Sök:

Sökresultat:

23219 Uppsatser om Information management - Sida 31 av 1548

Förnyelseorganismer i Ystad-Österlenregionen

Studien undersöker de existerande projekt och projektidéer som finns i regionen. Sedan genomförs utifrån teorier om innovativa zoner en utvärdering av projektens potential att sprida förnyelse..

Om sambandet mellan information och resultat

Syftet med denna uppsats är att undersöka om informationsmängden i ?VD har ordet? kan relateras till årets resultat före skatt och om informationsmängden har förändrats de senaste åren. Studien syftar också till att öka förståelsen för vilka trender som idag återfinns i den offentliga debatten, och vad som förväntas presenteras i årsredovisningarna.Med utgångspunkt i den offentliga debatten om årsredovisningar konstrueras en kodningsmall. Mallen består av ett antal informationskriterier, för varje informationskriterium som uppfylls i ?VD har ordet? ges det undersökta företaget ett poäng.

Just In Time : Effektivisering av materialflöden med hjälp av principer från Inventory Management och Production Management

AbstractManagement is a field that started getting attention in the beginning of the 20th century by Frederick Taylor. His publication is called the Principles of Scientific Management and is based on the principles of using scientific methods to find the best way of conducting each operation within a production facility. Many of Taylor?s principles may appear obsolete today but the matter of an effective material flow is still highly current. Efficiency is the relationship between the input into an operation and its result.

Ekonomistyrningens påverkan på MRP-implementering: en fallstudie av ASSA AB

The implementation of a material requirements planning system is a complex and demanding task. There has been much research into what factors are important in such implementations, but seemingly very little about the links between critical success factors and management control systems. This thesis attempts, through a case study, to answer the question of how management control systems affect the implementation of an MRP system in ASSA AB, a Swedish manufacturing firm. Data is primarily collected through interviews. Theory regarding implementation success definitions, critical success factors as well as management control systems is presented.

Hur kan intäkterna maximeras? : En studie av golfsverige

Under de senaste sju åren har golfintresset i Sverige stadigt minskat. Denna studie tar upp möjligheten att genom en mer dynamisk prissättning återvinna golfintresset i Sverige och öka golfklubbars intäkter. För att åstadkomma detta utgår studien från att teorier om intäktsmaximering (revenue management), hämtade från besläktade branscher som flyg och hotell, även är applicerbara på golfbranschen. För att undersöka frågeställningen ?Hur kan en modell för ytterligare differentierad prissättning tas fram för den svenska golfmarknaden?? har en kvantitativ undersökning gjorts.

Riskhantering i projekt : Modell för uppföljning

In April 2010 Vägverket (the Swedish National Road Agency) andBanverket (the Swedish National Railway Agency) will merge intoTrafikverket (the Swedish National Traffic Agency). Trafikverket willassume unified responsibility for the risk management that atpresent is responsibility of Vägverket and Banverket separately. Atpresent, as it will be shown in this thesis, Vägverket and Banverketshare the same theoretical background for risk management but usedifferent implementations often within the same agency. The use ofdifferent implementations results in a reduced transparency of therisk management both within and outside the agencies: this willbecome even more problematic when they will be fused intoTrafikverket.The aim of this thesis is to review the current risk managementmethodologies used at Vägverket and Banverket and to suggest aunified tool for the risk management at Trafikverket. This will bedone by focusing in particular on construction projects, one fromVägverket (Partihallsförbindelsen) and one from Banverket(Nynäsbanan).


Managementkonsultens roll i projekt : En studie av utvärderingsprocessen

A consultant is an external expert that exists within all types of organizations. The consulting service can be divided into individual practitioners and large companies whose sole task is to hire out consultants to clients. The need for consultants has grown due to the restructuring of Swedish businesses during the past decades. They have put parts of their business on contract. This has led to a market with other player that have been able to focus on these parts.

CAN-understödda FMS-tjänster för entreprenadbranschen

The comprehensive purpose of this Master of Science thesis is to examine which fleetmanagement services for engineering vehicles, ?Fleetech? preferablyought to develop inorder to reach a broad market and meet the demands of contractors.Scanty explained, fleet management is the management of a company's vehicle fleet and theservices can include a range of functions such as driver management and fuel management. Inshort the thesis encompasses four sections:1.Survey of the general contractor industry: The survey has been preformed toevaluate the potential size of the market for fleet management services in the generalcontractor industry.2.Needs analysis: The needs analysis aim was to define what contractors tasks andgoals are, and to determine what functions they want and need from a system.3.The use of CAN and the technical premises: The prerequisite for developing asophisticated and generic system is that vehicle data can be accessed from the CANbuss.The use of CAN standards in construction equipment has therefore beenexamined.4.Specification: An explicit set of requirements have been set to be satisfied by a fuelmanagement service, based on CAN standard protocol J1939.Important conclusions: The use of CAN protocol standards are extensive and the prerequisitesfor developing elementary and CAN based services good. The services should be compatiblewith different manufacture?smachines.

Big bath accounting i samband med goodwillnedskrivningar

AimThe aim of this study is to through managers in eldercares deskriptions of the systematic qualityleadingsystem examine the implementation process of this system in the eldercare in the municipality of Halmstad.  BackgroundIn this paper the background explains elderly care and social work context, leadership in change and implementation processes. The theoretical frame illustrates Vedungs implementation theory and Webers model of bureaucracy MethodTo collect empirical data for this study, a qualitative research design was used in which eleven managers within Halmstads municipality home care management stood as respondents. ResultThe respondents highlighted a variety in the use of the systematic quality management system tool. The result describes that several obstacles were experienced in the use of the systematic quality system. ConclusionBased on the descriptions the respondents gives of the implementation process of the systematic quality management of Halmstad municipality home care management, the conclusion can be drawn that the implementation process has not resulted in the employees making use of systematic quality management in practice. The systematic quality management system that will ensure the quality of the care work is thus used to a limited extent..

Kreditbedömning: vilka faktorer banker använder vid en kreditbedömning

Kreditbedömningar har utvecklats genom tiderna, detta speciellt efter en ekonomisk kris på 1990-talet. Bankerna har försökt hitta bättre metoder för kreditbedömning för att förhindra motsvarande situation. Ett sätt har varit att lägga mer fokus på icke-finansiell information för att kunna bedöma eventuella framtida händelser. Syftet med denna uppsats är att beskriva vilka faktorer som påverkar bankernas kreditbedömning för nya respektive etablerade företag. Ämnesområdet kreditbedömning har studerats tidigare men vi ville koppla samman finansiell och icke-finansiell information med nya och etablerade företag.

Kreditbedömning: vilka faktorer banker använder vid en kreditbedömning

Kreditbedömningar har utvecklats genom tiderna, detta speciellt efter en ekonomisk kris på 1990-talet. Bankerna har försökt hitta bättre metoder för kreditbedömning för att förhindra motsvarande situation. Ett sätt har varit att lägga mer fokus på icke-finansiell information för att kunna bedöma eventuella framtida händelser. Syftet med denna uppsats är att beskriva vilka faktorer som påverkar bankernas kreditbedömning för nya respektive etablerade företag. Ämnesområdet kreditbedömning har studerats tidigare men vi ville koppla samman finansiell och icke-finansiell information med nya och etablerade företag.

Dancing with Cops - lärdomar från ett Managementprojekt på NÄPO Lund

En sammanfattande rapport över de lärdomar vi gjort under bl.a. ett projekt vid Närpolisen i Lund (NÄPO Lund). Rapporten behandlar bl.a. områden som konsult-klient förhållandet, ledarskap, individuell utveckling, grupputveckling och feedback..

Strategiimplementering vid direktinvestering i Baltikum

En kvalitativ undersökning av SEB och Föreningssparbankens strategiimplementering vid deras direktinvestering i Baltikum..

Privacy Policy - Att skapa förtroende för en uppkopplad värld

Förtroende har sitt ursprung i trygghet och säkerhet. För att lämna ifrån sig personlig information krävs att man känner förtroende och således även trygghet och säkerhet. Tillgång till personlig information är en viktig konkurrensfördel för ett företag. Samtidigt utgör den personliga informationen ett problem eftersom många kunder känner en oro att lämna ifrån sig denna. Oron beror på osäkerhet om vad som kan hända med den information man lämnar, denna oro kan i sin tur leda till brist på förtroende.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->