Sök:

Sökresultat:

820 Uppsatser om Healthy brands - Sida 40 av 55

Butorfanol till get : farmakokinetik efter subkutan injektion

Today there are no analgesic drugs approved to be used in goats. Drugs approved for use in other species are consequently being used without knowing the pharmacokinetics of these drugs in goats. The purpose of this study was to investigate the pharmacokinetics of the opioid butorphanol when given subcutaneously in goats. Subcutaneous administration might extend the half-life compared to intravenous or intramuscular administration. Eight clinically healthy, non-pregnant 6 months old female goats were used.

I hamn : - En fallstudie av det privatoffentliga partnerskapet Vänerhamn

This study focuses upon the new societal objects that are termed public privatepartnerships where the public sector forms strategic alliances with the private sectorand the civil society to manage the wicked issues of today. An exampel of suchcooperation is Vänerhamn AB where the municipalities around the lake of Vänernand the private shipping companies got togheter to handle an economic crisis of theshipping buisiness. The partnership Vänerhamn has developed from a problematicactivity to a healthy company and the aim of this thesis is to illuminate thisdevelopment through an historical institutional approach, focusing critical junctureto discover if the governance theory can be used to understand the partnershipspositive process. This will be done through research questions about the organisation of thepartnership, about the members interests with the partnership and about eventuallycoordination problems in the partnership. The questions derive from dimensions ingovernance theory, central for the activity of partnerships. Interviews with centralinformants where held and it was complemented through a document analyses inorder to search for indications of the dimensions and that is the methodologicalapproach of the study. The conclusion of this thesis is that the governance theory can be used tounderstand Vänerhamns postive development since the members interest with thepartnership to a begining was not at all conformed and that led to obviouscoordination problems.

Brand Culture : Between consumers and brands

The empirical data that lies behind this survey comes from field work between 1992 and 1995. This field work represents work I made myself as a sales-man for the company, Malmberg Original Water. The task was to implement the Malmberg mineral water brand on the restaurant market of the South-Swedish area. Our aim was to reach the upper-scale, premium market of restaurants. The mission was successfully completed, and at 1996 we had completed the position as the most exclusively positioned mineral water brand in Skåne (Southernmost Sweden).

Olika typer av täckning och samodling och dess påverkan på antalet skadegörare i en Pak choi odling :

The purpose of this report is to examine the possibilities to decrease the number of insects and other pathogens in a crop of pak choi (Brassica rapa), grown with different types of cover and living mulches. Included in the report is a study of literature where amongst others, a summary on the vegetable pak choi and theories of living mulches and different kind of covers are to be found. To examine the amount of predators in the field, traps were used. During the autumn 2002 the tests were conducted in Alnarp. The pak choi and the living mulches were planted/sawn at the same time, the different covers were also applied at this time. The total experiment was divided into six different treatments (plus control) of which three were with covers and three were with living mulches. Once a week the number of leaves, the height and damages were read on ten of the plants from each parcel.

Identifiering av immateriella tillgångar : En explorativ studie om förvärvsredovisning enligt IFRS 3

Bakgrund: När IFRS-regelverket blev tvingande för svenska börsföretag år 2005 fanns förhoppningar om att immateriella tillgångar och goodwill, som uppstod vid förvärv, skulle redovisas på ett mer transparent och jämförbart vis än tidigare. De studier som gjorts på området har dock visat att dessa förhoppningar inte har besannats fullt ut. Syfte: Syftet med studien är att jämföra hur börsföretag identifierar och redovisar förvärvade immateriella tillgångar med de uppfattningar som finns hos företagens nyckelpersoner, angående samma tillgångar. Vidare syftar studien till att ge svar på varför eventuella skillnader, mellan sättet att redovisa och nyckelpersoners uppfattningar om immateriella tillgångar, förekommer. Metod: Studien har klassificerats som explorativ då den syftar till att undersöka ett relativt outforskat område.

Varumärken - Varför har företag problem med dem? : En studie i vilka problem varumärkesbyråer identifierar som vanliga hos kundföretag och varför.

Varumärken är viktiga för företags vara eller icke vara. Ett företag vars varumärke är dåligt eller döende kan gå samma öde till mötes som varumärket. Därför är det förvånande att, enligt en undersökning gjord av en varumärkesbyrå publicerad i en branschtidning, marknads- och informationschefer i Stockholm har dålig koll på sitt varumärke. I vår studie undersöks vilka problem som kundföretag oftast har när de söker hjälp av en varumärkesbyrå. Vi försöker sedan att identifiera varför, och möjliga lösningar för att lösa eller förminska dessa problem.

Otitis externa hos hund ? förebyggande åtgärder och råd till djurägare

Otitis externa is a disease regularly encountered in veterinary practice. It is estimated to be the most common disease in the external ear canal of dogs and treatment is often delayed due to unfortunate pet owner ignorance. Owners tend to assume that scratching of the ears and head shaking are natural behaviours in their dog and may be neglecting the problem unknowing of how severe it actually is. A literature study has been carried out to examine the causes of otitis externa in order to present a collection of measures that can be used in the treatment and prevention of the disease. In turn these measures can be advised to the dog owner and used in the home environment to make the best qualifications for healthy ears in the dog. The causes of otitis externa have been divided into predisposing, primary, secondary and perperuating causes.

Ett starkt varumärke når fram

Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumärke för att synas på marknaden har inneburit att det läggs ner allt mer tid och resurser på varumärkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den växande virtuella världen och den ökade handeln på Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumärke skapat en komplicerad situation. Vagabond är ett svenskt varumärkesproducerande skoföretag som har ställts inför de möjligheter och svårigheter som den ökade Internetanvändningen har inneburit. Expansionen genom försäljning via återförsäljare på Internet har inneburit att svårigheterna med att kontrollera hur varumärket framställs på olika sidor på Internet har ökat. Den totala skokonsumtionen har ökat de senaste åren och konkurrensen på skomarknaden har blivit stor, vilket bidrar till att vikten av att sticka ut blir allt större.Syftet med vår studie är att förklara hur det varumärkesproducerande företaget, i vårt fall Vagabond, arbetar med att framställa och bevara sitt varumärke och vidare hur de Internetbaserade återförsäljarna resonerar kring sina produkters varumärken.

Utvärderingsmodell för förpackningar och dess hantering i dagligvaruhandeln : ? en jämförelse av ergonomi-, miljö- och logistikparametrar

Companies become more and more aware of the added values of the packaging. A well chosen and developed packaging can reduce the costs for the companies through reduced costs for transports, reduced quantity of waste and discards and increased goodwill for example. The companies? costs for salaries can also be reduced due to the increased packaging handling efficiency and the reduced costs for sick leave, reduced work capacity and rehabilitation etc. that can arise when handling poorly developed products and packaging.

Objektiv rörelseanalys : ett stöd vid den visuella bedömningen av hälta hos hund?

Lame dogs are a common group of patients for the practicing veterinarian. In the literature it is described how a clinical examination can be performed, based on general clinical-, orthopedic- and neurological examination, and visual evaluation of the dog when standing and during motion. For research, objective gait analysis systems are also used to study clinically healthy and lame dogs during motion. The aim of this degree project was to compare objective kinematic gait analysis with a visual evaluation of dogs with different types of lameness. The project was a pilot study to show if objective gait analysis could be used as a support for the visual examination. Ten lame dogs of different breeds and with different diagnoses were included in the study. They were all patients at the University Animal hospital, Uppsala.

"Börja i barndomen" Distriktssköterskans roll i det förebyggande arbetet av övervikt och fetma

Overweight and obesity in children is an extensive and accelerating problem in the western world. The risk factors for overweight are well- known and well-documented. Focus should lie in the prophylactic work in order to prevent overweight and obesity in preschool children. The aim of our study has been to highlight the role of the district nurse in her/his work to prevent overweight and obesity in preschool children. The study was carried out through studies as a literature review.

Problemidentifiering och utveckling av plocklagerverksamhet

Ellos was founded in 1947 by Olle Blomqvist and quickly grew into one of the leading mailorder businesses in Sweden. Ellos Group is in the current situation Scandinavia?s largest ecommercecompany and since 1997 owned by the French holding company Keering. Thismeant that Ellos became a part of Redcats Nordic along with brands such as La Redoute,Verbaudet , Daxon and others.2010 started a project with the aim to develop a logistic model for these products. The resultwas the department Redmap on Ellos that would serve as both a hub and distribution channelfor Northern Europe.

Kändisar som talespersoner : - Ett vinnande koncept för varumärken?

Syfte & forskningsfrågaUppsatsens syfte har varit att, ur ett företagsperspektiv, undersöka och analysera vad som motiverar företag att använda kändisar som talespersoner i sina reklamfilmer. Vi ville undersöka hur företag väljer vilken kändis de ska samarbeta med och vad som krävs av kändisen vid ett samarbete. Vi ville även identifiera vilka positiva och negativa effekter det kan ge för varumärken, samt vilka risker det finns med att använda kändisar i sina reklamfilmer. Utifrån vårt syfte formade vi vår forskningsfråga: Hur påverkas varumärken av att använda kändisar som talespersoner? MetodUppsatsen är skriven med en kvalitativ forskningsmetod och en induktiv ansats.

Exponeringsrisker i samband med inhalationsbehandling av häst :

Bronchiolitis is a common performance decreasing disease in horses (Bracher et al, 1991¸Dixon et al, 1995) Its medical treatment includes inhalation therapy with corticosteroids and b2-adrenoceptorer stimulators. Use of both these medicines is prohibited for sport horses and athletes. Because the facemasks used for inhalation therapy are not airtight, there is a risk for leakage of these medicines. We wanted to see if cross exposure of nearby horses can result during normal recommended treatment of a horse, and assess if this could result in doping positive urine sample from the person treating the horse and from horses in the same airspace. We did a pilot study with four healthy horses. The experiment was divided into four parts.

Hur ser skolkuratorer och skolsköterskor på självskadebeteende hos högstadieelever? : En kvalitativ studie om bemötande och förståelseutifrån riktlinjer och policys

This study deals with sustainability reporting in three governmental and three non-governmental Swedish companies in different industries. With increasing demands from the society regarding company?s CSR - Corporate social responsibility, the perspective of accounting gets broader and covers even non-financial information to meet not only the owners? demands but also others stakeholders' requirements. Sustainability has become an important tool for creating company?s business value and a positive sustainable external image.

<- Föregående sida 40 Nästa sida ->