Sök:

Sökresultat:

562 Uppsatser om Green certificates - Sida 16 av 38

 En modern kommun med ett modernt resemönster? :  en studie av pendlingsmönstret mellan män och kvinnor i Knivsta kommun

This essay investigates the statements of Växjö municipality?s motives for some of its many environmental projects. The aim of the essay is to be theory-testing as to see how a municipality/city which promotes itself as being ?green? motivates its efforts in the environmental area. Växjö city promotes itself as ?The greenest city in Europe?, an award appointed to the city by BBC and other international media.

Fast fashion mot en hållbar framtid- En studie kring konsumenters attityder till hållbart mode

Under de senaste 15 åren har modeindustrin växt och blivit både snabbare och billigare och begreppet fast fashion har etablerats. Fast fashion är en affärsstrategi inom modeindustrin vars mål är att reducera ledtiderna från idé till butik. Strategin syftar till att tillfredsställa kundernas begär av de senaste trenderna på mycket kort tid. Fast fashion branschen kan sägas stå i motsägelse till en hållbar utveckling, då den representerar korta modecykler där kläder tenderar att bli ?slit och släng? varor.

Bredspridning av grönmassa :

There are a great possibility to shorten the time between mowing and preservation by spreading of ley crops in connection to the conditioning. In this case the cellular respiration (the plants breeding that consume sugar until the crop is ensiled) should not continue as long and the forage will perhaps get a higher nutritional value. The capacity of the next machine could also be higher because the rake gives swaths with a lot of material. There is also a possibility that spreading of ley crops gives the material a more homogeneous content of dry matter and that gives a reduced growth of clostridium. This is particularly important when the method of harvest doesn?t include any mixing of the material like it does with a round baler or silagewagon.

Vilka faktorer inverkar vid valet av transportföretag? : En fallstudie om företagskunders resonemang och prioriteringar vid köp av transporttjänster och val av transportföretag.

During the last couple of years the focus for many businesses have moved from just being price oriented to include such factors as quality, flexibility, service, delivery precision and environmentally friendliness. The shift in viewpoint arises from the increasingly competition on the market and the hard economic atmosphere. It has become more important to differentiate the company and its products to be able to increase market share. The purpose with this master?s thesis was to get a better understanding on how companies (customer to DHL) are reasoning and prioritizing when choosing Swedish carriers.

Hållbarhetsredovisning - varför regleras det för svenska statliga företag?

Bakgrund och problem; Den svenska staten har tidigare beslutat att de statliga företagen skall ligga i framkant och vara föredömen i allt sitt arbete. I arbetet mot en hållbar utveckling har inte detta varit fallet och det beslutades därför, år 2007, att från och med 2008 skulle alla de statliga företagen publicera en hållbarhetsredovisning. Då tre av de statliga företagen, Vattenfall, SAS och Green Cargo fått utmärkelser av FAR SRS för sina hållbarhetsredovisningar undrar vi om inte de statliga företagen i viss mån redan är föredömen och ställer oss därför frågan ?Varför regleras hållbarhetsredovisning för de statligt ägda företagen?Syfte; Syftet med denna uppsats är att får förståelse för beslutet. Genom att granska de belönade företagen, Vattenfall, SAS och Green Cargo, hoppas vi att kunna få detta.

Att kommunicera miljöarbete : En fallstudie i miljökommunikation på två Svanenmärkta hotell

Svanen är en av världens ledande miljömärkningar och firade nyligen 20 års jubileum. Det har under ett antal år varit möjligt att förutom produkter även svanenmärka tjänster och verksamheter, så som exempelvis restauranger och hotell. För att miljöarbetet inom en verksamhet ska fungera så bra som möjligt är kommunikationen i denna av yttersta vikt. Det har inte utförts några kända studier kring hur kommunikationen på Svanenmärkta hotell fungerar vilket är motivet bakom denna studie. Det finns en misstänksamhet i samhället mot miljömärkta varor och greenwashing har blivit ett allt vanligare begrepp, vilket innebär att företag utnyttjar miljömärkningar för att få ett bättre anseende på marknaden och inte för att egentligen gynna miljön.

Dagvattenhantering i gatumiljöer : ett gestaltningsförslag över Johannesbäcksgatan i Uppsala

Städernas gator har länge utformats utifrån bilisternas behov. Men tiderna har ändrats och idag är det allt vanligare att gatumiljöer utformas för att främja cyklister och fotgängare. Det beror delvis på vår strävan efter ett hållbart samhälle. I detta examensarbete kombineras två aspekter som bidrar till ett hållbart samhälle: hållbar dagvattenhantering i gatumiljöer och goda fotgängarmiljöer. Syftet är dels att undersöka hur hållbar dagvattenhantering kan användas för att utforma en gata som är inbjudande för fotgängare och dels att undersöka hur dagvattnets estetiska egenskaper kan lyftas fram på ett hållbart sätt längs en gata.

Fejans vandrarhem ? En studie om isolering och uppvärmningsalternativ

During the last decennium climate issues have become more and more important. Many steps towards an adaption of efficient energy supply systems have been taken all around the world. These steps have been created to ensure the next generation?s energy demand. In EU and Sweden objectives have been set to ensure that the energy consumption decreases by 20% year 2020 and by 50% year 2050 compared with the energy consumption levels of year 1995.

Hållbar utveckling i fyra svenska storföretag : en studie av definitioner, förhållningssätt och socialt ansvar

I denna studie har fyra svenska storföretag studerats med avseende på hur de definierar begreppet hållbar utveckling, hur deras förhållningssätt är till hållbar utveckling samt hur de arbetar med socialt ansvar, även kallat samhällsansvar i ett vidare perspektiv. De intervjuade företagen är Volvo Lastvagnar, Skanska, Tetra Pak och Green Cargo. Studien är baserad på intervjuer via telefon med företagens miljöchefer, dessutom har företagens hållbarhetsredovisningar studerats. Studien belyser definitionen hållbar utveckling och pekar på att det finns många olika tolkningar av begreppet. Slutsatserna från intervjuerna och det studerade materialet är dock att företagen utgår från det grundläggande dokumentet från Brundtlandkommissionen.

Ett grönt möte mellan eklandskapet och en ny stadsdel i Linköping :

The purpose of this essay is to analyze and show possibilities how a city can grow into the scenery of a oak dominated landscape and how this encounter can add values to the city. The city in focus is Linköping, a city that is approaching one of Sweden?s largest oak dominated cultural landscapes. To this landscape high ecological and cultural values are connected. The recreational values are also of importance especially because of its urban location also because the city is mainly surrounded by flat agricultural land.

Meeting, greeting & seating : a design proposal for Magomeni garden, Dar es Salaam, Tanzania

More than fifty percent of the world population today lives in cities, and the pressures of urbanisation are particularly present in developing countries. As landscape architects, it is important to gain knowledge about the effect of urbanisation and ways to prevent the negativities. Experiencing the effects in person in a developing country, as well as learning from and about other cultures, enhances the understanding for global situations. Dar es Salaam is located in one of the most rapidly urbanising regions in the world, which puts pressure on the environment and the humans living in it. Lack of means to regulate land development has led to a situation where expansion of unplanned settlements occurs, with spatial disorder as a consequence. This has in the extension led to a decreasing amount of publicly available and qualitative green spaces, and degradation of the few ones that exist. There are facts that strengthen the status of urban parks, which especially becomes relevant in developing countries where many people live in sparse and exposed conditions.

Urban vindkraft : Vindkraftsprojekt Järvafältet & vindkraft i Sverige

Wind power is an energy source that is becoming increasingly popular in Sweden and around the world. The establishment of large wind farms supply and contributes to energy production within grid in search of a more sustainable energy production. Wind power is becoming more popular and opens up new areas of implementation. More cities are starting to use small-scale urban wind power, everything from full-scale work for a little less work adapted to the villas. Sweden has high goals regarding the production of green electricity and the work which deals with the conditions Sweden plays in achieving those goals.

Engergieffektivt Bostadsområde : Förstudie Till Aktivhusområde i Halmstad

In the thesis we have shown that it is possible with current technology, to buildneighborhoods that are largely self-sufficient. We have obtained some information aboutongoing work in the field of energy efficient buildings and active house which we have usedto develop a model. The feasibility study for Ranagård we have e.g been forced tofollow laws on groundwater covered, resulting in the construction of basements for singlefamilyhome is not possible. The model that we have built up overtime has been the central part of the work. The model illustrates very well what an activehouse neighborhood means and potential of such an area.

Måste det vara så grönt? Ett visuellt Förpackningskoncept för ett ekologiskt livsmedelsmärke

»Does it have to be so green?« is a visual communication project focused on packaging design. I attempted to challenge the clichés of graphic design for organic products and designed a packaging concept for a fictional food brand. The project had a special objec¬tive which was to explore ways to use the package as carrier for in¬formation about the enviromental impact of the packaging itself.The process included research about packaging design and its ef¬fect on the consumer, an investigation of the Swedish market for organic foods, creating and defining a brand, and designing a cohe¬rent packaging concept for a product line which communicates the brand?s values and appeals to the intended target group.The project resulted in prototypes for a muesli package, tea car¬ton and honey jar, as well as a manual that explains the application of the graphic program..

Växjö - "Europas grönaste stad" : En undersökning av motiveringarna bakom en "grön" kommuns miljösatsningar

This essay investigates the statements of Växjö municipality?s motives for some of its many environmental projects. The aim of the essay is to be theory-testing as to see how a municipality/city which promotes itself as being ?green? motivates its efforts in the environmental area. Växjö city promotes itself as ?The greenest city in Europe?, an award appointed to the city by BBC and other international media.

<- Föregående sida 16 Nästa sida ->