Sök:

Sökresultat:

144 Uppsatser om Innovations - Sida 9 av 10

"Malmös nya miljardkomplex" : Om strategisk kommunikation och förankringsmetodik i ett mångkulturellt samhälle

In May 2010 the plans for Malmö?s new Concert Hall, Conference Centre and Hotel were announced publically. The purpose of this thesis was to present strategy for communication in order to gain approval for the new concert and conference center from the inhabitants inMalmö and to incorporate the use of it in their everyday life.Material from the receiver?s as well as the sender?s perspective has been collected from qualitative interviews. Through group interviews we have investigated the general consensus of the inhabitants of Malmö regarding the investment, placing, offered events, expectations as well as how they collected information.

Kommunikation vid införande av säljstöd - en fallstudie

Trots att det görs framsteg inom hård- och mjukvaruutvecklingen, fortsätter problemen med dåligt utnyttjade system. Forskare påpekar att det är viktigt att forska vidare inom området - när informationsteknologi blir eller inte blir accepterat samt när den används inom organisationer. Det är viktigt att de anställda inom organisationen som skall använda systemet, utvecklar en positiv inställning redan från början för att diffusionen, det vill säga den process som innefattar kommunikationen rörande en Innovations införande via fastställda kanaler hos medlemmarna i ett socialt system, skall kunna genomföras så effektivt som möjligt. Forskare anser att det fordras mer forskning inom ledningens inverkan vid diffusion, det vill säga den process som innefattar kommunikationen rörande diffusion via fastställda kanaler hos medlemmarna inom ett socialt system. Vi har valt att undersöka hur ledaren anser att denne kommunicerat vid diffusion, hur upplevs denna kommunikation av användaren samt vilka implikationer kan ledarens kommunikation få för användaren? Vi har valt att göra undersökningen hos Länsförsäkringar för att de nyligen infört ett nytt datainformationssystem och haft svårigheter med att få systemet accepterat.

Wireless Fidelity - A Scenario Analysis

AbstractTitle: Wireless Fidelity ? A Scenario Analysis Authors: Mellberg Ola, Technology Management, Lund UniversityMårtensson Jens, Technology Management, Lund University Tutors: Andersson Jens A, Faculty of Engineering LTHKarlberg Johan, Sony Ericsson Mobile Communication ABSvensson Claes, Lund University Discussion: The most significant impacts on the telecom industry over the past decades have been the rapid growth of the Internet and mobile telephone services. Currently these two worlds are converging. Moreover, the fast expansion of wireless high capacity Internet access, increased distribution of local/public hotspots and rapid development of wireless network cards have opened new opportunities for the mobile telecom industry. Research Questions:To what extent could the explosion of local and public wireless networks, using WiFi technology, affect the future telecom industry? Who will ultimately master the WiFi innovation and to what degree could this innovation open new possibilities for external players to enter the mobile voice industry? Purpose: The purpose of the Master Thesis is to provide Sony Ericsson Mobile Communication AB with the most transformational scenarios, which will enable employees to recognise patterns and interpret the meaning of WiFi-related events as they unfold.

Möjligheterna för Casabona-systemet

Abstract New methods, techniques and tools for the building industry are constantly being developed and improved and launched on the market. The problem in the building industry development is not that the products are not good enough. The problem is instead that the existing construction companies do not choose to use these Innovations, instead they continue to employ the technologies they already possess and master. This leads to the fact that the construction industry is, in the public eye, beeing seen as a conservative industry. AquaVilla is a company that basically produces houseboats.

Miljösystemanalys av alternativa avloppssystem i ett urbant område ?Svartvattensystem : Skogaberg ? Ett pilotprojekt i Göteborg

Starting point to this Paper is the idea and wish to adapt the society and its different activities to a recycle society. A building area in Göteborg is planned and investigated for such adaptation. In the district named Skogaberg, about 130 households totally are planned from what 20 are blocks of flats. The idea with this project is to constitute an alternative sewage system, a Blackwater system, were the fractions of most nutrients and least pollution are separated, taken care of and utilised. The aim is to get a market and use the nutrients of the organic waste from the household in agriculture use.

The Swedish forest industries' view on the future market potential of nanocellulose

General concerns about environmental issues may mean that the demand for bio-based products will increase. Opportunities that arise on markets, together with the declining demand for newsprint, may trigger firms in the Swedish forest industry to increase their development of new products. One product that has received a lot of attention during recent years (and is a contender) is nanocellulose. The purpose of this master thesis was to examine the Swedish forest industry?s view on the market potential of nanocellulose.

En studie av trender inom due diligence med fokus på spridning och genomslagskraft

Bakgrund: I dagens näringsliv där nationella och internationella företagsförvärv tillhörvardagen har due diligence-analysens relevans ökat tillsammans med antaletundersökningsmoment. Företagens ansvar vad gäller samhällsansvar och korruptionsfrågordebatteras ständigt i samhälle och media vilket bidragit till att CSR-due diligence och thirdparty-due diligence uppkommit som nya granskningsmoment vid företagsförvärv. Utöverdessa har M&A-försäkringar uppstått som en reaktion på förvärvens allt komplexareriskanalyser och garantiklausuler.Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att beskriva hur due diligence-trendersprids och undersöka i vilken utsträckning trenderna CSR- och third party-due diligence samtM&A-försäkringar praktiseras av svenska förvärvsaktörer. För att uppnå syftet kommerföljande forskningsfrågor att undersökas och besvaras: Vilken genomslagskraft har deidentifierade trenderna uppnått enligt aktörer på den svenska förvärvsmarknaden? Vilkafaktorer och aktörer är mest bidragande till spridning av nya due diligence-trender?Avgränsningar: Uppsatsen undersöker den svenska förvärvsmarknaden med fokus påspridning och användning av tre utvalda due diligence-trender.

Woodstar Extreme : Racerbil för rörelsehindrade

Denna rapport är utförd av studenterna Josef Eid och Sebastian Svensson och gäller examensarbetet på 15 poäng som ägde rum vårterminen 2005. Examensarbetet var den slutgiltiga kursen på utbildningen Innovations- och designingenjörsprogrammet (120 poäng) på Karlstads Universitet. Arbetets uppdragsgivare var företaget Woodstar AB. Kontaktperson på företaget var Tommy Andersson och handledare i kursen var Lennart Wihk på universitetet.Företaget Woodstar tillverkar fordon anpassade för rörelsehindrade personer. Företaget låg i slutskedet med utvecklandet av det nya fordonet Woodstar Extreme, som är en banracer.

Kostnadseffektivisering vid tillverkning av ytterhylsa : 40/57mm granat

Denna rapport är resultatet av ett examensarbete som utförts av Fredrik Eriksson och Johan Hultgren, studenter vid fakulteten för teknik- och naturvetenskap på Karlstads universitet. Arbetet omfattar 22,5 högskolepoäng och är den avslutade delen på Maskiningenjörsprogrammet respektive Innovations- och designingenjörsprogrammet.Arbetsgivaren har varit Partnertech Karlskoga AB som fick ett uppdrag från BAE Systems Bofors angående möjligheten att kostnadseffektivisera mellankaliber 40mm och 57mm kulspränggranater genom att titta på alternativa material och tillverkningsmetoder. Produkterna som arbetet behandlar går under benämning ytterhylsa och är en delkomponent av den färdiga kulspränggranaten. Ytterhylsorna tillverkas idag från massiv rundstång av material SS2242 (Orvar Supreme) genom skärande bearbetning i CNC-svarv och anses idag vara för dyr för att uppfylla de krav som ställs på nästa generations ammunition. Det får inte förekomma några dimensionsändringar på ytterhylsorna och den färdiga konstruktionens funktionalitet och säkerhet skall vara oförändrad.En väl genomförd research var ett måste för att kunna gå vidare med problemet.

Buzz : Med individen som insats

abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.

Den som hoppar högst är bäst? : En kvalitativ intervju-studie om gymnasieelevers uppfattningar om betyg och bedömning i idrott och hälsa

abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.

Lärande och användning av kunskap: : Hur bidrar formell utbildning till utveckling av lärandemiljö?

Syftet med denna studie är att undersöka ifall formell utbildning bidrar till utveckling av lärandemiljö. Ett sekundärt syfte med detta arbete är att undersöka ifall Innovations möjligheter ökar under befintlig lärandemiljöer.För att uppnå undersökningens syfte gjordes en enkätundersökning som besvarades av de inblandade företagens medarbetare. Målgruppen var anställda med olika poster inom de fem olika företagen. Kartläggning har genomförts med hjälp av tre olika enkäter som innehöll olika frågor som bland annat tog upp; företagsfakta, könsfördelning, kompetensutveckling, organisation, yrkesutveckling, förändringsarbete, utbildning och lärandemiljö.Studien framför även mer allmänna kortfattad information rörande EU projekt Sala Industrier samt övergripande beskrivning av deltagande företagen till exempel företagens storlek, arbetsuppgifter, spetskompetens och personalfakta. Därefter introduceras en teoretisk referensram där lärande, kompetensutveckling, information och kommunikation, formell och informell kunskap diskuteras som centrala tema i berörda organisationer, exempelvis redogörs i studien för olika drivkrafter mot ökad kompetensutveckling och lärande.Utifrån den teoretiska referensramen och en större datainsamling som genomfördes i form av enkäter och intervjuer, där förekom frågor som tog upp bl.a.

Hur ser börsnoterade fastighetsbolag på vakans : En undersökning av den kommersiellafastighetsmarknaden

The commercial real estate market makes up a large part of Sweden's property portfolio, as well as other open, free markets in the real estate market it is regulated by supply and demand. There are several factors that affect the supply and demand in the commercial real estate market, for instance the price, type of real estate and the condition of the real estate. In order to achieve success in the commercial real estate market it requires that real estate agents have a certain expertise and flexibility in their thinking to adapt commercial real estates to supply and demand. Active investors on the commercial real estate market are for instance private real estate agents, their knowledge and experience will help increase the value of commercial real estate in the long run. In order to provide the market flexibility in its real estate portfolio, vacancy is a factor that can be used.

User innovation på brand communities : en studie av salesforce.com

Bakgrund och problemformulering - Vi har valt att studera och analysera i vilket avseende det sker user innovation på ett forum skapat av företaget Salesforce. Forumet är ett brand community för användare som utvecklar Salesforce tjänster. Frågeställningarna behandlar om det sker olika typer av user innovation och vad det är som driver användarna till att innovera på det forum vi har valt att studera. Vår studie syftar till att bidra med en bredare kunskap och förståelse kring ämnet då det finns begränsad forskning kring user innovation inom online brand communities idag.Teori - Begreppet brand communities förklaras utifrån Muniz och O?Guinns (2001) synsätt som innebär att ett online brand community är en samlingsplats på internet dedikerat till ett specifikt varumärke.

Har svenska nyhetsmedier privilegierat Apple Inc? : Undersökning av hur svenska nyhetsmedier publicerar artiklar kopplade till innovationer och företag

Sverige anses vara en av världens mest avancerade IT-nationer, där användningen av IT ökar inom både den offentliga och privata sektorn. Företag inom IT branschen expanderar i en starkt föränderlig bransch. En rad olika faktorer har varit grunden till Sveriges position som IT-nation, bland annat en ingenjörs- och Innovationstradition över en lång tid, även faktorer som den utbreda användningen av IT i samhället och en snabbhet att implementera nya innovationer. IT-branschen i Sverige utgör 4 % av de sysselsatta i Sverige där omsättning, såväl som antalet anställda, faktiskt ökat även under konjunktursvackor.Syftet med studien är att undersöka om svenska nyhetsmedier i större utsträckning publicerat nyheter om Apple än om deras konkurrenter på smartphone marknaden. For att lättare kunna genomföra studien ska dessa frågeställningar besvaras: Hur har Apple lyckats bygga upp en hajp kring sitt varumärke i Sverige? Har Apple exponerats mer i svenska nyhetsmedier än konkurrenterna på smartphone marknaden? På vilket sätt påverkar svensk nyhetsmedia bilden av Apple? De teorier som används i studien är Innovationsteorin, dagordningsteorin samt konsumentbeteendeteorin.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->