Sök:

Sökresultat:

761 Uppsatser om Lean - Sida 2 av 51

Lean filosofi ? fem steg till ordning och reda på arbetsplatsen : Lean philosophy ? five steps to get the workplace in order

Part 1 of 2  ? Lean philosophy ? five steps to get the workplace in order?Part one deals with the theory of what Lean and 5S are.Lean is a long-term approach that involves a quest to become the best on the market by increasing employee engagement, eliminate waste and focus on the right things.5S is a method of order in a system. Businesses around the world are using these 5S which stands for sort, straighten, shine, standardize and sustain. Part 2 of 2 ? Lean philosophy ? five steps to get the workplace in order?Part 2 deals with the practical about 5S and a short summery about the company Wibax AB where the degree thesis took place.Wibax has a a project which involves using 5S in practice and create order in the in preparation lab and in the control room.By finding a solution to this mess reduces the time that was previously spent on searching equipment. Instead of search, the workers can do the real work..

Lean på Menyn - En fallstudie av en rörlig personalstyrkas påverkan på en implementering av lean i restaurangbranschen

Today, the management concept of Lean has stretched far from its origins in the Japanese automobile industry. When reaching the Swedish restaurant industry, the conditions for a successful implementation of Lean change as a result of the high employee turnover and the significant amount of part-time employees characteristic for the industry. Combined with a high-end service profile, these workforce characteristics seem inconsistent with some of the basic principles of Lean. By conducting a case study, this thesis aims to investigate the effects of a variable workforce on the enablers for a successful implementation of Lean in a high-end service industry. Using a theoretical framework consisting of enablers for an implementation of Lean in services, the study finds that the variable workforce inhibits an implementation of Lean by complicating the effects of traditional training, as well as the possibility of understanding the Lean concept at all levels of the organization.

Lean leadership : the Toyota way in agricultural firms

Swedish agricultural businesses are facing challenges in order to achieve long-term profitability. The opportunity to improve profitability and efficiency on farm level may be enhanced by management. One way to work with leadership is to use Lean. It is a management system that aims to improve competitiveness. Currently, there is a project where Lean is implemented into 100 agricultural firms.

Att arbeta smartare en fallstudie om teorier och modeller inom Lean kan tillämpas i akutsjukvården

The emergency medical care in Sweden has been under persistent debate, due to factors such as long waiting hours, inefficient patient flow, and understaffed departments. In an effort to meet the critique and with a willingness to improve the problems, an increasing amount of emergency clinics are adopting theories and models within Lean. Positive outcomes are evident, there has been some criticism directed towards Lean. Among these is the argument that in order for Lean to be successful it needs to be used within standardized and foreseeable processes, and that it therefore only is applicable to those kind of processes found within industrial production. This prompted the question of whether Lean was a suitable strategy within emergency medical care, considering the large variation of patients and non-foreseeable processes that in fact share little resemblance to that of industrial production.

Kan Lean Healthcare vara den bit som saknas i den svenska sjukvårdens pussel? : En studie av kommersiella modeller i svensk sjukvård

BakgrundSvensk sjukvård har idag bland de bästa behandlingsresultaten i Europa, men trots det förs diskussionen om sjukvården ofta i negativa ordalag. I ett försök att förbättra synen på verksamheten och bli mer effektiva har sjukvården i Sverige ofta använt sig av kommersiellamodeller, modellerna har dock behövt anpassas för att fungera i sjukvårdens miljö. En av de senaste kommersiella modellerna som nu införs i den svenska sjukvården är Lean Healthcare,som är sjukvårdens version av Toyotas produktionsfilosofi Lean Production. En stor del avtidigare forskning på området har behandlat Lean Production men lite finns att tillgå som handlar om Lean Healthcare. Den här studien är ett bidrag till att utöka kunskapen om Lean Healthcare i Sverige.SyfteSyftet med den här studien är att beskriva hur Lean-filosofin fungerar i den svenska sjukvården samt att göra en jämförelse mellan Lean Production och andra kommersiella modeller som tidigare har införts i den svenska sjukvården.GenomförandeMed hjälp av intervjuer på tre svenska sjukvårdsenheter har en fallstudie med fokus på Lean Production och Lean Healthcare genomförts.ResultatResultatet av studien visar att Lean Healthcare, i likhet med tidigare modeller, har krävt anpassningar för att fungera i sjukvårdens kontext.

Effekter av lean? : En studie om hur företag arbetar med lean samt vilkaeffekter de anser att det lett till

Företag är idag under stor press och de måste ständigt öka effektivitetenför att kunna konkurrera. Lean är en filosofi som påstås öka kundvärdet och minskakostnaderna. Både akademiker och företag skapar ofta egna definitioner av Lean vilkethar lett till många studier inom ämnet. Studier av vinsterna från Lean är också ganskavanligt men det är inte många som har studerat delarna av Lean och hur de påverkarresultatet.Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad tillverkande företag uppfattar attarbetet med Lean har gett för effekter. Vidare vill vi kartlägga om det går att dela inLean i olika delar samt om det är helheten som ger de eventuella effekterna eller omdet räcker att införa enskilda delar.Metod: Utgångspunkten i denna studie är i teorin.

Avvägning mellan ordersärkostnad och lagerhållningskostnad i processindustrin

Lean Production is used by many manufacturing companies. Companies in process industries do not use Lean Production to the same extent today. This is part of the report's issue to explore how Lean Production can be applied to a company in the process industries.The investigated company is a processing company that manufactures various types of foil. The company wishes to streamline its production and has therefore asked the authors to examine if Lean Production can offer the company improvements in their production. Lean Production value stream mapping tool has been selected to identify and analyze the current state of two of its products in production.

Genomlysning av ett lager ur ett Leanperspektiv - fokus på effektivitet och värdekapande aktiviteter : En fallstudie på Svenska Fönster

The objective of this study is to examine how Lean can make the utilization of inventory more effective and, from a Lean perspective, examine how the value-adding activities related to inventory can increase. To examine this, a case study was perfomed at Svenska Fönster. The conclusions of this study are that Lean can advantageously be applied on inventory to increase the efficiency. .

Förändringen av en organisation : Lean i Växjö kommun

Is it possible to conduct a joint organizational change despite different circumstances and different starting points, and still talk about the same organizational change? Can all the work that leads to more efficient operations fall into the same category? How can such concept gain legitimacy? The result shows that by talking about a concept, in this case, Lean, as something that leads to a better and more efficient organization, without for that matter have to set a defined content of the concept you still can present the process as one concept. Tough the concept will be practically blank. But there is still a rhetorical value in the concept of Lean. The organization institutionalizes the concept and obtains in this way legitimacy from its surroundings.

Lean Product Development - Will it deliver products faster, better and cheaper?

Abstract Tutor - Anders Richtnér History - Theories suggest that Lean Product Development strategies dramatically increase a company's performance through enabling faster T-T-M, Quality and Costs of Product Development. Purpose - The purpose of this paper is therefore to investigate whether the implementation of LPD actually affect corporate performance measurements T-T-M, Quality and Cost, in a positive way. Methodology - This Bachelor thesis is an exploratory investigation of the concept of Lean Product Development within a global IT- company, performed through four case studies, interviews and complementing corporate performance data. Findings - With empirical data and subsequent analyzes in mind, we note the following; it is clear that the project that produced the best results, in terms of T-T-M, Quality and Cost, also was the one furthest in the process of implementing Lean Product Development..

"Challenges when implementing standardized and processes within a customer service unit"

 Abstract  Interest in Lean grows and spreads to the public from industrial and service sectors. Lean is currently used in administrative processes and it is called Administration but can administration be Lean? The aim of our study is to develop a useful model for a successful implementation of Lean Administration by using various scientific articles, books and information from the case study.The part of the purpose is to: ? Identify critical success factors that arise? Identify the challenges arising from the implementation of Lean Administration.We have studied a Division within Distribution at GE Healthcare in Uppsala. The model that we have developed provides challenges and success factors for a successful implementation.In order to succeed in implementation, a culture that promotes continuous improvement must exist in the organization. A key success factor is to understand Lean Administrations structure and principles.

Lean Thinking ? Ett sätt för serviceorganisationer att öka sitt värdeskapande?

Syftet är att genom ett Service Management-perspektiv studera huruvida implementeringar av Lean Thinking i serviceorganisationer skapar möjligheter för ökat värdeskapande för såväl kund som organisation. Huvudfrågeställningen ser ut som följande: Hur påverkas värdeskapandet i serviceorganisationer vid en implementering av Lean Thinking? Vi har betraktat två skilda serviceorganisationer som implementerat Lean Thinking - Fritidsresor och Universitetssjukhuset i Lund - genom en kvalitativ forskningsmetod. Semi-strukturerade intervjuer har genomförts med intervjupersoner från respektive studieobjekt. Genom en litteratusstudie av Service Management- och Lean Thinking-teorier har såväl likheter som skillnader i perspektivens syn på värde och värdeskapande illustrerats.

Lean Healthcare på USiL - En förändring mot lärande

I sin strävan att bli en lärande organisation har USiL stött på problem och motstånd. Tidigare misslyckade förändringsprojekt har bidragit till ett förändringsmotstånd bland de anställda. Motståndet stärks ytterligare av den kultur och struktur som finns på sjukhuset. Lean Healthcare innebär nya roller för de anställda. De grupper som kan anses vara förlorare med ett införande av Lean Healthcare är chefer och läkare eftersom de tappar makt och inflytande.

Hålla Lean vid liv - en studie om tillverkningsindustrins och sjukvårdens uppföljning av Lean

För att verksamheter som arbetar med Lean ska förbättras och utvecklas krävs det att de utför uppföljning av sitt arbete. Lean handlar bland annat om ständiga förbättringar och förändringsarbete för att minska slöseri och öka effektivitet. Efter implementeringen av Lean behöver man följa upp sitt arbete för att bibehålla sina förbättringar och fortsätta att utvecklas. Uppföljning är väsentligt för att Lean ska hållas kvar vid liv.Denna studie syftar till att undersöka de viktiga komponenterna i tillverkningsindustrins uppföljningsarbete av Lean för att se om de kan tillämpas inom sjukvården. Undersökningen avgränsar sig från att studera syftet bakom implementeringen av Lean och hur det kan ha påverkat uppföljningsmetoder.

Lean - Ett medarbetarperspektiv i tre implementeringsfaser

Frågeställning:- Hur har processen under implementeringen av Lean upplevts ut medarbetarnas perspektiv inom Företaget?- Vilka skillnader finns mellan respektive implementeringsfas i Företaget?- Vilka verktyg inom Lean har Företaget använt sig av?Syfte: Syftet är att med hjälp av en case-studie på det utvalda Företaget undersöka hur implementeringen av Lean har upplevts ur medarbetarnas perspektiv i respektive implementeringsfas samt vilka verktyg inom Lean som har använts.Metod: En kombination av kvalitativ och kvantitativ ansats har använts genom intervjuer och enkäter. Litteratur och vetenskapliga artiklar har använts som sekundärkällor.Resultat: Undersökningen visade inga tydliga skillnader mellan fas 1,2 och 3 även om den visade på att skillnader existerar då svaren varierade något på en del av frågorna som ställdes..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->