
Sökresultat:
18009 Uppsatser om Information delivery manual - Sida 53 av 1201
Anhörigas erfarenheter av information och stöd i samband med palliativ cancervård.
Fler och fler människor vårdas i livets slutskede av anhöriga. Detta gör att de anhörigas situation behöver belysas för att sjukvården på ett bra sätt ska kunna stödja dem. Syftet var att belysa anhörigas erfarenhet av information och stöd i samband med palliativ cancervård. Metoden var en systematisk litteraturstudie. Sökningar gjordes i Cinahl, Pubmed och PsycInfo.
Det finns ett syfte med att delge information : - en studie om intern kommunikation av CSR-relaterad information
CSR är en förkortning för Corporate Social responsibility och innebär kortfattat att företag eftersträvar ansvarstagande genom att arbeta med sociala, ekonomiska och miljömässiga aspekter. Det finns relativt lite forskning kring den interna kommunikationen av CSR-relaterad information i jämförelse med den externa kommunikationen. Samtidigt är den interna kommunikationen av CSR-relaterad information betydelsefull för att den interaktiva kommunikationen, mellan de anställda och konsument ska vara välfungerande. Slutkonsumenter skapar sedan en huvudsaklig uppfattning om ett företag baserat på den utvärdering de gör av företagets totala verksamhet. Företag som arbetar med att kommunicera CSR-relaterad information på ett samordnat sätt genom samtliga kommunikationskanaler kan därmed skapa kundrelaterade konkurrensfördelar på marknaden.
Nätverk i nätverk : en nätverksansats i den nya ekonomin
Society and technology develop together in interaction processes. Because of the development of information technology, the Industrial society has been left behind in favor of a society where information is the key production factor, i.e. the Information society. In the Information society, social functions and processes are organized in networks. These networks integrate geographically separate markets to parts of a complex global economic system.
??Auktorisation och ackreditering inom Försvarsmakten : En studie i nyttan av en standardiserad process för att hantera informationssäkerhet
???Information Technology is an essential part of the society today, not least in large ???organisations dealing with sensitive information. An example of such an organisation is the Swedish Armed Forces which indeed is in the need of ways to ensure information security in their Information Technology systems. The means which is used is an authorisation and accreditation process.All Information Technology systems go through a life cycle which includes realisation, usage, development and liquidation. In the Swedish Armed Forces the lifecycle is an authorisation process.
Demokratin och folkbiblioteket folkbiblioteket och demokratin: Hur demokrati, offentlighet och information omnämns i kulturpolitiska dokument från 1990-talet
This Master Thesis aims to study and discuss the occurence of three concepts in some influential cultural policy documents which includes the UNESCO public library manifesto, the Swedish libraries act, the Swedish cultural policy objectives, and a study from the mid nineties which deals with the cultural policy. The questions asked are: -Do the documents mention democracy? In what way? -Do the documents mention the public sphere? In what way? -Do the documents mention information? In what way? -How can we understand the content of the documents through relevant theories about democracy, the public sphere and information? Theories about the information society are used, as well as theories from Jürgen Habermas, Herbert Schiller and Robert Dahl. The way of method is document studies and abduktion, with influences from hermeneutic theory. The analysis deals with the documents through these concepts: democracy, the public sphere and information and puts forward the content, or lack of content, about democracy in the analysed material.
Spåren av framtiden : Näringslivets utmaingar i informationssamhället speglade i politiska intentioner och tre utbildningsföretags uppfattningar
There are numerous of ideas and theories around the present development in our global society, describing an ever changing era based and propelled by information and communication technology (ICT). How influential has this development been on political visions and intentions and on the business worlds views on important competencies? The purpose of this thesis is to describe the national and international visions of important competencies in the ?information society?. Through a case study, focused on how the training and consultancy industry apprehends and answer to this change and development, as they often act as agents for new trends in the business world both as accommodators and originators. The growth and speed of the universally available information demands knowhow in seeking, analyzing and managing information, and this competence is crucial today.
Den vägda nyttjandeperioden och dess effekter på utvalda finansiella nyckeltal: En studie av bostadsrättsföreningars avskrivningstider på byggnader
Housing cooperatives in Sweden practice very long depreciation times for their buildings and assets, subsequently depreciation costs are very low. This study aims at addressing issues relating to potential upward revisions of these costs and the revenue levels needed by housing cooperatives to address these changes, while also providing a detailed summary of some chosen financial ratios under different circumstances. This study's results are based upon recent (2015) market data within the Stockholm region, collected through a manual process and analyzed quantitatively. On average, housing cooperatives EBIT do not cover their financial costs and have low profit margins. The average depreciation time is considerably above what a technical evaluation by other sources may state.
Hematologiska analysinstrument för mindre djurkliniker : en utvärdering av QBC-V och Scil Vet abc för analys av prover från hund och katt
Two haematological instruments intended for small animal clinic use were
evaluated at the Department of Clinical Chemistry, Swedish University of
Agricultural Sciences (SLU), Uppsala, Sweden. The QBC-V and Vet abc were
compared to a reference instrument, the Cell-Dyn 3500. Fresh blood samples were
obtained from canine and feline patients from the University Veterinary Hospital,
SLU. The QBC-V was used for 111 canine samples and 78 canine blood samples
were analysed with Vet abc. From cats, 23 samples were analysed with both
instruments.
Patientens upplevelse av information i samband med en radiologisk undersökning eller behandling ? en litteraturstudie
Information är en viktig del i arbetet med människor. Jean Watson beskriver i sin omvårdnadsteori hur information kan reducera stress, rädsla och ångest samt öka möjligheten att förutsäga vad som kommer att hända. Arbetet som följer ämnar beskriva patientens upplevelse av information i samband med radiologiska undersökningar eller behandlingar samt identifiera röntgensjuksköterskans möjligheter att stödja och hjälpa patienten genom undersökningen eller behandlingen. Litteraturstudiens resultat baseras på 11 vetenskapliga artiklar från år 1999-2005 och behandlar patientinformation utifrån ett omvårdnadsperspektiv i samband med radiologiska undersökningar eller behandlingar eller vid liknade undersökningar eller behandlingar. I resultatet framkom att en patient som inte fått ta del av eller fått tillräckligt med information kan känna sig orolig och stressad inför och vid sin undersökning eller behandling.
Hand Arm RiskbedömningsMetod (HARM) : Utvärdering av en metod för riskbedömning av biomekanisk belastning av övre extremiteten vid manuellt arbete samt dess lämplighet vid arbetsmiljötillsyn
AbstractIntroduction: Hand Arm Risk Assessment Method (HARM) is a tool to assess the risks of developing complaints of the arm, neck or shoulders during manual work. The method was developed in the Netherlands primarily for employers, but is also used as an aid to work environment inspectors. The purpose of this study was to evaluate the HARM-method for assessment of biomechanical exposure of the upper limbs when performing manual tasks as well as its suitability to be used within work environment inspection. Methods: Ten labour inspectors conducted assessments of five video-recorded work tasks. Assessments made with HARM were compared with those made with the Assessment of Repetitive Tasks (ART) tool and with ACGIH Hand Actvity Level (HAL) - both methods for assessment of biomechanical exposure of the upper limbs - and with the model for the assessment of repetitive work in the provisions of the Swedish Work Environment Authority on ergonomics for the prevention of musculoskeletal disorders, AFS 1998:1.
Allmän maskinstyrningsguide
Detta är slutrapporten som sammanbinder alla de olika delarna i vårt examinationsarbete för programmet ?Bygg och Anläggning? vid samhällsbyggnadsinstitutionen med inriktning mot mätning. Rapporten innehåller i stora drag hur idén tog form och utvecklats och hur vi gått tillväga genom projektets gång samt vilka val med motivation vi gjort vid vissa vägskäl i projektet. Vi valde att göra en enkel manual/checklista med tillhörande felsökningsguide som främst riktar sig till arbetsledning och maskinförare. Efter vi gått en kurs i maskinstyrning så insåg vi att det inte finns så mycket kursmaterial och hjälpmedel i ämnet och att behovet av detta är stort idag då maskinstyrningsområdet expanderar kraftigt på marknaden.
Vad förklarar variationer i frivillig information?
There is an increased pressure for firms to provide the financial market with additional information. Such disclosure is attached with different kinds of costs. In spite of these costs, and in spite of increased mandatory disclosures, firms choose to voluntary disclosure financial information to analysts and others. This indicates that firms also benefit from providing additional information. The subjects of this study is 431 annual reports from firms listed at the Stockholm Stock Exchange for 2002 and 2005 and the objective is to survey factors that can explain variations in firms? voluntary disclosure.
Kvinnors upplevelse av förlossningsvården i Göteborg -en tvärsnittsstudie
Enligt WHO (2012) ska förlossningsvård innebära att kvinnan ska kunna föda sitt barn på ett säkert och tryggt sätt. Hon ska kunna känna att hon får en säker vård och bli omhändertagen. För att den födande kvinnan ska få en positiv förlossningsupplevelse har kontinuerligt stöd visat sig vara av ytterska vikt. Syftet med denna tvärsnittsstudie var att undersöka kvinnors upplevelser av förlossningsvården i Göteborg och se om det fanns några skillnader i förlossningsvården på Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Östra och Sahlgrenska Universitetssjukhuset Mölndal. Mätinstrumentet KUPP (Kvalitet Ur Patientens Perspektiv) som modifierats för att passa förlossningssjukvården användes.
Automatiska GUI-test : En teoretisk och praktisk studie för hållbarare test
To automate software testing is an investment, and that makes it important to have good knowledge about automation before an implementation is made. In this master thesis a study about automated testing is carried out. The study also includes a closer look at the testing tool TestComplete. TestComplete is one out of many tools on the market that is developed for automated GUI testing and the goal is to get a picture of how well the tool can adjust to CC Systems own applications. Studies show that it is hard to write lasting test scripts.
Intranät och dokumenthantering vid ett mindre till medelstort företag En fallstudie
The aim of this masters thesis is to learn how an organization has solved its information management via intranet and document management. The purpose is to identify what different types of information are made available via an intranet, how this information is structured and what functions the intranet includes. Conventions, directions and advice about intranets and document management were studied, with the purpose to compare whether the systems of the company correlate with these. Other issues considered in the thesis, are how the employees of the organization use the intranet and how the document management is organized. To get an understanding of these questions the structure and functions of the intranet were studied empirically and a questionnaire on what the employees need and use, concerning the intranet, was sent out to 130 employees.