Sök:

Sökresultat:

2198 Uppsatser om Image processing - Sida 30 av 147

Att styra och ställa med den interna kommunikationen, är det någon mening? : ? En studie på Försäkringskassan

Syftet med den här studien är att undersöka hur medarbetare förhåller sig till de mallar och styrdokument som ska användas för den interna kommunikationen och hur de i sin tur uppfattar att det påverkar organisationens image..

Tweens' uppfattade värde av ett varumärke : - en studie av konsumenter 10-14 år och hur de relaterar sig till ett varumärke

Background:The value a consumer connect with a certain brand and its design differ from person to person. This value ought to be investigated. Why does people buy expensive things when there are cheaper alternatives? Is it brand equity and/or the perception of a brand?s value that make a difference? People strive to show themselves and to perform through products, which makes it interesting to see to the perceived value of design.Tweens is a group of consumers that are easily influenced to consume products by their surrounding. To choose clothes, shoes and other products after what your surrounding?s demand, is a way of adapting yourself to society.

Identitetens och imagens betydelse för varumärket : En studie av IKEA Uppsala

Syftet med uppsatsen är att undersöka hur väl IKEA Uppsalas identitet stämmer överens med företagets image i tre led:Skillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledningen ochanställdaSkillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan anställda ochkunderSkillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledning och kunderEtt varumärke skapas genom interaktionen mellan dessa tre grupper. Hur starkt varumärke företaget lyckas skapa beror på om grupperna har samma uppfattning av varumärket och hur väl relationerna mellan dem fungerar.För att uppfylla syftet har dels en intervju genomförts för att ta reda på ledningens uppfattning av varumärket och dels två enkätundersökningar, för att ta reda på kunders respektive de anställdas uppfattning av varumärket. Resultatet av den empiriska undersökningen visade att alla tre grupperna har en liknande uppfattning om vad varumärket IKEA står för, vilket tyder på att IKEA har ett starkt varumärke. Förbättringar kan dock göras i varumärkeskommunikationen för att öka medvetenheten av varumärkets värderingar och förbättra relationerna mellan de tre grupperna..

Ledtidsreducering ur ett värdeflödes-perspektiv

This case study is performed within the production of Sherwin-Williams, Bellö. The purpose is to increase the understanding how a value stream can function more efficient, from a lead time perspective. With the analytical model that is build up on known theories, the purpose have been fulfilled. Mapping of value and non value time for four products thru their respectively process reveals wastes, which is, waiting, transport and movement, incorrect processing and set-up time that in it self create transport and movement. Thru identified wastes that causes loss in lead time suggestions of improvement has been proposed.

Gränsen mot omgivningen : hur formas stadens kanter?

The edge or the fringe of the city is often the first part of the city we encounter, and our perception of it will probably color the image we make in our minds of the city as a whole. Even though the fringe of the city is important to the image of the cityscape it has not very often been the direct object of attention either in planning, building or even in the heads of the masters, when big ideas were formed. More often than not the fringe seems like something that just happened over time due to separate landowners, businesses or actions of other financially strong operators. The aim of this essay is to try to describe the history of the city edge in Sweden, from the very first town in the 10th century until today?s expanding mosaic of different ideas and styles as well as to bring some clarity and order into some of the different ideas and ideals in the planning of the edge in different eras and to review how the edge has been shaped and used.

gooh! Marketing Mix och Brand image : En fallstudie om hur brand image och marketing mix modellens faktorer påverkar konsumenters köpbeteende.

Till följd av en ständigt ökad konkurrens blir det allt svårare att som ny aktör att ta sig in på olika marknader. Vad som däremot kan underlätta etableringsprocessen för nya företag och varumärken är att associeras och förknippas med redan etablerade och välkända varumärken. Företaget gooh! är ett nytt måltidskoncept som funnits i drygt två år och är ett samarbete mellan Lantmännen och Operakällaren. Det intressanta här är att företaget gooh! har två kända varumärken som medverkar och står bakom konceptet.I den här uppsatsen kommer vi att undersöka hur Marketing mix modellens faktorer påverkar en konsuments första köp av en gooh! produkt, med syfte att se om någon av dessa faktorer är mer viktig än någon annan samt att se hur dessa samverkar med varandra. Vi vill också i denna uppsats se hur konsumentens första köp påverkas av att två starka varumärken står bakom konceptet gooh!.Undersökningen baseras på en kvantitativ undersökning där vi slumpmässigt frågat 50 konsumenter som alla handlat i en och samma gooh! butik.Resultaten vi kommit fram till i denna undersökning tyder på att den valda ?platsen? av butik, dvs.

Functional Foods ? från nisch till massmarknad?

Vi kom fram till att de svenska konsumenterna är mycket intresserade av functional foods och har en positiv inställning till produktgruppen men att bakgrunden till deras intresse skiljer sig åt. De livstilsorienterade konsumentgrupperna är primärt intresserade av produkternas emotionella egenskaper som smak, evig ungdom, bättre image, smalare midja och är mindre intresserade av produkternas kemiska sammansättning. Det produktorienterade konsumentgrupperna är däremot mer intresserade av varför produkterna är nyttiga och ser inte functional foods som ett redskap för att förbättra sin personliga image utan man är angelägen om kroppens fysiologiska välbefinnande. Det finns således avgränsade segment på den svenska marknaden som både är intresserade av functional foods men av olika anledningar. Sammantaget skapar detta en möjlighet för producenterna att differentiera sina positionerin mot olika kundgrupper.

Digitala kläder? : En studie om traditionella klädföretags it-strategier 

This paper focuses on traditional clothing enterprise IT strategies. The purpose was to investigate the correlation between traditional clothing companies IT strategies and their brand. In a market where the competition is high it has become more important that the company targets a customer segment. To reach their targeted customers the company builds their brand with different corporate strategies. This segmentation is necessary because of the high exposure to competition, and a well-established brand could be a prerequisite for profitability.  In today?s market, IT has a major impact on the clothing business.

Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. Detta beror troligtvis på att konsumenter handlar allt mer emotionellt snarare än rationellt, vilket grundar sig i att de vill självförverkliga sig själva. Ett varumärkes styrka och dess värde för ett företag kan mätas på ett flertal sätt. I detta arbete utgår vi från en teoretisk modell som beaktar tre begrepp (profil, image och identitet) vilka i sin helhet bör överensstämma för att ett varumärke ska kunna klassificeras som starkt.I denna uppsats har vi undersökt och jämfört kryssningsföretagen Tallink Silja ABs och Viking Line ABs varumärken genom att studera huruvida företagens profil, image och identitet överensstämmer.

Avatarens många skepnader : En digital representation för bättre självkänsla

Avatarer är vanligt förekommande i datorspel och används för nöjes skull men avatarer används även i seriösa spel. Rapporten undersöker hur en persons självkänsla och body image kan stärkas med hjälp av en avatar och vilka egenskaper avataren behöver ha. Undersökningen genomförs som en litteraturstudie. Slutsatsen är att det troligen går att skapa en avatar för detta ändamål, men att det är många aspekter att ta hänsyn till och att det inte är helt självklart vilka val som behöver göras. Viktigt verkar dock att användaren själv får välja sin avatar, att till exempel typen av klädsel påverkar liksom avatarens längd.

Hang n' GO : Cykelhållaren som alltid finns tillgänglig

This report will discuss principle, primary and finally manufacturing structure. We were asked to produce a 3D milling to processing the prototype material that is used on the University of Halmstad. From conceptual drawings to produce components for this project have we together with a number of company take developed the right components for this project. We have calculated and analyzed the construction to get the best result for it purpose. Unfortunately have the process to produce the 3D milling has been stopped because of deficient budget and time.

Kvinnans upplevelse från bröstcancerdiagnos till mastektomi - med fokus på coping och självbild : en allmän litteraturstudie

AbstractAim: The aim of this study was to describe which coping strategies women use when they have been diagnosed with breast cancer. In addition, the purpose was to describe how woman?s self-image changes after a mastectomy. Method: A literature review study has been carried out with a descriptive design. The result of the study included 16 articles which were found in the databases: Cinahl, PubMed, PsycInfo and through manual search.

3D Fräs

This report will discuss principle, primary and finally manufacturing structure. We were asked to produce a 3D milling to processing the prototype material that is used on the University of Halmstad. From conceptual drawings to produce components for this project have we together with a number of company take developed the right components for this project. We have calculated and analyzed the construction to get the best result for it purpose. Unfortunately have the process to produce the 3D milling has been stopped because of deficient budget and time.

Radio Totalnormal ? erfarenheter av att göra närradio : Människor med egen erfarenhet av psykisk ohälsa ger sina perspektiv

This is a qualitative study with the aim of getting better knowledge and understanding of how people with mental illness experience having access to a public communication channel. The study builds upon qualitative interviews with four participants of a radio project called Radio Totalnormal (RTN). RTN is a community radio station where people with mental illness do radio. The study focuses on how the respondents describe the participation in the project and how it has affected their self-image. The analysis uses the concept of empowerment and four social psychological concepts: social responsivity, asocial non-responsivity, abstract sociability and concrete sociability.

Större, rikare och friskare och fortfarande förbisedda - Varför?

Syftet med vår forskning är att undersöka varför inte fler företag inom resebranschen i Sverige har valt att rikta mer av sin marknadskommunikation till, och valt att fokusera mer på 50+ marknaden, trots att mycket fakta belyser segmentets attraktivitet. Vi har valt en deduktiv undersökningsansats och en kvalitativ forskningsmetod. Telefon- och mailintervjuer ligger till grund för vår insamling av empirin.De teoretiska aspekter som vi valt är orsaker till ignorans av 50+marknaden, image, universell design, kognitiv ålder, kommunikationsteori och age cohort. Dessa har i avsikt att hjälpa oss tolka det empiriska materialet. Vi har valt att intervjua en kommunikationsdirektör och marknadschefer på ledande svenska resebolag, grundaren och delägaren av Senioragency Stockholm samt en framtida entreprenör i resebranschen.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->