Sökresultat:
4058 Uppsatser om Internet drugs - Sida 19 av 271
Musikmarknadskommunikation 2.0 : En studie av hur svenska independentbolag i musikbranschen kommunicerar med sinmarknad via sociala nätverk på internet.
This essay has a purpose of looking at Swedish independent labels in the music industry and how they communicate with their market through social networks on the internet. There have not been much research about this in the past and we hope to contribute with knowledge to the area. In mind we had the changing music industry, an evolution of the internet and viral marketing communication.To answer our research question we decided to conduct three interviews with people who worked at independent labels and had market communication as their area ofresponsibility. The three independent labels in our study were based in Sweden, except for one that is based in London, England as well as Stockholm, Sweden. We selected the independent labels based on their tendency to work with marketing communication in the social networks on the internet.
Marknadsföring på webbplatser för ungdomar. Hur bibliotekarier arbetar med bibliotekets webbplats för att nå ut till ungdomar
The aim of this study was about how librarians in Sweden work with their web page to reach young people between the ages of fifteen and nineteen. Most of the youths in Sweden today use Internet every day for several reasons, and the library should have an obvious place there as well. It shouldbe obvious because almost all youths uses Internet every day and therefore the library needs to be seen there as well to reach out to them. Earlier research has shown that librarians and youths think differently in this question. Youths think that the library web page is more important for the librarythan the librarians do.How do the librarians work with marketing for youths on the web page? Do their policy documents help them in their work?To study this area we have interviewed librarians from six quite large public libraries from different parts of thecountry.
Elevers användning av datorn och Internet i skolan
Syftet med arbetet var att undersöka hur och till vad eleverna egentligen använder datorn i skolan. Eftersom jag inte alltid tyckte att deras arbete var effektivt och att de var dåliga på att söka fakta och information på Internet ville jag undersöka hur det förhöll sig lite närmare.För att få svar på mina frågor har jag gjort en enkätundersökning som dels är kvalitativ, men den är också kvantitativ eftersom en del frågor handlar om mängden tid, antal dagar etc. som eleverna spenderar vid datorn. Enkätundersökningen gjordes på två olika skolor, en med högre datortäthet och en med lägre för att utforska om det fanns någon skillnad mellan skolor med olika förutsättningar. Litteraturen som jag har använt mig av och kopplat till arbetet ger en tillbakablick över användning av datorer och IT i skolan och berör tidigare forskning kring ämnet.Resultatet visar att datorer och Internet används flitigt i skolan men har inte tagit över andra läromedelsformer.
Statlig övervakning av Internet: En diskursanalys av riksdagstryck 1994-2007
This paper attempts to survey the debate in the Swedish parliament on state surveillance on the Internet, from 1994 to March, 2007. With a discourse analysis inspired by Foucault, we follow how the idea of state surveillance is viewed by politicians during the period. By focusing on the Internet, we expect to find how politicians in the parliament regard the idea of an unregulated forum for citizen communication and interaction, and how the need for state surveillance on the new arena that is Internet, is expressed and argued for. Theoretical framework is given by Foucault?s theory of the Panoptic state, as well as his thoughts on discourse, power and governmentality.
miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke
Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. Primärdata är insamlad i form av semistrukturerade intervjuer, vilken vi underbygger med sekundära källor. Teorin representerar områdena Internet, miljö och varumärkesidentiteten. Inom Internet används A.T.
E-handel i småföretag
E-commerce is a conception who many are taking about nowadays. E-commerce is associate with computer based business and it?s a new way to do business on. Users and system connect up to each other for effective mediate and transfer information. Within e-commerce there?s a lot of ways to do business on and it can for example be between a business and a another business (B2B) or between business and consumer (B2C).In this degree report have I reached if small business will invest on e-commerce and if they will, how.
Kan länkning utgöra en brottslig gärning?
Det är en vanlig uppfattning hos gemene man att Internet är laglöst och att man i princip får göra vad man vill på nätet. Detta är dock en felaktig uppfattning då vara lagar gäller såväl utanför nätet som på nätet. I och med att en ny teknik införs såsom Internet kan det i för sig hända att det uppstår osäkerhet om hur de befintliga lagarna ska tillämpas på den nya tekniken. En juridisk knäckfråga, som Internetanvändningen har givit upphov till, är hur rättsreglerna ska tillämpas på länkning. Kan länkning anses utgöra exemplarframställning, tillgängliggörande för allmänheten eller medhjälp till brott? Mitt syfte med uppsatsen är att analysera om länkning, de lege lata, utgör en brottslig gärning..
Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden
Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara Frännlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.
Tillit inom illegal e-handel. En fallstudie av marknadsplatsen Silk Road
Since the beginning of the internet the criminal world has used the medium as a platform for operation.This dark web is a domain where illegal sites are flourishing due to the possibilities offered by newtechnology. Net-based criminal activity is a challenge for society as it uses hard proof technologicalsafety measures to avoid the law. Silk Road is the most prominent example, an online illicitmarketplace where drugs and illegal substances are being traded based on conventional e-commerceconcepts. This paper argues for trust as an important factor for the survival of illicit online trade andapplies existing theories on e-commerce and virtual communities. To identify patterns of trust andcommon trust-based issues among Silk Road users, a netnographic study was conducted on the site?sdiscussion forum.
Politisk identifikation som funktion av ålder och tid på Internet
Det talas idag om ett minskat stöd och identifikation till politiska partier. Forskning visar att unga människor spenderar mer tid och är mer benägna än äldre att använda Internet för att skaffa politisk information. I en enkätundersökning med 125 deltagare i fyra åldersgrupper undersöktes om unga i större utsträckning än äldre identifierar sig med icke-parlamentariska rörelser som för fram sina budskap på Internet. Hos deltagarna mättes graden av parlamentarisk och icke-parlamentarisk identifikation som funktion av ålder och Internettid. Unga hade en signifikant högre Internettid än äldre.
?Nätdejting för olika åldrar? : En studie om Internet och dejting
Title: Nätdejting för olika åldrar (Netdating for different ages)Author: Henri NekmouchePurpose: The purpose of this study is to investigate what influence the medium Internethas had on building up relationships between people who have dated online, and tocompare two different age groups.Method/Material: In this study the author has conducted personal interviews with sixpeople who all have experienced Internet dating, and had their first contact with agirlfriend/boyfriend online. The questions asked were designed to help answering thepurpose of the study.Main results: This study shows that in general there is a positive view of Internet datingamong both groups. They appreciate the opportunities it provides, as they get to knowthe other persons personality first. Even so, it should be noted that they still tend to be abit ashamed to talk about Internet dating, and some don?t want to be associated with it.The communication pattern tend to be pretty much the same among both groups.
Studenter om läroboken som läromedel
Föreliggande studie undersöker elevers attityder till och användning av läroböcker i historia. Studien är en enkätundersökning som sätter läroboksanvändningen inom ämnet historia mot den hos eleverna upplevda nyttan av alternativa medier, främst internet. Den undersökta elevgruppen går på gymnasiet, antingen ett praktiskt eller ett teoretiskt program, på friskolor i Malmö. I ett försök att komma fram till vad som gör att elever i stor utsträckning är positivt inställda till internet medan de är mera negativt inställda till läroböcker delas respondenterna in i kategorier efter kön, typ av gymnasieutbildning samt konstant tillgång till dator. Resultaten för studien visar att det är främst män som avviker från den genomsnittliga uppfattningen med män på praktiska utbildningar som mest negativ till böcker och positiv till internet medan män på teoretiska utbildningar är mer positiva till böcker än de andra, men fortfarande positiva till användning av internet..
Elefanten & Kassakon på Internet
Uppsatsens titel: Elefanten & kassakon på Internet. En kvalitativ studie om hur företag kan nå den stora kohorten 50-plus genom marknadskommunikation på Internet. Syftet med denna uppsats är att med hjälp av kvalitativa intervjuer få förståelse för hur 50-plussare, d.v.s. personer i åldrarna 50-65 år, uppfattar och reagerar på marknadskommunikation på Internet. På så vis vill vi kunna påvisa hur företag kan bedriva marknadskommunikation på Internet för att nå dagens 50-plussare.
Tillgänglighet på internet : En kvantitativ studie av hur svenska universitet och högskolor arbetar med tillgänglighet på sina webbplatser
Internet är idag en av de största informationskällorna som används av en stor del av befolkningen. För att göra webbplatser tillgängliga för personer med funktionsnedsättningar är det viktigt att man som webbutvecklare är medveten om hur internet används av dessa grupper, vilka tekniska hjälpmedel de kan använda sig av och vilka problem som finns. En webbutvecklare som besitter dessa kunskaper kan anpassa design och kod som ökar tillgängligheten.I denna studie har vi genom en enkätundersökning tagit reda på hur Sveriges universitet och högskolor arbetar för att öka tillgängligheten på sin webbplats. Vi har också utfört en kodkontroll av förstasidan på alla lärosätens webbplatser för att se om koden uppfyller kraven på tillgänglighet.Resultatet på undersökningen är analyserat utifrån riktlinjerna inom WCAG 2.0 vilket ger en tydlig bild över hur de olika lärosätena har tillgänglighetsanpassat sina webbplatser. Genom undersökningen har vi funnit att de flesta universiteten och högskolorna arbetar för att öka tillgängligheten genom att jobba efter riktlinjer och rekommendationer, men det finns även brister som kan förbättras..
Patienter som söker hälsoinformation på internet ? en del av distriktssköterskors arbete.
Bakgrund: Distriktssköterskors arbete har förändrats över tid. Patienter är idag ofta välinformerade om sin hälsa och medvetna om att de kan påverka sin hälsa. I dagens samhälle är internet en vanlig källa till hälsoinformation, som har blivit allt mer tillgänglig. Det är viktigt att patienten känner delaktighet i sin egen vård. Vårdgivaren har ett ansvar att leda patienten till tillförlitliga informationskällor. Syfte: Syftet med studien var att belysa distriktssköterskors erfarenheter av att patienter söker hälsoinformation på internet och hur det påverkar deras arbete.