
Sökresultat:
266 Uppsatser om Hedonic shopping - Sida 10 av 18
Sökarkyrkan; Marknadsförd religion mot den postmoderna sökaren? -Hur och varför ett fåtal innovativa religionsproducenter förändrar det amerikanska religiösa landskapet
The controversial phenomenon of ?seeker-oriented? megachurches are currently transforming the American religious landscape. These churches, some housing up to 30,000 worshippers every week, are targeting religious seekers as their primary objective. Their success in attracting and converting those who usually wouldn?t even think of attending church can in large parts be explained by changes in liturgy, the removal of visible theological discussion and use of shopping mall styled buildings, designed to make the religious seeker feel like home.
Livet med gränsen : Norsk närvaros påverkan på gränskommunen Strömstad
Gränsers betydelse har både suddats ut och aktualiseras i och med en ökad grad av globalisering och mobilitet. Den svensk-norska gränsen har i stora drag legat fast i nästan 350 år och under tiden har kulturella och nationella identiteter skapats. Genom sitt läge vid riksgränsen påverkas Strömstad av nationella händelser på ett helt annat sätt än Sverige i stort samtidigt som det även finns ett starkt inflytande från en annan stats nationella politik.Syftet med studien har varit att undersöka den norska närvarons påverkan på Strömstad ur ett socialt och kulturellt perspektiv. Det första man ser är effekter av ekonomisk art då Strömstad toppar listor för både turism och handel, men i förlängningen ser vi även en påverkan i hur strömstadsborna ser på sig själva och sin kommun..
Livet med gränsen : Norsk närvaros påverkan på gränskommunen Strömstad
Gränsers betydelse har både suddats ut och aktualiseras i och med en ökad grad av globalisering och mobilitet. Den svensk-norska gränsen har i stora drag legat fast i nästan 350 år och under tiden har kulturella och nationella identiteter skapats. Genom sitt läge vid riksgränsen påverkas Strömstad av nationella händelser på ett helt annat sätt än Sverige i stort samtidigt som det även finns ett starkt inflytande från en annan stats nationella politik.Syftet med studien har varit att undersöka den norska närvarons påverkan på Strömstad ur ett socialt och kulturellt perspektiv. Det första man ser är effekter av ekonomisk art då Strömstad toppar listor för både turism och handel, men i förlängningen ser vi även en påverkan i hur strömstadsborna ser på sig själva och sin kommun..
Förslag till ett ramverk för att evaluera funktionalitet i eCommerce-plattformar
In this thesis we have developed a framework of features associated with eCommerce platforms and then defined them. Thanks to our interviews with eCommerce-developers, we have been able to define multiple eCommerce features with the focus on an owner?s perspective. Much of the previous research in the area, takes a user perspective when the functionality of eCommerce-platforms have been assessed and evaluated. We have therefore taken an owner?s perspective in the evaluation of eCommerce platforms and therefore produced a suggested framework with key features associated with the owner's functions.
Utvärdering av insamlingssystem för hushållens farliga avfall
The collection of hazardous waste from the household around Swedish municipalities varies. 1% of the households waste is hazardous waste. It has hazardous features that can give bad consequences for the nature and human health if we don?t collect it and treat it. Therefore the law controls it, the municipalities have responsibility for the household waste.
E-handel : Inte bara guld och gröna skogar
The purpose of this essay is to analyze and understand which difficulties that e-company's struggles with the most, and what their strategies are to overcome this problem. Sales of clothing through e-commerce have made the shopping experience faster and more comfortable, but on the other hand it has created a couple of problems which makes a big difference in the purchase of clothing, we are partly talking about the absence of the testing opportunity. To not know whether or not the shirt or pants will fit, leads customers to a game of gamble every single time they purchase a garment. Another problem which makes customers nervous before a purchase is the absence of a physical salesperson. This might lead customers to question whether or not the company exists.
Spårbilsstation i Upplands Väsby kommun
Upplands Väsby municipality has a vision that podcars in the future will become an effective alternative in public transport, with reduced car-dependency as a result. The system would also attract new inhabitants and businesses to the municipality.This report deals with various issues that podcar stations may face. Also, suggestions for possible track laying at the stations and station design are presented. Two areas are investigated. Eds allé which is a neighborhood that is planned for housing and where the station may be planned into the cityscape from the start.
Flavour improvement of water solutions comprising bitter amino acids
The aim of this project was to improve taste of a liquid food product, comprising extremelybitter and unpalatable amino acids and one unrevealed ingredient. The amino acids were Lleucine,L-isoleucine, L-valine, L-threonine and L-lysine monohydrochloride. Experimentaldesign was set up as a screening of water solutions comprising these ingredients (called BCAAsolutions) and added ingredients with potential to improve flavour. BCAA solution withingredients that were potential bitterness suppressors were evaluated in flavour, bitternessand/or palatability. Solutions of separate amino acids were also studied.
Ekologisk dagvattenhantering på parkeringsytor : Lösningsförslag för Eurostop köpcentrum i Halmstad
Stormwater from trafficked areas often contains high pollution levels. In traditional stormwater management design, stormwater is first transported away through piped networks, and then in most cases passes through oil separators before finally reaching the recipients. While this traditional method removes certain pollutants from the stormwater, it does not reduce the total flow, as in the case of ecological stormwater management. In the ecological method the stormwater is not simply transported away, but is recirculated through infiltration, percolation, and detention. The aim of this study is to investigate possible advantages of ecological management designs, in contrast to traditional management.
Aroma Theory: Scenting the Attitude
The thesis examines the relationship between consumer attitudes and a scented shopping environment. A relationship and phenomena concerning scent marketing, which could be seen as one of the more provocative forms of marketing since the human sense of smell, is connected to the limbic system where motivation and attitudes are created. The use of scent marketing has, so far, been proven effective in sales increasing whereas it is one of the less explored forms of marketing.The purpose of the thesis is to answer the following question: Is it possible to find differences in consumer attitudes in a scented buying environment compared to a nonscented buying environment, and thereby create new basis for segmentation?The thesis is based on a quantitative study where data has been gathered in a scent manipulated buying environment through structured interviews with consumers. The thesis applies a deductive approach to the main theories in the area of interest.The findings suggest new theory discussing that it is difficult to use consumer attitudes, towards a scented store environment, as a foundation for market segmentation.
Tevereklam riktad till kvinnor och män
Syftet med denna uppsats var att studera hur tevereklam till kvinnor och till män kan beskrivas. Vi ville uppnå syftet genom att undersöka hur ett företag arbetar med att utforma tevereklam till kvinnor och män: vilka mål samt fördelar och nackdelar de har med tevereklam, hur tevereklam utformas, hur traditionella könsroller eventuellt påverkar utformningen samt om lagar och egenåtgärder har någon påverkan på innehållet i tevereklam. För att uppnå detta syfte gjorde vi en fallstudie på RoxxEmotion Film & Television, ett mindre företag som är en del av Roxx Communication Group AB. Vi utförde en telefonintervju med en av de två personer som ansvarar för tevereklamfilm på företaget. Slutsatser från denna fallstudie visar att det är vanligt att rikta tevereklam till ett visst kön men att tillvägagångssätt vid utformning av tevereklam samt mål, fördelar och nackdelar med tevereklam är lika för reklam till både kvinnor och män.
Månadsavgiftens inverkan på bostadsrätters försäljningspris
Syfte: Syftet med denna studie är att utreda månadsavgiftens inverkan på bostadsrätters försäljningspris och få en indikation på hur rationellt den studerade marknaden fungerar. Den formella hypotesen är: Leder låg månadsavgift till högt försäljningspris och vice versa? Dessutom undersöks hur månadsavgiften kapitaliseras in i bostadsrätters försäljningspris.Metod: Denna studie baseras på information om bostadsrättsförsäljningar i Gävle under år 2008. En omfattande manuell databehandling har utförts för att kunna genomföra studien. De prispåverkande faktorerna har klassificerats utifrån deras förmodande inverkan på priset.
Betalningssätt via webben : En studie om konsumenters ansedda kunskap angående olika betalningssätt via webben och deras säkerhet
The e-commerce in Sweden has increased each year for the past several years, but still just over half of all the consumers feels worry about payment security. This could be the reason why over half of the consumers just shopped about one time on the Internet during the whole year of 2009. Another reason could be that the many consumers have a lack of trust to the different payment methods that are available during payment on the Internet, because they might don't possess enough knowledge regarding the payment methods and their security. If the consumers were to gain more knowledge about the payment methods and their security, it may lead to that the they would feel more comfortable when shopping online, and do it more frequently. It is this that will be investigated in this paper.The purpose of the paper is to research if consumers believed knowledge concerning the different payment methods available on the web and their security influence the consumers trust in the payment methods.
Starkt butikskoncept - ur unga kunders perspektiv
I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. Syftet med detta uppsatsarbete är att beskriva vad unga kunder (18-25 år) anser ska ingå i ett attraktivt och starkt butikskoncept. Syftet är också att undersöka hur unga kunder upplever likheter respektive skillnader gällande butikskoncept för butikskedjor och produktutvecklande varumärkesleverantörer.
"När jag blir stor drömmer jag om ett liv i storstaden med shopping utanför dörren och starbucks i handen" : En studie av skriftspråket hos tre unga bloggerskor i Jönköping
Syftet med denna uppsats är att undersöka tre unga bloggerskor från Jönköping och deras sätt att skriva. Genom att undersöka de grammatiska strukturerna i fem inlägg av varje bloggerska och jämföra dem med varandra, vill vi utläsa ett eventuellt gemensamt bloggspråk. I vår bakgrund beskriver vi bloggens utveckling och dess roll i den svenska skolan. Forskning kring blogg, med särskild betoning på bloggspråk, är begränsad. Vår undersökning syftar till att vara en kvalitativ studie där vi har utgått från en stilanalys kompletterad med en variabelanalys.