Sök:

Sökresultat:

8716 Uppsatser om Human service-organisationer. - Sida 36 av 582

Införande av tunna klienter i organisationer

Vi har undersökt hur införandeprocessen av tunna klienter påverkat användbarhet och datorsystemhantering hos användare och systemadministratörer vid fyra olika organisationer. Undersökningen genomfördes som fallstudier vid en kommunal, två statliga samt en privat organisation. Resultatet visar att användbarheten och datorsystemhanteringen generellt sett fungerat bra efterhand som organisationerna trimmat in systemet med tunna klienter. Motstånd och negativ inställning till tunna klienter har visat sig i huvudsak bero på andra faktorer än de rent tekniska. Analysen av fallstudien pekar på att det är hur införandet genomförts vid de olika organisationerna som har haft störst betydelse för hur framgångsrik processen med införandet av tunna klienter varit.

4-1BB is up-regulated in human mast cells, when exposed to tumor conditioned medium

Mast cells have for a long time been known to accumulate around tumors (Maltby et al., 2009). Studies show that they may be important and sometimes essential in tumor angiogenesis, tumor growth and metastasis of tumors (Soucek, et al., 2007; Xiang et al., 2010). In an expression array study (Wensman et al, submitted manuscript) performed on mouse mast cells exposed to tumor conditioned medium, the gene 4-1BB was among the most up-regulated genes compared to control medium. 4-1BB codes for a membrane receptor protein of the tumor necrosis factor superfamily and has been shown to be important in T cell regulation in tumor diseases. This study was performed to investigate if human mast cells up-regulate 4-1BB when they get exposed to tumor conditioned medium.

"Finns det i Sverige?" : En studie om varför BlackBerry inte fått större genomslag på den svenska smartphonemarknaden

Affärssystem har blivit allt vanligare i organisationer och framhålls av systemleverantörer som ett verktyg för att öka organisationers flexibilitet. Forskning tyder dock på att affärssystem både kan öka och minska flexibiliteten för organisationer. Få empiriska studier har genomförts vad gäller affärssystems påverkan på organisationers flexibilitet och forskningen är splittrad vad gäller affärssystems påverkan på flexibiliteten för organisationer. Syftet med denna uppsats är att illustrera och förklara hur ett affärssystem påverkar flexibilitet i en organisation. För att besvara syftet skapas en analysmodell som syntetiserar tidigare forskning om flexibilitet med en organisatorisk förändringsmodell.

Lean - En studie om dess tillämpbarhet i tjänsteproducerande företag

Bakgrund och problem: Lean återfinns traditionellt inom tillverkande företag men är ocksåapplicerbart i andra branscher. Tjänstesektorn ökar kraftigt samtidigt som konkurrensen hårdnaroch kunder kräver allt bättre service. Detta skapar en möjlighet för tjänsteföretag att tillämpaLean i sin organisation. Däremot finns det för få empiriska studier på området för att kunnasäkerställa tillämpbarheten av Lean i tjänsteproducerande organisationer.Problemfråga: Hur kan tillämpningen av faktorer från Leanfilosofin se ut, ur ettmanagementperspektiv, i tjänsteföretag?Syfte: Tidigare forskning efterfrågar fler studier kring tillämpning av Lean i tjänsteproducerandeföretag.

Det ofria ordet

The purpose of the study was from the perspective of young people that has completed a stay at HVB-home. The respondents are between 15-21 years both boys and girls. The basic questions were: How do the respondents look upon this HVB-homes service process? How do the respondents look upon this HVB-homes service contents? How do the respondents look upon this HVB-homes service regarding available information and how the staff is available? What positive and negative experience do they have from their stay at the HVB-home? We also wish to get a picture of what is important to change to improve the quality on this HVB-home. To receive answers to those questions we formed a questionnaire.

Biblioteksservice för vuxna döva

The aim of this two years master thesis is to explore the relationship between public libraries and deaf adults. I want to know if deaf adults are a prioritized group in Swedish public libraries. Deaf adults use Swedish sign language witch is a visual language and differs from Swedish. I discuss the difference in Swedish Sign Language and Swedish and the importance of Sign Language literature. I also explore what methods can be used for mak-ing the library service towards the deaf group more customer centered and service oriented.The lack of sign language knowledge among the library personnel can lead to communication barriers.

Vinnarna: Åtta framgångsrika HR-chefer om identitet, strategi, och framtid i en skeptisk omgivning

The purpose of this essay is to examine Swedish HR-managers who have either received, or been nominated for, the award ?HR-manager of the Year?. We investigate the managers? personalities, how they think about their own role and HR?s function in the organization, all in an environment that can be characterized by some skepticism towards HR. We find the HR-managers to be ?winners?; strong individuals that are confident, communicative, and driven.

"Jag kände mig som en pilot" : ??????En studie om interaktionsstilarnas påverkan på spelupplevelsen

Today's technology offers a variety of opportunities to interact with the interactive systems. Human-Computer Interaction in the last decade is the area of research that has contributed the most to this development. But how is this interaction perceived? The user experience is something that is formed by the interaction between human and the computer interactive systems. The objective of this thesis is to investigate how the user experience differs depending on how one interacts with a game.

Generationsskifte : en uppsats om företagvärdering av små, onoterade, ägarledda företag

Facilitering, som begrepp, är relativt nytt i Sverige. Arbetssättet syftar till att effektivisera och förbättra organisationer genom att leda en grupp människor mot gemensamt överenskomna mål. Intentionen med denna uppsats är att beskriva facilitering och undersöka dess effekter vid verksamhetsutvecklingsmöten för att se vad organisationer kan tjäna på att använda sig av arbetssättet, samt studera i vilken utsträckning facilitering är tillämpbart. Informationen som uppsatsen bygger på, är hämtad från både svenskt och engelskt material bestående av teoretiska böcker, praktiska handböcker och akademiska artiklar. Sammanlagt har även sex intervjuer genomförts för att kunna undersöka effekterna av facilitering vidverksamhetsutvecklingsmöten.Studien visar att facilitering är tillämpbart inom både den offentliga och privata sektorn, samt på olika nivåer inom en organisation, i båda sektorerna.

Kvalitetssäkring i tjänsteföretag : En jämförande studie mellan Ving och SIQ:s riktlinjer för kvalitetssäkring

When managing the quality of a service producing industry?s products, the industry faces greater challenges than the manufacturing industries do. Today?s globalization puts further pressure on service producing companies around the world to work at their absolute maximum. So, how do service producing companies work to manage quality? In this essay the writers take a deeper look at the travel agency Ving, part of My Travel Northern Europe.

Kvalitetssäkring i tjänsteföretag : En jämförande studie mellan Ving och SIQ:s riktlinjer för kvalitetssäkring

When managing the quality of a service producing industry?s products, the industry faces greater challenges than the manufacturing industries do. Today?s globalization puts further pressure on service producing companies around the world to work at their absolute maximum. So, how do service producing companies work to manage quality? In this essay the writers take a deeper look at the travel agency Ving, part of My Travel Northern Europe.

Wolf movement patterns and the distribution of moose kills : implications for human harvest?

Most studies regarding wolf (Canis lupus) predation on moose (Alces alces) have focused on the total annual consumption of moose within a wolf territory but few have tried to describe the spatial impact of wolf predation on a local scale. In this study I have analyzed wolf movement data, wolf predation, moose hunting statistics and moose hunter observations to investigate how wolf predation affects the human harvest of moose in Scandinavia. Since wolves prey on mostly juvenile moose during summer, analysis of their summer movement patterns is crucial to understand its impact on the human harvest later during autumn. In this study both reproducing (n = 45) and non-reproducing wolves (n = 12) reduced their movement range during summer to 66% and 67% of their annual movement range, respectively. Reproducing wolves increased their movement range from early to late summer while non reproducing wolves did not.

Ungdomstjänst - fågel, fisk eller mittemellan? : -Ungdomars och företrädares upplevelser av ungdomstjänst i Kalmar kommun

The purpose of this study was to describe and analyze youth community service in the Kalmar municipality. Our focus was on juvenile offenders and predecessor of public authorities. The juvenile offenders in our study have completed youth community service. A qualitative study was undertaken which include seven interviews. Our empirical data were compared and analyzed with previous research data.

Förstudie av framtidens servicesystem på Liko AB

Liko AB är ett företag som tillverkar och säljer patientlyftar och andra hjälpmedel. Lyftarna kan delas in i två huvudtyper: mobillyftar och taklyftar. Koncernen har fyra dotterbolag på olika marknader: Sverige, Tyskland, Storbritannien och USA. Utöver detta finns ett 30-tal distributörer runt om i världen. Dotterbolagen och distributörerna är idag själva ansvariga för att sköta service och reparationer av produkterna.

To derive quality from quantity

The purpose of this master thesis is to present a model that illuminates the important factors when deriving technical information from market data within a company. For companies to be able to become and stay competitive in the market, product quality is an important factor. Whilst good product quality leads to customer satisfaction and loyalty, lack of quality brings costs in service and replacements. To improve product quality, the developers need information and knowledge about what quality issues affect existing products. Most companies gather data from market about known issues, but in order eliminate known quality issues in new products; this data has to be transformed into information and knowledge.

<- Föregående sida 36 Nästa sida ->