Sökresultat:
24529 Uppsatser om Individuell och social utveckling - Sida 58 av 1636
En karneval går inte att stoppa : En designpedagogisk undersökning om barn och normer
Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization.Method: The authors used three different methods of research: one structured observation to study the national tourism organizations? everyday work in social media, one field stimulation to study if and how different NTO respond if a prospective visitor makes them a direct question via social media and finally an email interview to gain insight into NTO?s underlying strategies and policies about social media usage.Theoretical framework: The theories that have been used in this paper include the Uses and gratifications model, theories of one-way and multi-way communication, theories of social media and relationship marketing.Conclusion: By making use of social media the company releases some of its control to the customers as the latter can express their opinions freely in this type of media. One of the advantages of social media is that the platform favors dialogue and feedback. Social media can be used for traditional one-way communication, but works best as a supplement to the regular marketing activities, allowing the activities on social media platforms to focus on branding and building long-term customer relationships.
?Biblioteken vill bara vara hippa? ? en studie om ungdomars attityder till bibliotekens marknadsföring på sociala medier.
The aim of this thesis is to examine young adults? attitudes towards libraries marketing in social media. Libraries mainly use social media to reach out to young adults. However, young adults mainly use social media to communicate with their friends. The question that arises is if young adults are interested in communicating with organizations such as libraries on social media.
Nyttjandet av resurser inom hälso- och sjukvård samt social sektor : En ny modell för utvärdering byggd på sammanförda individdata från utförare
Det svenska välfärdssystemet är ett komplext system som inkluderar en mängd olika servicefunktioner, olika former av stödjande verksamheter och olika finansieringsmodeller. Det kombinerar ett professionellt utförande med en serviceinriktning. Där finns en avsaknad av utvärderingar om hur individer utnyttjar de olika samverkande komponenterna i systemet. Komplexiteten begränsar möjligheterna till att studera interaktioner mellan dess olika delar.Termen ?kommundiagnos? introducerades i Sverige under 1970-talet.
Brandsäkerhet i stall : En kvalitativ studie om individuell riskuppfattning i samband med brand i stall
Studien bygger på Implicit Leadership Theory, tidigare studiers noterade ledaregenskaper samt egenskaper noterade i denna studie värderade från ett medarbetarperspektiv. Implicit Leadership Theory bygger på hur ledarskap konstrueras av medarbetaren. Deltagare var åtta medarbetare varav tre män. Kvalitativa intervjuer utfördes. Syftet konkretiserades utav önskvärda ledaregenskaper, studiens gemensamma egenskaper och egenskaper överrensstämmande med tidigare studier samt teori. De upplevda egenskaperna delades upp i kategorier som beskrev de önskvärda egenskaperna.
Offentligt rum och vardagens politik. Social förändring:Demokratins förändrade villkor i konsumtionsestetikens offentliga rum.
Offentligt rum och vardagens politik handlar om hur 1990- talets sociala förändring, med en rörelse från ett samhälle integrerat av arbetsetiken mot ett samhälle organiserat utifrån konsumtionsestetiken, förändrar demokratins villkor i och för det offentliga rummet. Det mer preciserade syftet är att undersöka vilka konsekvenser den sociala förändringen får för utövandet av vardagens politik i det offentliga rummet. Den övergripande frågeställningen är vad ett fritt ord innebär, vad är det fritt från och för vem är det fritt? Centrala begrepp i studien är: Medborgaren, dvs. individens kollektiva identitet som politisk varelse.
Befolknings- och landsbygdsutveckling, Tingsryd-Rävemåla
Syftet med detta kandidatarbete är att beskriva den befolkningsutveckling som
pågår i Sveriges gles- och landsbygder samt att sammanställa metoder från
forskning och beprövad erfarenhet som används för att motverka en negativ
befolkningsutveckling.
Den generella befolkningsutvecklingen i Sverige speglas sedan i Rävemåla, som
är en tätortsnära landsbygdsort i Tingsryd kommun, för att undersöka om orten
har följt samma bana som befolkningsutvecklingen gjort i Sverige och vilka
metoder som används och kan användas för att försöka nå en positiv utveckling.
Tingsryds kommun och Rävemåla tätort lider båda av en negativ
befolkningsutveckling och en åldrande befolkning.
Den mest använda metoden för att nå en positiv utveckling är marknadsföring,
vilket är den mest använda metoden i riket för att öka befolkning.
Konstruktionen av ett socialt problem : en diskursanalytisk fallstudie av hur hedersrelaterat våld återges i dagspress och fackpress mellan åren 1997 ? 2007
The purpose of this paper was to describe how a phenomenon is constructed into being a social problem, by studying articles on honour killing in the Swedish daily press and in the technical journal Socionomen. The main questions were: can different discourses on honour killing be identified, and if so, have they changed over time, and are there differences between the discourses identified in the daily press and in Socionomen? The method used was a qualitative analysis of discourse influenced by Faircloughs Critical Discourse Analysis. The main conclusion was that honour killing has been textually constructed as a social problem in the studied media. There was one main discourse which clearly pointed out groups as bearers and victims of the social problem.
Ord som gör ont : Förskollärares uppfattning om förskolebarns kränkande språk
Detta arbete har som syfte att undresöka förskollärares uppfattningar om verbala kränkningar mellan barn. Arbetet söker svar på hur de kränkande språket kan vara en del i barns sociala utvecklning. Jag har genomfört intervjuer med förskollärare för att kunna ta del av deras erfarenhet och kunskap inom området. I mina resultat har det framkommit att förskolans pedagoger är en viktig del av barns sociala utveckling. Det är i förskolan man får sina första upplevelser av vänskap, men det är också där i relationerna som man kan bli utsatt, eller utsätta andra, för verbal kränkning.
Att arbeta med biologiska mödrar i Lunds kommun; ur en organisatorisk synvinkel
TO WORK WITH BIOLOGICAL MOTHERS IN LUND
FROM AN ORGANIZATIONAL POINT OF VIEW
ALEXANDRA BERTRAM
Bertram, A. Degree project in social work 15 Credits. Malmö University: Faculty of health and society, Department of Social Work, 2014.
This essay deals with biological mothers whose children are placed in foster care within the municipality of Lund. This essay aimed to describe how social workers in Lund deal with biological mothers from investigation, to treatment. In this essay social workers whom meets biological mothers on an everyday basis have been interviewed about their experience in the field, to gather information.
Barn och sociala medier : Hur sociala medier påverkar elever och skolans arbete mot kränkande behandling
This work is about the rights of children, how students use social media and how effective teachers are using social media in their work against abusive treatment. The purpose of this work is to examine what students have rights in school, what and how students use social media and how schools and teachers are working to prevent the abuse that takes place over the internet and via mobile phones. The method used to investigate this is partly a survey of students in grades five and six at four different schools and interviews with four practicing teachers, working as a teacher in each class who made survey. My conclusion is that children have a variety of rights in school, and all schools and teachers are working on this through rules, values ??clarification and collaborative exercises. More and more younger children use out of social media, the survey shows that many of the students in grades five and six uses much social media.
Vad skriver lärarna i omdömena till utvecklingssamtalen? - En innehållsanalys av texter som ligger till grund för utvecklingssamtal i år 7-9
Syftet med uppsatsen är att lyfta fram och synliggöra vad som skrivs i underlag inför utvecklingssamtal för år 7-9. Huvudfrågan är:
- Vad skriver lärarna i omdömena till utvecklingssamtalen? Till denna följer två hjälp- eller delfrågor enligt följande formuleringar.
- På vilket vis kan det som skrivs stödja den sociala och kunskapsmässiga utvecklingen för eleven?
- I vilken utsträckning kan man hävda att omdömena förhåller sig positiva och/eller framåtsyftande
I min text har jag analyserat innehåll och kategoriserat hela eller delar av meningar hämtade från sammanlagt 341 omdömen riktade till elever i år 7-9.
En skildring av sex gymnasiekuratorers erfarenheter och arbete med elever med social fobi
The purpose of this essay was to examine six high school welfare officers' experiences and work with students suffering from social phobia and discuss the welfare officers' view on social phobia from a psychiatric, cognitive and a knowledge theory. The study consists of qualitative interviews with welfare officers from several different high schools and attempts to answer the following questions: What previous experiences do welfare officers have of students with social phobia? How do welfare officers become aware of students with symptoms of social phobia and bring forth their problems? How do welfare officers describe their social work with students suffering from social phobia?The welfare officers' experiences of students with social phobia varied but turned out to be less salient than the amount of research in the area would suggest. The theoretical knowledge also varied, as did the acquiring and use of theory. These findings were then analysed on the basis of Rosmari Eliassons thoughts on knowledge, leading to the conclusion that the interviewed welfare officers do not construct their work on praxis-knowledge.
En kvalitativ studie om brukares erfarenheter av socialtjänstens försörjningsstöd
Uppsatsens syfte är att undersöka brukarens erfarenheter av socialtjänstens försörjningsstöd. Författarna undersöker hur brukarna upplever kvaliteten, bemötande, servicen samt informationen från socialarbetaren. En kvalitativ metod användes och intervjuer med brukare utfördes för att få djupgående svar på syftet. Ett totalurval utfördes och alla som sökt försörjningsstöd i oktober månad i Fagersta kommun fick ett brev med en förfrågan om att delta i en intervju. Sex brukare valde att delta, två kvinnor och fyra män i åldrarna 24-40.
Demokrati i klassrummet : En kvalitativ studie i de sociala rollernas betydelse i år tre.
According to the curriculum the Swedish school system should aim to let the democratic values permeate the school as a whole, and the school should assume each student's individual abilities in teaching. (Lpo -94) Democratic education is what the pragmatist John Dewey strongly encourages in his book Democracy and Education, which is why he stands for the theoretical framework of the concept of democracy in the school context. This study aims to examine whether and if so, the social roles in a classroom can affect students' opportunities for learning. The main research questions asked were:How can the social roles affect students' opportunities for learning in a classroom? How do students perceive that the social roles in the classroom affect their opportunities for learning? This has been investigated by two complementary perspectives. Partly thru a student perspective to raise the students 'own experiences, and partly from an outside perspective to show how I, as an observer can see that social roles affect students' opportunities for learning.
Fysisk aktivitet i förhållande till global self-esteem, self-perception och social kroppsångest
Syftet med föreliggande studie var att undersöka samband mellan global self-esteem, fysisk aktivitet och social kroppsångest. Vidare var syftet att undersöka skillnader mellan kön, ålder och fysisk aktivitet angående global self-esteem, self-perception och social kroppsångest. 171 försökspersoner deltog i studien genom att svara på en enkät, besående av instrumenten Physical Self-Perception Profile (PSPP) (Fox & Corbin, 1989) och Social Physic Anxiety Scale (SPAS) (Hart, Leary & Rejeski, 1989). Resultatet visade negativa signifikanta samband mellan fysisk aktivitet och global self-esteem och även mellan global self-esteem och social kroppsångest. Däremot fanns inget signifikant samband mellan fysisk aktivitet och social kroppsångest.