Sök:

Sökresultat:

487 Uppsatser om Lönsamhet och Scania. - Sida 12 av 33

Hantering av digitala verktygsmodeller : En studie av hur 3D-modeller av monteringsverktyg ska lagras, struktureras och geopositioneras pÄ Scania CV AB inom Chassimontering

PÄ grund av ökad produktkomplexitet och digitala arbetssÀtt har fler företag insett nyttan i att implementera och anvÀnda sig av bra system för Produkt Lifecycle Management och Product Data Management för att hantera produkten genom dess livscykel. Funktionen hos PLM-system Àr framförallt att se till att alla har tillgÄng till den senast uppdaterade datan. Detta uppnÄs genom ett centralt stÀlle att lagra produktdata samt möjlighet att strukturera och hantera datan. Scania anvÀnder sig av Spectra och Enovia för att strukturera och lagra dagens konstruktionsdata. PÄ senare Är har digital provmontering införts i chassiproduktion som ett komplement till den fysiska provmonteringen.

Digital dynamisk geometrisÀkring : En kartlÀggning av dagens arbetssÀtt

Detta examensarbete innehÄller en kartlÀggning av Scanias arbete med digital dynamisk geometrisÀkring samt ett förslag pÄ hur arbetet kan utvecklas.KartlÀggningen skapar en översiktlig bild av hur dagens arbete utförs och beskriver de ingÄende delmomenten. Observationer av hur arbetet utförs har gjorts och dokumenterats och samtal med berörda personer pÄ Scania har skapat förstÄelse för behovet av ett bÀttre och mer utvecklat arbetssÀtt.Scania vill bli bÀttre pÄ digital dynamisk geometrisÀkring för att kunna minska den idag relativt stora verksamheten med fysisk provning av prototypartiklar och fÀrdiga bilar. Ett förslag till ett nytt arbetssÀtt har tagits fram och förutsÀttningar för detta har undersökts pÄ företaget. Förslaget bygger pÄ ett ökat samarbete mellan grupper med olika ansvarsomrÄden kopplade till vilka krav som stÀlls pÄ lastbilen. Utöver den rent organisatoriska delen innefattar det Àven mer handgripliga förslag pÄ fortsatt arbete som bland annat behöver ett underlag i form av trovÀrdiga simuleringsmodeller.En jÀmförelse mellan resultaten frÄn dagens simulering och fysisk provning har genomförts och resultatet visar att vidare arbete med förbÀttring av de digitala modellerna krÀvs innan det nya arbetssÀttet kan anammas tillfullo..

Att testa kvalitet : En validerande informationsinsamlingsmetod för ökad kunskapsÄterföring

This master thesis has been carried out at Scania R&D at the department for Powertrain Control System Development during the winter of 2010/2011. In the thesis the writer examine and evaluate the existing method for collecting information from the tests carried out during the development of the Powertrain Control Systems software. It also contains suggestions for how a new method that enhance the validation elements could look like.The master thesis uses Vicentes theories of the ecological approach and theories of how knowledge sharing of tacit and technical information works within an organization and between the organization and its customers. First a workplace analysis at Scania R&D is carried out to see how Powertrain Control Systems work and how they test their software. Second a control task analysis, where the aims decided on after the interviews, is compared to the existing method.

Extreme Village Makeover : En studie om religionsskiftets betydelse för byarna Kyrkheddinge och FjÀlkinge.

This essay revolves around the Christianisation of the Danish kingdom during the middle ages. Issues like; the length of the Christianisation process and the influence it had on thevillages? structural appearance in the Danish kingdom. A special case study of the villages Kyrkheddinge and FjÀlkinge, Scania, is an essential part of the essay. Through writtenmaterial and excavation reports from the both villages the study enlightens the structural appearance of the village and the hierarchy of the farms in the village.

LövÀngen i nordöstra SkÄne :

The purpose of this paper is to study how the wooded hay meadow of the forest district of northeastern Scania is preserved today, and what local history it has, to thereby achieve a better understanding of the dynamics of the landscape and the complex of problems involved in keeping a historical element of the cultural landscape alive. To accomplish this, literature concerning the subject has been studied, experts have been consulted and an example, the old farm Sporrakulla in Östra Göinge municipality, has been studied. The paper states that the wooded hay meadow constitutes an important part of the history of northeastern Scania, where it provided leaf fodder and hay for the farmers keeping cattle. Today, however, only a few wooded hay meadows remain. One of these is the studied example at Sporrakulla, where juridical protection like Natura 2000 and financial support of maintenance like miljöersĂ€ttningar make sure that the wooded hay meadow will remain.

Controllerns roll i utvecklingsprojekt : Fallstudie hos Volvo CE och Scania CV

In order for companies to be competitive they perform different types of development projects.  Due to globalization a greater focus is added on costs, not least on costs in development projects. Project controllers are involved in development projects in order to review the financial aspects. The authors have examined the role that project controllers hold in respect of two Swedish manufacturers, Volvo CE and Scania CV. The investigation has revolved around three main issues where the authors conducted interviews with controllers that do not work in development projects and project controllers in development projects. The goal of the interviews was to gain a greater understanding of the role of project controllers, how this role will differ from those that do not work in development projects and the difficulties faced by project controllers.

Gestaltningsförslag till ny förskola pÄ Zakrisdal

Due to increasing regulations regarding new diesel vehicles particulate matteremissions the new Scania truck, Scania Euro 6, has been equipped with a particulatefilter. This component effectively stores the particles in the exhaust gas but must becleaned in order to prevent itself from clogging. The filter is cleaned through aprocess named regeneration which is a thermodynamic process in which thetemperature of the filter is raised through fuel supplied to the exhaust gas.The purpose of this thesis is to contribute to the development of improved controlstrategies of the temperature during the regeneration process through thedevelopment of model-based controllers. These controllers are designed in order tohave good performance in stationary as well as automatic regeneration.In order to develop these model-based controllers a model of the system isconstructed. The model is described as a linear thermodynamic grey-box model withflow varying parameters, showing good results in validation.The model provides a simulation environment during the controller design, which isfocused around the development of linear regulators with the exhaust gas mass flowas a scheduling variable whose size determines controllers? mode of operation.

Ledarskap som drivkraft för dagligt lÀrande pÄ arbetsplatsen

Det blir allt viktigare att som organisation skaffa sig hÄllbara verktyg i skapandet av ett dagligt lÀrande i syfte att stÀndigt förbÀttra och utveckla verksamheten för att kunna stÀrka sin konkurrenskraft. PÄ senare Är har chefsrollen alltmer kommit att handla om att leda och coacha sina medarbetare till lÀrande och utveckling. Syftet med denna studie var att, med utgÄngspunkt i en av Scanias fem ledarskapsprinciper ?Bygg kunnande genom kontinuerligt lÀrande?, undersöka hur första linjens chefer pÄ Scania stimulerar dagligt lÀrande pÄ arbetsplatsen. Tio semistrukturerade djupintervjuer genomfördes.

Godshantering med Scania Interactor

This thesis is about making a support for barcode readers and RFID readers on a computermounted in heavy vehicles. The computer has several applications designed for heavyvehicles such as an order handling application. The goal was to suggest an architecture toimplement a support for the readers. The architecture should be independent of whichmanufacturer who has made the reader hardware that was connected to the computer.At first a theoretically study was made around RFID technology and standards for thetransport and supply sector. Then the architecture was developed and a demo implementationwas made.The conclusion of this thesis is to implement support for barcode readers with a wedgeapplication.

Kiviksgraven : analys av dess historia och framtid sett utifrÄn bevaringsfrÄgor

This essay focuses upon the Kivik monument and its conservation difficulties, since its discovery at 1748 until modern time. The Kivik monument is found in southeast of Scania, and dated within the Bronze Age period. The perspective of the conservation on the monument has merely been on the monuments inner cist of stone and the rock carvings on the cist-slabs. When the monument was first archaeological examined at 1931, its sizeable cairn (75 m in diameter) had almost vanished and the cist was sheltered by a casing of concrete and metal roof. Between 1932 and 1933 the monument has undergone a large-scale restoration, and this criticized restoration resulted in a low antiquarian value with the responsible authority.

FörbÀttrad saverringsdesign för dieselmotor

Vid drift av en dieselmotor skapas kontinuerligt smÄ mÀngder avlagringar som sedan kan forma ett hÄrt lager kallat koks. Kokset bildas vid kontakt med heta ytor och ett sÄdant omrÄde Àr toppland, lÀngst upp pÄ utsidan av kolven. NÀr lagret blir tillrÀckligt tjockt skrapar det insidan av cylindern vilket pÄverkar ytan negativt samtidigt som den blir ojÀmn. Oljeförbrukningen ökar dessutom, dÄ den olja som finns pÄ insidan av cylindern trycks uppÄt och dÀrmed förbrÀnns i förbrÀnningsrummet. För att fÄ bukt med problemet har Scania infört en sÄ kallad saverring.

Modellbibliotek över kylsystemskomponenter till Simulink

Scania Àr en vÀlkÀnd tillverkare av tunga lastfordon och bussar. De profilerar sig som det presigefyllda valet med hög teknologinivÄ. För att kunna leda utvecklingen av nya funktioner och motorer mÄste mÄnga tester av alla system i dessa fordon göras. Till detta anvÀnds provceller speciellt ordnade för specifika lastbilskomponenter och mÄnga av dessa komponenter behöver en yttre kylning under drift varför flera av provcellerna har reglerade kylsystem. Vid uppgradering av kylsystem eller nybyggnation av provceller med kylsystem finns en önskan att kunna simulera och göra tester av kylsystemet innan det faktiska kylsystemet finns pÄ plats, för att sÀkerstÀlla prestandan innan nÄgon investering görs.

LIN baserad kommunikationsmodul för GPS

The work that is the basis of this Master Thesis was performed on ScaniaÂŽs group of cabdevelopment, and concerns the GPS-system in ScaniaÂŽs trucks. Today, the GPS-systemconsists of an active antenna mounted on the roof of the truck. The antenna is connectedto the receiver with a coaxial cable.The purpose with this Master Thesis was to develop and evaluate a new GPS-system,where the information is distributed using a LIN-network. Today, each unit requiringGPS-information is equipped with its own antenna and receiver. This solution has beenthe most cost effective to this point.

SÀkra före det osÀkra? : En kvalitativ intervjustudie

Studien Àr en kvalitativ intervjustudie som genomfördes i samarbete med Scania CV AB. Syftet Àr att kartlÀgga hur man resonerar kring begreppet sÀkerhet i förhÄllande till Organizational Behavioral Management (OBM). Studien presenterar OBMs beteendeanalys ABC-modellen för att beskriva hur ett beteende kan aktiveras samt vilka konsekvenser det har. Den avser Àven att introducera DCOM och Beteendebaserad sÀkerhet (BBS) som kompletterande verktyg att arbeta med. MÄlgruppen i studien Àr truckförare pÄ Chassi.

Fallet Volvo : Scania - en studie i mÄlkonflikter vid tillÀmpning av EG:s koncentrationsförordning

Problem: Should the european competition law be used as a integrationfriendly tool? Purpose: The purpose of this thesis is to analyse wheather europena competition law should be govenrned by the aim of integrating the european market. Method: A traditional swedish law method har been used. Result: My conclusion is that marketintegration in itself should not be the only aim when applying european competition law..

<- FöregÄende sida 12 NÀsta sida ->