Sök:

Sökresultat:

2060 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 50 av 138

Dirigent : att slÄ eller bli slagen

 An analysis in the work of Martin Kellermans comic ?Rocky? of the interaction between the male and female characters and of how each of their gender are portrayed. We are going to find out if it is probable for young adults to be affected by any eventual gender-stereotypes that we can find in ?Rocky? or if ?Rocky? consolidates a stereotypical image of men and women that young adults might have developed through different media. We conduct this analys by first reading through random seleceted ?Rocky? books and present some of the comic strips where men and women interact with each other or discuss the opposite sex..

LjudutstrÄlning frÄn podiegolv

Denna studie Àr genomfört som ett undervisningsförsök, dÀr formativ bedömning har imple­menterats i matematikundervisning. Syftet med studien var att studera om det var möjligt att förÀndra undervisningen pÄ denna korta tid samt om eleverna blev mer motiverade och om de upplevde mer lust till Àmnet genom denna undervisningsstrategi. Ett sÀrskilt fokus riktades pÄ elever i matematiksvÄrigheter. Studien genomfördes i en Ärskurs 7:a, under höstterminen 2009, med inspiration Wiliam, (2007) Five ?Key Strategies? for Effective AssessmentutifrÄn och Black et al. (2003), Assess­ment for Learning ? Putting it into practice.

EffektmÀtning av produktplacering

Syfte: Det vi vill Ästadkomma med uppsatsen Àr att kartlÀgga de metoder som Àr mest lÀmpade för att mÀta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmÀta Àr försÀljning, ökad mÀrkesmedvetenhet hos konsument, förstÀrkning av varumÀrke och förÀndring av företagets image. Vidare kommer vi att analysera och utvÀrdera vilken eller vilka metoder som ger bÀst information pÄ ovan nÀmnda omrÄden. Metod: VÄrt arbete bygger metodmÀssigt pÄ att utföra intervjuer med produktplacerande företag, marknadsundersökningsföretag och mediekonsulter för att se hur utbredd produktplacering och effektmÀtning av denna Àr. Litteraturstudier Àr ett annat metodmÀssigt tillvÀgagÄngssÀtt dÀr vi ser pÄ exponering av produktplacering, varumÀrkes funktion, sponsringens relevans för produktplacering och hur man bÀst effektmÀter den.

Fördelar och nackdelar med vismutskydd över bröst vid datortomografiundersökning : En litteraturstudie

Sammanfattning Bakgrund StrÄldosen vid en datortomografiundersökning (CT-undersökning) kan vara 100 gÄnger större Àn vid en konventionell röntgenundersökning [1]. PÄ 10 Är har antalet CT-undersökningar nÀstan fördubblats [2], vilket ocksÄ innebÀr att strÄldosen till patienterna ökar [1]. Bröstkörtlarna Àr ett av de mest strÄlkÀnsliga organen och Àr dÀrför viktiga att skydda [3, 4]. Material som dÀmpar röntgenstrÄlning kraftigt och som lÀmpar sig för strÄlskydd Àr t.ex. bly och vismut [5].

MÀn + E-handel = Sant? : En studie om hur modeföretag boostar sin e-handel

Syftet med studien Àr att undersöka hur nÄgra verksamma lÀrare i Àmnet idrott och hÀlsa i Ärskurs 4-6 arbetar med elever med ADHD i idrottsundervisningen. Fokus ligger pÄ hur dessa lÀrare strukturerar upp regelgenomgÄngar, hur de arbetar för att eleverna ska följa reglerna under aktivitetens gÄng samt vilka svÄrigheter och möjligheter lÀrarna ser i arbetet med elever med ADHD. Uppsatsen ger en inblick i diagnosen ADHD och erkÀnda undervisningsstrategier för elever med ADHD. Undersökningen utgÄr frÄn en kvalitativ ansats med inriktning mot semistrukturerade intervjuer eftersom utgÄngspunkten i studien Àr lÀrares erfarenheter. Resultatet visar att majoriteten av respondenterna strukturerar upp regelgenomgÄngarna genom att samla eleverna i en ring, anvÀnda sig av korta instruktioner med en regel i taget, tillÀmpa strategin förklara-visa samt repetera reglerna.

Interiör + varumÀrke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumÀrket

Marknadsföring och kontakt med kunder utformas pÄ ett sÀtt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild Àr det som blir det förmedlade varumÀrket och i lÀngden Àven en viktig framgÄngsfaktor. Förutom reklam, logotyp och slogans lyfter företag i servicebranschen in inredning och arkitektur som en del av detta varumÀrkesarbete. DÀr har lokalen betydelse för att kunderna ska lockas till butiken eller restaurangen, öka köpintentionen samt för att kommunicera företagets vÀrdeord.

Vem sÀger ni att jag Àr? : Kristologiska titlar i de synoptiska evangelierna

Prisons are for many an unknown world, and few know about the prison culture which includes unwritten rules, power structures, interactions and relationships between inmates and correctional employees.While many think that Swedish prisons are too comfortable,inmates are facing extreme stress due to surveillance and detention, by depriving inmates their possibility to shape their own lives. When the inmates is deprived of control over their own life?s the penal system have great power to shape and to influence the inmates.The purpose of this paper is to investigate prisoners' experiences of treatment and exercise of power in prisons. Starting point is to examine what are the kinds of relationships between prison officers and inmates from a power perspective, if there is any difference between the closed and open prisons and how the inmates affected by the structures that exist.Based on my overall purpose, and with my informantÂŽs stories which revealed a number of similar points, four main headings were developed; Mass media and societyÂŽs view, and unknown world, interaction between inmates and prison officers and consequences.Prison officers with the role as a contact persons as well and other staff which work close to the inmates play a significant role by supporting through motivational interviewing and can help the inmates to gain insight about their life situation and actions. My informant?s underlined that a good contact person can either help or discourage.Inmates who contributed with their experiences express that there is a big difference between open-and closed prisons.

Implementering av 1D-DCT

IDCT (Inverse Discrete Cosine Transform) is a common algorithm being used with image and sound decompression. The algorithm is a Fourier related transform which can occur in many different types like, one-dimensional, two-dimensional, three-dimensional and many more.The goal with this thesis is to create a fast and low effect version of two-dimensional IDCT algorithm, where techniques as multiple-constant multiplication and subexpression sharing plus bit-serial and bit-parallel arithmetic are used.The result is a hardware implementation with power consumption at 19,56 mW..

Matregionen JÀmtland : förestÀllningar om mat i utvecklingen av en region

De flesta samhÀllen i vÀrlden Àr idag pÄverkade av nyliberala strömningar vilka bestÄr av en önskan om en fri marknad utan ingripande frÄn staten. I detta ingÄr att mÀnniskan bör frigöras frÄn alla reglerande faktorer i samhÀllet, vilket tar sig uttryck pÄ flera sÀtt. Ett av dem Àr ökat fokus pÄ tillvÀxt och marknadsföring vilket inte bara pÄverkar företag utan ocksÄ kommuner och regioner vilka allt mer mÄste konkurrera mot varandra om befolkning, företag och turister. I denna uppsats undersöks hur en region, i detta fall regionen JÀmtland, anvÀnder sig av mat som ett regionalt utvecklingsverktyg. Jag har valt att undersöka ett projekt dÀr offentliga och privata aktörer samarbetar för att utveckla JÀmtland som en matregion. Uppsatsens syfte Àr att undersöka hur aktörerna jobbar, vilka förestÀllningar de har om mat samt vad de vill uppnÄ med detta projekt.

Bildrendering med intermodulerat Atomkraftmikroskop

Intermodulated force microscope (ImAFM) is a type of dynamic AFM. ImAFM opens up possibilities for mapping the topography and making quantitative determinations of material parameters at the same time. With increased information the need to generate more informative images of the sample emerges. In this Bachelor's degree project I have created tools for rendering images of a sample. The topography is plotted as the height and a material parameter is color coded on topography.

Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?

Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR? NivĂ„: C-uppsats i Ă€mnet företagsekonomi Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom Handledare: Agneta Sundström Datum: 2015 - Juni  Syfte: Syftet Ă€r att skapa ökad förstĂ„else för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till. Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete pĂ„ idrottsarenor. Data har sammanstĂ€llts genom att infoga nyckelord i en tabell som sedan ligger till grund för analys dĂ€r teoretiskt stöd finns frĂ„n vetenskapliga artiklar. Resultat & slutsats: Företag arbetar med sponsring i huvudsak för att bidra till samhĂ€llsnytta samtidigt som företagen marknadsförs, de anvĂ€nder sponsring bĂ„de för att skapa nytta för samhĂ€llet och nytta för företaget. Vi har funnit att företagen befinner sig i utvecklingsfas dĂ€r vikten nu Ă€r att samarbeta och krĂ€va nĂ„got tillbaka frĂ„n de organisationer som erhĂ„ller stöd. Förslag till fortsatt forskning: Vi föreslĂ„r fler studier som studerar den utvecklingsfas företag befinner sig inom och om samarbetsavtal Ă€r effektivare Ă€n sponsoravtal, om företagens arbete för hĂ„llbart samhĂ€lle uppfattas som mer trovĂ€rdigt med samarbetsavtal Ă€n med sponsoravtal. Uppsatsens bidrag: Studien bidrar till att ge ökad förstĂ„else för företagens sponsorarbete och visar att samhĂ€llsnyttan Ă€r det som motiverar till sponsorarbete. Vi har funnit att företagen befinner sig i en utveckling dĂ€r största vikten av sponsoravtal bygger pĂ„ samarbete dĂ€r sponsorstagaren förvĂ€ntas motprestera för att erhĂ„lla stöd. Nyckelord: CSR, Filantropi, Sponsring, PR, SamhĂ€llsnytta, Image.

StrÀvan efter det legitima polisvÀsendet : En jÀmförande studie mellan tre postkonfliktlÀnder

Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication.Cities are today working actively with their brands, much like regular companies, in order to create the profile and image in order to be competitive against other cities and places. Cities and places are part of a dynamic process which includes both positive and negative events. These events might have an impact on the brands, and therefore it is a necessity to be able to react on these events to make the most of positive things and deal with the negative in a way that minimizes the effects on the brand.Citybranding as a research field is quite new.

Imperfekt-Presens-Futurum : en examenskonsert av, med och runt Anna-Karin Westerlund

 An analysis in the work of Martin Kellermans comic ?Rocky? of the interaction between the male and female characters and of how each of their gender are portrayed. We are going to find out if it is probable for young adults to be affected by any eventual gender-stereotypes that we can find in ?Rocky? or if ?Rocky? consolidates a stereotypical image of men and women that young adults might have developed through different media. We conduct this analys by first reading through random seleceted ?Rocky? books and present some of the comic strips where men and women interact with each other or discuss the opposite sex..

Vattnet har gÄtt! : En fallstudie av Karlstads kommuns vattenlÀcka 2011

Crisis communication in today's society is an important element for organizations. Whether an organization makes it through a crisis, good or bad is largely based on their crisis communication work. Crisis communication is about how the organization works to repair or maintain the organization's external image, the image that society has about the organization. When a crisis occurs stakeholders lose confidence in the organization or change their mind about it.This case study is about exploring how a municipality handles crisis communication through the various phases of a crisis. The study is also to examine how the municipality communicates with its stakeholders in specific communication channels during a crisis.The case study makes use of theories circulating crisis communication, such as: theories of how crisis communication should be handled, how a crisis is recognized, the different phases of a crisis, the communication channels that can be used and who may be interested in an organization when a crisis reveals itself.

Incidentrapportering ? ett resultat av sÀkerhetsklimatet?

Studien genomfördes hösten 2013 pÄ ett logistikföretag i Sverige, med syfte att studera sÀ-kerhetsklimatets potentiella pÄverkan pÄ medarbetarnas förhÄllningssÀtt till incidentrapporte-ring. UtifrÄn teorier om sÀkerhetsklimat skapades en enkÀt, innehÄllande ett urval frÄgor frÄn samtliga av de sju sÀkerhetsklimatsdimensioner, som det nordiska frÄgeformulÀret NO-SACQ-50 (Kines et al., 2011) innehÄller. Dessa kompletterades med frÄgor som fokuserade pÄ uppfattningen av incidentrapportering. Resultaten visar att sÀkerhetsklimatet pÄverkar uppfattningen av incidentrapportering, som chefer och medarbetare delar. Ju bÀttre klimatet Àr desto större blir benÀgenheten att ha en positiv uppfattning av incidentrapporteringen, Àven nÀr man tar personlighetsdraget CFC (Consideration of Future Consequences) i beak-tande.

<- FöregÄende sida 50 NÀsta sida ->