
Sökresultat:
7640 Uppsatser om Interaction Design - Sida 49 av 510
"Språket är grunden till allt" : En fallstudie om förutsättningar för svenskspråklig utveckling hos minoritetsbarn
In this report, a case study of conditions for Swedish language development in children of immigrant origin is presented, and its results explored. The boundaries of the case study are defined as preschool pedagogues? facilitation of Swedish language development through co-learning, in children of immigrant origin in an ethnically segregated urban area. Concepts central to the report include dialogue, second language learning and perspectives on language difficulties. For the theoretical background of the report, a basic sociocultural theorem is used, which links language as well as other areas of development to verbal interaction in a social context.
Vad sker i elevers parskrivande vid datorn? : Observation av fyra elevpar i årskurs ett
The aim with this study is to explore if and how linguistic learning takes places when four pairs ofstudents in grade one writes on the computer. Observations of eight students took place duringtwelve lessons to investigate what happened during their writing processes. This study isimportant because students? computer writing is a relatively new phenomenon in the Swedishprimary school.It is clear that the peer collaboration creates a complex interaction that becomes the platform, andalso the prerequisite, for successful language training. The method can clearly give students profitsin their linguistic development.
Användbarhet och begränsad navigation i en interaktiv 3D-miljö : Inredningsverktyg för MIOs möbler
Det har blivit allt mer populärt på senare tid med inredning av hemmet, och det finns idag stora möjligheter med virtuell 3D, vilket gör projektet relevant för tiden vi lever i. Projektet handlar om att skapa en första prototyp av en möblerbar 3D-miljö med tillhörande användarvänligt gränssnitt som ska kunna användas i Mios varuhus. Prototypen bygger på två demofilmer av applikationen där gränssnittet och användarens interaktionsmöjligheter har visualiserats i en vanlig skärm, och 3D-miljön i en 3D-skärm, dessa har sedan synkats med varandra för att ge ett helhetsintryck av applikationen. Gränssnittet skulle vara så pass användarvänligt att Mios kunder själva skulle kunna använda applikationen och med hjälp av speciella 3D-skärmar och renderingstekniker skulle miljön framstå som verklig. Projektet startade med en förstudie, med intervjuer och research.
Service Design - i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag?
?Service Design? har på senare tid fått innebörden att utveckla tjänster med hjälp av designmetodik. Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga nuvarande synsätt inom området för att få inblick i hur ?Service Design? kan användas i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag. En övergripande genomgång av litteraturen kring området ?Service Design? har gjorts.
Panic - IT-stress och Design med hälsa i tanken
Från början hade vi ställt in oss på att vi ville hitta ett nytt sätt på hur man kan designa IT-relaterade produkter med ungdomars välmående och hälsa i tanke. Detta visade sig inte vara den lättaste uppgift två interaktionsdesigners, utan någon som helst bakgrund eller insyn om människors välmående, kunde tänka sig. Efter mycket efterforskning både i böcker och på Internet började vi förstå att vi inte var ensamma i vårt mål att motverka att stress uppstår i relation till dagens informations teknik. Flera andra forskare med bakgrund inom sjukdomar, rehabilitering och medicin hade varit aktiva inom fältet men bara ett fåtal interaktionsdesigners innan oss hade försökt sig på något liknande. Vi fick mycket inspiration från deras tidigare projekt och vi har försökt använda oss utav deras kunskaper och resultat.
Demokratisk innovation eller ett spel för gallerierna? : En demokratiteoretisk utvärdering av Participatory Budgeting i en svensk kommun
The aim of this thesis is to explore the institutional design of Participatory Budgeting (PB) in Sweden and how the design may contribute to realize central democratic goods. The study records the different PB experiences in Sweden and focuses on one particular case, which is the only case that successfully qualifies as a genuine PB-process according to international standards and definitions. To examine this, the following questions are asked: which municipalities in Sweden have implemented Participatory Budgeting? How can the institutional design of Participatory Budgeting be described and to what extent does it enable the realization of central democratic goods? To what extent does the institutional design enable the realization of the democratic goods inclusion, popular control, considered judgment and transparency? To what extent does the institutional design enable the realization of the institutional goods of efficiency and transferability?The study is based on an institutional theory of democracy. The method used is a mixed method ideal type analysis that combines document analysis, surveys and interviews.
Herrväskan Primus : produktutveckling för Ödins Garveri
I denna rapport redovisas ett examensarbete av Edvin Sjöberg utfört i samarbete med Ödins Garveri i Visby.Projektets mål har varit att ta fram ett tillverkningsunderlag för en ny axelremsväska i läder för män. Väskan är konstruerad för att vara materialbesparande, hållbar och elegant.Faktainsamlingen ger en översikt av de vanligaste sätten att bereda och garva skinn, sömnadsteknik och tillverkningsteknik. Målgrupps- och marknadsanalys har varit vägledande för utformningen av slutprodukten och stort fokus har lagts på modell- och skissarbete.Slutprodukten är en herrväska med mycket hög materialkvalité, formgivning inspirerad av klassiskt herrmode och med väl planlagda och genomtänka detaljer..
Så designar du användarvänliga interna kommunikationsnätverk
Companys usually have intern communication platforms where employees can gather information and communicate with eachother. These networks are not public which leads to less resources spent on development. If this network is also used as a work tool may inadequate usability decrease work effeciency. Thats why we, by using known design principles, evaluated an already existing network of this kind along with interviews and think out loud tasks for users. Four users had to do some tasks while they explained how they went through step by step to solve those. This report culminates into a couple of guidelines which can be used to create a user friendly network. The problems that prevented users to feel in control when working resulted in the following guidelines: Create shortcuts of frequently used functions.
Kommunikation med hjälp av mock-uper
In several cases, systems that have been developed have been very time
consuming and cost a lot of money, but they still do not fulfil the users
requirements and requests. To make new systems better, you have to find a way
to communicate that allows the developers to understand the needs of the user.
The aim for our thesis is to highlight the importance of communication in
system development. To investigate this we have choosen to do a study of the
real-estate system. The work methods that have been used include mock-ups and
informal conversations with the user, who is employed by the Church of Sweden
in Ronneby.
Thinking like a designer : Hur Design Thinking kan användas som strategiskt verktyg för affärsutveckling
Design Thinking är ett spännande och fortfarande relativt outforskat område med rötter i Service Management. Med hjälp av designerns verktyg och metoder och en mångvetenskaplig grund med fokus på kundens behov kan Design Thinking bidra till att utveckla produkter och tjänster och genom detta öka lönsamheten för företag. Syftet är att göra en deskriptiv studie av området Design Thinking som metodiskt arbetssätt vid tjänsteutveckling. Detta appliceras sedan på verkligheten för att komparativt se hur tre svenska bolag arbetar med tjänstutveckling inom en av världens största tjänstebranscher utifrån områdena Service Management och Design Thinking. Uppsatsen beskriver utvecklingen från Service Management till Design Thinking och hur man har gått från att utveckla tjänster till att designa tjänster.
Användarkvaliteter inom söksystem : En kvantitativ studie av söksystemen på Södertörns högskola och Stockholms universitet
This essay is about testing the validity of an article written by Jonas Löwgren, called The use qualities of digital design. The study we have executed is about testing the featured qualities of digital design in the article on two search systems located in the library of Stockholm University and Södertörn University respectively to see how they are able to be applied on search systems. To acquire the information for the study, we handed out a written inquire among users of those systems. The result of this quantitative study shows us that many that five of Löwgrens qualities is likely to be present on the systems. Our conclusion is that five of these are appliable on search systems.
Att kommunicera eller icke kommunicera : Att utforma platscentrerade mobila sociala plattformar för att främja interaktion mellan främlingar
Communication between people who already know eachother, and who use a social online platform to do so, have been thouroghly studied for years. Thus, the majority of the people we connect with on a day to day basis are friends and acquaintances. As children we were taught not to talk to strangers, and as we grew older we learned to avoid people who act suspiciously. These and many other factors are part of the reason we avoid strangers, but are we doing so wrongfully? Studies have shown that there are many benefits in everyday interaction with strangers, some of which are an estimated increase in happiness and letting people seemingly forget about previous grievances.
Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser
During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman
Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work
on the registration process via digital medias such as the Internet. During our
workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of
workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and
participant observations were primarily used in our work. We also widely used
brainstorming in our designprocess.
Toddlarlek : En fenomenologisk studie om 1?2?åringarnas sociala samspel under fri lek
The aim of the study was to investigate peer interaction among toddlers 12 to 30 months of age and the teachers? ways to direct the children?s play in outdoor free play situations in a Swedish preschool. Data was gathered through direct observation, and the phenomenology of Merleau-Ponty in combination with the assumption of children as social actors built the theoretical framework of the study. The results showed that the toddlers used different strategies to invite peers to interaction and made use of strategies in entering ongoing play that previously have been observed among older preschoolers. These strategies, bodily and therefore in accordance with the phenomenological approach, support the assumption of toddlers as social actors that actively engage in and make sense of their life worlds in the preschool.
Konstruktion av upprätningssystem för CICLoPE
Today there is no way of measuring or simulating turbulent flow in high Reynolds numberenvironments. The computational power required to simulate these conditions is not expectedto be available for several decades so instead the CICLoPE project aims at solving thisshortage by the construction of a long carbon fiber wind tunnel in which real measurementscan be made. To do accurate measurements it is of importance that the wind tunnel, 0.9 metersin diameter and 110 meters long, is as straight as possible.This master thesis treat the design and construction of a device which may be used to align thetunnel along a reference laser beam. A design is presented which allows the pipe to be alignedwithin about a quarter of a millimeter along its entire length. Contents span over severalscience fields such as physics, mechanics, control theory and electronics.The result is a theoretically correct design.