
Sökresultat:
2369 Uppsatser om Industrial brand manager - Sida 42 av 158
Marknadsföring av en god sak : Marknadsföringens karaktär inom insamlingsbranschen
This study will focus on the fund raising market and what characteristics that can be found in marketing in this market. The donations to fund raising organizations has increased lately and therefore we found it interesting to study how their marketing has developed over time and what risks that can be found. When talking about marketing in fund raising organizations it?s difficult to not include the donors. Therefore have we also studied what value creates for the donors and how the organizations work to gain their trust.
Sova med fienden: Ingredient Branding: Ett strategiskt alternativ för EMV och LMV inom dagligvaruhandeln
We have conducted a quantitative study investigating whether an Ingredient Branding collaboration between private label and national brands could be executed with success in the Swedish market. The objective was to measure the consumers? response to two products from different product categories, representing hedonic and utilitarian products. We have been able to establish that by adding a branded ingredient to a private label product, one obtains a more positive product attitude as well as a higher perceived product quality and taste. The study also shows that attitudes towards the ingredient brands were improved by the collaboration whereas the brand attitude towards the private label did not change significantly.
Ledningsgrupper i förändring
Sammanfattning Uppsatsens titel: Ledningsgrupper i förändring Författare: Emelie Bischoff, Carolina Ericsson, Peter Johansson och Camilla Ringnér, studenter vid Ekonomihögskolan i Lund. Handledare:Jan-Inge Lind, Stein Kleppestø Syfte: Uppsatsens syfte är att studera i vilken utsträckning sammansättningen i ledningsgruppen förändras i företag som upplevt en ny förändrad situation. Vidare studerar vi situationens och sammansättningens effekt på samarbetet och samspelet i ledningsgruppen. Metod: Vår uppsats är en kvalitativ studie av de fyra fallföretagen Öresundskraft Marknad AB, Öresundskraft Underhåll AB, Sydkraft Gas AB och WM-data Industrial Solutions. Vi har genomföret ett antal intervjuer i fallföretagen samt en expertintervju.
Döden i grytan. Östskånsk företagshistoria under 1900-talet i konserveringsbranschen.
?Death in the pot.?
The Fruit and Vegetable Preserving industry in East Scania during the 20th century
A Company History.
At the end of the twentieth century, only one of the six companies previously active in the Fruit and Vegetable Preserving Industry in East Scania survived as an independent company: Kiviks Musterier AB. Actual production remains at two sites only. The aim of this study is to determine the reasons for this development. The companies included in the investigation are AB Bjäre industrier, Gustaf Bong AB, Kiviks Musterier AB, AB Ruuthsbo konservindustrier, Th.
Nu vågar jag vara chef: utvärdering av Norrbottens läns landstings chefsutbildning ur ett NPM-perspektiv
The public sector has through the years been exposed to a rather radical alteration. The aim with this alteration has been to make the public sector more effective. It?s a dynamic society that Norrbottens läns landsting (NLL) operates in today and it is therefore of great importance that the managers get a solid foundation to rely on, since they have a central role in the ambition for efficiency. Another reason to educating the managers is that NLL can secure the future pension losses.
Managing brand associations : The key to strong and successful brand equity
Denna uppsats behandlar varumärkesassociationer samt dess påverkan på varumärkeskapital. Uppsatsen är genomförd som en fallstudie och undersöker hur det svenska telekommunikationsföretaget Tre tolkar konsumenters associationer till varumärket Tre. Detta jämförs sedan med de varumärkesassociationer som föreligger kring Tres varumärke på marknaden.Varumärkesassociationer formas primärt hos konsumenter och är således inte enbart en process som företag styr. Detta innebär dock inte att associationerna är opåverkbara från företagets sida. En central faktor som påverkar skapandet av varumärkesassociationer har i denna uppsats påvisats vara konsumenters kontakt med företaget, där framförallt den första kontakten tenderar att forma associationerna.
Rekursiv greyboxidentifiering av drivsystem i industrirobot.
In modern industrial robots the components in the transmission contain nonlinearities. These nonlinearities need to be to estimated either for better control or to use the parameters for diagnosis of the system. There is a lot of work done within system identification and mainly within the field of iterative parameter estimation.This thesis considers recursive grey-box identification for a nonlinear model of the transmission in an industrial robot. The nonlinearities that are identified are friction, spring stiffnes, hysteresis and backlash. These nonlinearities are a part of the models that are presented in this thesis.
Varumärkespersonlighet- Den Emotionella Anknytningen mellan Besökare och Evenemang
I takt med upplevelseindustrins tillväxt, ökar även konkurrensen inom branschen. Evenemang som nöjesplattform konkurrerar direkt och indirekt med andra upplevelseinriktade verksamheter och behöver hitta nya sätt att få kundernas uppmärksamhet. Forskning visar hur kunder tenderar att agera mer emotionellt vid sina köp, något som många företag försöker bemöta. Produktproducerade företag har sedan långt tillbaka anammat varumärkespersonlighet som en del i marknadsstrategin för att kommunisera och personlighetsanknyta med kunder. Tidigare studier har visat att företag som väljer att personifiera sitt varumärke nått stor framgång på dess marknad.
Konstsamlares agerande
Until recently, the art market has expanded for several consecutive years. The primary art market is characterized by an unclear pricing mechanism and an infinite as well as limited supply. Previous business studies have so far primarily focused either on art as an investment or on the gallery?s activities. This thesis takes an explorative approach and aims to shed a light on the art collector?s behavior on the Swedish market for contemporary art.
Värmestrålningssköldar som brandskydd av stålelement : En teoretisk undersökning
I samband med ett brandförsök i Australien ämnat att undersöka sprinklersystem, testades även några enklare värmestrålningssköldar av olika högreflekterande material. I försöket placerades tre obelastade pelare ut och utsattes för full brand. Två av pelarna avskärmades med förzinkad stålplåt respektive aluminiserad stålplåt och en pelare var helt oskyddad och användes som referens. Mätningar från brandförsöket visar att den maximala ståltemperaturen, i de tre olika pelarna, uppmättes till 580°C, 427°C respektive 1064°C. Även då resultaten var positiva har få vidare undersökningar utförts, vilket har motiverat denna rapport.Rapportens huvudmål har varit att med hjälp av teoretiska experiment påvisa att värmestrålningssköldar kan användas som brandskydd för stålkonstruktioner.
Marknadsföring i podcast
Podcast is a new audio media in Sweden and has become larger and increasingly more popular in the past few years. In line with this, companies have seen the opportunity to use this type of marketing in the new coveted media and have created a new marketing tool in the form of sponsorship. Previous studies in this field indicate that this is a very effective method to reach a broad audience, but it still is a relatively new area with very little research in existence today. This study is an analysis of how receptive listeners are to marketing through podcasts and the ability companies have to create a sustainable and effective strategy for successful marketing through this type of medium. The collection of data for this study consists of two different qualitative interviews, the first one with listeners that were chosen, and the second with the sponsor company for two of the largest podcasts in Sweden. The essay´s empirical evidence shows how receptive listeners are to marketing via podcasts, what their podcast habits look like, what form of approach in marketing they prefer, and how often they take part in different offers. From the interviews with listeners and sponsoring companies in the study, it is concluded that the best and most effective strategy for marketing through podcasts is to weave advertising in the conversation and therefore increase the credibility and disturb the listener as little as possible.
Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj
This is a case study of the advertising campaign ?Guld till alla? (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. The main purpose of the comparison is to find which central elements that made the campaign successful. The method we have chosen to use is an explanative content analysis with influences from the dialogue analyse.?Guld till alla? was suppose to be an massive and coherent campaign which was to be integrated with large sports events, such as the Ice Hockey World Championship, UEFA European Championship and the Summer Olympic Games, that all took place the year 2004.
Att få tillträde till trädgården: Om konstruktionen av chefskap i coaching
During the last decade executive coaching has become an increasingly popular method of management development. Few studies have been conducted within this area, especially in Sweden, and little has been said about the construction of management in executive coaching. The purpose of this master?s thesis is to study executive coaching from a social constructionist perspective, focusing on the construction of management. The two research questions are: How is management constructed in executive coaching? How can we understand the construction of management in executive coaching? Additionally, we identify gender as a social construction of importance and thus include a gender perspective in our analysis.
Riktlinjer för att trygga utrymningssäkerheten och tillgängliggöra information om utrymning och brandskyddet för Habiliteringscentrum Stockholm
Ett problem i offentlig miljö, som Habiliteringscenter Stockholm, är att enkelt och tillfredställande kunna informera de som vistas där hur de ska agera i händelse av brand. Denna information ska vara utformad så att alla som vistas där har möjlighet att begripa den. Detta är speciellt viktigt för offentliga miljöer där personer med funktionsnedsättning vistats. Metod som användes var att utföra en mindre litteraturstudie inom områdena befintlig brand/larm- och utrymningsrutiner, utvecklingstörning, kommunikationsteori och Habiliteringscenter Stockholm, för att få underlag till hur de tänkta rutinerna och informationsbroschyren skulle kunna se ut. Därefter arbetades det fram förslag som diskuterades och utvärderades av Rose-Marie Trillkott och Jan Gustafsson.
Att göra förändring: en studie av ledarskap och organisation vid förändringsarbete
The purpose of this essay is to analyse how the leadership and the structure of the organization affect the process of changes within a specific department in Lunds kommun socialdepartment, from the director of social work to the co-workers at Utredningsenheten för ungdom och familj. We aim to answer the following questions;How does the structure of organisation affect the process of change?What do the co-workers and the leaders believe is the best way to engage the co-workers in the change?How does the leaders view their own leadership in the process of change?How does the co-workers view the leadership in the process of change?How does the leadership affect the process of change?To develop an organisation and to make it a functional, change is a necessity. The leaders are they who create the change but the co-workers are they who make it happen. In the process of change, leadership and the leaders capacity to create motivation for the co-workers, is therefore a matter that is decisive to its success.This is a study based on a qualitative method, where the interview is the main source of empirical material.