
Sökresultat:
3855 Uppsatser om Internet Explorer - Sida 22 av 257
Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.
Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. Internets natur gällande kommunikation ger företagen en möjlighet till att närma sig konsumenterna och bygga en relation till dem.Studien ämnar skapa förståelse för hur svenska mikroföretag inom mode använder nya mediekanaler för att bygga upp sina respektive varumärken. Således utfördes ett förståelseinriktat arbete där den empiriska basen består av fyra stycken semistrukturerade intervjuer med tre mikroföretag samt en med en PR- konsult.
Internetstrategi i ett relationsperspektiv : Relationsmarknadsföring på internet, strategiska funderingar kring ett nystartat företags internetnärvaro
Vi har tillsammans med företaget Becare gjort denna uppsats, med avsikten att utforma en lämplig strategi för deras internetnärvaro. Becare är ett nyetablerat företag som avser att införliva Internet i sin affärsmodell, bl a som relationsmarknadsförings-verktyg. Becare har också i grunden ett uttatlat allmänt relationsorineterat synsätt på marknadsföreingen. Vi menar att en genomtänkt Internetstrategi utgör grunden för att skapa förutsättningar för goda relationer och mervärde med aktuella intressenter.Becare har utvecklat och säljer produkter som med sina egenskaper är unika och är avsedda för ortopedisk värme- och kylterapi för smärtlindring och rehabilitering av muskelskador eller andra smärtsamma besvär i kroppen Enligt Becare finns det en väldigt stor marknadspotential hos segmentet reumatiker, som i stor utsträckning torde ha stor användning av flera utav Becares produkter på grund utav deras fysiologiska egenskaper och på grund av att det är cirka en miljon svenskar som har någon form av reumatisk sjukdom eller reumatiska symtom.Vi har intervjuat fem reumatiker, fem personer som arbetar inom reumatikerförbundet och två reumatologer. De har besvarat frågor som berör information, kommunikation, Internet, reumatismhjälpmedel m fl faktorer som berör reumatikerns livssituation och kommunikationsbehov.Den viktigaste slutsatsen i arbetet är att Internet, avseende aktuell bransch, i dagsläget utgör en relativt oexploaterad arena för att bygga relationer med just reumatiker.
Ständigt online : Tillgänglighet via Internet och mobiltelefon - behov, beroende och besatthet
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur människor upplever att ständigt vara tillgänglig med sin mobiltelefon och/eller Internet. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer har använts, där tolv personer, sex gymnasieungdomar och sex vuxna personer, har intervjuats. Hälften av de intervjuade bor i södra Sverige, hälften i norra. För analysen har McQuails grupperingar inom Uses and gratifications-teorin använts, liksom cultural studies teorier. Resultatet visar att de intervjuade ser det både som en möjlighet och ett krav att vara tillgängliga och uppkopplade, att Internet och mobiltelefon verkar bidra till att arbete/skola och fritid flyter ihop samt att de äldre intervjuade i något högre grad än de yngre upplever negativa aspekter av att vara ständigt tillgänglig.
Internet som politiskt verktyg
Hur fungerar Internet som politiskt verktyg i praktiken? På vilka sätt förändras förutsättningarna för politisk kamp med ökade möjligheter till oberoende medieproduktion och global distribution?
Med ett tvärvetenskapligt förhållningssätt grundat i ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv intervjuas representanter från den svenska miljörörelsen samt organisationer som arbetar för mänskliga rättigheter i Tibet.
Resultatet av undersökningen visar att sociala rörelser arbetar i digitala nätverk där autonomi, decentralisation och flexibilitet är nyckelord ? precis samma organisationslogik som globaliserade företag arbetar under. Detta möjliggör en oberoende sfär för information och kommunikation som i sin tur leder till ett symbiotiskt förhållande med etablerade mediekanaler. Vi går därmed ifrån att vara ?konsumenter? till att bli ?användare? ? en radikalt förändrad maktrelation mellan producent och mottagare.
Caveat Lector : Läsaren må se upp!
Internet är ett globalt nätverk som förser en användare med ofantliga mängder information. Internet ger även användaren den unika möjligheten att själv publicera sin information utan någon form av kontroll. Den möjligheten har gjort att mycket missvisande och falsk information finns tillgänglig på Internet. Det är helt upp till användaren att försöka avgöra om informationen är sann, giltig och korrekt, det vill säga trovärdig, frågan är bara om användaren gör det?Följande examensarbete har undersökt om en erfaren Internetanvändare utför någon form av källkritisk granskning, eller överhuvudtaget funderar över trovärdigheten hos information från webben.
XML som informationsbärare för EDI
Information handling has been a key issue for different companies for a long
time. Electronic Data Interchange (EDI) is used to transfer different business
documents from one company to another. This is done in such way that the
information itself is separated from how this information is stored and handled
in the companies internal systems. As different companies have different
systems there is a need for a standardised format for this exchange.
There is a big difference between EDI-systems based on what kind of
EDI-standard is used. The most common standard in Europe is EDIFACT, but with
increased interest of using the Internet for business communication there is a
need for a standard that is adjusted for use over the Internet.
E-Handeln i Sverige : En studie om den offentliga statistikens möjligheter inom svensk e-handel
The Internet has developed into a marketplace for national and international companies. With relatively small means, a company can reach out to millions of people on a daily basis by placing itself on the Internet. With this report, we wish to suggest how e-businesses can change its strategy to adapt to the new market. Focus is on the Swedish Internet market where Swedes, resident in Sweden, trades with Swedish e-companies active within the Swedish borders. To be able to make suggestions, we will first paint a picture of the Swedish e-commerce market from statistics collected from public sources.
Kreativa kreatörer : En studie i hur kreativa metoder används av professionella kreatörer på företag
Internet har blivit na?stintill oumba?rligt i dagens va?rld. Fra?n online-spel till e-handel och fra?n kommunikationskanaler till ett informativt na?t, a?r Internet fo?rmodligen en av de mest framtra?ngande och vitt spridda uppfinningarna av va?r tid. Medan sa?kerheten kring anva?ndandet av Internet har diskuterats vilt sa? har anva?ndbarheten av Internet i olika omra?den inte utforskats till samma grad.
Windows, RedHat och IPv6 : ett test!
With the huge amount of computers connected to the Internet the IP-addresses are starting to run out. The Internet Engineering Task Force, IETF, have decided that it is about time to exchange the old 32 bits Internet protocol, Ipv4, to a more modern 128 bits protocol called Ipv6. This thesis explores the possibility to install Ipv6 in different operating systems. By testing various operating systems and by set up criteria compare them to each other we give the reader a picture of how the installation is done. We also show which operating systems to prefer if you want to use IPv6.
Internet som hälsopromotivt informationsverktyg för att främja psykisk hälsa bland unga vuxna : En Litteraturstudie
Förhållandet mellan sjukvården och målgruppen är problematiskt och yrkeskunniga inom området efterfrågar arenor för att underlätta förmedlandet av kunskapsbaserade hälsofrämjande åtgärder till unga vuxna. Studier pekar på att internet kan lösa mycket av problematiken. Frågan hur yrkespersoner och dess målgrupp ställer sig till brukandet av internet som hälsopromotivt informationsverktyg kvarstår. Syftet med studien var att utreda huruvida den psykiska ohälsan bland unga vuxna kunde motverkas genom inkorporerande av ett mer salutogent perspektiv med internet som informationsverktyg. Vi ville undersöka vilka fördelar respektive nackdelar det fanns med ett sådant tillvägagångssätt.
Internet och Fastighetsmäklare, en lyckad kombination?
Det vi har kommit fram till är att Internets inverkan på fastighetsmäklarbranschens struktur har varit mer begräsad än på resemäklarbranschen, då den förstnämnda branschen har högre inträdeshinder, främst i form av hårdare reglering. Fastighetsmäklarbranschens utbud är koncentrerat till två portaler. Sökningen efter ett specifikt objekt via Internet underlättas och detaljerade data kan erhållas hemifrån under dygnets alla 24 timmar. Detta innebär tidsbesparing för fastighetsmäklarna som kan ägna sig mer åt kundvård. I resemäklarbranschen finns ingen motsvarande portal, vilket medför tidskrävande sökprocesser för att hitta den specifika tjänsten.
"Man kan ju alltid stänga av...": ett försök att öka
förståelsen hos en grupp flickor i tonåren kring risker med
Internet
Jag hade främst en förhoppning med detta arbete och det var att försöka öka medvetenheten hos en grupp flickor i tonåren kring risker med Internet. Dessa flickor, 15 till antalet, var mellan 13 och 14 år. Med risker menar jag allt sådant som kan skada en människa psykiskt, fysiskt eller emotionellt. Vi arbetade med olika uppgifter såsom gruppdiskussioner och olika värderingsövningar. Till min glädje fann jag att de flesta i försöksgruppen var rätt upplysta i detta ämne och framförallt intresserade.
Irrationella investerare : En litteraturstudie av behavioural finance
Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara Frännlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.
Skrämmande lättillgänglighet? : Unga vuxnas attityder kring Internettillgängligheten och dess påverkan på det fysiska mötet
Internet har kommit att bli en stor del av människans liv. 5,3 miljoner svenskar använder Internet varje dag. Användandet växer ständigt och detta är något som kan betraktas i uppkomsten av nya tjänster. Den ålderskategorin som använder Internet i mobilen i störst utsträckning är 20-29 år, där 18 procent av denna grupp surfar i mobilen dagligen.Syftet med studien är att undersöka unga vuxnas, i åldern 20-25 år, tankar och attityder kring hur tillgängligheten av en ökad Internetuppkoppling påverkar det fysiska mötet. Även attityder om mobiltelefonens uppkoppling till Internet och dess påverkan studeras.
Andrafiering och diskriminering i rasistisk "nyhetsmedia" på Internet : En kritisk diskursanalys
Rasistisk "nyhetsmedia" på Internet har växt i samband med den alltmer framträdande rasistiska politiken i Europa och de diskurser som skribenterna på webbplatserna producerar berör oundvikligen många människors vardag. Dessa webbplatser utpekas i Sverige ofta av massmedia som "de där rasisterna" i en bekväm distansering, och mindre arbete görs för att förstå webbplatsernas faktiska roll i reproduceringen av strukturell och institutionell diskriminering i samhället. Denna studie undersökte under en 3 månaders period den rasistiska webbplatsn Avpixlats uppladdade "nyheter" samt kommentarer som medlemmar skrev på dessa. Empirin analyserades utifrån teori om andrafiering och intersektionella perspektiv inom en kritiskt diskursanalytisk ram. Studiens resultat visade på hur rasistisk "nyhetsmedia" på Internet reproducerar andrafiering och diskriminerande föreställningar i linje med diskursiva strategier som tidigare forskning påvisat hos annan media.