Sök:

Sökresultat:

2009 Uppsatser om Interactive marketing - Sida 55 av 134

Kommunikationens roll för långsiktig överlevnad : En studie om små och medelstora företag i den svenska modebranschen

Background: The Swedish fashion industry grows steadily, today it?s populated by many small and medium sized companies. Due to the big clothing chains dominant position small businesses risks to be ousted out of the fashion industry.Smaller companies may find it difficult to reach out to the customer by traditional advertising because their budgets are often smaller. It is therefore important for smaller companies to create loyal customers. If the smaller sized businesses in the fashion industry do not follow the rapid developments in society and focus on building strong brands and relationships, they will have problems with surviving in the long run.Problem definition: Which communicative factors are important in the choice of brand strategy to create a long-term survival for small and medium-sized companies in the fashion industry?Purpose: The purpose of the essay is to analyse and evaluate the brand as a communications tool for building a brand image.Method: The data which is being used in the essay is collected from interviews with companies and survey of each company's existing and potential customers.Theoretical perspective: Relationship Marketing Perspective and Transaction Marketing PerspectiveTheories: Brand Strategies, Total Communication, Brand Equity, Involvement Theory, Service Value Profit Chain.Empiric: The empirical data is primary data gathered from interviews with a representative for each company and from the questionnaires distributed to the customers of each company.Analysis: The analysis is an interpretation of the empirical material collected from interviews with each company and customers survey.

Översättning av självutvecklat skriptspråk till Lua i spelmotor.

I dagens växande spelindustri är det vanligt att abstrahera ut delar av kodbasen till ett så kallat skriptspråk. Genom dennaskriptdel är det vanligt att det programmeras "in-game"-nära handlingar som kan utvecklas av rena skriptare istället förprogrammerare som istället kan koncentrera sig på att utveckla själva spelmotorn. Det finns en uppsjö av olika skriptspråksom alla har sina för- och nackdelar. Ett av de mest kända språken inom spelindustrin än Lua. Paradox Interactive har själva utvecklat ett eget skriptspråk som de använder. Deras önskemål var att undersöka hurvida detär möjligt att idag använda Lua istället.

Relationen mellan den personliga tränaren och klienten : att marknadsföra ett personligt varumärke inom träningsbranschen med hjälp av digitala medier

Purpose ? The purpose of the study was to examine how to promote a personal trainer in the fitness industry, as a personal brand, with digital media.Method ? To fulfill the purpose, the author have used three different methods. Both literature and quantitative and qualitative data in forms of a digital survey and interviews with two personal trainers regarding marketing and branding.Result ? Based on the collected literature and empirical evidence, facts could identify the importance of having a strong brand as a personal trainer, in order to recruit new clients. The result revealed that digital media is an excellent communication channel to nurture the relationship when you already have existing clients, but not when you want to recruit new customers.Implications ? This study is only developed through empirical data from a particular demography and a certain range, which could give a different result with other respondents.

Digital produktplacering i strålkastarljuset : En jämförande studie med fokus på fenomenets egenskaper, följdeffekter och framtidstron på detsamma

Bakgrund: Marknadsföring är ett ständigt föränderligt område, och den tekniska utvecklingen har medfört både problem och lösningar. Digital produktplacering, vilket möjliggör infogning av produkter och varumärken i efterbearbetningen av en film- eller tv-inspelning, kan ses som en lösning på den traditionella produktplaceringens brister.Syfte: Syftet med studien är att presentera en konceptuell jämförelse mellan traditionell och digital produktplacering med fokus på att, inom ramen för det senare, beskriva, analysera och skapa en förståelse för fenomenet. Studien innefattar att en definition av digital produktplacering skapas, samtidigt som dess bransch exemplifieras och framtidstron utreds.Genomförande: Efter genomförd förstudie användes dokumentstudier, och intervjuer med fem aktörer inom produktplaceringsbranschen samt en medieforskare, för att studera fenomenet utifrån vårt valda syfte.Slutsats: Vår definition av digital produktplacering, ur marknadsföringssynpunkt, lyder: Digital infogning av produkter, eller varumärken, i tidigare inspelat medieinnehåll i syfte att påverka den avsedda målgruppen. Fenomenet anser vi komplettera traditionell produktplacering som marknadsföringsmetod och kommer därför troligen inte att ersätta densamma, utan istället verka i symbios. Däremot tycks framtiden se positiv ut för de båda fenomenens användande..

Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. We choose a brand that we are familiar with, or a brand whose identity appeals to us. The brand thus has a major impact on both consumers' decision-making in connection with the purchase, but also for business success.

Föreställningen om Australiens outback : En diskursanalys av australiensiska officiella webbsidor

The Internet is a constant source of information about the world and has contributed to the globalization of texts and pictures. A part in the tourists process of consumption involves looking at pictures and read about places that create an image of places that they have never been to. Websites are therefore important as a first impression and it is here that places are being represented. Places are created on the Internet and the Australian outback is an example of this. The study is interesting because it can be used to understand the relationship between people and places.

Näraståendes upplevelse av förändringar av pragmatiska aspekter i samtalsinteraktion hos patienter med typisk parkinsonism

The purpose of this study was to examine if atypical Parkinsonism affectsthe pragmatic ability in conversational interaction. 15 persons close to individualswith atypical Parkinsonism answered a questionnaire, "Bedömning av förändring isamtalsinteraktion", estimating experienced change in interactive skills comparedto before the disease. The study also examined if perceived change correlates withdisease duration and if perceived change differs between types of atypicalParkinsonism. The results show that at group level the participants experiencechange in many aspects of conversational interaction, particularly regardingspeech, body communication, response latency, phrase length, word finding andability to understand. There was no correlation between perceived change anddisease duration.

Grafisk formgivning : Östersjöfestivalen

I denna slutreflektion beskriver vi tillvägagångssättet för att skapa en grafisk profil och webbplats för Östersjöfestivalen i Karlshamn. Målet var att skapa en profil som passade en bred målgrupp och förmedlade den känslan Östersjöfestivalen ger till besökarna. Vi presenterar hur det har varit att arbeta med en kommun som klient, hur det har varit att skapa en interaktiv webbapplikation med funktioner som sammanfogar en karta med en gästbok, samt hur det har varit att producera något som kommer synas av en stor publik. Utöver detta reflekterar vi över denna process och ger våra tankar och åsikter om projektets gång. In this final project essay we will describe the procedure for making a graphic profile and website to Östersjöfestivalen in Karlshamn.

Öppna ridån för nya möjligheter -Hur kan Teater Västmanland locka fler företag som kunder?

Teater Västmanland har på senaste tiden inte kunnat fylla sinaföreställningar med publik, som förr i tiden. Detta har medfört attteatern har tänkt över vilka möjligheter som finns för dem. Att söka sig till nya kundgrupper var en av möjligheterna, mer specifikt handlar denna uppsats om företag i Västerås som en potentiell kundgrupp för Teater Västmanland.Syftet med denna uppsats är att ta reda på ifall företag i Västerås ärpotentiella kunder för vår uppdragsgivare Teater Västmanland. Vi ska ta reda på orsakerna till varför företagen inte besöker teatern närföretagen arrangerar personaltillställningar, samt vad som skulle kunna få dem att besöka teatern.Vi kontaktade de 50 största företagen i Västerås via telefon. Av dessa 50 företag bokades 20st för intervjuer, varav 17 intervjuer till slutgenomfördes.

Betydelsefulla faktorer som bör ingå i en marknadsföringsmix för modeprodukter till barn

In a society where children are getting a bigger influence over the family?s consumption and where more products for children are purchased, the market for children products has expanded. This growth is due to a higher amount of older parents which have a god economy and are choosing to spend more money on products for their children. Also the fact that parents use fashion products for children as a way to reflect their own status and that children are becoming more fashionable and aware of trends have contributed to the markets expansion. All together this leads to a grown importance of knowledge for marketers concerning the market.

Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv

Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products. Aim: The central aim with our work is to see what the future consumers, in other words students from Lund's university, Malmö College and The Swedish University of Agricultural Sciences in Alnarp, think about products labeled with Fairtrade, and what they consider is value creation for food products. Students are often relatively young; they educate themselves and have new thoughts and valuations about how the world should be.

[demos.v1.0] till [demos.v2.0] : En fallstudie av modifierbarhet

This report is an examination paper in computer science at University of Växjö. The report will focus on the possibility to create adaptable systems and to cost calculate the work needed to modify a system to meet new demands. A project [demos] developed by Interactive Institute studio [12-21] in Växjö is the starting point in our work. They have during a period of two years developed a prototype of a system which intends to get youth and democratic selected representatives a communication platform where they may communicate with SMS. Today they are in a position when they want to develop the system for other user groups with slighter different purpose and to do that they need a more flexible system.

Patientbemötande inom primärvården

Vad ledningen gör för att öka vårdcentralens attraktionskraft genom att involvera personalen för ett ökat patientbemötande - en komparativ studie mellan offentlig och privat primärvård i Karlskronas närområde..

Hype inför produktlanseringar : En studie om konsumentbeteende hos Generation Y

Hype är inte ett nytt fenomen. Historiskt sett kan man identifiera flera produktlanseringar som lyckats skapa en hype bland människor. Vare sig det handlar om en spontan reaktion eller skicklig marknadsföring återstår det faktum att vissa produkter sprids betydligt mer än andra. Detta tycks leda till ett speciellt beteende hos konsumenterna..

Betydelsen av ledarens personliga varumärke för företagets varumärke : En kvalitativ studie om fyra ledare och deras uppfattning om sina personliga varumärken samt betydelsen varumärkena har för mervärdet i deras företags varumärken.

The personal brand derives from the marketing brand, and argues that a person can take control over other people?s perceptions about him or her. The personal brand can benefit the person but it can also give advantages to his or her company. The interest in, and the purpose of the personal brand, has increased the last ten years. Leaders of large companies in Sweden consider it to be of utmost importance to have an influence on their co-workers.

<- Föregående sida 55 Nästa sida ->