Sök:

Sökresultat:

1328 Uppsatser om Internal representations - Sida 44 av 89

Actor-observer effekten och bilkörning : Hur attribuerar människor beteenden vid riskabel bilkörning?

Actor-observer bias är tendensen där människan som aktörer tillskriver sitt beteende till yttre omständigheter medan observatörer tenderar till att tillskriva aktörens beteende till personliga faktorer. Syftet med denna studie var att få en klarare bild av hur människor i sin roll som aktör eller observatör attribuerar ett riskabelt bilkörningsbeteende. Deltagarna bestod av 101 svenska studenter från en högskola i Mellansverige varav 77 stycken var kvinnor och 24 stycken var män. Deltagarna fick svara på en enkät angående actor-observer bias och riskfullt bilkörningsbeteende. Resultaten visade att andras beteende förklaras mer av personliga egenskaper än då personen själv kör riskfullt medan yttre omständigheter inte gav skillnad för vare sig andra eller en själv.

Arbetsterapeuters informationssökningsbeteende: En intervjuundersökning vid en rehabiliteringsklinik

This thesis deals with the information-seeking behaviour of occupational therapists. Focus was on three different aspects of information-seeking behaviour. The purpose was to investigate how occupational therapists conceive of work-related information needs, their choice and use of formal and informal information sources and their use of the hospital library. Twelve interviews with occupational therapists were conducted at a rehabilitation clinic in a hospital. The theoretical frame consists of a general model of the information-seeking of professionals by Leckie, Pettigrew and Sylvain.

Lika men ändå olika ? revisorns nätverk i stora byråer

Auditing demands knowledge in many diverse areas. To be able to provide all this knowledge it is necessary for the auditor to have access to persons with special skills. Through these contacts the auditor builds up a business network that brings support in the daily work. Our purpose with this study is to find out how auditor?s network in big auditing firms is organized and to show how they use their network.

Framtidens samarbete mellan näringsliv och studenter - Relationsskapande aktiviteter

Purpose: The purpose of the essay is; to explain and clarify how the company is acting to lead members in social media to achieve valuable external communication. The authors believe that it is important to act with credibility and quality in social media, to accomplish long lasting relationships. When employees communicate with consumers their conduct is relevant to the company's credibility.Methodology: An inductive approach has been used for the empirical data collection since the authors have been studying the reality without existing theories. A qualitative research method has been used for collecting the empirical material. Primary data was collected from telephone interviews with seven companies, active in social media.Conclusions: The study shows that the power of employees? can be used when designing strategies for social media.

Honung och biodling : honungens ursprung, egenskaper och effekter på människans hälsa

This report describes honey, its origin, properties and effects on human health. Honey has been used for a long time in most civilizations and apiculture is an important activity sector in many parts of the world. The trend is an increase in honey production but a decrease in the number of beekeepers in Sweden. Honeybees live in a highly developed society with a strong hierarchy and a well organized distribution of the tasks. They visit a broad spectrum of plants and collect nectar to store it as honey.

Företagsförvärv ? Värderingsprocessen för svenska investmentbolag

Det har blivit allt vanligare att köpa och sälja företag vilket gör att företagsanalys väcker stort intresse bland revisorer, investerare och analytiker. Syftet med denna studie är att beskriva hur professionella analytiker på investmentbolag i praktiken arbetar inför ett företagsförvärv. Detta kommer förhoppningsvis mynna ut i större förståelse för hur förvärvsprocessen tillämpas i verkligheten. Studien kommer att fokusera på hur värderingar genomförs tills dess köpet är avslutat. Frågan som studien ska besvara är; Hur ser förvärvsprocessen ut för svenska investmentbolag fram tills dess köpet är genomfört?Studien använder sig av en kvalitativ metod och har genomförts med hjälp av intervjuer samt ett beskrivande företag.

Det brinner i Husby : En kvalitativ studie av hur upploppen i Husby skildrades i Svenska Dagbladet, The Guardian och Aftonbladet

Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys av nyhetsrapporteringen och opinionstexterna om upploppen i Husby i maj 2013. De undersökta tidningarna är The Guardian, Svenska Dagbladet och Aftonbladet, under tidsperioden 20 maj ? 2 juni 2013. Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka perspektiv som lyftes upp, vilka som fick komma till tals och hur de framställdes, vilken retorik som användes och vilken typ av våld som fick störst utrymme i artiklarna. Vi jämför även tidningarna sinsemellan för att se skillnader och likheter.

Vad de säger när de säger sina namn : En läsning av det subversiva anspråket utgående ifrån produktionen av författarnamnet Lidija Praizovic?

This thesis examines the way that subversivity is produced in relation to the name of the author, as understood by Foucault, and what potential for ressistance that can be glimpsed there. This from the reading of three text that in different ways relate to that theme.Firstly, throught the reading of "Isis mamma a?r genusvetare, skribent och konstna?r, min mamma a?r f.d. sta?derska, kokerska och dagisfro?ken, numera fo?rtidspensiona?r med diagnosen fibromyalgi" by Lidija Praizovic?, a text that actively work with the internal production of different exteriorities.

Identifiering av samband mellan kravinsamling och kunskap

The stakeholders for requirements elicitation need to be identified at an early stage and their knowledge is the basis for what is to become a requirements specification. Just because a stakeholder holds a lot of expertise and knowledge it does not mean that the stakeholder can communicate the knowledge in a clear way. Validation of knowledge means that knowledge is valued and recognized in a structured way. People and organizations can evolve by exchanging knowledge, experience and skills.  The purpose of this study is to increase the understanding of knowledge management between requirement elicitation and external stakeholders.

Administrativ styrning möter akademisk frihet Om Lunds universitets översättning av populära organisationsrecept

In a world of ?formal organizations?, which is constantly exposed for institutionalized super standards and ideas of a what a modern orgnization should be like, the pressure for changes are strong. This is the environment in which Lund University finds itself. Ideas in the beginning of the 21-century is concerning a stronger emfasis on steering, centralisation, re-hieriarchyzation, standardised processes and a new regulation concerning internal control. Through theories of new institutionalism, with conceptions as organizational identity and the expectations of adapting to new ideas, can you track the translation and adaptation that the ideas go through at the university- a decentralised organization where not only freedom has been a concept for the academic parts, but also for the administration.

New Age och pseudovetenskap i tidskriften Sans -en analys

Critique regarding religious practices has become more and more apparent in today's society.Sans magazine has become a voice in the Swedish debate regarding religions undertakings and have received opposition from various directions. As Sans magazine, issue no.1, is accused of being islamophobic, the critique is focused on the internal discourse within the atheist and agnostic society. As Sans issue no.2 came out, it did not focus on Islam or any of the abrahamic religions but instead it discussed New age and the nature of pseudoscience.I sought to evolve the didactic discource regarding ?truth? and ?reality? by finding if thediscourse within Sans is apparent and if so, what it is based upon. The analysis also focuses onthe terms used to describe new age and pseudoscience.

Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra

Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer? hur förhåller sig dessa till varandra?Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföringProblem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring?Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra.Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB.Slutsats: Slutsatserna från studien visar att den interna marknadsföringen och kundrelationerna förhåller sig till varandra genom påverkan mellan olika faktorer för de olika ämnesområdena. Förhållandet kan även ses börja från kundrelationerna, då fallföretaget Leine & Linde inte gjorde något utan ett kundbehov..

Metafor - Tao : En komparativ studie i metaforik mellan prekonfuciansk tanketradition och svensk nutid

Metaphors and their use as a rethorical vehicle are examined. Two texts, one in Chinese and one in Swedish, are compared and analyzed to determine the extent to which the associations they create successfully capture the author's intent. Seecondarily, a shift from the assumptions that rhetorical analyses often assume (read: antiquity and Aristotles) to a more abstract internal human platform is suggested. Neurological and cognitive research is cited in support of this shift.The essay examines the question: How can metaphoric contribute to conveying the communicator's intention? By comparing metaphorics used by an historical Chinese rhetor with those used by a contemporary Swedish rhetor.

Yrkeskompetens inom offentlig- och privat sektor

Title:Professional skills in public and private sectors Date:2011-05-18 Authors:Zinajda Avdic & Binasa Jasarevic Tutor:Viktorija Kalonaityte Examiner:Richard Nakamura Key words:Competence, professional, public sector and private sector. Thesis purpose:To find out what factors are behind the company and the authority identifies  their training needs, what methods they use in the evaluation of outcomes can be integrated into the organization.Method:A qualitative study with a hermeneutic approach and an abduction approach. Theory:The theory depends substances skills, skills needs and skills assessment. Empirical data:Data collected through two interview people on the two public sectors authorities, and two companies in the private sector.Conclusion:We found that organizations put a lot of time and resources to develop, identify and plan professional skills through internal and external courses. The differences between them are determined not by the fact that they are in the public sector or the private, but from organization to organization.

"Religion" i public service. Hur är det tänkt?

The essay explores how the category ?religion? occurs and functions in the regulatory documents governing the Swedish public service companies. The study also highlights Swedens changed religious demographics and the changing media landscape. The material that is under investigation is the external and internal policy documents for Sveriges Radio, Sveriges Television and Utbildningsradion. The study is done by a qualitative content analysis which results are carved out by search units in relation to the category religion and then discussed and analyzed.

<- Föregående sida 44 Nästa sida ->