Sök:

Sökresultat:

1431 Uppsatser om Intra-organizational outsourcing - Sida 22 av 96

En jämförelse mellan fastighetsförvaltningsföretag, sett ur ett organisationsteoretiskt perspektiv

Syfte: Syftet med arbetet är att beskriva och analysera hur företag organiserar den tekniska förvaltningen då de arbetar med outsourcing och egen regi, för att sedan se om det finns några likheter/skillnader.Metod: Metodvalet för denna uppsats är kvalitativ. Fem intervjuer från tre olika fastighetsförvaltningsföretag ligger till grund för empirin. Litteratur och artiklar inom ämnet fastighetsförvaltning har använts för att närmare kunna titta på den tekniska organisationen.Teori: Teorin tar först upp en helhetsbild av fastighetsförvaltning och går sedan in på regiformerna, organisationen i förvaltningsföretag och till sist olika system företagen kan använda sig av.Empiri: Empirin innefattar tre delar och tar upp företagens regiformer, dess strategier samt organisation.Analys: En jämförelse mellan teorier och den empiriska undersökningen för analysen har gjorts. Detta för att kunna se och jämföra vilka likheter och skillnader företagen har mellan regiformerna.Slutsats: Vi har kommit fram till att det finns vissa likheter och skillnader mellan regiformerna, men även att storleken på företaget påverkar en del aspekter..

Övergång av verksamhet. Överlåtelsedirektivets tillämplighet vid outsourcing

Näringslivet och arbetsmarknaden har under de senaste årtiondena genomgått en rad förändringar till följd av den globala och teknologiska utvecklingen. Som en konsekvens ställs det idag höga krav på företags förmåga att anpassa sig efter de omvärldsförändringar som hela tiden sker. Många företag kan sägas vara föremål för en ständigt pågående strukturomvandlingsprocess med avsikt att skapa ekonomisk effektivitet, flexibilitet och konkurrenskraft. Omstruktureringar såsom företagsförvärv, sammanslagningar och inte minst outsourcing av verksamhet har således kommit att bli vanliga företeelser bland affärsverksamheter idag. Mot bakgrund av ökade företagskoncentrationer och sammanslagningar mellan större företag på den gemensamma marknaden valde rådet 1977 att införa ett EG-direktiv om överlåtelse av verksamhet, till skydd för arbetstagare i sådana situationer.

Initial evaluation of the Meritas Troponin I test for measurement of equine cardiac troponin I

Cardiac troponin I (cTnI) is considered a specific and a sensitive biomarker of cardiac disease, and due to a high inter-species sequence homology; human cTnI assays can often be used in veterinary medicine. The main aim of this study was to perform an initial evaluation of a human cTnI test, the Meritas Troponin I test, for measurement of equine plasma cTnI, in order to investigate whether the test could be a possible subject for a more comprehensive validation. The hypothesis was that the test could measure equine cTnI, as there is a good homology between equine cTnI and human cTnI. The evaluation included a dilution parallelism, an intra-assay precision study and measurement of plasma cTnI healthy horses. In the dilution parallelism and the intra-assay precision study, equine plasma with previously established high cTnI concentration, according to another cTnI assay, was used. In addition, cTnI concentration was measured in plasma, collected from 19 horses, without signs of disease at physical and ECG examinations. The obtained curve in the dilution parallelism was linear, indicating that the Meritas Troponin I test can be used to measure different concentrations of equine cTnI in plasma.

Myten om partnerskapet: Om institutioner, rationaliserade myter och regionala tillväxtprogram

The overarching goal of this paper is to explain the intensive occurrence of partnerships ? regarded as a specific organizational structure ? in the formulation and implementation of Regional Growth Programs.By using theoretical concepts from new institutionalism, the paper tries to examine the explanatory capacity of this theory in the specific case of partnerships. The basis is a skeptical stance towards the conventional interpretation that views partnerships as rational organizational tools. Hence, the purpose of the paper is also to compare our own institutional explanation with the conventional.The paper finds that the occurrence of partnerships can be understood as the effect of an intensive institutional pressure. The government has, in what we regard as the institution for regional development, prescribed the partnership as a rational solution ? a rationalized myth - to the regional growth problem.

Kausalitet i fiktiva miljöer : En narratologisk analys av tre cyberpunk-romaner

The purpose of this study is to gain increased understanding of managers´ attitudes and knowledge about its role in the internal organizational communication. We want to understand how managers define dialogue and further understand the role that dialogue plays for managers. We want to see whether the different managers highlight some common foundations or differences in the dialogue. With the help of the following two questions we wish to understand managers´ relationship to the dialogue within the internal organizational communication: -What meaning does the dialogue have for managers in the private sector?-What role does the dialogue play in the internal organizational communication according to these managers? We use qualitative interviews as the data collection method of our material. Using material from the interviews and mainly in accordance with William Isaacs? theory of dialogue, wecan answer our questions. The result shows that managers' views on the dialogue in many cases are similar to Isaacs? vision but differs in part. The managers believe that employees are there to contribute to the company.

Sanningens ögonblick : En fallstudie av kvalitetssäkring i tjänsteföretag

AbstractTitle: The Moment Of Truth; A study of service quality assuranceAuthors: Fanni Helminen and Linda ElsborgLevel: Bachelor Thesis in Business Administration, C-level.Advisor: Lars- Johan Åge and Jens Eklinder FrickDate: 2014- JunePurpose: Quality assurance has become a vital concept and an important tool to ensure that employees are able to deliver high service quality. The purpose of this study will be to elucidate how service companies can apply the use of sevenfundamental features supporting service quality in their quality assurance; recruitment and selection; training, teamwork; empowerment; performance appraisals and rewards; communication, and culture (of the organization). Furthermore, we will illustrate how the type of business entity, organizational structure and organizational resources afflicts the seven features.Method: Method: We will, from a hermeneutic point of view, apply and qualitative deductive research method. Data have been collected through a case study. The data have been transcribed and the analytical method has been selected based on the conducting purpose.

Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket

Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. Because of that the methods to use for implementation of the systematic improvements have not been designed to fit service organizations, and not either for public organizations. The purpose of this thesis is to explain if and why the Swedish Road Administration?s organizational culture and handling of ideas and deviation support an implementation of continuous improvement management.

Organisationsstruktur och internkommunikation efter en omorganisation : En fallstudie om Karlstads universitet

This is a case study which investigated the perceived consequences of the organizational change that was implemented in January 2013 at Karlstad University. The study aimed to explore the experiences of the employees concerning the changes in organizational structure and internal communication. This was done through a set of eight individual standardized qualitative interviews with members from different departments. A lot of effort and thought was given to the ethical implications and to create a comfortable and open climate during the actual interviews to ensure that the respondents felt free to speak openly and honestly about their personal opinions and experiences.It is evident that the overall vision was ambitious; aiming to create a more effective organization through cutting off excessive administrative personnel and streamlining decision paths. However according to the opinions of the respondents it was clear that the result was far from the desired goal.

Dialogen som skapar förändring

The purpose of this study is to gain increased understanding of managers´ attitudes and knowledge about its role in the internal organizational communication. We want to understand how managers define dialogue and further understand the role that dialogue plays for managers. We want to see whether the different managers highlight some common foundations or differences in the dialogue. With the help of the following two questions we wish to understand managers´ relationship to the dialogue within the internal organizational communication: -What meaning does the dialogue have for managers in the private sector?-What role does the dialogue play in the internal organizational communication according to these managers? We use qualitative interviews as the data collection method of our material. Using material from the interviews and mainly in accordance with William Isaacs? theory of dialogue, wecan answer our questions. The result shows that managers' views on the dialogue in many cases are similar to Isaacs? vision but differs in part. The managers believe that employees are there to contribute to the company.

Kommunikation med outsourcad funktion

Outsourcing har idag blivit en allt vanligare strategi för större industriföretag att använda sig av som en del av sin verksamhet. En förutsättning för att ett företag ska bli framgångsrikt är att kommunikationen mellan företagets olika avdelningar fungerar väl och då en väsentlig funktion i ett företag outsourcas blir den externa kommunikationen av yttersta vikt.Syftet med den här studien är att undersöka hur ett företag kommunicerar med en outsourcad funktion placerad utomlands samt vilka kommunikationshinder som kan påverka informationsöverföringen mellan företagen. Studien avgränsar sig till väletablerade och stora företag, vilka har sin kärnverksamhet i Stockholm.För att undersöka hur företagen kommunicerar med deras outsourcade funktion genomfördes kvalitativa intervjuer hos åtta företag. En litteraturstudie genomfördes för att stärka eller motsäga data hämtad från intervjuerna.Empirin från intervjuerna visade att både Företag A och Atlas Copco använde sig av e-post och telefon när de kommunicerade med de outsourcade funktionerna. Telefonmöten och regelbundna fysiska möten var också vanligt förekommande.Kommunikationen mellan företaget och dess outsourcade funktion är väldigt viktigt hos företagen och de försöker ständigt förbättra processer och relationer för att underlätta kommunikationen.

BBIC i samverkan för barnets bästa

Purpose of this study is to investigate whether BBIC had an effect on the interaction between social services and schools. To find this out, a comparative study carried out between two municipalities in southern Sweden who has worked with the BBIC system different lengths of time. The empirical data is based on six qualitative interviews with heads of unit in social services, principals in secondary schools, and social workers who work with children- and youth investigations. The theoretical framework consists of Bronfenbrenners Ecology model, systems theory as organizational theory and the theory of autopoiesis, and Danermark model of collaboration. The results of the survey show that respondents do not find that their inter-organizational collaboration has been significantly affected by the implementation of BBIC, but that BBIC provides a good basis for collaboration due to the logic and structure of the system..

Outsourca eller icke outsourca; det är frågan! : ? En kvalitativ studie om de bakomliggande motiven till varför företag väljer att outsourca ekonomihanteringen

SAMMANFATTNINGTitel:Outsourca eller icke outsourca; det är frågan!?En kvalitativ studie om de bakomliggande motiven till varför företag väljer att outsourca ekonomihanteringen Ämne:FöretagsekonomiProgram:TurismprogrammetFörfattare:Jessica Karlsson, Maria Lund och Angelica OlssonHandledare:Thomas KarlssonBakgrund:Under många årtionden har organisationer bestått av fast anställd personal som kontinuerligt utbildats till att bli experter på en specifik arbetsuppgift. Utvecklingen av fenomenet outsourcing bidrog till en ökad möjlighet för företag att istället fokusera sina resurser på kärnverksamheten. Utkontraktering av de delar av en verksamhet som inte hör till kärnkompetensen gör det lättare för företag att på ett flexibelt sätt anpassa sin organisation efter omvärldens föränderliga krav. Ett företags ekonomienhet anses vanligtvis inte vara en kärnfunktion, vilket medför att detta system ofta outsourcas.Syfte:Syftet med denna uppsats är att studera och analysera vilka motiv som ligger till grund för varför företag har sin ekonomifunktion outsourcad.

Det är varmt och skitigt men innerst inne trivs vi : En kulturstudie i ett industriföretag

Aim: Culture exists in every organization, whether you actively work with it or not. Old cultures often carry traditions and are hard to change. The purpose of this thesis is to describe Gävle Galvan from an organizational point of view and also to investigate the culture from a gender point of view.Method: The thesis is written with a qualitative and narrative approach. I have taken part in three person?s stories through interviews and thereby created picture of their everyday work on Gävle Galvan.

Socialiseringsprocessen i revisionsbyråer : En studie om skapandet av organisatoriskt engagemang

Purpose: The purpose of this paper is to contribute with knowledge regarding the connection between the socialization process and the organizational commitment perceived by junior accountants. Based on Van Maanen and Schein's (1979) model, we intend to identify and describe how selected socialization strategies affect junior accountants? perceived affective, continuous and normative commitment during the initial five years in the firm.Research methodology: Semi-structured interview was chosen as the key approach for gathering essential data. Interviews were conducted at three major accounting firms with a total of eight interview participants. The study has a qualitative approach because of the ability to go in depth on the studied phenomenon.Conclusion: The socialization process consists of individual, informal, sequential, fixed, serial, and investiture strategies.

Appar eller ej inom Fleet Management-området

A recent trend in the technological evolution has been to increase the mobility of the end-user. A contributing factor is the fast rate of improvement in the smartphone area. This, in turn, has changed the expectations end-users have on the availability of services, which has allowed mobile applications, apps, to find their place in everyday life.This study has been conducted at Scania?s Fleet Management department that offers a web-based service where haulage contractors can administer, monitor and follow up on their vehicle fleets. The purpose of this study was to investigate if Scania?s existing web service should be extended into the mobile area, and if so, what organizational and technical challenges app development imposes.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->