Sök:

Sökresultat:

21 Uppsatser om Idrottsevenemang - Sida 2 av 2

?Så länge de sköter sig är vi med?? : En studie över hur företag agerar i samband med sponsring.

Marknadsföring genom sponsring är ett starkt växande område. Idrotten är ett av de tydligare och mest uppenbara områdena där sponsring förekommer och får stor exponering. Vid varje Idrottsevenemang om det så upplevs på plats som via en TV sändning är fullt av exponerade företagsnamn, varumärken och liknande sponsringselement. Men även enskilda idrottsmän och andra områden som t.ex. kultur kan fungera som en plattform för företag att sponsra och därmed få en ökad exponering.Med detta i åtanke bestämde vi oss för att göra en undersökning av denna allt viktigare och mer utbredda marknadsföringsplattform.

Hur mår du egentligen? : En enkätundersökning om idrottslärarstudenters upplevda hälsa och livsstil

SammanfattningSyfte och frågeställningar:Syftet med studien var att ur ett sociologiskt perspektiv undersöka upplevd hälsa och livsstil hos idrottslärarstudenter efter minst tre års högskolestudier med viss inriktning mot hälsa. Ett ytterligare syfte var att undersöka eventuella förändringar för respondenterna från det att de påbörjade sin utbildning 2008 till dess att de är på väg att avsluta den fyra år senare. Frågeställningar:* Hur skattar studenterna sin upplevda fysiska och psykiska hälsa?* Vilket socialt och kulturellt engagemang uppger studenterna att de har i olika aktiviteter?* Hur skattar studenterna sin grad av fysisk aktivitet?* Vilka kostvanor uppger studenterna att de har?MetodUndersökningen innefattade 46 idrottslärarstudenter som år 2012 fyllde i en enkät gällande hälsa, fritidsvanor, fysisk aktivitet och kost. Resultaten analyserades i SPSS version 19.0 och jämfördes med resultat från samma enkät och målgrupp år 2008, då det var 77 idrottslärarstudenter som fyllde i enkäten.

En ny arena : Upplevelsens roll och dess utvecklingspotential

SammanfattningTitel:En ny arena ? Upplevelsens roll och dess utvecklingspotential Nivå:C-nivå Författare:Niclas Edman och Thommy Guttman Handledare:Patrik Gottfridsson Datum:Maj 2012 Syfte:Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilken betydelse arenan har för upplevelsen på ett Idrottsevenemang och vilken finansiell roll denna spelar. Samtidigt vill vi öka förståelsen kring hur klubbarna arbetar för att göra arenaprojektet hållbart över tid. Metod:Vår undersökning är kvalitativ och har gjorts genom intervjuer med representanter från fyra olika allsvenska klubbar. Teori:Den teoretiska delen bygger på forskning om utveckling av projekt samt litteratur och vetenskapliga artiklar om arenautveckling.

Varför har privatpersoner minskat sitt sparande i aktier?

SammanfattningTitel:En ny arena ? Upplevelsens roll och dess utvecklingspotential Nivå:C-nivå Författare:Niclas Edman och Thommy Guttman Handledare:Patrik Gottfridsson Datum:Maj 2012 Syfte:Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilken betydelse arenan har för upplevelsen på ett Idrottsevenemang och vilken finansiell roll denna spelar. Samtidigt vill vi öka förståelsen kring hur klubbarna arbetar för att göra arenaprojektet hållbart över tid. Metod:Vår undersökning är kvalitativ och har gjorts genom intervjuer med representanter från fyra olika allsvenska klubbar. Teori:Den teoretiska delen bygger på forskning om utveckling av projekt samt litteratur och vetenskapliga artiklar om arenautveckling.

Den försäkrades vilseledande vid skadereglering

SammanfattningKommunernas befogenheter styrs av ett antal regler som finns författade i Kommunallagen (1991:900) (KL) 2 kap. Reglerna i KL 2 kap. är ett resultat av den praxis som Regeringsrätten (RegR) utarbetat under många är vad gäller den kommunala kompetensen.Som huvudregel gäller att kommunerna inte har tillträde till det egentliga näringslivets område. Dock har RegR tillerkänt kommunerna rätt att allmänt främja näringslivet. Sedan KL från 1991 infördes finns det uttryckligen stadgat att kommuner och landsting får genomföra åtgärder för att allmänt främja näringslivet i kommunen eller landstinget, i 2:8 st.

Allmänt främjande av näringslivet : enligt KL 2:8st. 1 kommunallag (1991:900)

SammanfattningKommunernas befogenheter styrs av ett antal regler som finns författade i Kommunallagen (1991:900) (KL) 2 kap. Reglerna i KL 2 kap. är ett resultat av den praxis som Regeringsrätten (RegR) utarbetat under många är vad gäller den kommunala kompetensen.Som huvudregel gäller att kommunerna inte har tillträde till det egentliga näringslivets område. Dock har RegR tillerkänt kommunerna rätt att allmänt främja näringslivet. Sedan KL från 1991 infördes finns det uttryckligen stadgat att kommuner och landsting får genomföra åtgärder för att allmänt främja näringslivet i kommunen eller landstinget, i 2:8 st.

<- Föregående sida