Sök:

Sökresultat:

851 Uppsatser om Hypoxanthine-aminopterin-thymidine medium (HAT) - Sida 5 av 57

Social samvaro i sociala medier : En studie om digitalt utanförskap hos äldre

This study focuses on trying to understand the attitudes of people born in the 1940?s concerning their view on social media. This 1940?s group has been growing on the social networks such as Facebook, but their usage is not active. Therefore, the purpose of this report is to understand in what way they are affected by the using of these platforms.

Outsourcing till Indien : För små och medelstora företag

Outsourcing has grown more so than any other sector of IT services. According to a research by the analytic company Gartner soon four of ten jobs in the IT sector will be outsourced. For a nation like Sweden that means about 40,000 jobs going abroad. Business managers look to outsourcing as a means of reducing their operating cost and their need for capital spending. Companies turn to outsourcing to save money and seek expertise outside.

Reklambyråers anpassning till en föränderlig omvärld : En fallstudie om vilka faktorer som är viktiga för att reklambyråer ska överleva på den alltmer konkurrenskraftiga och överetablerade marknaden

Background: Change factors have appeared in advertising and customer understanding has grown among companies, which have led to important competitive advantages. Advertising agencies are not the only ones benefiting from this expertise anymore, but companies are starting to thus take clients from advertising agencies. They are also taking intermediaries, such as production, over more and more jobs from advertising agencies. This has led to an even tougher competition in the market and that advertising agencies are losing their jobs. The increased competition in the market, has also led many companies choosing to change its advertising agency, to think in new and changing strategies in the enterprise.

Platta kontra bok : En undersökning av elevers medieupplevelse av respektive medium

Uppsatsen syfte är att undersöka elevers medieupplevelse av medierna läs- och surfplatta samt tryckt bok, då läsupplevelsen kan påverkas av medieupplevelsen. Frågeställningarna är av didaktiskt karaktär och rör eventuella skillnader mellan medierna, samt de eventuella pedagogiska konsekvenser som följer.I bakgrunden ligger fokus på läsning, språkande och medium. Utgångspunkten är ett historiskt perspektiv som leder fram till nutid, där ett genusperspektiv och ett pedagogiskt perspektiv aktualiseras.Undersökningen bygger på enkäter och intervjuer och rör således tre undersökningsgrupper från två olika skolor. Eleverna som ingår i dessa grupper går på högstadiet eftersom lässtatistik indikerar att det är i högstadieåldern läsningen börjar gå nedåt. Undersökningen koncentreras i enlighet med frågeställningarna på medieupplevelse och läsupplevelse kopplat till främst skola och undervisning.Resultatet visar att en skillnad mellan medieupplevelsen av platta och bok finns.

Den perfekta informationsspridaren? En komparativ studie av tre organisationers intranätanvändning

This is a comparative study of the use of intranet in three organizations. The organizations are one help organization, one hospital and one business company. The intranet is a relatively new medium and it might still not have been accepted by all potential users, which is a waste of resources both for the individual employee and for the overall organization. It is therefore necessary to investigate if there are any differences between organizations concerning the needs of intranets. Our purpose with this study was to deepen the understanding of the use of intranets as a channel of organizational communication and thereby acknowledge the users´ needs and opinions of the intranet.

Datorspel i gymnasieskolans svenskämne: "Ett intressant medium" eller "lek"?

Syftet med denna studie är att ge en bild av hur lärare i svenska på gymnasiet ser på datorspel som texter inom ämnet svenska. Inledningsvis har en enkätundersökning genomförts bland svensklärare på gymnasiet i Luleå och Bodens kommuner, därefter har kvalitativa intervjuer med tre lärare genomförts med enkätsvaren som grund för ett strategiskt urval. Resultaten visar att de studerade lärarna generellt sett har låg kunskapsnivå och få erfarenheter av datorspelande. De vittnar dock om att spelandet är vanligt hos deras elever. Flera respondenter har aldrig kommit på tanken att nyttja datorspel som text och hänvisar detta till brist på engagemang och kunskap om spelen.

Internprissättning : En studie av svenska företag

Begreppet ekonomistyrning innefattar många aktiviteter som i grunden handlar om att uppnå ekonomiska mål. Internprissättning är ett av dessa. När ett företag växer i storlek uppkommer ofta en diskussion om hur organisationen ska decentraliseras och vem som ska fatta beslut. Vanligt idag är att företagen decentraliseras och fler och fler beslut fattas lokalt.1967 gjordes en enkätundersökning som innefattade totalt 235 svenska företag varav bland annat alla börsnoterade. Man ville undersöka vad man i svenska företag vill åstadkomma med sin internavräkning.

Tolv böcker i datorn ? bättre än en i handen?

This thesis studies how readers of the electronic book (the e-book) use and perceive the electronic medium as a carrier of fiction. In this study it is assumed that fiction is mostly read in printed format. Therefore it is interesting to ask why some readers choose to read on screen. As there are all too few studies conducted on how readers perceive and use the e-book as a medium, this study aims to enrich an undeveloped research area. The study is based upon a qualitative questionnaire.

Borta bra, men hemma bäst: En undersökning av egna och köpta medier

The rise of social media has put a focus on the division of owned, paid and earned media, where earned media has recently been hyped at the expense of owned and paid media. Due to a novel area we examine the differences and effects of using owned and paid media, specifically for packaging versus newspapers. Owned and paid media showed no significant differences regarding credibility, persuasion and perceived commerciality, which restored owned media?s status, especially since owned media is more cost efficient. The effects of allowing ads for external brands on the owned medium were also studied.

Hur uppfattas olika remedieringar av en poetisk text till ett audiovisuellt medium som film, i synnerhet överföringen av litterära metaforer? Vilken förhållningsätt till texten anses vara mest effektivt i att meddela textens betydelse och mening i en film

Vi använder oss dagligen av ett rikt bildspråk med hjälp av t ex metafor. Senaste forskning har visat att bildspråket har en stor betydelse i vårt sätt att tanka och kommunicera med varandra. Samtidigt är bildspråket betraktas som en slag avvikelse i vårt sätt att kommunicera och tänka som anser ske på en bokstavlig nivå. Jag blev intresserad av att utforska denna dikotomi och i en viss mån ville jag gestalta den i mitt projekt. Jag ville undersöka om det finns ett sätt som anses vara mest effektiv för att remediera en poetisk text till ett visuellt medium.Jag skapade två filmer med ett identiskt ljudspår som innehåller en musik komponerad för en poetisk högläsning.  Genom att förhålla mig till textens innehåll på olika sätt i skapandet av mitt bildmaterial försökte jag undersöka frågan och även utforska om manliga och kvinnliga deltagare skiljer sig åt i deras respektive mottagande av de två filmerna..

Quis custodiet ipsos custodes? En adaptionsstudie med Watchmen som utgångspunkt

Serier, film och adaption. Detta är tre ord som den senaste tiden har blivit allt mer förknippade med varandra. Med titlar som Spider-man (Sam Raimi, 2002), The Dark Knight (Christpher Nolan,2008) och The Avengers (Josh Whedon, 2012) har serier satt sitt avtryck i filmhistorien. Men hur ser dessa båda medium ut och vad är det som gör adaptioner av serier så attraktiva? Detta kommer undersökas närmare i denna uppsats.

Network Advantages in a Market Entry Context ? A study of the Swedish fashion business

Purpose: The purpose of this paper is to research and analyze how the establishment in new markets of small and medium Swedish fashion companies can be made more efficient from a network perspective. Methodology: The researchers have decided to take a phenomenological standpoint and undertake an exploratory study in order to gain understanding of the phenomenon of market entry and the use of networks. The researchers have chosen to undertake a qualitative study and to adopt an abductive approach. Two ?case companies? have been chosen which are Filippa K and House of Dagmar.

"Periodare" hos socialtjänsten? : En undersökning om unga vuxnas behov av försörjningsstöd

The purpose of this study is to find out how social workers in one medium and one smallmunicipality in central Sweden perceive the need of financial support for young adults formore than one year and what the causes might be. To answer our research questions aqualitative research method was used and four social workers were interviewed. The resulthas been analyzed based of social exclusion, stigma, as well as on structural and individuallevel and linked to previous research. Our results show that although young adults are anexception for long duration for financial support, there are those who lack other means ofsupport for a long time. The results also show that young adults often are recurring in thesocial services, and they are long-lasting.

"Utan If, ingen podcast" : En analys av sponsring i svenska podcasts

Internet and convergence culture has changed the terms of the media landscape. When old media converge and new ones take form, questions about how these should be classified arise, which is accompanied by new challenges in terms of ethics and regulations. One of these newfound mediums is podcasting; an expanding auditive pull-medium available through streaming or downloading on the Internet.This study, which was conducted as a quantitative content analysis, examines the use of sponsorship in four of the most popular Swedish podcasts. This was done as an attempt to understand how producers of a new and unregulated medium choose to go about presenting their sponsor, without having any ethical guidelines to follow. Traditional media is already regulated and have ethical guidelines, that for example regulate how to address a sponsor, but in the new and expanding world of podcasting there are no ethical rules and guidelines.Our study shows that the placements of the sponsorship messages tend to vary and that there is very little consensus regarding how these podcasts choose to present their sponsor.

Observatörer för skattning av verktygspositionen hos en industrirobot : Design, simulering och experimentell verifiering

This thesis approaches the problem of estimating the arm angles of an industrial robot with flexibilities in joints and links. Due to cost-cutting efforts in the industrial robots industry, weaker components and more cost-effective structures have been introduced which in turn has led to problems with flexibilities, nonlinearities and friction. In order to handle these challenging dynamic problems and achieve high accuracy this study introduces state observers to estimate the tool position.The observers use measurements of the motor angles and an accelerometer and the different evaluated observers are based on an Extended Kalman Filter and a deterministic variant. They have been evaluated in experiments on an industrial robot with two degrees of freedom. The experimental verification shows that the state estimates can be highly accurate for medium frequency motions, ranging from 3-30Hz.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->