Sök:

Sökresultat:

3036 Uppsatser om Handledare - student i VFU - Sida 55 av 203

Rytmikaren och båtbyggaren - En studie om den tysta kunskapen inom rytmiken

Title: Eurythmics, and building boats -A study in tacit knowledge.The education of eurhythmics at Malmö Academy of Music, is a program where a major part of the tutoring is oral; very little written information about the method is used. This essay will examine the forms in which the current knowledge base exists, as well as the methods in which this information is transmitted from teacher to student, and in which form the knowledge about the method of eurhythmics is existing. The tools for analysis are the theories on tacit knowledge. Interviews and written surveys are used as qualitative research methods. The content of these interviews and surveys are presented in the results chapter.

Stödbricka för muffinsformar : Bakning i bagerimiljö

?Stödbricka för muffinsformar? är ett examensarbete som självständigt utförts av Sara Glanander och Rebecka Westerlund under vårterminen 2011. Det har genomförts vid Karlstads universitet, fakulteten för teknik- och naturvetenskap under innovations- och designingenjörsprogrammet.Siluett of Sweden AB i Kristinehamn är uppdragsgivaren för projektet och kontaktperson samt handledare på företaget är Bernt Rådberg, försäljnings- och marknadschef. Handledare av projektet vid Karlstads universitet är Monica Jakobsson, universitetsadjunkt och programledare för innovations- och designingenjörsprogrammet. Examinator är Fredrik Thuvander, universitetslektor och professor på Karlstads universitet.Siluett, som tillverkar bakformar och andra kartong- och pappersbaserade produkter för bageri- och konditorinäringen, har lagt märke till en ökad efterfrågan av monterade mönstertryckta formar hos sina kunder.

Lämpligheten bland studenter påpolisutbildningen.

Syftet med denna rapport är att undersöka hur studenter och lärare påpolisutbildningen i Umeå ser på möjligheten att bedöma lämpligheten hosde studerande, och även hur detta skulle kunna gå till enligt ett förslag somvi har tagit fram. Rapporten tar också upp hur antagningsprocessen går tilloch de krav som ställs hos de sökande samt hur polisutbildningen i Umeå ärupplagd med de olika momenten inom utbildningen. Vidare har vi tagit uppvad det krävs för att man som student ska få en varning respektive ska bliavskiljd från utbildningen samt väldigt kort tagit upp vad som gäller vidbedömningen under aspiranttiden. I övrigt består rapporten av ett förslagsom vi tagit fram för hur en bedömning avseende lämplighet kan gå till. Vihar via en intervju med en polislärare undersökt om det finns ett behov ochett intresse av vårt förslag, samt genom ett frågeformulär till studenterna itermin fyra vid polisutbildningen i Umeå tagit reda på deras uppfattningkring frågor om lämplighet..

Idag student, imorgon arbetslös? : Högskolestudenters oro inför eventuell arbetslöshet efter studier

Andelen individer med eftergymnasial utbildning ökar på arbetsmarknaden samtidigt som antalet arbetstillfällen inom vissa akademiska yrken inte ökar i samma takt. Denna studie syftade till att undersöka om förekomsten av oro bland högskolestudenter inför eventuell arbetslöshet hade något samband med självkänsla och kontrollupplevelse. Studien avsåg även att undersöka huruvida tidpunkt för avslutad utbildning och utbildningsinriktning hade någon betydelse för studenternas nivå av oro. En enkätundersökning med 101 deltagare mellan 19 och 59 år genomfördes. Resultatet visade att det fanns en signifikant skillnad i orosnivån mellan studenter när det gällde hur lång tid de hade kvar på sin utbildning.

Kvalitetsarbete i grundskolan ur ett specialpedagogiskt perspektiv - en fallstudie

Abstract Heléne Slivka (2013). Kvalitetsarbete ur ett specialpedagogiskt perspektiv ? en fallstudie. (Quality assurance process in the elementary school from a special education perspective ? a case study.) The research This essay investigates the language in the school´s quality assurance documents. An important aspect of this is the way in which language structures and informs how we think about, and work with, students with special needs. Aim The aim of this essay is to problematize how students with special needs are represented in the quality assurance documents of the school. The writer intends to point out how the ways in which the language used to describe students informs governing processes.

skönlitteratur i det flerspråkiga klassrummet

The aim of this paper is to examine why Swedish teachers and multilingual secondary   school pupils think it is important to read fiction, how Swedish teachers work with fiction in the multicultural classroom and how they motivate their multilingual pupils to read more by adapting fiction to their capabilities and experiences. We have done interviews with four Swedish teachers and 12 multilingual pupils. The following questions are the starting point of this essay:Why do Swedish teachers and multilingual pupils think that it is important to read fiction?  ?How can the Swedish teachers in the multicultural classroom motivate their multilingual pupils to read more fiction?The result of this paper showed that both the Swedish teachers and the multilingual pupils thought it was important to read fiction because it partly gives themselves the opportunity to acquaint with other cultures and it helps them to improve their language. The teachers motivate their multilingual pupils by reading out loud, reading in groups and by minimizing language difficulties that may occur in the fiction.

Stöd i undervisningen på högstadiet : En aktionsstudie som ska klargöra en elevgrupps perspektiv

The aim of thesis was to, through a action research study and through individual interviews with five students, clarify their perspective on educational assistance in high school. The study shows that students prefer teaching in small groups outside of regular whole class because it gives the them access to the factors they consider crucial for a functioning support-time whit a skilled and dedicated teatcher, in a calm and safe environment. Moreover, the students claim the importance of technical equipment especially in the Swedish subject, but also in other subjects. Today the educational assistance varies from an outside-the-class teaching situation to a whole-class situation with teacher support as well as technicaal equipment. When the student were asked to describe the cinditions under which studies can be conducted with the whole class they tried to imitate the learning environment they have in a small group.

Inlärningsstilar : Learning styles - the unique way each student learns new information

Syftet med vår uppsats har varit att undersöka och belysa hur pedagoger definierar inlärningsstil och vilka olika undervisningsstilar de använder för att möta elevers olika behov. Vår undersökning är kvalitativ och grundar sig på 5 observationer i olika åldersgrupper samt 5 intervjuer med respektive pedagog i en lärstilsinriktad skola. Studien visar att de lärare som grundar sin pedagogik på forskning och känner trygghet i sin pedagogroll individanpassar undervisningen mer. De varierar sig och tar mer hänsyn till elevers taktila och kinestetiska preferenser samt de miljömässiga och sociologiska elementen än de pedagoger som utgår från mer traditionell undervisningsstil och visuella och auditiva preferenser. Lärstilspedagogiken underlättar att hitta metoder till varje elev, vilket ökar motivation, arbetsglädje och självkänsla.

En tand för en tand och en våtmark för en våtmark - ett återskapande värt pengarna? : En undersökning av nyttan och kostnaderna av att restaurera våtmark med hjälp av Contingent Valuation Method.

The goal of this study is to examine what five teacher?s impression of the teacher?s role is in their previous years. How important the ?joy at work? is in relation with the educational progress? And what aspects that contributes to the? joy at work? and what obstacles that stops them. The essay will also go through the concepts of a teacher role, with connection to the theoretical perspectives of Csikszentmihalyi?s Flow and Antonovsky?s Salutogenesis (KASAM).The method I used was interviewing five teachers and I used Larsen?s chapter of ?content analysis? as a basis, I also used Flow and KASAM as theoretical references in my analysis.

Konceptuell 3D i praktiken

Min uppgift var att under åtta veckors tid genomföra den konceptuella fasen i en pipeline mot ett kortfilmsprojekt. Uppgiften var att från en illustrerad barnbok skapa 3D miljöer med avsikt att i första hand användas konceptuellt för kommande produktion. Betoningen låg på att fånga karaktär och stämning för miljöerna och rättvist spegla ursprungsmaterialet och samtidigt utveckla det till att fungera konstnärligt och praktiskt i ett 3D sammanhang. Materialet jag avsågs utgå ifrån heter ?Viktor bygger en bro? av Jan Lööf, en barnbok publicerad 1972 av BonnierCarlsen.

Vad tror blivande religionslärare? En livsberättelsestudie om sex lärarstudenters syn på religion

With this thesis I have examined the views of religion among six comparative religion teacherstudents, with the perspecitve of their life stories. I have also examined what stance they want to take due to their personal beliefs in their forthcoming teaching. To achive this I have used in-depth interviews among the six soon examined teacher students, and within the interviews I have had a particularly focus on turning points of the students? life stories. Later on I have used their turning points in an analysis with the hypothesis of ?Rites des Passage? and ?Structure and Anti-Structure?.In my survey I have found a significant relationship between the students? life stories - inparticularly their backgrounds and tourning points - and their views of religion.

Mobbning i grundskolan

I have conducted a study and examined the significance and extent of bullying. I will also examine whether any students in grade eight have been victims of bullying during the past year and where bullying was carried out in school X. The second objective is to explore what students think about the concept of "taunting". I have used various theories of researchers to get an understanding of what bullying is, where it occurs, causes, and suggestions for measures. To get an answer on the purpose and issue a quantitative method was used in the form of a survey. Target group for the survey consisted of students from grade eight schools in X which is located in a suburb of Stockholm. Two classes of grade eight in School X carried out the survey during the same day.Results showed that bullying occurs at X school, but that the proportion of boys has been more subjected to bullying than girls. The majority of the students in the both classes believed that most cases of bullying occur in school hallways, playground and cafeteria. It may be one reason why school X does not have guards or other members of staff. The majority of students also considered in the survey that the concept of "taunting" is to call each other by words of ?genitalia". I think that the use of foul language has become common in today's schools.  .

Simulerat kreativt resonemang i matematikföreläsningar

Empirical research shows that a possible reason why Swedish students mathematical knowledge deteriorates can be a too big focus on imitative reasoning, i.e. recalling solutions or follow algorithms, and a lack of creative mathematical reasoning, i.e. when a student construct his/her own solution and motivates its plausibility with mathematically well-founded arguments. The purpose of this study is therefore to examine if, and in what way, lecturers can provide students an opportunity to learn creative reasoning by simulating creativity in their presentations of examples. Six lectures were observed and 22 task situations were analyzed with respect to three aspects; reflection, plausibility and mathematical foundation, which are to be present in the situation if the reasoning will be seen as simulated creative.

Effektiv marknadsföring genom segmentering : i ett litet kommunalt bostadsföretag i glesbygd

It is important to Ockelbogårdar to have knowledge about different needs by the segments on a market, while they can bring a product into line with consumer needs by marketing. To survey the needs of consumers, demographic segmentation could be in use. It is about to survey the most importent factors or advantages the consumers have in their living environment.The purpose of the essay is to investigate how Ockelbogårdar could make their marketing better against several target groups, in the existing building population, by distribute the consumers into segments. On the basis of the investigation and the segments that will introduces, Ockelbogårdar can offer the consumer a living which fits the indivdual consumer.A poll have been done by the conusmers of Ockelbogårdar. The poll have been delivered by post and a quantity data about the needs of the consumer have been evaluated.

Volatilitetsintegration och Internationell Diversifiering : En empirisk studie om hur Sveriges volatilitetsintegration och diversifieringsmöjligheter har förändrats inom EMU sedan införandet av euron

To accomplish my purpose about where bullying is emerging and how bullying utter it is self and if the educationist consideration disposes conform to the students, i chose two classes from two different schools. With the help of the students thought and speculations and with the educationalists answers, I come to a result. I want to add that my results agreed with the early scientists? research. The results also confirmed by literature and by theories that showed in my result.

<- Föregående sida 55 Nästa sida ->