmne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda MagnussonHandledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens HögskolaNyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of-Mouth, tidigare erfarenheter, rederiTitel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? ? En studie omförväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen.Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivandesjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna iSverige har på sina framtida arbetsgivare.Frågeställning: Vilka förväntningar har blivande sjökaptener och fartygsingenjörervid Kalmar- och Chalmers sjöfartsskolor på deras framtidaarbetsplatser?Teori: Den teori som används består av sekundärdata i form av böckeroch artiklar inom ämnena förväntningar, intern marknadsföringoch marknadsundersökningar.Metod: Undersökningen är av kvalitativ karaktär men med en kvantitativinsamlingsmetod. Den datainsamlingsmetod som använts förundersökningen är strukturerade telefonintervjuer. De studentersom tillfrågats och frivilligt valt att delta i undersökningen ringdesupp och intervjuades vid en tidpunkt de själva valt.Slutsats: Undersökningen visade att studenterna hade högst förväntningarpå trivsel, sammanhållning, lön och sjöperioder. För att trivasombord förväntar sig respondenterna förmåner och faciliteter somgym, Internet och sällskapsrum.
ITis och IT inom Orust kommun : en kvantitativ utvärdering av ITis och IT inom Orust kommun och kranskommunerna
The ability to tackle NP-hard problems has been greatly extended by the introduction of Metaheuristics (see Blum & Roli (2003)) for a summary of most Metaheuristics, general problem-independent optimisation algorithms extending the hill-climbing local search approach to escape local minima. One of these algorithms is Iterated Local Search (ILS) (Lourenco et al., 2002; Stützle, 1999a, p. 25ff), a recent easy to implement but powerful algorithm with results comparable or superior to other state-of-the-art methods for many combinatorial optimisation problems, among them the Traveling Salesman (TSP) and Quadratic Assignment Problem (QAP). ILS iteratively samples local minima by modifying the current local minimum and restartinga local search porcedure on this modified solution. This thesis will show how ILS can be implemented for MSA.
Att vara eller inte vara? En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke.
Titel: Att vara eller inte vara? En undersökning om hur Sverigesstatliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppetvarumärke.Författare: Linda Florin Brorsson & Stellan Karlsson.Handledare: Magnus Fredriksson.Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap.Termin: Vårterminen 2011.Antal ord: 15 580 ord.Nyckelord: Varumärke, Statliga Förvaltningsmyndigheter, Offentlig sektorSyfte: Att undersöka hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke.Metod: Vi har i vårt examensarbete valt att basera undersökningen på en kvantitativ innehållsanalys.Material: Materialet i undersökningen består av varumärkesrelaterade dokument som begärts in från 248 svenska statliga förvaltningsmyndigheterna.Huvudresultat: Våra huvudresultat pekar på att endast en tredjedel av våra svenska statliga förvaltningsmyndigheter har alla de dimensioner som ingår i ett komplett varumärke. Vi kom framtill att de dokument som bäst påvisar varumärkets essens varkommunikationsdokumenten. 57 % av de tillfrågade förvaltningsmyndigheternavisade sig ha kommunikationsdokument,men endast 72 % av dessa dokument påvisade ett komplett varumärke. I förhållande till detta och i jämförande syfte,undersökte vi vilka förvaltningsmyndigheter som hade både kommunikationsdokument som påvisade ett komplett varumärke och en visuell profilmanual.
Informationsrelationen mellan hedgefondförvaltare och investerare - : strid på barrikaderna eller gemytlighet i goda vänners lag?
Hedgefonder har blivit en allt viktigare investeringskälla i egenskap av en möjlig positiv avkastning vid fallande finansiella marknader. Dock exponeras investerare i allmänhet och småsparare i synnerhet mot högre risker än en motsvarande placering i traditionella fonder; detta mot bakgrund av strukturella betingelser, ett brett spektrum av finansiella instrument och en hög belåningsgrad. Emellertid har brakförluster i fonder som LTCM, Maricopa, Manhattan och Beacon Hill skapat turbulens på de finansiella marknaderna. Följaktligen vill investerare ha större insyn i hedgefonders verksamhet. Den här uppsatsen undersöker om en informationsrelation mellan hedgefondförvaltare och investerare ger upphov till en konflikt.
CSR och lönsamhet i tre dimensioner : Praktiska exempel, Economic Value Added och tidigare forskning
Title: CSR and profitability in three dimensions ? practical examples, Economic Value Added and previous researchAuthors: Linda-Marie Emilsson & Martina Classon Subject: Business AdministrationDate: 2011-05-26Mentor: Krister BredmarProblem description: Scientists have for a very long time disagreed about whether or not companies should work with Corporate Social Responsibility (CSR) and if there is any correlation between CSR and profitability. There are mainly three different views according the correlation: CSR have a neutral impact on financial performance, CSR have a positive impact on profitability and CSR have a negative impact on profitability. One of the reasons behind the disagreement is the complexity measuring CSR. Scientist claims that EVA is a measure that can be used to measure the correlation between CSR and profitability. Purpose: The intention with our essay is to find out if there is any correlation between CSR and profitability.
Svensk kod för bolagsstyrning : Vem finner nytta med den?
Master thesis in business administration, School of business administration, Linnaeus University, accounting, 4FE03E, Spring 2011.Authors: Linda Åslund and Shirin Yousef.Supervisor: Professor Sven-Olof Yrjö CollinExaminer: Christopher von KochTitle: The Swedish code of good governance ? Who finds it useful? Background: Corporate governance has emerged to maintain the stockholders interests in corporations where the owners are separated from control in order to create confidence in the corporations. In 2005 the Swedish code of good governance emerged to prevent in part additional corporate scandals from happening and to make sure that the board is acting in the interest of the owners. The code is a complement to the Swedish Companies Act since it has a more strict demand in certain areas but it gives the companies a possibility to deviate by either complying or explaining their actions.Purpose: The purpose with this thesis is to examine who finds the Swedish code of good governance useful.Method: The research method of this survey is quantitative where the purpose is to investigate deviations in the companies? corporate governance reports.
Islam i religionsboken : Framställningen av islam och muslimer i två religionsböcker för gymnasiet
The main objective of this research was to examine description of Islam in two different schoolbooks about religion. The rapport starts with an introduction of the subject and discusses the background of the topic. After the presentation, aims, and the questions I present my methods and material used in this research. Following the method and material is earlier research where I mention some of the previous rapports and results of researchers within the discourse. The theory used to investigate the text is postcolonial and the orientalism theory presented by Edward Said.The intention of the research was to answer if the books representation contributed to an oriental description of Islam and Muslims and to see how the text and pictures where used and structured.
Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag
Sammanfattning ? ?Motiverade anställda = Nöjda kunder ? En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag?Datum 6 juni 2013Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoängInstitution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens HögskolaFörfattare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22Titel ?Motiverade anställda = Nöjda kunder ? En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag?Handledare Finn Wiedersheim-PaulNyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och KundlojalitetFrågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen?Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen.Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. Datainsamlingen resulterade i en problembild på Bolaget vilket bidrog till en fördjupning, analys, bearbetning samt en förbättring i Bolagets arbetssituation.Slutsats Inom Bolaget bör de utforma och sprida ledorden samt införa en ansvarig gällande kundkontakter på kontoret. De bör dessutom genomföra individuella möten samt utvecklingssamtal. Månadsmöten i Bolaget bör vara mer utförliga med fokus på personalfrågor.
Revisorers träffsäkerhet vid Going concern-utlåtandet med och utan vetskap om en lågkonjunktur
SAMMANFATTNING Under en pågående lågkonjunktur och i en värld med ett antal företagsskandaler färskt i minnet, väcks intresset för hur revisorerna bemästrar sin uppgift som bedömare av företags fortlevnad. Tidigare studier om revisorers träffsäkerhet vid bedömning av going concern visar att träffsäkerheten i Sverige är låg, jämfört med studier ifrån andra länder. Vårt resultat ger ytterligare belägg för en låg träffsäkerhet i Sverige. För att besvara vårt syfte har vår studie föregåtts av både ett kvantitativt och ett kvalitativt angreppssätt, då vi dels har genomfört en datainsamling och en informantintervju. Materialet som vi har utgått ifrån är 2075 respektive 1528 undersökningsenheter, där alla enheter är aktiebolag som gått i konkurs under perioden1 januari - 30 juni 2010.
Värdering till verkligt värde : Påverkan på revisorers arbete
SammanfattningDatum 2012-05-30Nivå Magisteruppsats i Företagsekonomi, 15 hpFörfattare Oscar Fager, Linda SvenssonHandledare Esbjörn SegelodTitel Värdering till verkligt värde ? Påverkan på revisorers arbeteNyckelord Verkligt värde, IFRS, RevisorProblemformulering Hur har utvecklingen mot att värdering till verkligt värde används i fler värderingssituationer påverkat svenska revisorers arbete?Syfte Denna magisteruppsats syftar till att undersöka om värdering av tillgångar till verkligt värde påverkat svenska revisorers arbete. Om så är fallet ska uppsatsen även beskriva på vilket sätt revisorers arbete har förändrats.Metod För att uppnå studiens syfte samlades data in genom en litteraturstudie där tonvikt lades på den diskussion som förts kring värdering till verkligt värde. För att kunna besvara vår frågeställning intervjuades totalt sex revisorer från fyra olika revisionsbyråer i Sverige. Den information vi fick genom intervjuerna sammanställdes och ställdes i förhållande till vår referensram och utmynnade i studiens slutsatser.Resultat Värdering till verkligt värde har påverkat revisorernas arbete på så vis att specialister används i alltfler fall vid granskningen av de verkliga värdena.
Peer-to-peer som företagslösning
Problemområde:
Idag är användandet av peer-to-peer (P2P) - applikationer såsom KaZaa, ICQ och
Seti@home utbrett bland privatpersoner. Användningen inom företag är dock ännu
i sin linda.
Vi kommer därför i den här uppsatsen utreda om ett eventuellt införande av P2P-
teknik i ett företagsnätverk ger några fördelar jämfört med en klassisk
Client/Server-lösning.
Hypotes:
Arbetet bygger på hypotesen: ?En P2P-lösning ger fördelar för företaget
jämfört med en Client/Server-lösning?
Genomförande:
För jämförelsen mellan P2P och Client/Server definierades och jämfördes fem
områden: Säkerhet, Användbarhet, Tillgänglighet, Bandbredd samt
Utrustningskrav.
Slutsats:
Inom områdena Användbarhet och Tillgänglighet ger en P2P-lösning klara
fördelar, däremot inom områdena Säkerhet och Bandbredd visar Client/Server-
lösningen istället klara fördelar. Området Utrustningskrav är oavgjort då det
inte
finns någon märkbar skillnad på lösningarna.
Säkerhetsproblemen är P2P-teknologins akilleshäl och det problem som är mest
troligt att stoppa stora investeringar i framtiden om det inte löses.
Slutsatsen av vår jämförelse blir sålunda:
För ett företag som redan har ett existerande Client/Server-nätverk är det inte
någon idé att helt byta system, däremot kan det vara av intresse att
introducera en applikation som möjliggör skapandet av så kallade Virtuella
Nätverk.
För ett helt nytt företag kan skapandet av ett P2P-nätverk vara ett väl så
intressant alternativ till Client/Server.
Size Hero : En attitydstudie om unga kvinnors inställning till tvärtomretuschering i magasin
Traditional retouching, where you make the body of a female model in a magazine thinner, has been common for a long time and is well known. Several studies indicates that showing ultra-thin images of female bodies in media can lower the body satisfaction of ?ordinary? women which in some cases can lead to dangerous eating disorders. But in 2010 Swedish female magazine VeckoRevyn introduced a new type of retouching: Making some catwalk models bodies bigger instead, which we decided to call opposite retouching. This kind of retouching is aiming to widen the ideal picture that is sent out of how the female body should look like, and therefore having the readers reach a higher body satisfaction and becoming more at peace with the own body.
Kristendomens särställning i religionsläroböcker : en komparativ studie av hur kristendomen och dess tre inriktningar framställs i religionsläroböcker anpassade till Lpo 94 och Lgr 11
Christianity has for a long time played a significant role in the Swedish school system, which can be seen in the syllabus of the course religion in 2011 where Christianity got a special status and the Christian alignments were explicit named. The aim of this essay was to see whether, and if so how, Christianity and its three alignments ? Catholicism, Orthodoxy and Protestantism ? had developed a greater impact in religion textbooks for grades 7?9 adapted to Lgr 11 compared to Lpo 94 and partly to see if there had been any changes and to what extent. The main question concerned whether Christianity had a greater impact in religion textbooks adapted to Lgr 11 than Lpo 94 and how Christianity could be seen as culture-religion. The sub-questions concerned whether there was any differences in what Christianity is and to what extent Christianity were represented in religion textbooks, but also if any difference to what range the three alignments where represented. The study consisted of six religion textbooks for grades 7?9, where three were adapted to Lpo 94 and three to Lgr 11.
Storstadssame, fusksame, halvsame eller lappjävel? : En religionssociologisk analys av samisk identitet inom nutida skönlitteratur
Research regarding the maintenance of the Sami language shows that the Swedish society has a big influence on the development of the Sami identity and also the maintenance of the Sami language. The assimilation of the Sami language and the traditional Sami religion was forced mainly by the Swedish education form and the Swedish church. In modern times many different forms of Sami identities have been developed due to the scattering of the Sami people, and also because of the urbanization of the Swedish society. The Sami nature religion is still alive in the Sami group, thanks to the mythological stories told and preserved by their oral tradition. The purpose of this assignment was to make research of how the Sami identity is being presented in three current Swedish books.
Betydelsen av pedagogisk grundsyn i olika verksamheters kompetensutvecklingsarbete inom tre branscher
SammanfattningArbetets art: Uppsats i pedagogik, 41?60 poängTitel: Betydelsen av pedagogisk grundsyn i olika verksamheters kompetensutvecklingsarbete inom tre branscher.Title in English: The significance of pedagogical basic view in different organizations? competence development within three branches.Författare: Jane JohanssonPernilla RidalEva-Britt StrandHandledare: Linda Reneland-ForsmanAntal sidor: 38 sidorProblem: På vilket sätt uttrycks pedagogisk grundsyn i verksamheternas dokumentation? På vilket sätt speglas pedagogisk grundsyn i verksamheternas arbetssätt och kompetensutvecklingsinsatser? Vad finns det för likheter och/eller skillnader i verksamheternas uttryckta pedagogiska grundsyn och deras val av kompetensutvecklingsinsatser?Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur arbetsgivares pedagogiskagrundsyn påverkar valet av kompetensutvecklingsinsatser inom tre olika branscher.Vi har i uppsatsarbetet valt att göra kvalitativt semi-strukturerade intervjuer. Två representanter från varje bransch har intervjuats. Branscherna utgörs av kommunal verksamhet, tjänste- och producerande företag. I analysarbetet har vi låtit oss inspireras av en hermeneutisk ansats när dokument och intervjutexter har tolkats.