Sökresultat:
1444 Uppsatser om Internal audit - Sida 36 av 97
Energieffektiviserande åtgärderpå Robertsfors VA-nät : En förstudie av vilka energieffektiviserande åtgärdersom kan göras på pumpstationer och reningsverk
The objective of this work was to introduce measures to reduce energy and water demand at Gävle Söder 17:10. To succeed, this energy audit has been made. The work is based on collected statistics from the property owner Norrporten, measurements, literature review and through consultation with experts in the field. Two models, one for each building, have been created in the simulation program BV2 to estimate the potential of energy measures based on the collected information. The models in BV2 have been verified against the statistics of the energy consumption.With the help of calculations and simulations, seven cost-effective measures have been identified.
Beslutsprocessen : en studie om beslut angående den frivilliga revisionen
En lagändring har gjorts i Sverige vars syfte är att små och medelstora företag har frivillig revision om de ligger under eller endast uppfyller ett av följande tre gränsvärden: (1) 3 miljoner kronor i nettoomsättning, (2) 1,5 miljoner kronor i balansomslutning eller (3) fler än tre anställda. Eftersom lagändringen är relativt ny, medför det att företag i dagsläget precis har avslutat eller är inne i en beslutsprocess angående den frivilliga revisionen.Beslutsfattande är något som ständigt pågår i alla former av organiserad mänsklig verksamhet och dagligen förekommer det i alla organisationer ett beslutsfattande både när det gäller rutinfrågor till mer komplexa beslut. Genom mänsklighetens historia har människan strävat efter att få kontroll över resultaten av sina beslut, öka förutsägbarheten samt minska riskerna. När beslut fattas i företag måste även hänsyn tas till en rad förhållanden som är direkt kopplat till den organisatoriska kontexten för handlandet.Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och på vilka grunder företagen har fattat beslut vid valet av att anlita en revisor eller inte, samt analysera beslutsprocessen ur ett beslutsteoretiskt perspektiv. Följande problemformulering ligger till grund för denna studie:Vad kännetecknar ett företag som anser sig ha behov av revision trots att kravet på revision inte är tvingande?På vilka grunder är beslutet fattat?Undersökningen ska bidra till en djupare kunskap och förståelse om hur besluten fattats och hur beslutsprocessen gått till.
Internt varumärkesarbete i tjänsteföretag : En studie om det interna varumärkesarbetet i fastighetsmäklarföretag utifrån ett ledningsperspektiv
Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur ledningen i tjänsteföretag praktiskt arbetar med att internt kommunicera företagets kärnvärden, vision och företagskultur med hela organisationen.Metod: Empirisk data har samlats in genom intervjuer och studien omfattas därför av kvalitativ ansats. Semistrukturerade intervjuer har genomförts med respondenter på fyra olika fastighetsmäklarföretag. Datainsamlingen har sedan analyserats genom en abduktiv analysmetod med inspiration från A well grounded theory.Resultat & slutsats: Resultaten i denna studie visar att det främst handlar om att få alla i organisationen att leva företagets identitet i vardagen. För att lyckas med det använder sig företagen av olika kommunikationskanaler, utbildningar och inspiration, så som föreläsningar och tävlingar. Viktigt är också att ledningen uppträder föredömligt och att budskapen i varumärket genomsyras i alla företagets aktiviteter.Förslag till fortsatt forskning: Vi föreslår att framtida studier kan riktas mot tjänsteföretags uppföljning av dess interna varumärkesarbete.
Att göra det osynliga synligt : sökmotoroptimering (SEO) av en webbsajt
A webpage can be perfectly usable but if users are unable to find the webpage it will remain unused. Nine out of ten Swedes use a search engine and the most popular one is Google, amongst other search engines. In this report I seek to answer which ranking factors that should be included in an SEO-audit of an existing webpage and also how to optimize a webpage for search engines. Applying the method heuristic evaluation normally used to discover usability issues in an existing interface, on TT News Agency?s campaign site I found issues having a negative impact on the visibility in Search Engines Page Results.
Pecking-order i små tillverkande företag
Title:Pecking-order i små tillverkande företag Level of thesis:Master´s dissertation in banking and auditing Authors:Mathias Klasén and Maria Waderoth Advisor:Joakim Winborg Background:The area of business financing has been well studied during the 1900´s. Many studies and theories are made with big corporations in mind, and the importance of small businesses wasn?t enlightened until the end of the 1900´s. Business financing has created a number of theories, among them Myers pecking-order theory. This theory implies that business managers prefer internal equity in front of debt and external equity.
Utveckling av processparametrar inom en hårdmetallindustri
This report analyzes and examines a hypothesis for finding a method to optimize thelength of the delubrication process time based on a total charge weight. The work hasfocused on the holding time for delubrication and the total charge weight.An important step in the manufacturing chain of cutting tools is when the greenbodies undergo the sintering process. Today, the delubrication step has the sameprocess time independent of the total charge weight. An implementation of a methodto adjust the delubrication process time would give more consistent quality of thecutting tool´s internal characteristics but also reduce the time course of the sinteringprocess. In the present project two methods for this goal were tested, thedevelopment of an algorithm and a weight interval subdivision with associateddelubrication process times.During delubrication a pressure increase is observed due to the decomposition of thePEG in the powder mixture.
Studie av internt materialflöde vid Volvo Pentas fabrik i Vara
Within today?s organizations there is continual development work to increase efficiency and the power to compete at the market. Production development with focus on continual improvements constitutes an important part of the daily work within a lot of organizations today.The purpose of this study is to contribute to a part of the development process that Volvo Penta factory in Vara has in mind. A description of the current situation was compiled by mapping the internal runnings and material flow throughout the factory. A new suggestion for a layout and a comparison with the current situation will assist with creating a factual basis for the development of a new goods reception.A study was made where the volumes and the quantity of the daily arrival goods were settled.
Har det svenska statsskicket Europeiserats? : Konstitutionella förändringar sedan EU-inträdet
Since Sweden became a member of the European Union (EU) several constitutional reforms has been taking place. During this time, Sweden has also changed its view on democracy,from a collective to an individual perspective of democracy in the politics. A reasonable hypothesis and the purpose of this essay is to investigate if the Swedish government has beendeveloped towards an Europeanization.The Swedish state audit changed in a pioneering way after the EU- entry, with the formation of Riksrevisionen. Another constitutional change is that the Swedish EU- membership is being instituted in the Swedish constitution. The role of Swedish courts has also changed since the EU- entry.
En jämförande studie av enkät- och intervjumetod för mätning av alkoholvanor
Tidig upptäckt och intervention är av stor vikt när det gäller att komma till rätta med alkoholproblem. För att identifiera vilka som har alkoholproblem använder man sig inom vården av screeninginstrument. Dessa screeninginstrument kan distribueras på olika sätt, till exempel som enkät eller som intervju. Tidigare forskning har kommit fram till motstridiga resultat gällande vilket distributionssätt som ger den mest tillförlitliga informationen. Syftet med föreliggande studie är att undersöka om det finns skillnader i svar till följd av distributionssätt.
En konkurrensrättslig analys av ?reverse settlements? i läkemedelsbranschen
The aim of this study was to understand how evaluations are implemented and used in procured nursing homes for elderly. Our methodological approach consisted of a single-case study research. The case in this study was Växjö municipality. Three procured nursing homes for elderly were chosen in the municipality as examples of implementation and use of evaluation. The method for retrieving empirical data and the analyzing of it was based on triangulation.
Celebritet i marknadsföringen : Hur påverkas företaget?
The aim of this thesis is that through a case study, analyze and evaluate whether the customer is high - or low involved and connect with the choice of marketing strategy using a celebrity.This thesis is about how a celebrity can be used in marketing to affect a company's customers. The essay is facing the fashion retail industry, where three companies, Lindex, H&M and MQ, has been studied and compared. Lindex is using celebritiy Emma Wiklund by an internal collaboration within the enterprise. MQ is using various celebrities in various campaigns throughout the year and use them in external advertising campaigns. H&M is using interactive marketing with different celebrities in the form of, for example, guest collections for the company.
Hur hanterar SAS kundklagomål? : En kvalitativ studie av den interna processen
It is important that companies knows how to handle a complaint when they receive one from a customer. This information could the company take care of and use when they develop new services. Furthermore a good complain handling leads to satisfied and loyal customers which increases the revenue for the company. We have examined how SAS handle their internal information process and if this process affects the information and in that case how. The study is performed with a qualitative method, based on deep interviews.
Kan implementering av Lean leda till effektiviseringar i skandinavisk sjukvård?
AbstractOur purpose for making this study is to study the implementation, the use of and the effects of Lean within our case objects. We chose to make this thesis by case studies. The three themes mentioned above is also the main research questions that we aim to find an answer to by this study. We have chosen to do a cross section analysis where we conducted structured interviews to find answers to these questions. The theoretical reference frame consists partly of traditional theoreticians within Lean but also more recent research within the subject as well as theory specifically for Lean within the Health Care sector.The result of this study shows in all our case studies that the Management has been supporting the implementation, but that the implementation process proceeds faster if also the professionals are involved in the process. To succeed with the implementation there is a great need for good reasons and strives that can benefit the professionals. By the use of Lean our case studies have evaluated its processes, with the main intentions being to reduce waste activities and to create flows with ?pull systems?.
Ledarskap för motivation : En kvalitativ studie om chefers perspektiv på ledarskap för motivation
The purpose of this study is to investigate the managers? perspective on leadership in relation to the motivation of the employees by an example of a manning and recruitment agencies. This is implemented by framing of two questions; What kind of leadership can be identified by middle managers to motivate their employees? Which motivation factors are relevant to employees based on the perspective of the managers? To answer the question and identify leadership strategies and motivational factors and the relationship in between, we have conducted eight interviews with persons who hold a middle management position. Through a qualitative investigation we have been able to go into depth and had access to these managers reflections, thoughts and experiences.
Revisorers attityder och resonemang kring marknadsföring av revisionstjänster
Syftet med studien är att förstå revisorers attityder och resonemang kring marknadsföringen av revisionstjänster.Studien utgår ifrån en abduktiv ansats och kvalitativa metoder i form av personliga intervjuer har genomförts.Studiens teoretiska referensram innefattar teorier och centrala begrepp utifrån vetenskapliga artiklar. Begrepp som behandlas är profession, attityder och revisorers användning av marknadsföring.Det empiriska materialet är insamlat genom åtta intervjuer med revisorer runt om i Skåne. Huvudsakligen har attityder och resonemang kring marknadsföring, förändring av marknadsföring, marknadsföringsmetoder och kundrelationer jämförts och analyserats.Studiens empiriska analys visade att respondenterna refererar olika till begreppet marknadsföring, vilket kan anses vara en anledning till de positiva respektive neutrala attityderna. Dessutom iakttogs skilda attityder gentemot marknadsföring beroende på revisionsbyråns storlek. Respondenter från större byråer hade mer positiva attityder i förhållande till respondenter från små byråer..