Sökresultat:
4058 Uppsatser om Internet drugs - Sida 38 av 271
Let's talk about sex : En studie om unga tjejer, Internet och kommunikation om sex
Internet används idag av väldigt många ungdomar som kommunicerar genom Instant messaging och e-post eller är medlem i olika Communitys såsom Facebook. Många ungdomar använder även Internet till att kontrollera och söka efter fakta. Unga tjejer tillhör den första generationen som växer upp i detta enorma informationsflöde som Internet och de sociala medierna innebär och de är även en av de grupper som är väldigt påverkningsbara genom bland annat olika medier. På Internet kommuniceras det mycket kring sex, vilket bland annat märks genom att sex är det vanligaste sökordet på Internet.Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur unga tjejer använder sociala medier, dvs. Internet, när de vill ha information om sex och samlevnad och vi vill även få reda på hur tjejerna vill ha information om sex.
Viral Marknadsföring
Bakgrund: I massmedia har det på senare tid börjat uppmärksammas ett nytt fenomen inom internetbaserad marknadsföring som kallas för viral marknadsföring. Det har dock inte gjorts några studier om vad begreppet egentligen innebär. Syfte: Att ge en innebörd åt begreppet viral marknadsföring och att undersöka de faktorer som kan påverka möjligheten att kunna utnyttja viral marknadsföring. Avgränsningar: I denna studie har vi avgränsat oss genom att säga att teorierna kring viral marknadsföring endast går att applicera på Internet. I studien behandlas endast konsumentrelaterade produkter.
Fast driftställe vid internetbaserad verksamhet
It is more common now to purchase products and services on the Internet. More and more companies choose to sell their services and products this way. Some services and products the customers can get delivered directly to their computers. Therefore, it is important for entrepreneurs to know when they risk a permanent establishment in another country due to their Internet based activity. If the company gets a permanent establishment in the other country, the other country can tax the income which is relatable to the company?s permanent establishment.
Mobbning och kränkning på internet och i verkliga livet - En kvantitativ studie om ungdomars risk för utsatthet
Dagens ungdomar har tillgång till fler forum för umgänge än tidigare generationer. Ett av dem är självfallet internet, som har funktionen av en gigantisk mötesplats för mängder av ungdomar varje dag. Tidigare var umgänget huvudsakligen begränsat till möten i verkliga livet och således även de problem som kan uppkomma i mänskliga relationer, till exempel fenomen som mobbning. Nu ger internet en möjlighet till ökat socialt umgänge för många av ungdomarna. Dock rymmer nätets fördelar även nackdelarna, och som titeln antyder en risk för dubbel utsatthet.
Den fysiska resebyråns framtid : En studie om de fysiska resebyråernas förändrade betydelse på resemarknaden
Purpose: The purpose of this paper is that from the physical travel agencies perspective try to see how they perceive their future, knowing that the booking on Internet has increased.Problem: What are the prospects for future development of the physical travel agency? Has the technological development affected the physical travel agency and forced it to change its role and meaning?Method: This paper has a qualitative approach. Interviews have been made with employees on physical travel agencies to try to reach a deeper understanding and thereafter be able to give us an understanding of our problem.Conclusion: The physical travel agency has been given a new role as the employees are no longer seen as sellers but more regarded to as consultants. The travel agency has become more of an information bank than just a shop where travels are being sold. Despite this change, we believe that customers will continue to visit the physical travel agents because of the unique knowledge and services they can provide that Internet not yet can offer.
Piratkopiering av musik på Internet ? finns det åtgärder som kan stoppa detta?
Problem: Majoriteten av producenterna till musikverk och flertalet av de
aktörerna som aktivt är med i debatten om piratkopiering anser att
piratkopiering av musik är skadlig samt ett problem för musikindustrin. Kommer
deras olika metoder att vara en lösning på problemet eller kommer
man åtminstone kunna begränsa denna olagliga aktion? För att mestadels alla ska
vara nöjda, finns det möjligtvis en lösning som kan gynna både de som är för
piratkopiering och de som är emot piratkopiering?
Syfte: Syftet med denna rapport är att belysa problemet med piratkopiering av
upphovsrättsskyddat material på Internet. Vi vill även granska konsumenters och
aktörers åsikter angående detta och analysera om det finns någon laglig lösning
där båda parter kan känna sig gynnade.
Metod: Vi har studerat litteratur och utfört intervjuer som sedan har granskats
och analyserats. Vi har även letat ny och uppdaterad information på Internet.
Resultat: Vi har i vår undersökning kommit fram till att piratkopiering aldrig
kommer att kunna stoppas helt.
Ångest och Internet : en deskriptiv studie om Internet som informationskälla angående fenomenet ångest
ABSTRACT The persons whom the authorized nurse encounters in hospital wards and nursing homes are in great extent elderly persons. According to Wasserman (2000), about 30 to 40 percent among these, show signs of depression. To be aware of the signs of depression, and how an authorized nurse can support the patient is therefore of great value. The introduction to this study describes the symptoms of depression and how depression in elders is expressed. It also describes treatment possibilities and nursing aspects of concern.
Strategisk utveckling: En studie av strategi hos internetbaserade företag
Strategic development is something that concerns all companies, regardless of which industry they?re in. There is extensive research on this topic but one can question if the same theory also applies to E-businesses. Using case studies, this paper looks at strategic development in E-businesses and tries to answer whether strategic development in internet based companies is unique or if existing theory can still be applied. The predominant approach is to look into if E-businesses, due to a turbulent environment, rely less on market research and focus more on internal resources than would be expected by companies in more stable environments.
Klicka vidare! ? En studie om marknadsföring på Internet
Internets framfart har skapat ändrade förhållande på marknaden för kommunikation och marknadsföring. Företag marknadsför sig alltmer på Internet och e-handeln har samtidigt ökat kraftigt. Debatten kring nya sätt att marknadsföra sig på Internet och hur konsumenterna reagerar på information är i full gång. I en undersökning gjord av Posten visar det sig att 7 av 10 svenskar gör sina distanshandelsköp på Internet och att de har en sofistikerad informationssökningsprocess. Påståendet görs att konsumenter litar mer på vänner, bekanta och andra konsumenter på ?nätet? .
Automatiserad aktiv penetrationstest med Metasploit via webbplatser
I dagens samhälle har internet blivit en stor del av vårt dagliga liv. Nu utför man nästan alla sina ärenden på internet via olika webbplatser. Man handlar böcker, elektronik, utför bankärenden och läser nyheterna. Många antar att dessa webbplatser är säkra, men de flesta är medvetna om någon typ av hot på internet. De vet att man inte ska öppna program eller filer man inte känner igen, dock finns det fler faror.Vårt projekt går ut på att skapa en automatiserad process som visar dessa faror.
?Det sitter i ryggmärgen? - Niondeklassares attityder till och förmåga att värdera information på Internet
Institution: Sektionen för Hälsa och samhälleÄmne: Medie- och kommunikationsvetenskap 41-60 pTitel: ?Det sitter i ryggmärgen? - Niondeklassares attityder till och förmåga att värdera information på InternetFörfattare: Mattias von FeilitzenExaminator: Ingegerd RydinDokument: Examensarbete, 10 poängSyfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken attityd elever i årskurs 9 har till källkritik vid informationssökning på Internet samt vilken förmåga de har att värdera information på Internet källkritiskt, vilka kriterier de använder för värdering och även vilken syn de har på sin förmåga. Metod: Inledningsvis har fokusgrupper använts som metod, där fyra grupper om 5 personer från två olika klasser från två olika skolor utgjort underlag, sammanlagt 20 personer. Därefter har ytterligare en person från varje klass, sammanlagt 4 personer, valts ut för genomförande av en informationssökning och följande djupintervju. Resultat: I studien framkommer att elevernas attityder till källkritik skiftar, både individuellt och mellan grupperna.
En jämförelse av compliance mellan de kontaktlinsbärare som köper kontaktlinserpå Internet och de som köper i butik
Introduktion: Begreppet compliance används i optiker- världen för att benämna hur väl en kontaktlinspatient följer instruktioner för linsbärande.En debatt pågår om hur e-handel av kontaktlinser ska kunna skötas för att inte riskera patientsäkerheten. Motståndare till e-handel av kontaktlinser hävdar att det största hotet mot patientsäkerheten är icke-compliance.Syftet med denna undersökning var att undersöka om linsbärare som köper sina kontaktlinser på Internet skiljer sig i compliance gentemot de som köper kontaktlinser i butikMetod: En enkät med 27 frågor som berörde linsskötsel samt hur de medverkande såg på sitt linsbärande delades ut till 53 personer på bland annat kontor och offentliga platser. Enkätsvaren sammanställdes i ett poängsystem, där höga poäng betyder god compliance.Resultat: Totalt blev det 19 stycken Internetköpare och 28 stycken butiksköpare. Medelpoängen blev 23,68 för Internetköparna och 21,07 för butiksköparna. Alltså är de som köper sina kontaktlinser på Internet mer compliant än de som köper i optikerbutik enligt den här studien.Diskussion: Resultatet är mycket intressant och kan tyda på att det kanske är så att Internetköpare tar större ansvar för sitt linsbärande eftersom de känner av ett större ansvar..
Delad berättelse ? dubbel glädje! Gruppterapi utifrån ett narrativt förhållningssätt.
During the autumn of 2010 a group of parents met together with two therapist at Mini Maria Hisingen. These parents did have children who had experience of using drugs. This study purpose´s to describe, analyze and understand what has been effective in the work together with this group of parents.The interrogative sentence is; Did we use a narrative approach and what impact did this approach had on the groupprocess? What did the group sessions contribute to the parents and would they recommend other parents to participate in similar sessions? All the sessions were recorded in video. The work was highly inspired by Michael White and his book Maps (2007).
Data - en ny råvara : en kvalitativ studie om internetanvändare medvetenhet kring cookies
Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att undersöka hur internetanvändares medvetenhet, uppfattningar och attityder kring övervakning på internet ser ut. Övervakning i form av insamling och kartläggning av data, genom cookies. Metod och material: En kvantitativ enkätundersökning och kvalitativa djupintervjuer har genomförts. Huvudresultat: Internetanvändare är medvetna om insamlingen, men inte om kartläggningen, av data på internet. Respondenterna och intervjupersonerna uppfattade och associerade cookies med personifierad annonsering, men reflekterade sällan över det.
Konsten att synas och skapa långsiktiga relationer med kunder : En studie om Sociala Medier och Sökmarknadsföring
The use of internet is growing rapidly and many people choose to spend a lot of their time in the virtual world. This is the reason why we believe that it is important for companies to consider using internet as a tool to reach their customers. Today many companies, especially within the fashion industry, have acknowledged this and use internet marketing to reach existing and potential customers. Social media and search marketing are two helpful tools that can be used in order to make a company visible on the web, given that they know how to use them effectively. The purpose of this study is to examine how companies within the fashion industry can use social media and search marketing to reach their customers and what kind of attitude they have towards using these tools.