Sök:

Sökresultat:

2035 Uppsatser om Image recognition - Sida 43 av 136

Mobilapplikationer - Framtidens väg till kundlojalitet?

Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. En bidragande faktor är sociala medier som har öppnat upp för interaktion där företag och kunder kan kommunicera med varandra. De har även öppnat upp för kommunikation kunder emellan, vilket både skapar positiv och negativ word of mouth. I takt med utvecklingen av den nya telefonin, har mobilapplikationer kommit att få en allt större betydelse som marknadsföringskanal.

Miljökassens betydelse och påverkan på Strömpilens image : En kvantitativ kundundersökning för handelsområdet Strömpilen

Syftet med uppsatsen är att utifrån ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln på taktisk nivå kan arbetaför att mäta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats där vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer på taktisk nivå hosStadium, Bilia Väst, Affärsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo..

Varumärkes uppbyggnad : En fallstudie : WeSC

Vid uppbyggnad av varumärken finns det sex viktiga begrepp som behandlas vid uppbyggnad av varumärken. Vi har genom att behandla teorier belyst empirin. Under arbetets gång har vi funnit ytterligare en variabel som inte har behandlats i den omfattning som den borde, nämligen begreppet nätverk. Kontakter och nätverket har framkommit som en av de främsta anledningarna som bidragit till att företaget lyckats med sitt varumärke..

Mekanisk sårrengöringsapparatur för vården : En studie i sköljningsoptimering

?Mechanical debridment ? A studie in irrigation optimization? is a final thesis which was executed by Fredrick Ekman, in close collaboration with the other group member Mikael Johansson, during the spring 2012. The thesis was carried out through Karlstad University Faculty of Technology and Science in the study program of Innovation and Design Engineering (180 ECTS credits). The client of the project was Medilink AB located in Lindesberg, and the contact person was Nils-Erik Söderström, Chief Executive Officer. The project was supervised by lecturer, Lennart Wihk, and examined by lecturer and professor Fredrik Thuvander at Karlstad University.

Från miljöarbete till hållbar utveckling - en studie av fem företag

During the 90s most companies organized and adopted routines for their environmental work. This work included for example eco-efficiency improvements and the introduction of environmental managing systems. At the UN conference in Rio in 1992 the concept Sustainable development was defined, but it was not until about the year of 2000 that companies in Sweden shifted their work from environmental management to sustainable management. A consequence of this is that they now have to focus on environmental aspect in conjunction with social and economic aspects.The purpose of this study is to gain understanding of what a change of focus to sustainable development means for companies. Has the environmental work suffered in the competition with social/economical aspects under the new sustainable focus? How will the new way of working affect the balance between environmental and social aspects? Changes were studied in five companies by analysing their annual-, environmental- and sustainability reports and through interviews of sustainable managers.

En argumentation om berättelser - En studie om effektivitet och reklamkapital för repetitionsstrategier

Despite narrative advertising being an increasingly popular strategy among brands today, little research has examined the different expressions of repetition variation strategy in comparison to its alternative, argumentative advertising. Still unexplained is whether the appreciation and recognition created from successful storytelling-based commercial campaigns is a result of execution or the format itself. This study aims to investigate four repetition variation strategies, three narratives and one argumentative, to determine which one is the most effective and also which one that generates the highest advertising equity. An experiment was conducted through exposing four groups of Swedish High School students to text-based advertising manuscripts customized after format, where each group was exposed to ads on two separate occasions. The result showed evidence of narrative advertising being easier to comprehend, which according to theory should lead to higher advertising effectiveness.

Bilden av Tanum - En destinations resa från identitet till image

Under den senare delen av 1900-talet inträffade ett antal företagsskandaler, såsom Enron och Worldcom, vilket föranledde ett bristande förtroendet för såväl styrelsers som revisorers arbete. För att återfå förtroende på den svenska marknaden introducerades Koden och en uppdatering av Aktiebolagslagen gjordes. En av de förtroendehöjande åtgärderna innebar att revisionsutskotten introducerades. Revisionsutskottens införande innebar ett tydliggörande av styrelseledamöternas arbetsuppgifter, men medförde samtidigt att huvudmannaskapsproblematiken i styrelsen aktualiserades. Vilket leder till vår problemformulering: Hur har revisionsutskottens införande påverkat ansvarsfördelning i styrelsen?För att kunna besvara vår frågeställning har vi genomfört kvalitativa intervjuer utifrån ett expertperspektiv.

Gränsöverskridande arvsrätt : Gemensamma lagvalsregler inom EU

When someone dies there will always be an inheritance, an inheritance that earlier has been seen as a national concern. However, every year there are about 450 000 deaths within the European Union linked to more than one country, either when the deceased has changed his state of residence or when he has assets in another state, for example a Swedish national with a summer house in Spain. The problem is to determine which na-tional law that is supposed to be applicable to the inheritance.There are two principles that can be applicable on the choice of law, the principle of na-tionality and the principle of residency. If the principle of nationality is used the inherit-ance will be regulated by the deceased`s citizenship while the principle of residency takes aim on the deceased´s last domicile instead. Conflicts can occur between the two principles so that the legacy must be divided between two different legislations.In October 2009 the Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on jurisdiction, applicable law, recognition and enforcement of decisions and authentic instruments in matters of succession and the creation of a European Certificate of Succession was presented, a regulation that will try to create harmonized rules on in-teralia the inheritance matters.

Långsammare igenkänning av emotioner i ansiktsuttryck hos individer med utmattningssyndrom : En pilotstudie

Syftet med denna pilotstudie var att skapa hypoteser om och hur utmattningssyndrom påverkar förmågan att känna igen emotioner i ansiktsuttryck. En grupp patienter med utmattningssyndrom jämfördes med en matchad frisk kontrollgrupp (N=14). Grupperna undersöktes med ett datorbaserat test beståendes av färgbilder av autentiska ansiktsuttryck som gradvis i steg om 10% förändrades från ett neutralt ansiktsuttryck till någon av de fem grundemotionerna ilska, avsky, rädsla, glädje och ledsenhet. Mätningarna gjordes i termer av igenkänningsprecision och responshastighet. Resultatet visade att patientgruppen responderade signifikant långsammare än kontrollgruppen sett över samtliga emotioner i testet.

Dockor, bilar och rutschkanor : Leksakers genusbetydelse i bilderböcker

This essay will focus on the significance of gender in toys´ portrayed in children books for the age 3-5years. The aim for the essay, partly, is to highlight how gender stereotypes can come forth and affect children through the way toys are illustrated within children?s books. The essay will address books from two different time periods, the first period being the 40-50- 60's and the other being the 00´s. The questions to be addressed in this essay is; what type of toys? children play with in the books used in the analysis, and if a change can be detected between the different time periods in terms of gender awareness in what type of toys are presented in the books.The main method used in this essay is an iconological image analysis in which the first step is mapping, other methods used is analysis and interpretation.

Rebranding in the service sector

Thesis purpose: This thesis will through a case study of a recently rebranded bank ?Jyske Bank?, seek to research deeper within the field of service sector rebranding. The internal communication used in connection to the rebranding, will be analyzed in order to investigate what initiatives Jyske Bank?s organizational leaders launched to implement the rebranding and furthermore whether the initiatives have worked. The research questions are: - What are the critical initiatives behind the re-branding process, and have these initiatives been successful?- Furthermore, to determine the success: To what extend does the intended image, created by the organizational leaders of Jyske bank, in relation to the rebranding, correlate with the identity held by the organizational members? Methodology: This thesis employs a mix of quantitative questionnaires and qualitative semi structured interviews.Theoretical perspectives: Corporate rebranding framework (Daly & Moloney, 2004) and a conceptualization of the employee branding process (Miles & Mangold, 2005)Empirical data: The empirical data was collected from in depth interviews with management and questionnaires from employees.

Den etiska konsumenten inom klädesindustrin : En myt eller den framtida trenden?

Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klädindustrin: En myt eller den framtid trenden?Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 PoängFörfattare: Roosbeh OzlatiHandledare: Olivia KangFem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet.Syfte: Förstå den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en påverkan på kundens köpbeteende.Problemformulering: Om konsumenten är redo att ger upp sin egen nytta för att handla etniskt accepterade produkter.Metod: Författaren har utgått ifrån konsumentens perspektiv för att på bästa sätt kunna besvara på uppsatsens problemformulering. En kvantitativt metod har används för att undersöka den valda populationen.Slutsats: För att sammanfatta det hela kort så tycker respondenterna att det är svårt att göra ett etiskt val när det kommer till val av kläder. Varumärken har en mindre betydelse och då de värderar etiskt producerade kläder framför detta. Men pris och kvalitet var alla inte lika intresserade att ge upp för etiska förhållanden/etiskt producerade kläder.

Servostyrning med binaural ljudlokalisering

People are usually directed towards each other in conversations, to make it easier to hear what is being said. Algorithms for voice and speech recognition works in a similar way, regarding the microphone direction towards the sound source. In this thesis in electronics has therefore a servo control with binaural sound localization been implemented on a microcontroller connected to two microphones.When people perceive sound, the brain can estimate the sound source direction by comparing the time taken by the sound reaching one ear to the other [1]. The difference in time is called the interaural time difference, and can be calculated using various techniques. An exploratory comparison between the techniques cross-correlation and cross-spectrum analysis was carried out before implementation.

Att tänja ett varumärke - en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen

Titel: Att tänja ett varumärke ? en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man länge använt sig av varumärkesutvidgningar som en strategi för affärsutveckling. Det är inom denna bransch nästan uteslutande vertikala utvidgningar som används, det vill säga att varumärket används också på de billigare/mindre eller dyrare/större bilmodeller som företaget väljer att introducera på marknaden. Strategin att utvidga ett befintligt varumärke anses av många ha större framgångspotential än att introducera den nya modellen under ett eget märke.

Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion

As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. Recently the fashion company H&M launched a collection together with the esteemed fashion designer Karl Lagerfeld. The objective of this paper is to examine the effects the collaboration had on consumer?s attitudes towards the two brands.

<- Föregående sida 43 Nästa sida ->