
Sökresultat:
5481 Uppsatser om Image reparerande strategier - Sida 11 av 366
Trädkojan: från lek till business : en studie om Treehotels marknadsföring och identitet/image
Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken typ av marknadsföring som Treehotel använder sig av, samt studera skillnader och likheter mellan Treehotels identitet och imagen som förmedlas i massmedier och sociala medier.Slutsatsen i denna undersökning visar att Treehotel använder marknadsföringsmetoderna storytelling och viral marknadsföring samt använder direkta marknadsföringskanaler och drar nytta av indirekta marknadsföringskanaler. Resultatet från innehållsanalysen visar att det finns stora likheter men även vissa skillnader mellan Treehotels identitet och den image som förmedlas i massmedia och sociala medier. 91 procent av artiklarna, TV- reportagen och inläggen har minst en del av Treehotels identitet..
Spelar språkresan roll? : Fyra individers upplevelser av språkresans betydelse för deras karriärval
The objective of the study is to examine whether the experience from language courses abroad has had any impact on the career choices for four individuals. Based on a qualitative research methodology, four semi-structured interviews have been executed. The two research questions have been answered by letting four people recount their experiences from language courses abroad linked to their self-images and career choices. The outcome is that the experiences from the language courses contributed to a more or less altered self-image. Most of all, the interpersonal abilities were fostered, which led to the formation of a self-image characterized by improved confidence in social settings.
Webbsida med interaktiv banguide
This degree project is made for Sundbyholms Golf&Country Club in Eskilstuna. The aim of the report is to produce a website which include a golf course interactive guide and an online game. Programs that have been used during the project are Adobe Photoshop, Macromedia Dreamweaver, Macromedia Director, Discreet 3DS Max and the plug-in 3DS Max Exporter. The choice of programs are based on experience and knowledge from the university education Media and Communication Engineering at Linköping University. The golf course guide contains a 2D-guide (image) and a 3D-guide (interactive image).
Surrogatmoderskap : en oreglerad verksamhet
Syfte: Syftet a?r att underso?ka diskrepansen mellan Karria?rcentrums och studenternas uppfattningar av Karria?rcentrums verksamhet. Detta fo?r att kunna sta?rka sin image, identitet och profil fo?r att o?ka deltagandet pa? fo?rela?sningarna. Metod och empiri: Studien baseras pa? en kvalitativ underso?kning i form av enskild intervju samt fokusgruppsintervju. De som studerats a?r Karria?rcentrum och studenter.
Corporate Social Responsibility som ett profileringsverktyg : En fallstudie av Holtab ABs CSR projekt "El i Jyamrung"
Bakgrund: Företag världen över har börjat fokusera mer på ansvarstagande och att arbeta för ett mer hållbart samhälle samtidigt som de inser att det kan skapa lönsamhet. Ansvaret som implementeras i företagsverksamheten kallas för Corporate Social Responsibility och har blivit ett sätt att skapa innovation, värde och konkurrensmedel. Det är inte längre frågan om företag ska arbeta med CSR utan hur. Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur medarbetares samt kunders image av företaget Holtab AB har påverkats av det genomförda CSR projektet. Vi vill även undersöka hur företagets profilering av CSR projekt kan förbättras. Metod: Uppsatsen är en fallstudie av företaget Holtab AB. Vi har utgått från den kvalitativa metoden då vår empiri består av 15 intervjuer från 23 respondenters uttalanden samt information från CSR utbildning vilket har skapat förutsättningar för en tolkande analys.Slutsatser: Vi har kommit fram till att majoriteten av medarbetarnas image av Holtab inte har påverkats av det genomförda projektarbetet ?El i Jyamrung? samtidigt som några av kundernas image har påverkats av projektet.
Inneslutning och uteslutning
Syftet med denna studie är att studera hur barn i åldrarna tre till fem år använder strategier för inneslutning och uteslutning i leken i en förskoleverksamhet samt att undersöka hur pedagoger resonerar omkring inneslutning och uteslutning och sitt förhållningssätt vid dessa situationer. Detta i syfte att vidga våra perspektiv i detta ämne. Observationer av barn och pedagoger samt intevjuer med förskollärare användes som metoder för att undersöka detta utifrån våra frågeställningar. Resultatet visar att barn använder sig av en mängd olika strategier innan de får tillträde till leken samt att barn använder olika strategier för att utesluta andra barn. Pedagogens roll i dessa situationer är mycket viktig.
Mediernas påverkan : En fallstudie inom djurrätt
AbstractIn the heart of Paris, you will find Sweden?s only cultural center abroad. Since the early 70?s a wealth of cultural activities has been offered, and every year the center receives more than 100,000 visitors. The center is a branch of the Swedish Institute (Si), a public authority which promotes mutual relationships between Sweden and other countries through culture, education, science and business.
Identitet, image och profil. En diskursiv studie av Malmö stadsbibliotek
The aim of this master?s thesis is to examine the discourses about Malmö public library that can be identified in several documents published by the library, articles, and various WebPages. Furthermore, our intention is to study the relation between the library?s identity, image and profile. The questions posed in the study are: Which identity discourses are Malmö public library giving expression for? What kind of conflicts between these discourses can we find? How is the identity, image and profile of the library in relation to one another? How does Malmö public library profile and market itself as a non-profit organization? Our theoretical and methodological building ground is in the discourse analytical field, with Enesto Laclau?s and Chantal Mouffe?s theories about discourse and society, as a starting-point.
Föräldraskap, ungdomar och alkohol. Föräldrars strategier för att hantera sina tonåringars möte med alkohol.
Forskning tyder på ett ökat alkoholintag hos ungdomar. Det är inte frågan om utan när tonåringar börjar intressera sig för alkohol. Tillgängligheten till alkohol ökar hela tiden. Många tonåringar vet hur de snabbt, billigt och lätt ska få tag i alkoholen som aldrig tycks sina. Frågan är hur föräldrar ska förhålla sig till detta.
Viktiga strategier vid implementering av beslutsstödjande system
I denna studie har vi undersökt vilka strategier som är viktiga att beakta vid implementering av beslutsstödjande system. Vi har utgått från Alters (1980) teori, där han beskriver ett antal strategier som delas in i olika kategorier, och jämfört denna med empirin som vi undersökt vid tre företag. Vår undersökning visar att de olika strategierna inte beaktas och tillämpas i lika stor utsträckning. I vår undersökning har vi funnit att strategierna som ingår i kategorin utveckla en tillfredsställande grund är särskilt viktiga att beakta. Vi har även funnit grund för en kompletterande strategi som behandlar vikten av att identifiera, möta och säkerställa informationsbehovet hos intressenterna..
Kommunikativa strategier för habiliteringspersonal i samtal med AKK : En prövning och utvärdering av åttastegsmodellen i samband med en kommunikationskurs för sjukgymnaster
Huvudsyftet med studien har varit att utvärdera hur en fem timmar lång kommunikationsutbildning riktad till sjukgymnaster på habilitering påverkar sjukgymnasternas kommunikativa stil i interaktion med barn/ungdomar som på grund av cerebral pares saknar tal. Utbildningen utformades som en inlärningsmodell i åtta delmoment (åttastegsmodellen). I utbildningen och studien ingick sex habiliteringssjukgymnaster som interagerade med var sitt barn/ungdom som till följd av cerebral pares kommunicerar med alternativt och kompletterande kommunikation (AKK) i form av kommunikationskartor. Interaktionen videofilmades vid tre separata tillfällen: en inspelning före utbildning, en inom två veckor efter utbildningen samt en sista filmning tre månader efter avslutad utbildning. Analys av videomaterialet gjordes med hjälp av en kombination av kvantitativ och kvalitativ analysmetod.
Bryr sig företagskunder om leverantörens corporate image? : Betydelsen av leverantörens corporate image vid köp av kunskapsintensiva IT-konsulttjänster.
Background: Critical conditions to become an attractive supplier of knowledge based IT-services in the B2B market are many. Besides the fact of supplying a service of high quality one must as a supplier communicate values which are understandable and desirable for a new buyer. Buying a knowledge based IT-service involves several risks; the consultant might not have sufficient knowledge or have difficulties understanding the corporate culture and collaborating with other staff within the client?s organization. Since services are intangible offers and it can be intricate to put right price level for something which can only be evaluated when the project is finished, puts severe strain on suppliers competing with other companies in the same market when looking for new clients.
Elevstrategier vid text-, hör- och ordförståelse i franska/Pupils' strategies for understanding of texts, listening comprehension and word comprehension in French
Detta examensarbete syftar till att undersöka vilka strategier elever använder sig av vid text-, hör- och ordförståelse i franska. Jag har genom undervisningsförsök och elevenkäter undersökt vilka strategier elever i en niondeklass har när de arbetar med ovanstående moment där uppgifterna är hämtade utanför den ordinarie läroboken. Jag har därutöver intervjuat lärare på den skola jag gjort mina undervisningsförsök för att se om de ger eleverna strategier för arbete kring text-, hör- och ordförståelse. Projektet STRIMS och Tornbergs forskningsresultat har givit mig inspiration till arbetet. Eleverna använde sig huvudsakligen av framgångsrika strategier när de tog sig an de olika uppgifterna.
Svensk design and the american style
I denna studie avser vi att undersöka hur varumärken, främst de korporativa, kan förstärkas genom tillämpning av de olika country of origin strategierna i företagens varumärkesbyggande. För att uppfylla vårt syfte har vi valt att utföra en kvalitativ undersökning av två fallföretag. Vi har samlat data till empirin i form av intervjuer, butiksobservationer, hemsidor samt diverse nedskriven dokumentation. I analysen tolkas sedan empirin i skenet av teorier kring varumärkesbyggande och country of origin. Genom att tillämpa effekterna av country of origin kan företag på ett effektivt sätt förstärka sitt varumärke.
Vem är bibliotekarien? En dammig bokmal eller en informationsexpert? en explorativ undersökning om olika gruppers bild av bibliotekarien.
The aim of this Masters thesis is to explore the image of the librarian from three groups: librarians, researchers and directors of staff from industrial companies. The purpose was also to study the image of the future librarian as the Swedish School of Library and Information Science at the University College of Borås introduces it. As my theoretical framework I used communication theories and marketing theories. I searched answers to the following questions: - Is there any resemblance at all between the common stereotypes of the librarian and the images given by the participants of the survey? - How do the librarians view themselves? - What is the image of the librarian among the researchers who use the services of the library? - What is the image of the librarian among the directors of staff from the industrial companies? - What is the image of the librarian given by an educational institution during the basic education? I contacted the participants and asked them to draw a picture of a librarian and write a short text about the picture.