Sök:

Sökresultat:

2612 Uppsatser om Image interpretation - Sida 57 av 175

Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?

Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. Undersökningen i denna uppsats lyfter fram kvinnliga konsumenters åsikter och jämför med tidigare forskning och annan litteratur för att observera skillnader eller avsaknaden av dessa.Teoretisk referensram: Marknadsföring och butikskommunikation är hur detaljister når ut till konsumenterna. Butiker bör använda skyltfönster som en del av deras exponering då det är en billig och effektiv reklamplats. Med marknadsföring kan butiker påverka konsumenters köpprocess.

Affärshusens kamp om kunderna ? svårigheterna med att skapa kundlojalitet

Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. Historien visar att många handelsplatser och köpcentrer är väldigt likavarandra i upplägg och utformning, vilket gör konkurrensen ännu mer påtaglig. Kritikermenar att även marknadskommunikationen har varit likvärdig mellan olika köpcentrer ochenligt konsumenternas mening är den bristfällig. En del menar att det krävs en förbättring i sinmarknadskommunikation med konsumenterna för att skapa positiva känslor till respektiveköpcenter.

Vilka är dagens krav på gårdsverkstaden? :

After been told that an ordinary winter service for our combine should cost more than 20000 SEK, not included spare parts, I decided to write this paper about today?s requirement of the workshop on a farm. I think that the lack of proper premises is the reason way not more of the ordinary machinery maintenance or upkeep is performed on the farm. When I did my literature survey I found that the Swedish environmental code, set by the Swedish law regulate how drain or sewer should be built. The environmental code however leaves a lot for your own interpretation. It might not be so bad but it must be very hard for the local environmental office to interpretation the regulations, since they are the ones that gives permission for the sewer in your workshop.

Att öka värdet på varumärket i tjänsteföretag: en fallstudie
av Källan Hotell Spa Konferens AB

The purpose of this study has been to find out how service companies work to increase the value of their trademark. A case study with personal interviews was chosen as data collection method and as case study object a service company was chosen. The result of the study shows that service companies strategically work with increasing the value of their trademark. To achieve this, agreement between the company product and the image of the trademark is required..

Styrdokumentskonvertering i praktiken : En kvalitativ studie av fem gymnasielärares förhållningssätt till 2011 års styrdokument i ämnet historia

Policy document conversion in practice ? a qualitative study of five upper grade teachers approach to the 2011 policy documents in history.This essay examines five upper grade teachers approach to the new 2011 policy documents in the history school subject, as well as it?s impact on the teachers class room activities. Also, the study examines what factors have influenced this conversion process. Colleagues, the school management and the Swedish Skolverket (the Swedish school management organisation, controlled by the Swedish government) are in this study the main external influences that are studied. The study is carried out with an organisation theoretical approach, witch states that controlling the schools practical activities is hard, taking in to account a great variety of ?problems? that follow a teachers every day work.

Från bild till ord: Hur bilders innehåll beskrivs skriftligt när bilder skall infogas i informationssystem.

This Master?s thesis presents a descriptive study of the intellectual process to describe images in such a way that they can be incorporated into written information systems. The purpose of the thesis is to concentrate on the scientific development for the last two decades, in the area concerning the description of images so that they can be organized and incorporated into information systems and possible to retrieve when searched for. Library and information science (LIS) has a strong tradition of turning to the iconographical theories of Erwin Panofsky and to semiotics according to Roland Barthes, for models and theories for the interpretation of images. The question for this thesis is whether LIS in this scientific field, has deviated from these models and theories, or are Panofsky and Barthes and their scientific work still providing for intellectual and practical guidance for LIS within this area..

Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID

Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. Vi besvarar frågor om vilket budskap annonserna förmedlar till dess mottagare och hur orden smart och stupid tolkas.

Landskrona stad i media - En studie av Landskrona stads profil i Landskrona Posten.

Titel: Landskrona stad i media - En studie av Landskrona stads profil i Landskrona Posten.Författare: Louise OstreniusUppdragsgivare: Landskrona StadKurs: Examensarbete i Media och KommunikationsvetenskapHandledare: Jan StridSidantal: 50 sidor (16604 ord), inklusive bilagor.Syfte: Syftet med studien är att undersöka i vilken utsträckning den bild Landskrona Posten ger av Landskrona Stad stämmer överens med stadens önskade profil och varumärke.Metod: Kvantitativ innehållsanalys samt kvalitativ textanalys.Material: 390 artiklar från Landskrona Posten 2012-2013Resultat: Resultatet påvisar att den bild av Landskrona stad som framgår i den lokala dagspressen Landskrona Posten, ger en relativt verklighetsenligt bild av staden. Balansen mellan artiklar med ett positivt samt negativt anspråk har en jämnfördelning och stämmer även braöverens med den statistiska situationen av brottslighet och segregation som råder i Landskrona.Däremot kan man se stora avvikelser mellan verkligheten, den medialt förmedlade verklighetenoch den önskade profil och image som Landskrona eftersträvar i sitt varumärkesarbete. Tydligaparalleller kan dras mellan den bild av Landskrona stad som Landskrona Posten förmedlar till läsaren och den statistiska verkligheten där mångkulturen är utbredd och antydan till segregation finns, likväl som brottsstatistiken är hög. Självklart är det möjligt att förändra stadens profil och image åt önskat håll men framförallt måste tydliga riktlinjer, stark tro inom kommunen och en statistisk och trovärdig förändring ske innan detta är möjligt. Däremot är inte den bild förmedlad av Landskrona Posten av så stor inverkan som det från början tycktes verka.

Framtidens forntid : Geofysisk och geokemisk prospektering av järnåldersgården RAÄ 108, Fresta sn, Uppland

This paper deals with archaeological prospection of an Iron Age farm site in Toland, Fresta parish, Uppland County in Sweden. The purpose of the paper has been to see whether the geophysical methods applied (GPR & EM-38) could produce useful results that could motivate its use in similar surveys in the future. Geochemistry has been used for the purpose of identifying possible activity areas on the site. The results have shown that it is possible with a GPR survey to identify postholes originating from the Migration Period longhouse at the site. The combining of several methods have been important for the identification and interpretation of several areas of interest..

Innehållsbaserad bildåtervinning med Haar-transformation

The purpose of this thesis is to evaluate 7 different search strategies for content-based image retrieval with respect to retrieval effectiveness. The strategies are based on different levels of resolution implemented by the Haar transformation. The result of the study shows an improvement in both mean average precision and mean recall in strategies based on lower levels of resolution..

Methods for Locating Distinct Features in Fingerprint Images

With the advance of the modern information society, the importance of reliable identity authentication has increased dramatically. Using biometrics as a means for verifying the identity of a person increases both the security and the convenience of the systems. By using yourself to verify your identity such risks as lost keys and misplaced passwords are removed and by virtue of this, convenience is also increased. The most mature and well-developed biometric technique is fingerprint recognition. Fingerprints are unique for each individual and they do not change over time, which is very desirable in this application.

Maskinsamverkan mellan två halländska gårdar :

After been told that an ordinary winter service for our combine should cost more than 20000 SEK, not included spare parts, I decided to write this paper about today?s requirement of the workshop on a farm. I think that the lack of proper premises is the reason way not more of the ordinary machinery maintenance or upkeep is performed on the farm. When I did my literature survey I found that the Swedish environmental code, set by the Swedish law regulate how drain or sewer should be built. The environmental code however leaves a lot for your own interpretation. It might not be so bad but it must be very hard for the local environmental office to interpretation the regulations, since they are the ones that gives permission for the sewer in your workshop.

Studentinflytandets roll på Kau : En diskursanalytisk studie kring studentens roll i universitetets organisation och verksamhet

The importance of student influence at the universities is something that is described in Swedish regulations as well as in local policies and documents for Karlstad University. At the same time there is no description for the interpretation of what student influence actually means. It is up to the university to decide what student influence should be at the university and how it should be represented in the organization and processes.The purpose with this essay is with a discursive perspective of analysis define how representatives of Karlstad University reflects how the student influence should be represented in the organization and if it is possible to connect it to the position as an actor of co-decision or of influenceThe analysis show that different levels of the university will describe the position of student influence differently, and that it plays different roles to keep up the quality of education at the university. It shows that it will be of more importance that student influence takes the role to influence the organization more than co-decide the nearer the student the process will come..

Myrorna - subkulturens butikskedja : en studie i varumärkesutvecklande

AIM This report studies the Swedish vintage store company Myrorna from a branding perspective.METHOD The study has applied the qualitative method where four personal interviews have taken a fundamental ground. The four respondents are taken from different professionals and from different positions by the reason that the brand would be based on a fair assessment. The study is obtaining data that further was collected from the library of University of Gävle, the articles from Emerladinsight.com and remaining pictures- and text materials is taken from the organization Myrorna. The theoretical material have been adapted on the brand Myrorna and then been used to analyze the empirical part. From the general impression that portrays the brand the researcher leads the discussion.RESULT AND CONCLUSION The result shows that the brand Myrorna in some extent do not fulfill the image the brand in the media mediate, between the illusion and the reality there is an empty space according to the research.

Facebook ? en kvalitativ studie i artisters identitet

Syftet med detta arbete var att få en insikt i hur privata Facebookanvändare uppfattar artisters identitet på Facebook. Intresset väcktes då jag för en tid sedan lade märke till det ökade användandet av Facebook bland såväl företag som kommersiella personer. Facebook har på kort tid kommit att bli en plattform från vilken många personer och företag väljer att visa och marknadsföra sig själva på. I studien undersökte jag begreppet identitet och hur privata Facebookanvändare förknippar detta begrepp med artisters Facebookanvändande. För att uppnå mitt syfte utförde jag en undersökning med en kvalitativ ansats.

<- Föregående sida 57 Nästa sida ->