Sök:

Sökresultat:

24338 Uppsatser om Information system - Sida 37 av 1623

En utvärdering av Peabs inköps- och avropssystem

 This report is an evaluation of Peab's purchase and call-off system, PIA.PIA is used to order goods for Peab's construction sites. The background to the work is that users of the system have understood the system cumbersome to use when purchasing goods for construction sites. The evaluation was carried out by the interviews and tests with users of the program, in this case, supervisors and site managers at the company. Ten users of the system were interviewed and eleven people have carried out a test order.The focus is primarily on the test order that users have implemented, which has been clocked and analyzed for time and cost. The evaluation is also a user analysis concerning how the users perceive the program, mainly in terms of usability, functionality and benefits.The result of this report shows that PIA is economically profitable to use for the purchase of goods for construction sites.

Utvärdering av arkitektur för underhåll av ett Back Office-system

Syftet med arbetet har varit att undersöka om en viss arkitektur kan användas för att underlätta utvecklingen av ett Back Office-system till ett befintligt och komplext verksamhetssystem.För att gränsa av arbetet och hitta de delar som var intressanta att fokusera på genomfördes intervjuer med tre olika personer som hade olika syn på ett Back Office-system genom sin yrkesroll. Intervjuerna resulterade i ett antal önskemål för vad man ville uppnå med ett Back Office-system.Arbetet resulterade i en arkitektur som kan användas för att underlätta utvecklingen av ett Back Office-system till det befintliga verksamhetssystemet samt till verksamhetssystemet självt. Arkitekturen har utvärderats genom att man först ställde en mängd krav på den och sedan studerade hur den klarade av en mängd nya krav som delvis var relaterade till de gamla kraven.Alla tester som gjorts visar på att arkitekturen är väl designad och lätt att underhålla samt att den kommer underlätta den fortsatta utvecklingen av verksamhetssystemet och dess Back Office-system..

Växlande molnighet, med risk för ekonomistyrning : En studie om molnbaserad ekonomistyrning samt hur en ny ekonomistyrningsmodul kan utformas till ett existerande molnbaserat redovisningssystem

Denna studie handlar om molnbaserad ekonomistyrning i små och medelstora företag och hur en existerande ekonomistyrningsmodul kan utvecklas i ett molnbaserat redovisningssystem. Fallföretaget i studien är Fortnox AB som vid uppsatsens början hade en ekonomistyrningsmodul som ansågs bristfällig. Prototyping kommer vara en stor del av studiens ansats och den efterliknas med en utvecklingsstudie inom systemutveckling. Den prototyp som utformas och förädlas genom studiens gång ska bidra med att Fortnox får ett bättre redovisningsprogram att erbjuda samt att revisionsbyråer och slutanvändare kan utvinna en bättre ekonomistyrning ur deras redovisningssystem. En sådan här systemutveckling förutspås också få ett par effekter hos små och medelstora företag vilka studien även ska kartlägga.Resultat: En ekonomistyrningsmodul anses enligt denna studie behöva erbjuda anpassningsbarhet, användarvänlighet, enkelhet, överskådlighet, vitalitet, grafisk och designmässig attraktivitet samt interaktion för att få genomslagskraft.

SAB-systemets utveckling 1985-1997

The aim of this Master's thesis is to compare the 6th and the 7th editions of the classification scheme of the Swedish classification system (SAB) to reveal which principles are used concerning the development of this system during the period 1985-1997. Guiding questions are: What kind of changes has been conducted? How do these changes relate to development of other general classification schemes and to theories concerning revision work? The results of the analysis show that possibilities to use synthesis have increased by an extension of use of geographic and chronological subdivisions. The classification scheme has also been easier to use by elimination of parallel subdivisions and regularization of the scheme. To maintain stability revision is performed on selected subclasses.

Demonstrering av taktil presentation

Det finns många Människa ? Maskin system där utvecklare gör avkall på en del funktionalitet för att inte riskera att systemets användare överbelamras med information. En användare kan till exempel få så mycket information presenterad via synsinnet att synsinnet inte hinner med, eller information som presenteras via flera sinnen och är motsägelsefull och därför medför att hjärnan gör felaktiga tolkningar av systemets tillstånd. Sinnesöverbelastning och kognitiv överbelastning medför att användaren riskerar att inte längre kunna utföra sina uppgifter tillräckligt snabbt, tillräkligt säkert eller överhuvudtaget.Taktil presentation är presentation som använder känselsinnet. Genom att använda taktil presentation kan man avlasta övriga informationskanaler såsom synsinnet och hörselsinnet.

Från modell till modell : Transformering av information från ett modellspråk till ett annat

Detta arbete undersöker möjligheterna att ta fram riktlinjer för en transformation från modelltyperna i EKD, som är ett mindre formellt semi-formellt modelleringsspråk, till UML, som är ett mer formellt semi-formellt modelleringsspråk, i syfte att komma närmare en systemspecifikation som kan implementeras som ett IT-system. Arbetet är utfört med en designansats som grund för hur arbetsprocessen sett ut. Processen följer genom hela arbetet och kan läsas om under metodkapitlet. Arbetet tar upp frågor som vilka modelltyper som är lämpliga att transformera till, vilken information som kan transformeras, vilken information som inte kan transformeras och vad som kan göras med denna. Riktlinjerna testas i valideringssyfte även på EKD modeller som skapats i annat syfte än för denna rapport..

Reportrars användning av informationsresurser på en svensk dagstidning.

The purpose of this Master?s thesis is to examine the information needs of reporters at a Swedish daily newspaper, and see if they are met by the information resources provided by the newspaper. It examines if there are resources which are not used and why. The examination is based on Henczel?s model for information auditing.

Brolaster enligt Eurocode En jämförelse av dimensionerande brolasters påverkan enligt Bro 2002 och Eurocode

AbstractIn the fall of 2003 a project was started in the Swedish building sector that is called BASTA (the building sectors’ termination of especially harmful substances). The project is operated by the building companies NCC, Skanska, PEAB and JM, the Swedish Building Industry and the Swedish Environmental Institute IVL. The purpose of the project is to create a common environmental assessment system for the entire building industry and with the help of this system phase out the use of especially harmful properties from building products.In a large sense BASTA works like this; On the BASTA web site there is a database, to which a supplier can register the company and the company’s products. Only those products with a substance content that fulfil the demands of the BASTA system, is to be registered. As it is the supplier himself that carries out the registration of the company and the company’s products to the system, the BASTA-organisation annually controls that the companies that are registered in the database, fulfils BASTA’s demands.Since NCC is one of the companies that operates BASTA, BASTA is probably going to be the environmental assessment system that is recommended for the company in the future.

Japan & Sverige: En komparation av pensionssystemen

The purpose of this essay was to compare the Swedish and the Japanese pension system and see if there were any big differences or similarities. I was looking for answers to such questions as if the systems were modelled with the problematic demographic situation in mind and also how these two countries had tried to manage the problems. Path dependency was also a central conception when I studied the reforms of the two pension systems. I mainly used literature and Internet sources in my study. There were many books on the Swedish pension system and the debates that had been going on since the 80's.

?We have to fix so many things before we can even start living here? En grupp utbytesstudenters upplevelser av sökandet efter information under en termin i Prag

The aim of this master?s thesis is to examine how exchange students experience looking for information in their new life situation during a semester in Prague. A further purpose is to investigate what barriers they have faced and how this affected their information behavior. Six qualitative interviews of students constitute the empirical foundation for the study. The interviewees are from six different European countries, were all participating in the Erasmus program, and all had social sciences/humanities/art as their main subject.

Informationsplikten   i försäkringsavtalslagen : Uppfylls syftet med informationen?

This thesis treats the information the insurance company is going to give the policyholders just before the insurance is to be concluded and soon thereafter. The purpose for the essay is to investigate whether the mentioned information can be considered to meet the purpose referred to its establishment. The investigation will also show if the penalty for not upholding this obligation is reasonable in relation to the aim the duty to inform the policyholders is meant to uphold.Information to be provided before the contract is concluded should facilitate the choice of insurance. The information to be given to the policyholders as soon as possible after the contract is concluded should be given as a form of confirmation and information on conditions that has not been stated before. The purposes that have been mentioned is for both the information to consumers and companies.The conclusion that can be made after the analysis is that the information is of great importance for the policyholder, both for consumers and companies.

Integration mellan medicinteknisk utrustning och IT-system : Vad krävs för att det ska fungera?

I hälso- och sjukvården i Sverige används ett flertal medicintekniska apparater och IT-system. Ofta läser man av en skärm på den medicintekniska apparaten och noterar informationen på papper för att sedan manuellt mata in dessa uppgifter i IT-systemen. Detta manuella mellanled finns det önskemål och förhoppningar om att slippa. Man vill kunna överföra information automatiskt mellan den medicintekniska apparaten och IT-systemet, med andra ord vill man integrera dem. För att åstadkomma detta måste ett antal grund-läggande förutsättningar uppfyllas.

Simulering av värmebehov för kombinerad kontors- och laboratoriebyggnad utan traditionellt värmesystem

In this Thesis the possibilities of designing a larger building that is very energy efficient in the sense that it would not need a conventional heating system are discussed. Solar radiation transmitted through the windows, internal heat from occupants, lamps and electric appliances inside the building and heat recovered from the ventilation system then have to be sufficient for the heating of the building. This study is of general interest since the property company, Akademiska Hus, plans to use this study as a first step in determining if this technique could be used in the future and thus be worth further investments. A building without a conventional heating system of the size investigated in this project has not yet been built.The energy needed for the heating of the building was simulated using VIP+.The conclusions from the study are that it is possible to build large buildings without any conventional heating system. This could be achieved in many different ways, for example by lowering the inside temperature or by using better windows and heat recovery system with higher efficiency.

Värdering av tillgångar vid konkurs : På vilket sätt skiljer sig konkursförvaltarens värdering av ett företags tillgångar i konkursbouppteckningen jämfört med bolagets sista årsbokslut?

Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilka faktorer som påverkat acceptansen hos användare, inom den kommunala verksamheten, vid införande av ett datoriserat system. Med acceptans menas att användarna ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett bra och lätt sätt. Studien har gjorts utifrån användarnas perspektiv.Genom att genomföra en intervjuundersökning på ett flertal kommuner där användarna använder systemet Vabas/Duf, har undersökts hur användarnas upplevda acceptans påverkas av faktorerna delaktighet, användbarhet och lättanvändhet, vid införande av ett datoriserat system. Delaktigheten vid införandet av ett system innefattar även information och utbildning.Resultatet från undersökningen visade att delaktigheten ökade användarnas acceptans. Ingen avgörande slutsats kunde däremot dras mellan acceptans och faktorerna användbarhet och lättanvändhet, då resultatet från de båda grupperna inte visade någon märkbar skillnad..

Ökad kapacitet i Stockholms kollektivtrafik - Kan T-Centralen med enkla finansiella medel öka sin kapacitet

By conducting interviews, studies as well as scanning the current scientific landscape, this paper examines the opportunities of increasing current capacity within the public transportation system in Stockholm with simple financial means for the benefit of the travelers. The paper focuses on the central station of the subway system and how adjustments of processes carried out in relation to the turnstiles could increase performance within areas of interest, given the preferences of the travelers. The theoretical framework of the paper includes models from the field of capacity management as well as theories related to the pedestrian behavior. Applying these theories and models to the collected data, the paper derives some main conclusions. First of, people using the public transportations system, and especially the subway, consider speed and dependability as the most important performance objectives for the caretakers of the public transportation system, SL and MTR to master.

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->