
Sökresultat:
392 Uppsatser om Implicit self-attractiveness - Sida 2 av 27
EU:s frihandelavtalsförhandlingar med Mercosur : Implicita orsaker bakom avbrutna och återupptagna förhandlingar
This essay is about the European union freetrade treaty negations with Mercosur. I have in this essay used a qualitative content analysis, to study from the EU perspective the reasons to why, the EU and Mercosur suspended the free trade treaty negations 2004, and after several years resumed the negotiations again in 2010. The purpose of this study is to gain a deeper understanding from the EU perspective of why free trade negotiations were suspended and then resumed. In order to achieve a deeper understanding of this event, I have applied neorealism and neoliberalism on the explicit statements and the implied actions, as these theories may provide different explanatory power of implied causes of negotiations.I have come to the conclusion that the theoretical perspectives can indeed explain explicit statements and implicit actions for suspended and resumed negotiations with Mercosur. The implicit reasons for suspended negotiations are among others that the EU has an egoist thinking concerning a free trade treaty.
Hur revisionsbyråer använder sig av sociala medier vid rekrytering - Fallstudier av Grant Thornton och Ernst & Young
Accounting firms operate in environments with high competition for graduates and students today expect employers to be present on Facebook and the like. We aim to describe whether two major accounting firms use social media in their graduate recruitment. We chose to do case studies of Grant Thornton and Ernst & Young and how they use social media channels aimed towards graduates. Through a through study of how the two companies communicated through various social media, we concluded that Grant Thornton was significantly better than their larger competitor at social media use. Both companies use Facebook as their main communication channel.
Rationella förväntningar på optionsmarknaden : en jämförelse mellan faktisk, implicit och historisk volatilitet.
På börssidorna i affärstidningarna, Dagens Industri och Finanstidningen, presenteras både det teoretiska priset och marknadspriset för aktieoptioner. Mellan dessa båda priser förekommer det nästan alltid en skillnad. Denna skillnad förklaras med att priserna är baserade på olika volatiliteter. Det är den historiska volatiliteten som används vid beräkning av det teoretiska priset medan det är den förväntade framtida volatiliteten som bestämmer marknadspriset. Syfte: Undersöka förhållandet mellan implicit, faktisk och olika historiska volatiliteter på den svenska optionsmarknaden under år 2000 samt närmare granska rationaliteten i marknadens uppskattning av den faktiska volatiliteten..
Att få ett backstagepass till en annan människas liv : En kvalitativ litteratursociologisk undersökning om förlagens och författarnas roll i två självbiografier
Uppsatsen undersöker och diskuterar begreppet "implicit författare" med utgångspunkt i en hypotetisk-intentionalistisk tolkningsmodell för skönlitterära texter. Uppsatsens syfte är att fördjupa och precisera begreppet "implicit författare", samt att visa hur begreppet kan vara behjälpligt vid en analys av ett skönlitterärt verk. Uppsatsen avslutas med en exemplifierande analys av inledningen till Karl Ove Knausgårds roman Min kamp..
Trötthet och fördomar : en studie i diskriminering av överviktiga vid mental trötthet
Syftet med den här studien var att undersöka om mental trötthet leder till ökad diskriminering av överviktiga. Genom att använda en dual process-modell, inleddes undersökningen med en bedömningsuppgift som deltagarna fick utföra i labbmiljö. Vid ett senare tillfälle fick var och en ombesörja att de genomförde ett implicit associationstest (IAT), följt av en explicit graderingsfråga, där deltagarna uppskattade en eventuell skillnad i normal- kontra överviktigas mentala prestation. Syftet med dessa tester var att ta reda på om diskriminering mot överviktiga existerade inom gruppen i sin helhet på såväl implicit som explicit nivå. Hälften av gruppen hade genomgått en kraftig mental trötthetsbelastning före bedömningsuppgiften, med avsikt att se om bias mot överviktiga ökade vid mental trötthet.
Rationella förväntningar på optionsmarknaden - en jämförelse mellan faktisk, implicit och historisk volatilitet.
På börssidorna i affärstidningarna, Dagens Industri och Finanstidningen,
presenteras både det teoretiska priset och marknadspriset för aktieoptioner.
Mellan dessa båda priser förekommer det nästan alltid en skillnad. Denna
skillnad förklaras med att priserna är baserade på olika volatiliteter. Det är
den historiska volatiliteten som används vid beräkning av det teoretiska priset
medan det är den förväntade framtida volatiliteten som bestämmer marknadspriset.
Syfte: Undersöka förhållandet mellan implicit, faktisk och olika historiska
volatiliteter på den svenska optionsmarknaden under år 2000 samt närmare
granska rationaliteten i marknadens uppskattning av den faktiska volatiliteten..
Bakom okunnighetens slöja - En studie av religiösa attribut i kundmötet
The thesis is aiming to investigate what happens in the customer-service worker interaction when the service worker is wearing religious attributes. In order to operationalize this the Muslim head scarf, hijab, is chosen as stimuli. Reviewing previous research and theory in this field, it is clear that people have a preference for people that they perceive to be like themselves, this is referred to as homophily. Further on, the study investigates the ethnicity dimension of the service worker customer interaction. Theoretical areas of attractiveness and color are also investigated.
Kommunikation i multiagentsystem
Communication is an important part of any multi-agent system. There are different ways of communicating and they have different effects on a multi-agent system. This project describes and evaluates two different ways of communication, implicit and explicit. To compare the two methods, two experiments have been executed. The result of the experiments have been compared and discussed.
attraktrivitet och regionplanering : Hur ska osby kunna ha en positiv ekonomisk tillväxt och befolkningsutveckling i region skåne?
AbstractAttractiveness may be defined by a variety of factors but you should see it in the public planning as it is to have a positive population growth and economic growth, through working with communications, service, housing, to name a few. This is done primarily through direct projects both within the municipality and through various partnerships between local and regional level. The progress we have seen in recent years has gone more towards a clear shell level, particularly a regional level where these have had a much greater freedom with clear geographical boundaries in between each other. Within these regions there are also clear regional groupings that have common interests and competing between each other. In my thesis, we have been distinguished including three levels of scale levels.
Våga ta steget!: En studie om de attraktiva produktkategorierna
This paper studies patterns of consumption within a product category. Using make-up as a base for the study, we applied the Mokken Scale to examine if consumers follow a hierarchical pattern when buying items within the product category. Based on a survey of 250 female respondents, we establish a hierarchic scale for consumption. Assuming generally accepted attributes for determining physical attractiveness, the results of the Mokken Scale study were cross referenced with a survey among 200 male and female respondents. Students were asked to evaluate pictures of a model using different combinations of make-up, i.e.
Manual eller erfarenhet : En studie om kunskapsspridning på Nordeas telefonbank i Uppsala
Denna fallstudie beskriver hur kunskap tar sig i uttryck och sprids mellan medarbetare på Nordeas telefonbank för privatkunder i Uppsala. För att analysera hur kunskap sprids har Nonakas SEKI modell för kunskapsöverföring använts som beskriver hur kunskap kan spridas genom fyra olika kanaler: socialisering, externalisering, internalisering och kombinering. Resultatet bygger på en kvantitativ enkätundersökning där 32 medarbetare deltog samt en kvalitativ intervju med Nordea Uppsalas personalchef och utbildningssamordnare. Innan undersökningen genomfördes formulerades tre hypoteser i avsikt att utreda 1) Om majoriteten av kunskapen som sprids mellan respondenterna i urvalet är implicit 2) Om det finns en skillnad mellan hur män och kvinnor tar till sig och sprider kunskap och 3) Om medarbetare med längre erfarenhet besitter mer implicit kunskap. Resultatet visar att majoriteten av den kunskap som sprids är explicit, att det finns en skillnad mellan hur män och kvinnor tar till sig och sprider kunskap och att medarbetare med längre erfarenhet besitter mer implicit kunskap.
Kommunikation i multiagentsystem
Communication is an important part of any multi-agent system. There are
different ways of communicating and they have different effects on a
multi-agent system. This project describes and evaluates two different ways of
communication, implicit and explicit. To compare the two methods, two
experiments have been executed. The result of the experiments have been
compared and discussed.
Vilka attityder har överviktiga gentemot överviktiga och hur skiljer de sig från normalviktiga
Tidigare forskning har visat att tjocka personer behandlas ned-Värderande i allmänhet (C.S Crandall 1994). För att vidare undersöka detta användes IAT (implicit association test) för att se hur överviktigas implicita attityd skilde sig gentemot de normalviktiga. Deltagare i under-sökningen var 19 normalviktiga och 20 överviktiga män och kvinnor. Undersökningen visade att det fanns en generell negativ implicit attityd mot överviktiga. Denna attityd var inte signifikant mindre hos de överviktiga, (p=.427) vilket tyder på att det inte finns en skillnad på implicita attityder mot överviktiga beroende på om man är överviktig själv eller ej..
Implicit användarmodellering
ntranät har medfört många nya möjligheter för företag och organisationer. Samtidigt har det också orsakat problem kring hur de nya flödena med kommunikation och information skall hanteras. Utbudet av information ökar samtidigt som vårt begränsade fält av uppmärksamhet är ändligt. Informationsstress har blivit ett begrepp som används i detta sammanhang. För att möta upp mot detta problem förser vi oss med tekniker och hjälpmedel som är tänkta att reducera överflödet av information.
Hon är inte arg, hon är bara stressad! : En studie om hur lärare i förskolan upplever stress i sin arbetsmiljö
In January of 2014 a newly founded company held a press conference in central Stockholm. The purpose of the conference was to inform about Lexbase, the largest database on the Internet with legal information about the Swedish general public. The aim of this particular paper is to use news reports about Lexbase as material to identify the theses and their types presented in Swedish newspapers, and to examine the ideology constructed and presented by the theses in the said news reports. The questions asked in the paper are 1. What the distribution of different theses looks like and is there a type of thesis that more often invokes an implicit argumentation? 2.