Sök:

Sökresultat:

1569 Uppsatser om Inspiration - Sida 9 av 105

TOMHET : Att möta en rädsla

Det ha?r projektet tar avstamp i en personlig erfarenhet av tomhet fra?n min barndom. Jag tar mig tillbaka till 1970-talet fo?r att a?terfinna en va?l dold ra?dsla som vibrerar i bro?stet pa? en 5-a?ring. Den ka?nslan fo?rso?ker jag greppa, fo?ra med mig till nutiden och gestalta i en skulptur.Genom att studera varierande sa?tt att se pa? tomhetsbegreppet inom olika omra?den och kulturer utforskar jag bakgrunden till den abstrakta tomhetska?nslan som skra?mde mig som liten.

Interaktiv manual för en fysisk produkt : Hur interaktivitet påverkar instruktioner för skapandet av en fysisk produkt.

Denna underso?kning syftar till att underso?ka huruvida interaktivitet kan go?ra instruktioner fo?r en fysisk uppgift mer effektiva. Fo?r att go?ra detta skapades tva? applikationer som instruerade i vikningen av en origamifigur i form av en ba?t. En version implementerade interaktiva element medan den andra inte gjorde det.

Färg möter ljus - med inspiration från staden

This project is about color and light and how it affects the atmosphere in the city. I choseto look closer into the central parts of the city, a place where I often feel a lack of lightand color, especially during the winter season. In the beginning of the project I made ananalysis of how intense colors are used in the city and how we can use color as a tool tocreate effectful spaces. Further into the project I chose to look closer into the effects thatare made by the facades, how the light from the windows affects the room outside when the dark falls. At the end of the project I caught a feeling inspired by the city and applied it into an installation of light..

Inspirationsdel Bygghemma.se

Bygghemma.se är ett byggvaruhus på nätet som grundades 2006. De släppte sin nya plattform 19 augusti 2009 och har sedan dess drivit hela sin utveckling tillsammans med Avensia. Deras publika webbsida är under utveckling och detta projekt har innefattat att skapa en webbapplikation som ger kunderna hos bygghemma.se möjlighet att söka och sprida Inspiration kring deras produktsortiment.Tidigare erfarenhet av ASP.NET MVC medförde stort intresse för detta uppdrag. Att arbeta med denna teknik, samt andra tekniker som bland annat ADO.NET Entity Framework och JQuery har detta projekt resulterat i en modern webbapplikation där fokus på produkter har blivit mer anpassad och synlig..

Ett bord för interaktion

I mitt examensarbete på Designprogrammet har jag arbetat med att ta fram ett bord för en fiktiv familj boende i ett ekohus. Jag har varit intresserad av den interaktion som sker tillsammans med en produkt. I projektet har jag fokuserat på det estetiska uttrycket och funktionen. Hållbar utveckling med långsiktighet har varit en annan ansats. Jag har lagt stor vikt vid att hitta fram till en lekfullhet i artefakten.

Ämnesintegrering: ett kunskapstillägnande

Studiens syfte var att undersöka hur ämnesintegrering gestaltar sig i grundskolans tidigare år. Undersökningen har även innefattat två forskningsfrågor som berör pedagogernas uppfattningar kring deras eget arbete med ämnesintegrering och arbetslagets påverkan mot elevernas kunskapstillägnande. Undersökningen är en empirisk kvalitativ forskning med den fenomenografiska ansatsen som Inspiration till analysmodellen. Fem halvstrukturerade intervjuer har genomförts med fem informanter från två olika skolor inom Luleå kommun som använder sig av ämnesintegrering som undervisningsmetod. Studiens resultat visar att ämnesintegrerat arbete är en metod att föredra eftersom elever skapar ett livslångt kunskapstillägnande..

Illustrationsplaneförslag för Trönningebjär, Varberg

When the purpose is to create an illustration plan for a new neighbourhood there arelots of things to think about. In this report follows a description of the three differentplan modells SCAFT/TRÅD, garden city and ekological planning. SCAFT is aplanning model that were used in the 1970s. It contains proposals how to make thetraffic enviorment safer. TRÅD replaced SCAFT in 1982 and it contains also adviceshow to make the traffic enviorment safer.

Princip för borttagning av truckströn

Under vårterminen 2014 har jag omarrangerat rocklåtar till så kallade ?udda taktarter?. Meddet menas att jag har tagit en låt och bytt taktart från fyrafjärdedelstakt till en taktart manvanligtvis inte stöter på så ofta inom genrerna pop och rock. Jag har även analyserat pop- ochrockmusik som redan har udda taktarter för att få Inspiration. Jag har intresserat mig för hurdet ?udda? uppstår och hur man kan motverka eller förstärka det.

Viking Future Centre : Vision om en identitetsbyggnad i Göteborg

This thesis project is a vision of an identity building in Gothenburg, situated on the pier called Bananpiren. The purpose of the project is to create interest and stimulate discussions around the place and the building.In order to gain Inspiration of what such a place can contain and express, a number of similar projects have been analysed, for example the Sydney Opera and the Yokohama International Port Terminal.A number of suggestions was then created and analysed, all of which are presented in chronological order in order to show the rejections and the developed designs that resulted in the final formation to proceed with.The result was finalised in a number of presentation images of the project that can be used by Cullbergs Arkitektkontor AB when presenting the project..

Mitt tillva?gaga?ngssa?tt att teckna serier

Det ha?r projektet tar avstamp i en personlig erfarenhet av tomhet fra?n min barndom. Jag tar mig tillbaka till 1970-talet fo?r att a?terfinna en va?l dold ra?dsla som vibrerar i bro?stet pa? en 5-a?ring. Den ka?nslan fo?rso?ker jag greppa, fo?ra med mig till nutiden och gestalta i en skulptur.Genom att studera varierande sa?tt att se pa? tomhetsbegreppet inom olika omra?den och kulturer utforskar jag bakgrunden till den abstrakta tomhetska?nslan som skra?mde mig som liten.

Mixi Print AB

Detta projekt är en hemsida för Mixi Print AB. Den ska fungera som en framsida för företaget ur ett digitalt synsätt, en plats där det går att få fram information om företaget och dess produkter snabbt och enkelt. Jag har arbetat med programmet flash eftersom det ger möjlighet till bra och enkel men ändå fräsch design. Till detta så har jag kombinerat php och MySQL för att kunna koppla det till en databas. Som en del i projektet så har jag också reflekterat över grafiska bitar på Internet jämfört med hur det var innan..

Internt varumärkesarbete i tjänsteföretag : En studie om det interna varumärkesarbetet i fastighetsmäklarföretag utifrån ett ledningsperspektiv

Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur ledningen i tjänsteföretag praktiskt arbetar med att internt kommunicera företagets kärnvärden, vision och företagskultur med hela organisationen.Metod: Empirisk data har samlats in genom intervjuer och studien omfattas därför av kvalitativ ansats. Semistrukturerade intervjuer har genomförts med respondenter på fyra olika fastighetsmäklarföretag. Datainsamlingen har sedan analyserats genom en abduktiv analysmetod med Inspiration från A well grounded theory.Resultat & slutsats: Resultaten i denna studie visar att det främst handlar om att få alla i organisationen att leva företagets identitet i vardagen. För att lyckas med det använder sig företagen av olika kommunikationskanaler, utbildningar och Inspiration, så som föreläsningar och tävlingar. Viktigt är också att ledningen uppträder föredömligt och att budskapen i varumärket genomsyras i alla företagets aktiviteter.Förslag till fortsatt forskning: Vi föreslår att framtida studier kan riktas mot tjänsteföretags uppföljning av dess interna varumärkesarbete.

"Får jag också vara bebis?" : Om pedagogers roll och syn på miljöns betydelse för barns lek i förskolan

Syftet med studien är att synliggöra pedagogernas roll i leken, samt deras uppfattning om miljöns betydelse för leken. För att kunna få en förståelse för pedagogernas roll i barns lek och sin egen syn på miljöns betydelse för leken, genomfördes fyra semistrukturerade intervjuer med två pedagoger på två förskolor. De semistrukturerade intervjuerna innebär att vi hade en frågelista över det specifika temat som skulle beröras och en intervjuguide som kompletterades av följdfrågor (Bryman, 2007).   Förskolornas och pedagogernas namn är fingerade och kommer i texten att benämnas som förskolan Blåkulla, pedagogerna Birgitta och Barbro och förskolan Gläntan, pedagogerna Gunilla och Greta. Samtliga pedagogerna som intervjuats har genomgått en förskollärarutbildning.

Utveckling av simuleringsspel för internutbildning inom callcenters

Examensarbetet utfördes på uppdrag av Qsurvey och syftar till att utveckla ett simuleringsspel som kan användas vid internutbildning inom callcenterbranschen. I arbetet har specifika problem och frågeställningar för callcenterindustri studerats. I utvecklingsarbetet med simuleringsspelet har hänsyn tagits till callcenterbranschens karaktär, både vad gäller resurser och statistik har Inspiration hämtats från verkliga callcenters. Huvudsyftet med programmet är att belysa callcenterbranschens karaktär och visa på vilken typ av frågeställningar en callcentermanager vanligen ställs inför.Arbetet resulterade i en testad mjukvara. Användaren av spelet har till sitt förfogande information och funktionalitet liknande det som en callcenter- manager besitter..

Hur kan etiska och moraliska val vävas in i en spelstory? : Reflektioner kring skapandet utav spelstoryn Choice

En story till ett spel har skrivits vars syfte är att skapa moraliska och etiska situationer som spelaren omedvetet skall ta ställning till med hjälp utav val som görs i spelet.Storyn är en Film-Noirliknande berättelse som tagit Inspiration från filmer av Film-Noir genren och datorspel som har olinjäritet i sin berättarform.Arbetsprocessen för hur skapandet av storyn beskrivs i detalj där de olika delarna av skapandeprocessen förklaras och motiveras.Uppsatsen avslutas med en resultatbeskrivning av vad som gjorts. Detta reflekteras det över i en avslutande diskussionsdel..

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->