
Sökresultat:
4069 Uppsatser om Keywords: Global Brand - Sida 49 av 272
Sveriges politik för global utveckling: En uppsats om de fattigas perspektiv samt rättighetsperspektivet i den svenska handelspolitiken
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur de fattigas- samt rättighetsperspektivet kommer till uttryck i Sveriges politik för global utveckling. Uppsatsen ämnar också att diskutera samstämmighetspolitikens prestation utifrån en jämförelse mellan Barometern och handelspolitiken i PGU. Uppsatsens syfte har brutits ned i ett antal konkretiserade fråge-ställningar för att det ska kunna besvaras. Dessa är: Hur uttrycks de fattigas perspektiv och rättighetsperspektivet i PGU? Vilka utvecklingsaspekter eller önskade förändringar lyfts fram i PGU? Vilka problem identifieras i samband med global utveckling och hur ska dessa problem hanteras? Vad säger Barometern om den svenska politikens prestation med PGU? Vilka förutsättningar har samstämmighetspolitiken? Uppsatsen bygger på en icke- positivistisk och hermeneutisk vetenskapssyn vilket innebär att syftet är att nå kunskap och förståelse genom tolkning.
Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag
Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. För att i sin position kunna differentiera sig gentemot konkurrenter med ett starkt varumärke måste företaget kommunicera samma värderingar, både i den interna och externa marknadsföringen för. Det finns de som anser att man kan utföra detta genom marknadsföring på två skilda sätt, genom att agera ?marknadsförare? eller att agera ?försäljare? gentemot sina kunder, där ?försäljare? ofta är bättre på att skapa relationer där kunden rekommenderar företaget vidare än en ?marknadsförare?.
Strategier för implementering av IP-system i fruktodling : en jämförande fallstudie mellan Sverige och Etiopien
Integrerad produktion (IP) är ett odlingssystem som EU beslutat om att samtliga producenter i medlemsstaterna ska följa från och med 1 jan 2014 (Europaparlamentet, 2009). Arbetet med införandet av detta är redan långt gånget i Sverige och Svenskt Sigill står för en produktmärkning som bland annat innebär att produkten är odlad enligt IP (Svenskt Sigill, 2011). En liknande global märkning finns, där tanken är att reglerna för IP-odling ska vara desamma världen över, för att underlätta internationell handel (GLOBAL G.A.P, 2011).Integrerad produktion (IP) syftar till att ge långvariga och hållbara lösningar i produktion och odling genom att ha det naturliga ekosystemet som kunskapsbas (Svenskt Sigill, 2011). Målet med odlingssystemet är att få hög avkastning och dessutom göra så låg påverkan på naturen och använda så lite energi, gödning- och bekämpningsmedel som möjligt.I detta arbete görs jämförelser av Svenskt Sigills märkning och GLOBAL G.A.P.s krav på vad som krävs för att bli certifierad odlare enligt deras regelverk. Jämförelsen av de olika märkningarna appliceras sedan på odlare i Sverige och i Etiopien.
Livskvalitet hos stomiopererade patienter : En litteraturstudie
AbstractThe aim of this literature review was to describe the quality of life in stoma patients after stomasurgery. Different combinations of the keywords ?stoma?, ?Quality of Life?, ?stomasurgery? were used when searching in the databases Medline, Cinahl, Academic Search Elite and PubMed. A total of nineteen articles were used in the result. Fifteen studies had comparing design and four studies had describing design.
Fastighetsmäklare : varför så dåligt rykte?
Aim: Many people react negatively when they find out that I work as an estate agent. They believe that estate agents earn more money then they should. What many do not know is how hard we must work and that it doesn´t suit someone who is looking for an 8-17 work. As an estate agent I thought it would be interesting to found out why the estate agents have such a bad reputation.Method: This essay is based on the interviews with estate agents and branch organizations but also on newspaper articles about real estate agents. Theory is collected marketing, where I have concentrate on concepts of branding, positioning, communication and image.Result & Conclusions: The factors, which I found in my investigation, that have an effect to the bad reputation are; media, commission, the customers and the bidding.
"Det är klart att de inte blir som de vanliga ärendena vi har" : Biståndsbedömares förståelse av äldre personers riskbruk av alkohol
CSR har kommit att bli centralt i många företags strategier. Vissa akademiker hävdar att företag söker sig till intresseorganisationer som arbetar med CSR för att förbättra sitt CSR-arbete medan andra påstår att det endast är ett sätt att framhäva sitt företag i ett positivt ljus. Till skillnad från de många artiklar som skrivits om vad företag kan vinna på medlemskap i intresseorganisationer fokuserar denna uppsats istället likt Knudsen (2011) på vilka företag som har något att vinna på engagemang i intresseorganisationen The Global Compact. Undersökningen utgår från Knudsens påståenden och prövar om dessa stämmer för svenska företag, via intervjuer med fyra företag av varierande storlek. Våra resultat pekar mot att påståendena i huvudsak stämmer men att de bakomliggande orsakerna varierar när man jämför vår geografiska begränsning mot Knudsens mer globala fokus.
Klimat i förändring? : En studie om det kommunikativa klimatets förändring
AbstractTitle: A changing climate? A study on the changes of the communicativeclimate. Klimat i förändring? En studie om det kommunikativaklimatets förändring.Author: Anne BjörckAim: The aim of this essay is to study changes in the area of the communicative climate and link that to Karl Weicks thoughts on communication and change. Karl Weick is famous for his contribution to organizational theories and he is still very well used around the world and that is the main reason to why his theory is served as a base in this essay.Method: The essay has a theoretical base with elements of qualitative explorative research method.
Primär eller sekundär söktjänst? En effektivitetsstudie av söktjänsten Google och metasöktjänsten Dogpile
This thesis examines the retrieval effectiveness of two Web search engines. The two search engines are chosen to represent two different types Google as a broad general search engine and Dogpile as a broad general metasearcher. Twenty queries have been used and the first twenty hits for each query were evaluated for relevance. The queries were invented by the authors, based upon their interests and information needs. They were expressed in a general manner, by using one or several keywords, in accordance with the simple search mode available for each search engine.
Barriers to Provide Cross Border Services/Case Study Nordea
There is an increase of financial integration, which can be seen in recent mergers of banks, financial institutions etc. in the European Union especially in the Nordic countries. However there are some weaknesses in providing consumers cross border services in the sector of banking, such as cross border bank account transfer of payments. The existing transaction costs do not encourage cross border services. Nevertheless a customer of a global or European bank can anticipate to be treated the same way in all of its branch offices inside the EU countries.
Hultsfredsfestivalen : Hur ett evenemang kan inspirera, påverka och utveckla en ort.
Purpose: The purpose with this study is to clarify what importance a co-occurrence event can have on a smaller town, and also what positive and negative consequences it can have on the town seen from a social, economic and political aspect. I will also look at what magnitude the festival have on the local commercial and industrial life and how it affects those who live there. I will also determent how the moving of the festival might come and affect the local businesses, the local population and the community it-self.Method: I will thorough-out this study work with qualitative research methodology. I will there-for process the empirical data that will be collected and used for this study from a qualitative research methodology point of view. I will likewise go through with two deep-going interviews with people well familiar with the subject to increase and strengthen the validity of my study.
Behöver tillväxten en stad? Om Dublin som politisk arena, aktör och tillväxtmotor
This thesis intends to examine the role of the city, Dublin, in the Irish economic growth during the 1990s. It is a case study where Dublin is compared with current theories on post modern cities as growth machines and increasingly prominent actors in the global context. The study has an interdisciplinary approach but focuses on political science issues such as power distribution, global-local governance and local political organisation. It is a theory driven study that also intends to add aspects to the understanding of the cities of our time. I argue that Dublin has faced a lot of changes during the last decades in accordance with the post modern city.
Internationell diversifiering i portföljinvesteringar av institutionella investerare.Internationell jämförelse med fokus i Japan
Background: The global capital markets have enlarged investment opportunities and thus also the sources of funds for companies which increasingly face global markets for their services and products. Huge capital movements show that investors are constantly searching ways to minimise risk and maximise returns. In the light of the substantial growth of assets in institutional funds, an important question for international finance is the degree to which institutional investors have diversified their portfolios internationally. Purpose: The purpose of this study is to examine the international diversification of portfolio investments of institutional investors in Japan, the US and the UK and deepen into international diversification in portfolios of Japanese institutional investors. Demarcations: Institutional investors can use their power directly in companies or indirectly through capital markets.
Cola som Cola ? : Premium kontra substitut produkter
Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Giancarlo Mancuso & John GustafssonHandledare: Jonas KågströmDatum: 2012 ? MajSyfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning.Metod: Vi har utfört ett experiment i form av ett blindtest där vi sätter fyra olika Cola sorter emot varandra. Under genomförandet av experimentet har vi använt oss utav enkäter för att samla in data. Detsamma gäller för vår webb undersökning.Resultat & slutsats: Det vi kom fram till i vår undersökning är att varumärken påverkar oss konsumenter både positivt och negativt.
Biblioteket i civilsamhället. Ett komplement till kommunens uppgift för en hållbar utveckling?
The purpose of this master thesis is to find out if library activities in civil society may be seen as a complement to public activities. The incitement lies in a discussion in the research activities of social sciences and among politicians, where the opinion is that civil society may function as a complement to governmental policy. The NGO-library Föreningen Miljöbiblioteket i Lund and the municipality of Malmö stad where chosen as units for examination. The common feature of the two units is the global task introduced by the UN, to create a sustainable development. The material used is exclusively concerning domestic information activities.
Turism under ansvar. : En kvalitativ studie om upplevelsen av att arbeta med CSR-frågor inom reseindustrin.
The focus of this essay is set on a number of processes that affect the challenges of the tourist trade, to be more precise ? an analysis of the attitudes towards tourism and sustainability within this line of business ? from an ethical and moral as well as social view. These issues are examined with reference to the concept of CSR (Corporate Social Responsibility). Thus, acquaintance with theories of social constructivism, post colonialism, globalisation and global civil society is essential in order to understand the analysed material. The essay is mainly based on the outcome of qualitative interviews with various kinds of persons working with CSR related questions.