Sökresultat:
2282 Uppsatser om Interorganizational learning - Sida 66 av 153
Positive reinforcement training for laboratory mice
The mouse (Mus musculus) is the most commonly used mammal in biomedical research and can easily be restrained by both hand and by a device. Restraining animals causes stress that not only decreases the animal?s wellbeing, but may also influence the research results. The first aim of this study was to train mice to voluntarily stand still using positive reinforcement training. Another benefit of teaching a mouse to stand still is that you can avoid anaesthesia for some procedures.
En nutida analys av reseguidehemsidor
In this research our goal is to conclude the aspects of interactivity which can
prove to be important during the creation of a website. The focus in this essay
is websites functioning as travelingguides, because we live in a time of
traveling, experiance and learning.
How can an analyzing method of websites be shaped? What can an analyze of
interactivity on current travelingguides provide for recommendations by the
creation of interactive travelingguides? The analyzingmethod is based on three
shapingmethods and a poll that was answered by both national and international
people. The analyze gave us quite clear results, if you follow the basics of
Use Case, Personas, Usability and design, the website will have a bigger chanse
of attracting people than if it doesn't..
Det konstnärliga egot som altruism
My thesis is an attempt to clarify the purpose and workings of art in relation to the artist, his/her fellows and society. Can art be considered as a uniting force? If so, where does its unifying quality lie? How does art connect with the individual, the community and society? My interpretation of the political climate regarding the arts has resulted in an exploration of the question: What role does art have in society today?The artistic ego as an altruism ? within the title of this thesis lies an absolute paradox ? a paradox that through this paper is tested, reviewed and demonstrated as a way of describing art and its workings. The thesis is problematized and studied from several angles: Through the inner artistic process, both reflective and empirical, and through philosophical studies..
Förutsättningar för lärande? : En fallstudie om medarbetarnas möjligheter och hinder att lära inom den privata äldreomsorgen
Bakgrund: Lärande betraktas idag vara av hög relevans när det gäller organisationers utveckling och konkurrenskraft på marknaden på grund av den snabbt föränderliga omgivningen. I en lärande organisation ses lärandet som ett medel för att skapa en förändringsbenägenhet inom organisationen, skapa innovation, anpassa sig efter omgivningen samt för att skapa konkurrensfördelar. Det finns ingen entydlig definition av organisatoriskt lärande och inte heller hur organisationer agerar eller bör agera för att uppnå detta.Syfte: Studien har ett tvådelat syfte: För det första syftar den till att undersöka konstruktionen av organisatoriskt lärande med avseende på såväl planerade som oplanerade aktiviteter. Detta för att se vad som karaktäriserar lärandet och hur aktiviteterna bidrar till att medarbetarna lär. För det andra syftar den till att lämna rekommendationer som bidrar till förbättringar av lärandet.Metod: För att besvara vårt syfte har en kvalitativ fallstudie utförts genom semistrukturerade intervjuer och observationer på äldreboendet Rosen.
My First Sneakr. Barnskor
Children shoes today is designed with the idea that there feet need a lot of support.Due to this the shoes are stiff all over and children are not recommend to wereshoes when they learn how to walk1. It is also quite difficult to squeeze there feet into these shoes.My project is about minimizing the gap between learning how to walk bare footindoors to take the first steps outside. And while doing that create a collection ofshoes and create a new brand; My First Sneakr.My First Sneakrs is inspired by retro sneakers, hiphop- and street culture. Theshoes are colored with attitude and the models are unisex. The outsoles are soft tomimic the bare foot feeling.The shoe has an opening feature in the back, making it easy to put on.
Tillämpad informationsteknologi i klassrummet
This bachelor thesis in science Informatics contains the qualifications for the applying of IT in education for students in elementary school, grade 1-3. By empirical case study on an existing elementary school, whose success on IT use is noticed, describes how to apply IT in the classroom in an adequate way. We look at different theoretical frameworks in interaction and design of systems designed for learning purposes, and satisfies their specific needs and situations within the classroom's four walls. The current lack of statistical measurements on students' results and effects of the use of IT in teaching, prevents further improvements. If we simultaneously work to develop more well-designed systems that are designed for this purpose, it is possible that the effects become more and better.
Språkutveckling och matematiska kunskaper hos andra språkiga elever i ett IV program.
Our work is based on a mathematics test which the students accomplished, interviews with student and teachers who are working on this program and the current literatures. The purposes of this work are to search the importance and the effect of the languages understanding in students learning of mathematic in the Individual high school curriculum. In total, sex students and three teachers took part in our study. Tow of the students is mother tongue language student and the remains are second language student. Our study should answer tow important questions:? Do the student in the Individual high school curriculum have the fundamental knowledge in mathematic?? How does the understanding of Swedish language effect in the understanding of the mathematic problems and in the students results in mathematic test?In order to answer those questions, the students have to complete a mathematic test that consists of four parts.
Management Control Systems & Organizational Learning inom ISS Facility Services
Intern kontroll handlar om att ha verksamhetens riskområden under kontroll. Brister i intern kontroll kan leda till ett ineffektivt arbete och riskera att utsätta verksamheten och därmed dess aktieägare för risk. När Svensk Kod för Bolagsstyrning (Koden) infördes i juli 2005 var syftet delvis att ge börsnoterade bolag ett ramverk för hur de ska arbeta med och redovisa sitt arbete med dessa frågor som ett led i att åstadkomma god bolagsstyrning.Uppsatsen undersöker huruvida Koden har förändrat svenska börsnoterade bolags arbete med intern kontroll samt den betydelse förändringen, ur ett investeringsperspektiv, har för aktieägarna.Agentteorin utgör en grundläggande del av uppsatsens teoretiska ram genom att beskriva relationerna mellan och drivkrafterna bakom de studerade aktörerna, aktieägarna och styrelsen. En täckande schematisk modell av agentteorin saknas i befintlig akademisk litteratur. Uppsatsens författare har därför utformat en sådan modell, som presenteras och utgör stommen i uppsatsens analysmodell.Nio stycken intervjuer med revisorer och ansvariga för intern kontroll på svenska börsnoterade bolag genomfördes.
Lära att öva : Högskolestudenter beskriver sin väg till övning
Den här uppsatsen handlar om en viktig aspekt i instrumentalundervisningen - övning. Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns någon viss ålder då man lär sig att öva,hur det går till, om man övar för någons skull och vad man måste ha lärt sig för att kunna öva.Undersökningen bygger på elva intervjuer med högskolestuderanden på musiklärarprogrammetsom har intervjuats om sin väg till den övning de har idag.Undersökningen visar att resultatet av processen att lära sig öva kommer ganska sent imusikutbildningen samt att de intervjuade studenterna har liknande orsaker till att de börjadeöva mer metodiskt. Orsakerna visade sig vara bland annat sökningar till nya utbildningar, elleren önskan att utvecklas mer på sitt instrument..
Radio i skolan : En fallstudie av ett estetiskt lärande projekt
Projektet ?Radio i skolan? riktade sig till elever inom det individuella programmet på en gymnasieskola. Det pågick sammanlagt en termin. Projektet innebar ett arbetssätt där fokus låg på innehåll, att berätta om ett ämne. Uttrycksformen för detta var att göra ett eget radioprogram.
Lärplattformar - En ny arena för lärande?
Allt fler kommuner införskaffar idag lärplattformar att användas i skolor, men ofta saknas kunskap kring hur elevens lärande påverkas. Denna studie undersöker detta utifrån tre olika aspekter; kontext, ansvar och självreglerat lärande. En sociokulturell teori och en teori för självreglerat lärande används för tolkning och analys. Undersökningsmetoden är en enkätsstudie med både lärare och elever som informanter. Studiens resultat styrker i hög grad tidigare forskning på området och visar att elevers och lärares uppfattning är att lärplattformen har möjligheter att underlätta lärandet för elever och att detta i sin tur kommer att innebära ett större ansvarstagande i de egna studierna..
Vana texturerare : En uppsats om minsta motståndets väg, invanda mönster och liknande gränssnitt
This essay brings up how experienced texture artists in game development can get comfortable in their workflow and therefore not spend time on learning new techniques that in the end could be more efficient. We base this on theories that people often choose the path of least resistance, which in the case of an experienced texture artist would be the path they have learned and are comfortable with. We also talk about the popularity of Photoshop and that many of today?s texture artists in the game industry are using it and that this could be because Photoshop was one of the first programs that could be used well for texturing. Because of this many learned to use it and stuck by it and then taught Photoshop to new texture artists because that is the program that they know.
Ekonomelevers extrajobb under gymnasietiden : Utvecklingsmöjligheter för studie- och yrkesvägledningen
The knowledge of early employment experiences has evolved over the last decade in countries such as Australia and Great Britain. In Sweden, this type of research is still unusual and the aim of this study was to break new ground by highlighting some areas that could be of extra interest in the Swedish early employment research to come. A focus in the study was to give an overview of what job sectors school students work in; and the amount of jobs aquired through school-organized work placement, private social networks or personal marketing of own merits. In addition to this, a multi variate analysis was carried out to find patterns in the picture of early employment experiences among students at upper secondary school. The findings of the study has relevance for ways of conducting career counselling and therefore the general aim of this study is to point out the importance of developing the practises of vocational psychology.A survey among 74 teenaged school students with economics as their main subject has been carried out in a mid-size Swedish city May 2012.
Bedömning av utländsk brytning och förståelighet hos personer med svenska som andraspråk före och efter en kurs i svenskt uttal
There is a lot of research made on second language (L2) learning (Jesney, 2004). However the relationship between foreign accent, intelligibility and acoustics within pronunciation tutoring is quite an unresearched area (Thorén, 2008). The aim of the study was to analyze how a course in Swedish pronunciation affected foreign accent, intelligibility and acoustics among L2-learners of Swedish. A total of 41 people participated in the study: 16 L2-learners, 4 native Swedish speakers consisting a control group and 21 perceptual assessors with Swedish as native language. The L2-learners foreign accent and intelligibility were rated by the listeners before and after a course in Swedish pronunciation on an eight-point Likert-scale.
Barns olika sätt att lära sig skriftspråket : -en studie av några lärares uppfattningar och pedagogiska arbete, i Sverige och Costa Rica
Det pedagogiska intresset för ?lärstilar? har under senaste åren ökat och barns individualitet i skriftspråkstillägnandet uttrycks även i andra sammanhang. Syftet med denna studie är att belysa och diskutera hur man kan se på och arbeta med barns olika sätt att lära i läs- och skrivundervisningen. Vidare är studien inriktad mot att belysa studieområdet ur en vidare kontext då den empiriska undersökningen genomförts både i Sverige och i Costa Rica med en kombination av intervjuer och observationer. Utifrån en kulturell och utbildningspolitisk kontext belyses variationer och likheter i lärarnas möjligheter och förutsättningar att beakta barns olika sätt att lära sig skriftspråket.