Sök:

Sökresultat:

2456 Uppsatser om Likets position på bålet - Sida 27 av 164

VARFÖR OSTEOPOROS?

Syftet med denna studie är att undersöka olika metoder som kan förebygga osteoporos samt att granska sjuksköterskans undervisande roll i samband med prevention. Metoden är en litteraturstudie. Tio vetenskapliga artiklar granskades och analysen resulterade i följande teman: kostens betydelse, motionens inverkan för att förebygga osteoporos, preventionsprogram och sjuksköterskans undervisande roll. Resultatet visar att prevention av osteoporos lönar sig men att det är svårt att nå ut med information till den aktuella målgruppen. Det framkommer även att sjuksköterskan är i en god position för att informera patienten om preventionens innebörd och dess tillvägagångssätt..

Relationen mellan monetära belöningar, motivation och prestation: en kvantitativ studie av tillverkande- och tjänsteföretag

Företag betraktar ofta monetära belöningar som ett verktyg för att motivera anställda och få dem att prestera bättre. Tidigare studier har visat att monetära belöningar har en påvisad positiv effekt på motivation samt prestation men det finns även studier som har indikerat motsatsen. Forskare argumenterar för att det existerar faktorer som påverkar relationen mellan monetär belöning, motivation och prestation, dock är det relativt okänt vilka dessa faktorer är. Syftet med uppsatsen är att undersöka relationen mellan olika monetära belöningar, motivation och prestation samt identifiera faktorer som kan inverka på denna relation. Vi ville även undersöka fördelningen av monetära belöningar.

En feministisk queeranalys av Gerd Brantenbergs Egalias döttrar : Hur språket upprätthåller de heteronormativa strukturerna

The idea of this paper is to try to give the novel of Gerd Brantenberg, Egalias döttrar, another profundity. To take the book to another dimension, by using the theory of Judith Butler, queer, and her criticism of the Monique Wittig?s earlier theories of the subject queer. I examine how the language is used through a queer analysis by performing a closely reading. My position is that the language assumes a heterosexual norm, which is unveiled by queer.

Strategier för pensionsskuldshantering.

Denna fallstudie tar upp enskilda kvinnors upplevelser i samband med mediala diskurser och identitet utifrån deras position som tidigare utsatta för direkt patriarkalt våld. Vissa diskursiva begrepp diskuteras, exempelvis ?offer?. Centralt för respondenterna är att inte identifiera sig med dessa termer. Våldserfarenheterna har påverkat samtliga respondenter och det präglar hur de förhåller sig till diskursiva termer.

Kontrollerad interaktion för kreativare möten : Summit Flexiwall

During the spring semester 2012 Robin Westlund has accomplished ?Controlled interaction for more creative meetings - Summit Flexiwall? with the individual focus on social communication based on visual interaction in future office. The project was a part of the course Degree Project for degree of Bachelor of Science in Innovation and Design Engineering (MSGC12) which includes 22,5 ECTS Credits. The course is a part in the program Innovation and Design Engineering program within the Faculty of Technology and Science at Karlstad University.Assigner of the project was Moelven Eurowand AB with their head office in Örebro. The company manufactures and assembles entire room solutions for offices.

Mediabilden av kvinnor i topposition

Denna uppsats har haft som ändamål att undersöka hur kvinnor i topposition beskrivs av media. Utgångspunkten har varit studier av medias bild av kvinnor i topposition på nationell nivå i Sverige, Storbritannien och USA. Även mediebilden av kvinnor i absolut topposition i internationell miljö, dvs. kvinnliga presidenter och statsministrar, har studerats. Det som undersökts är bland annat huruvida kvinnor i topposition har samma tillgång till media som män i motsvarande position och om de skildras utifrån genusstereotyper.

Hur socialarbetaren uppfattar sin yrkesroll : En kvalitativ studie om hur socialarbetaren inom ekonomiskt bistånd upplever sitt arbetssätt utifrån ett maktperspektiv

This study is intended to study how the social worker in financial assistance relates to the social workers exercise of its authority, regarding the Social Services Act and the Administrative Procedures Act. In concerning how the social worker treats and handles the cases of their clients, but also what significancethe organization's policies and goals have on the social worker?s role and the formation of their professional identity. To answer these questions the study chose a qualitative approach. Because the purpose of this study is to investigate the social worker?s personal beliefs about their way of conducting social work.

Site preparation, planting position and planting stock effects on long-term survival, growth and stem form properties of Pinus contorta on southern Iceland

In order to evaluate different afforestation methods for exposed heath lands a field experiment was established in Mosfell on southern Iceland in 1989. The trial comprised six different site preparation methods (control, herbicide application, tree shelters, patch scarification, TTS trenching and mounding). In total 960 container seedlings (1+0) and 960 Nisula roll transplants (2+1) of lodgepole pine were planted. Various planting positions (furrow, hinge, no site preparation (control) and on top of mounds) were tested within the site preparation treatments. This study involves renewed measurements and analyses of the trial.After 19 years the overall survival was 51,7 %.

Man är som en hamburgare: man har stora krav både uppe- och nerifrån. : En kvalitativ studie om mellanchefers upplevelser av sin roll som mellanchef i olika former av människobehandlande organisationer i offentlig sektor.

The aim of this study was to explore and gain understanding of the situation between managers in different forms of human service organizations. I chose to use a qualitative method and conducted semi-structured interviews with five professional middle managers in the public sector. To accomplish my purpose, I worked on the basis of several questions. The questions dealt with the role of middle management and what it involves, how it is perceived and what the middle managers think of the specific requirements for them and their leadership in organizations that provide services relating to people.  As a result of the analysis I have used the theory of social roles that describes the meaning of the different roles and role conflicts that arise in connection with various and conflicting expectations. The review of the results shows that middle managers in human service organizations experience to have to deal with a complex leadership role.

"Där sover Daimon med öppen mun" : Mörkret i Majken Johanssons lyriska produktion

A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups.The aim of this study is to explore the portrayed image of the city of Umeå in two Swedish trade journals which addresses the specific target group decition makers and investors in both public and private sector. The aim is also to compare the image of Umeå in the two papers, to the ambition of the municipality, expressed in the brand platform.In order to make the observations as firmly established as possible, the method of the study is a combination of a quantitative content analysis and a qualitative text analysis. The study draws on the theories of Eli Avraham and Philip Kotler, concerning how to improve city images and how to market a specific city among others. The study shows that the city of Umeå in large extent is portrayed in accordance to the ambition which the municipality expressed in the brand platform.Umeå is displayed as an expanding city.

Umeå i fackpressen : En jämförelse mellan bilden av Umeå i två facktidskrifter och kommunens varumärkesplattform

A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups.The aim of this study is to explore the portrayed image of the city of Umeå in two Swedish trade journals which addresses the specific target group decition makers and investors in both public and private sector. The aim is also to compare the image of Umeå in the two papers, to the ambition of the municipality, expressed in the brand platform.In order to make the observations as firmly established as possible, the method of the study is a combination of a quantitative content analysis and a qualitative text analysis. The study draws on the theories of Eli Avraham and Philip Kotler, concerning how to improve city images and how to market a specific city among others. The study shows that the city of Umeå in large extent is portrayed in accordance to the ambition which the municipality expressed in the brand platform.Umeå is displayed as an expanding city.

Mellanchefspositionen- ett organisatoriskt superlim som klarar alla påfrestningar?

Studiens syfte är att belysa mellanchefers komplexa arbetsvardag och hur detta påverkar deras välbefinnande. Denna undersökning genomfördes inom den privata sektorn med fem mellanchefer. Underlaget för resultatet grundas på delvis strukturerade intervjuer och detta resultat visar att mellancheferna i den studerade organisationen i hög grad uppvisar tillfredsställelse i sin position. Undersökningen pekar på att mellancheferna har de resurser som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete på ett tillfredsställande sätt. Upplevd kontroll över arbetssituationen, socialt stöd, delaktighet samt stolthet i sin yrkesroll generar ett tillstånd av välbefinnande för mellancheferna i undersökningen.

Rekryteringsprocesser : Analys och betydelsen av rekryteringsprocesser

To make a company or an organization reach a goal it requires the right way of thinking when recruiting new employees. One mistake and one wrong recruitment can cause a company or an organization huge expense, which are possible to avoid. A right recruitment is about having a good recruitment process which will support the right decision when choosing new employees. The purpose of this thesis is to do an analysis on three recruitment companies recruitment process and show the significance of the recruitment process for hiring the right person for the right position. The information for this paper has been collected through interviews and literature which concerns this subject.

Sambandet mellan hästens huvud/halsposition och ryttarens rörelse i sadeln :

Dressage schooling is not a subject that rests on science, it is a matter of dependable experience. So far there hasn?t been so much research about it, but more and more is done. Especially the interaction between rider and horse is a nearly uninvestigated field. Riding skills is much about having the right position, and having the horses head and neck in different positions, but there are no research done that support or deny that this old ?knowledge? is for the best for the horse. This study was performed to evaluate if the head and neck position of the horse, and the velocity, has any influence on the position of the rider.

Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning

Titel: Pole Position ? en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning.Författare: Robin Karlsson och Robert WibergHandledare: Thomas HelgessonNivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategierProblemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning?Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning.Metod: I uppsatsen har vi haft en abduktiv ansats och en kvalitativ datainsamlingsmetod. Vi har jämfört ett företags verksamhet i två länder och har således utfört en komparativ uppsats.Teoretiskt perspektiv: Inledningen av den teoretiska referensramen beskriver varumärken i allmänhet. Teorin övergår sedan till en förklaring av varumärken ur ett internt- samt externt perspektiv. Avslutningenav teorin belyser ämnet positionering och strategier för ändamålet.Empiriskt perspektiv: Empirisk data är insamlad genom en kvalitativ intervju med Volvo Personvagnar AB i Sverige och en intervju via mailmed motsvarigheten i Brasilien.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->