
Sökresultat:
7640 Uppsatser om Interaction Design - Sida 33 av 510
Datorstödd implementering med hjälp av Xilinx System Generator
The development in electronics increases the demand for good design methods and design tools in the field of electrical engeneering. To improve their design methods Ericsson Microwave Systems AB is interested in using computer tools to create a link between the specification and the implementation of a digital system in a FPGA. Xilinx System Generator for DSP is a tool for implementing a model of a digital signalprocessing algorithm in a Xilinx FPGA. To evaluate Xilinx System Generator two testcases has been designed. The testcases are selected to represent the FPGA designs made at Ericsson Microwave Systems.
Den utvalda användaren : En studie om känslan av utvaldhet på researrangörers hemsidor
This thesis tries to define factors that impact upon the feeling of exclusivity for users on travelorganizers websites. We have identified seven key factors that we believe impact this feeling andthose factors are newsletters, special offers/auxiliary services, registration/limited information,price, limited number of seats on a journey, deals for members and personal service. To researchthis we have conducted a questionnaire and performed interviews with people that are familiarwith travel organizers websites. To create an understanding for the results we have studied usercenteredweb design, affective design and the meaning of pictures. The results show that personalservice and price are important factors to make users feel that they get their requirements andwishes met.
SPELA MERA : ?vidareutveckling av design och funktion på Interaktiva VideoTerminaler
This Master of Science thesis is conducted at the faculty Integrated Product Development at theRoyal Institute of Technology and in cooperation with EssNet Interactive AB, both situated inStockholm. In the report the final results and the road to get there is described as well as thedesign process and how the process is used to obtain the goal of this thesis.The author of this thesis has developed the design and the function of an interactive videoterminal (IVT) and by using semantics created an encouraging gaming design. The projectspurpose was to change the anonymous withheld shape and produce an experience of gamingmachine that has been absent. The work was aimed to answer the question: How does oneproceed to develop the IVT and by using semantics creating an understanding of gamingmachine?In general the author wants to show that small changes, with the help of design and its signals,can completely change the overall picture of a product.
Upplyst trapphus
The purpose of this thesis was to increase the understanding and discuss safety aspects in two stairwells on Nyforsgatan in Eskilstuna, where the buildings were built during the years 1965-1975. I have presented a proposal for improvement through lighting. I have through different methods, such as surveys, interviews, literature studies and observations, come to a conclusion: that there are opportunities for improvement through better lighting that allows orientation in space and creates a nice atmosphere which will remove the feeling of not being safe, e.g. dark corners and shadows. It has been an exciting process to gather enough of facts to rely on and to develop the lighting design for the environments.
Samverkan mellan geotekniker och konstruktörer
Föreliggande studie omfattar sättningsberäkningar med den senaste kommersiella versionen av datorprogrammet FEM-Design 12, utvecklat i samverkan mellan konstruktörer och geotekniker.
Programmet är en uppföljare till den tidigare versionen FEM-Design 11 och även en förbättring av den betaversion 12, som fanns tillgänglig och under utveckling fram tills att den första kommersiella versionen av FEM-Design 12 lanserades under hösten 2013.
Tidigare studier har gjorts av en Betaversion 12 i form av ett examensarbete, där jorden modellerades med volymelement, enligt kontinuumsmekanik. Resultaten i studien påvisade en stor procentuell sättningsdifferens (22 %) jämfört med sättningsberäkningar i det geotekniska programmet PLAXIS. Denna procentuella skillnad kan antingen bero på att själva byggnaden inte kan modelleras i PLAXIS och därmed inte kunde beaktas i beräkningarna, eller att det fanns brister i betaversionen FEM-Design 12, vilka gjorde att resultaten som uppvisades inte var rättvisande.
I denna naturliga fortsättning har nya beräkningar gjorts med hjälp av den senaste kommersiella versionen av FEM-Design 12 för att validera sättningarna i en ny pilotstudie och undersöka om rimliga resultat erhålls. Som en del av denna jämförelse och värdering har även sättningsberäkningar för hand utförts.
Interaktionen mellan FEM-Design och användarna har granskats för att se hur brukarna upplever den nya versionen samt om programmet uppfyller de mål som formulerades i samband med utvecklingsarbetet.
Tre olika projekt har modellerats i FEM-Design 12 där jorden beskrivs med finita element (volymelement)..
Serveringskärl för restaurang
The water company MittSverige Vatten (?MidSweden Water?) located in the Medelpad, Sweden was in need of a moreexclusive water carafe for restaurants and conference in the region. Current design solution was not able to cope with thedemand of a more exclusive setting and was not promoting the company in a good way. In the beginning of the projectit became clear thru an intense interview period that there was at least three directions for design solutions the companycould go for.? A carafe (exclusive settings)? A pitcher (conference and lunch servings)? A water dispenser type (serving of larger amounts of water during a certain brief periods of time.)It was decided to go for the exclusive one.Small pieces of rock from the last ice age turned out to be a vital component of the new design concept for the company..
Design och konstruktion av strandspel
This project was conducted during the spring semester 2013 at mechanical engineering program at University Halmstad. The project was conducted in collaboration with MPQ Consulting in Halmstad. MPQ Consulting is a newly established company looking to take step into the product development world. The company has already had ideas and existing products. One of the ideas is to construct and design a form of beach games whose rules are based on the volleyball rules.
Att attrahera potentiella studenter: en fallstudie om svenska universitets och högskolors marknadskommunikation
The purpose of this study is to create a deeper understanding of how Swedish universities work with their marketing communication aimed at potential domestic students. The study focuses on how universities design and select channels for the marketing communication. A case study was conducted where four respondents from two Swedish universities were interviewed in order to generate empirical data. The results show that key factors for marketing communication are uniformity, honesty and trustworthiness. The results suggest that marketing communication should focus on the student?s experiences of university life and being a student, rather than marketing the university?s core service: education.
BIM för landskapsarkitekter : virtuell design och kommunikation
The purpose of this thesis is to describe what Building Information Modeling, BIM, could mean for landscape architects, and also hopefully to make sense of the possibilities and problems of the system. BIM is about virtual design and is based on all consultancy groups in the design team modeling in 3D. Intelligent objects and metadata, such as price and material, are used. The project group has a common interchange format for simple sharing of information. To get an idea of how the situation with BIM for landscape architects looks like today, I collected information mostly through interviews.
Barn och sorg
The purpose of this study is to highlight some aspects of the increased usage of tablets in preschool environments by answering the questions: what does the tablet become in the preschool environment, how much freedom does the children have over its usage.To answer these questions a series of observations were made at two different preschools. The observations were then complemented by interviews with teachers at the same preschools.This qualitative study focuses on some of the didactic questions regarding the tablets, based on a theoretical framework that is within the design-oriented perspective; which addresses the children's? autonomy, the institutional framework and affordance.Our conclusion is that the tablet?s introduction in the preschool has helped the teachers in numerous parts of their documentation, but we can also see that the children's opportunities to make choices regarding the tablet are more limited than with any other resource on the preschool. In our results we also see that when the children get access to the tablet they receive a learning experience, which among other things, strengthens their language skills and their social interaction with each other..
Våga väga : En utvärdering av Personas och Bardrams (2000) CSCW-checklista för datainsamling under en användarmåldriven interaktionsdesignprocess i en miljö med ett fåtal användare
Personas (typanvändare) är ett populärt verktyg för interaktionsdesigners och gör det möjligt att, bland annat, uppfatta skillnader mellan en ofta stor mängd potentiella användare och därefter anpassa en design efter detta. Men hur användbart är detta verktyg om användarantalet är litet och deras mål i huvudsak styrs av deras identiska arbetsuppgifter?Interaktionsdesigners som vill försäkra sig om att de skapar användarvänliga applikationer bedriver ofta någon from av datainsamling och testning, från och med användare. Det finns flera kända metoder för analys av data som samlats in från kvalitativa studier. Det finns dock färre konkreta riktlinjer för vilka frågor man bör söka svar på under själva datainsamlingen.
Lyckade spelkomponenter : Vad ligger bakom World of Warcrafts popularitet?
I denna studie så kommer jag att analysera MMORPG-spelet World of Warcraft genom att utföra en analys i hopp om att isolera spelmekanismer och element som kan anses vara välfungerande och väldesignade. Jag kommer dessutom att bryta ner World of Warcraft till dess kärnkomponenter med hjälp av Interaction Centric Framework modellen som ett komplement till denna studie. Resultaten visar att World of Warcraft använder sig av många slags egenskaper och designval som skiljer sig själv från andra spel, som att dra ner på story element och att destillera spelets kärna till en väldigt grundlig ?morot-och-piska? formel som låter spelaren kunna spela oavbrutet utan att känna något skäl att sluta spela. .
En kvalitativ studie i användarcentrerad webbdesign
Examensarbetet har gått ut på att genom kvalitativa undersökningar ta reda på hur grafisk form ochinformationsstruktur samverkar för att skapa användarcentrerade webbplatser. Målet var att ta fram en grund för huranvändarcentrerade webbplatser bör byggas. Denna grund är tänkt att fungera som riktlinjer för formgivare som villskapa användarcentrerad webbdesign.Studien visar att det viktigaste för att skapa användarcentrerad webbdesign är att involvera användarna kontinuerligti utvecklingsprocessen. Detta sker genom användartester och intervjuer med representanter för målgruppen. Vi harkommit fram till att graden av användbarhet spelar stor roll för hur målgruppen uppfattar webbplatsen som sådan,men också vilken uppfattning de får om företaget bakom..
Patienters upplevelser av bemötande vid postoperativ smärta - efter knä eller höftledsarthroplastik Patients experiences of nursing interaction in the context of postoperative pain - after knee or hiparthroplasty
Elective joint surgery increases for every year and the operations are associated with postoperative pain. Postoperative pain is a well known phenomenon and pain physiology and analgesics are well known by caregivers, but the significance of the interaction between patient and caregiver is not illuminated. There are still patients experiencing unnecessary postoperative pain. Among patients in elective surgery, 25% runs a risk for underestimated pain. The aim of the study was to describe patient?s experiences of nursing interaction in the context of postoperative pain during hospitalisation after going through knee- or hiparthropasty.
Adaptiva talbaserade system i fordon : Designförslag för att främja user experience
Denna kandidatuppsats undersöker hur user experience kan främjas i ett adaptivt talbaserat system i en fordonskontext. Att undersöka och involvera user experiencei adaptiva talbaserade system är i synnerhet viktigt i denna kontext då den primära sysslan, att köra, bör störas så lite som möjligt. Ett adaptivt system ger möjlighet att effektivisera interaktion och ett talbaserat system låter föraren fokusera på trafiken.Genom att undersöka existerande teori och utföra empiriska undersökningar i form av användartester genom Wizard of Oz-tekniken och intervjuer har vi skapat designoch dialogexempel. Dessa förslag kan främja user experience och på så vis bidra till att den interaktion som sker är effektiv och behaglig. .