Sök:

Sökresultat:

414 Uppsatser om Graphic Designer - Sida 14 av 28

Design genom storytelling

Vår övertygelse är att en av de viktigaste budbärarna för ett företags identitet är produkterna och att ett långsiktigt varumärkesbyggande sker genom att knyta emotionella band mellan konsumenterna och varumärket. Detta handlar främst om vad konsumenten upplever när produkterna används.Vår målsättning var att bättre kunna förstå helheten runt användarupplevelsen och branding och därigenom skapa bättre verktyg för detta i vår designprocess. Målet var att komma fram till slutsatser kring hur vi som designer kan angripa dessa frågor på ett kreativt sätt.En stor del av vårt arbete har behandlat området branding i förhållande till design, men vi har även berört vissa områden som psykologi, innovation samt kreativa arbetsprocesser..

Att marknadsföra kultur ? utvecklingen av en ny visuell identitet för Malmö konsthall

In recent years the arts institutions? role in society have changed. With increased demands on attracting greater number of visitors they use concepts from corporate marketing to communicate with greater success. Theories from museum studies show that the importance of rendering authenticity now has become the new imperative in order to retain the status of a reputable institution. This thesis aims to discuss the development of a new visual identity for the public and non-profit institution Malmö konsthall.

Avståndets blå : En visuell gestaltning av avståndets betydelse i ett erfarenhetsperspektiv

In my degree project, I explore the importance of distance and how our perception of distance is affected by our experiences.During my investigatory work I studied the relation between distance and experiences. Among other things I concluded that distance can refer to several different kinds of distances (for example spatial, temporal or social distances) and that experiences are what you?ve learnt of these distances. The importance of distance can be illustrated by highlighting the effects of the distance, i.e. experiences.My degree project resulted in a pair of interactive binoculars which are used for looking at an virtual world of illustrations in 360°; a world of illustrations where distance and the importance of distance is shown..

Utformning av grafiska ikoner : En studie om ikonattributens betydelse

Denna undersökning syftar till att undersöka vilka attribut som ska tas hänsyn till vid skapande av ikoner. Undersökningen utgår från en taiwanesisk undersökning där attribut har identifierats och undersökts med hjälp av grafiska designers. Som grund för ikonförståelse appliceras semiotik och Charles Sanders Peirces triadiska modell på ikoner. Intervjuer och enkäter har utförts för att rangordna attribut, samt diskutera dess relevans vid ikonskapande. Resultatet visar att kontext (kultur, ikonens placering, medium etc.) och målgrupp har mycket stor betydelse vid ikonskapande och respondenterna uppvisade därför svårigheter med att rangordna attributen..

Trädgårdsdesign för hörselskadade : anpassad utemiljö för elever vid Silviaskolan i Hässleholm

There is a lot written about being hearing impaired. There are guidelines on how to adjust the indoor environment for the hearing impaired. There is even more written about gardening and garden design from different aspects. However, I found out that there is nothing written about garden design or adjusting the outdoor environment for the hearing impaired. At the background of myself being hearing impaired and garden designer I realised that I actually had adjusted my own garden out of the fact that I am hearing impaired.

En studie av Idre Fjälls webbplats med fokus på användbarhet

Idre Fjäll currently has not full control of how visitors experience their site or if it has good usability. I have helped the company to do a usability test on their website to see how and where any improvements can be made on the page before the winter season 2010. I have also done a survey to investigate how users perceive Idre Fjälls website. Ten people of various ages participated in the survey. All test subjects was recorded with both audio and screen activity during the tests.

Dressed for success : Faktorer som har varit avgörande för fem svenska klädskapares framgång.

Arbetets syfte är att beskriva och förstå vad fem stycken framgångsrika svenska klädskapare själva uttrycker som avgörande för sin framgång. Med framgång menas i arbetet framgång ekonomiskt sett. Metoden för arbetet har varit en deskriptiv studie med utgångspunkt i fem kvalitativa intervjuer. Respondenter som har visat positivt resultat i de tre senaste årsboksluten har valts ut att deltaga. Resultatet visar vilka faktorer som klädskaparna själva uttrycker vara avgörande för sin framgång.

Inneklimatundersökning : Hur fungerar ventilationssystemen i två större lokaler och hur ser kommunikationen kring detta ut mellan hyresgäster, hyresvärd och projektör?

This examination paper is a study of the indoor climate in a theatre and a practice room for orchestras placed in Sickla in Stockholm. The designer of the ventilation system wondered if he had managed too make a good environment for the users and he also wondered which of the rooms that had the most desirable climate. The project includes polls for visitors, interviews of people connected to the rooms and measurements of the physical environment. The results show a small dissatisfaction about the thermal indoor climate, it?s a little bit to cold and the air draws.

Avbrottsövervakning i elnät

Examensarbetet har gått ut på att uppgradera ett styrsystem och en operatörspanel för en centrifug i en kemisk industri. Projektets syfte är att centrifugen ska köras på ett mer automatiskt sätt med ett nyare system som har större tillgång till reservdelar.          Centrifugens äldre styrsystem från Siemens har bytts ut mot ett nytt Siemenssystem och den tidigare operatörspanelen från Siemens har bytts ut mot Beijer Electronic E1070 operatörspanel. Styrsystemet programmerades sedan i Siemens Simatic Step7 och operatörspanelen programmerades i Beijer Electronics E-designer.                Efter att programmeringen var klar testades kommunikationen mellan styrsystemet och operatörspanelen innan inkopplingen av det övriga systemet skedde.

Platsen som marknadsföring : en undersökning av fenomenet brandspace och dess konsekvenser

3Det här examensarbetet syftar till att undersöka ett fenomen som uppstår när offentliga ytor är i privat ägo och där intentionen med platsen är att stärka ett varumärke. Ämnet, som är mycket sparsamt beskrivet i samband med landskapsarkitektur, undersöks genom ett antal platser som har en privat ägare eller donator och som är tillgänglig för allmänheten likt en offentlig yta. Exemplen hämtas från artiklar och böcker och kompletteras med ett par platsbesök. Uppsatsen syftar även till raffinera nomenklaturen kring ämnet och i och med detta läggs grunden för definitionen av ett brandspace. Utifrån de presenterade exemplen problematiseras och diskuteras konsekvenserna av brandspaces och privatägda offentliga ytor utifrån ett designer-, planerar- och brukarperspektiv..

Att läsa mellan raderna : En studie i grafiska elements roll som identitetsbärare på magasinomslag.

Hard competition amongst the editorial world of magazines today has led to increased differentiation of the content as well as the visual communication. In this study, the graphic elements of the magazine cover was analyzed to establish how the magazines character is being conveyed by the cover design. In a case study the covers of the Swedish publications of fashion magazine BON and ELLE was semantically analyzed.The conclusion was made that the logotype plays the biggest part in conveying the magazine?s character. Secondly, the front cover headlines shape and size matter a great deal for the overall impression.

Kandidat examenskatalog 2008 Valands konsthögskola

This project had the aim to produce an exhibition catalogue for the ValandSchool of fine Arts (BA level). The purpose was to give the student a professionalfrontage and to visualize there exhibition concept through the catalogue.What elements, typography and shapes should be used for this purpose?How important is the physical format that the catalogue has?Through a massive sketch phase I came to see the difficulties in creating anexhibition catalogue. What type of images, shapes and expressions that couldrepresent the concept behind this specific art exhibition was hard to find.What shape should the catalogue have?The work became more than just making an exhibition catalogue, the cataloguehad to communicate the specific concept in a clear way.

Bära lin - ett utforskande möte mellan tråd och visa

Simplicity, intimacy, freedom and one single threadcharacterize the knitting technique.In my project, I have studied ways of creating three-dimensional shape and structure using single threads and various knitting techniques. I applied my ideas in a collaboration with the singer Sofia Karlsson. The focus has been to design a portable object that can be used in pictures for the cover and promotion of her upcoming album.The material I studied, processed and used in creating the three-part object was linen. In the center stands a collar, that changes expression depending on how it is worn and which side is turned towards the outside. The collar interacts with a cylinder for her hands and a hairnet.

????Att lösa reglertekniska problem med Modelica

Modelica is a multi-domain and equation-based modeling language. Modelica is based on object-oriented principles and non-causal modeling. The language is constructed to facilitate reuse and decompose models. The models and the modellibrary can modified to design a new nonlinear components.Object-oriented modeling is an excellent way to analyze and study large complex heterogeneous physical systems. The object-oriented modeling approach build on reusing and decomposition of models and non-causal modeling.Modeling physical systems often leads to a DAE system with index 2 or 3.

Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrån företagets identitet. Det är viktigt att företaget speglas på ett korrekt sätt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens själ och den visas utåt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses därför som en viktig identitetsbärare och den kan kallas för den visuella identiteten.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->