Sök:

Sökresultat:

299 Uppsatser om Google bil - Sida 6 av 20

?Det är inte riktigt lagligt om man säger så...? - En kartläggning av molntjänsten Google Apps for Education i den kommunala skolan

IT-säkerhet är ett ämne som har blivit allt mer uppmärksammat på senare år efter medias rapportering om läckor, dataintrång och spridning av privat information på internet. Under 2013 blev det extra aktuellt efter whistleblowern Edward Snowdens avslöjanden om att den amerikanska underrättelsetjänsten NSA ska ha fått direkt tillgång till personuppgifter från bland annat Facebook och Google. Frågan många ställt sig är: vem ser vad vi gör på nätet och hur används all information? Och hur blir det när man använder molntjänster, där all information lagras på internet istället för på datorns hårddisk?De senaste åren har molntjänster marscherat fram som den nya tidens lagringsmedium. Alla vill ha molntjänster.

Vanor och compliance hos kontaktlinsbärare :  En enkätstudie

Bakgrund: Många studier gällande compliance har genomförts och flertalet har visat att nivån av compliance är låg. De huvudsakliga områdena där compliance brister är handhygien, rengöring av linsetui, överbärande av kontaktlinser, brist på fullgod uppföljning och felaktigt användande av linsvätskor. Några av dessa områden har tagits upp i denna studie.Syfte: Syftet med examensarbetet var att undersöka hur kontaktlinsbärandet ser ut hos ett litet antal Internetanvändande personer i Sverige. Personernas vanor och compliance studerades i relation till tidigare studier inom detta område.Metod: En webbenkät med, för syftet, relevanta frågor skapades i webbprogrammet Google Docs. Enkäten bifogades i en länk och presenterades som ett evenemang på Facebook.

Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden

Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. Trots den omfattandeforskningen om varumärken och varumärkesutvidgningar mot nya varor och tjänster finns det knappt någon alls forskning om varumärkesutvidgningar mot just bankmarknaden. I detta arbete försöker författarna att förklara vad som påverkar utvärderingen av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden.Syftet med denna uppsats är att utveckla en modell för vad som är viktigt i en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden. Detta genom att utgå från Aaker och Kellers modell från 1990 för sedan utveckla den med variablerna varumärkeskapital, varumärkesförtroende och uppfattad risk.För att kunna se vilka komponenter som är viktiga vid en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot banktjänster, har författarna utefter vissa förbestämda kriterier valt tre varumärken.

IKT i undervisningen : Hur används det på gymnasiet?

Tidigare studier av IT i undervisningen har fokuserat på kvantitativ inventering av hur många datorer skolor har och antalet lärare som utbildats för att använda IT i undervisningen. Jag vill ta reda på vilka möjligheter som finns, hur vi använder oss av dessa möjligheter i vår undervisning och varför vi väljer att använda eller inte använda dessa möjligheter. Eftersom IT ständigt utvecklas borde det vara logiskt att sättet vi använder oss av IT i undervisningen tar jämna steg med teknikens utveckling. Syftet är att undersöka hur gymnasielärare andvänder sig av IT i undervisningen, vilka förutsättningar som lärare upplever finns för IT i undervisningen, vilken kompetensutbildning lärarna genomgår eller erbjuds och hur lärare ser på användandet av IT i undervisningen. För insamlandet av primärdata har jag som metod valt att göra en elektronisk enkätundersökning i en av Googles applikationer, Google Drive.

Kartans roll i skolan och vardagslivet : En beskrivande studie av lärares och elevers uppfattning av kartan som undervisningsmedel på utvalda högstadieskolor

Denna studie undersöker hur lärare arbetar med kartor i skolan och hur elever uppfattar användandet av kartor, både i skolan och i vardagslivet. Hur lärare uppfattar förändringen i mötet med kartan genom bytet från Lpo 94 och Lgr 11 kommer också att belysas. För att få svar på dessa frågor har åtta stycken intervjuer av lärare på högstadiet samt fyra fokusgrupper innehållande fyra elever styck genomförts. I intervjuerna uppger lärarna att det idag finns en bristfällig helhetssyn gällande kartan hos eleverna, fokus ligger ofta på ett litet område. Lärarna anser att denna utveckling inom ungdomars kartuppfattning påverkas av dagens teknik, som till exempel GPS där fokus ligger på start- och slutpunkten.

Utveckling av Boden ridklubb

Mitt examensarbete har utgått från Tyréns AB i Luleå och delvis Boden, där jag i samband med en förstudie för Boden som häststad fick i uppdrag att titta närmare på Bodens ridklubb och utifrån deras önskemål bygga upp en 3D modell, vision över hur ridskolan kan se ut.Modellen är uteslutande gjord i Google SkechUp. Där befintliga byggnader och hagar byggts upp och sedan de önskemål som ridklubben har på nya hagar, lösdrift etc.Till detta arbete har inte någon egentlig litteratur och källor varit aktuella. Utan bara önskemålen från ridskolans sida, men dock vissa bestämmelser om exempelvis hagarnas storlek som Jordbruksverket har..

Försäljningsmetoder för spel på Android Market

Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. De försäljningsmetoder, som studerats, är reklam, prissatt och in app billing. Från insamlad statistik av Google och enkäter har en förståelse kring vilken metod att föredra tagits fram. Resultaten visar att alla fungerar trots deras olikheter sinsemellan.

Historieläroböcker - hur förändras dessa? : En studie av tre läroböckers historiebeskrivningar med fokusering på medeltiden

Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.

Sökmarknadsföring : att köpa konsultstöd för att synas bättre på Internet

I takt med att Internetanvändandet ökar på bekostnad av andra medier blir Internet alltviktigare som marknadsföringskanal.Att synas på Internet har tidigare främst åstadkommits med hjälp av så kallade bannerannonser.Numera finns det en mängd andra sätt för att kommunicera med sina kunder somtill exempel e-postmarknadsföring och marknadsföring genom sökmotorer.Av alla varianter av marknadsföring på Internet är sökmotormarknadsföring den marknadsföringsform som växer överlägset snabbast. Det finns två varianter av sökmotormarknadsföring: vanliga annonser i form av länkar som presenteras vid sidan av sökresultatet ochsökmotoroptimering. Sökmotoroptimering, som företrädesvis behandlas i den här utredningen,syftar till att ge webbplatser höga placeringar i sökmotorer som Google, Yahoo ochMSN Search.Eftersom sökmotoroptimering, även kallat search engine optimization eller SEO, är en mycketkomplex verksamhet är det svårt för företag som vill köpa den här tjänsten att veta hur manskall gå tillväga för att få tag på en kompetent konsult. Vad som komplicerar saken ytterligareär att det har framkommit att många sökmotormarknadsförare har använt otillåtna metoder föratt ge sina kunder höga placeringar. Dessa metoder kan visserligen vara mycket effektiva menom det upptäcks riskerar både konsulten och kunden att bli utslängda ur sökmotorernasregister, även kallade index.

Sökmotoroptimering för video : Tekniker och skillnader

Undersökningen vill visa om vald sökmotoroptimering påverkar en webbsidas SERP- placering1 för sidor med video. I arbetet undersöks bland annat video-sitemap och schema.orgs uppmärkning för video.En empirisk undersökning har utförts med tre testdomäner där olika sökmotoroptimeringstekniker implementerats på de olika webbsidorna. En webbsida sökmotoroptimerad för video, en sida med sökmotoroptimering för textinnehåll och en sida sökmotoroptimerad med båda teknikerna. På sidorna har kontinuerligt videor laddats upp och sidornas SERP-placering i sökmotorn Google noterats på en förbestämd sökterm.Resultatet visar att schema.orgs uppmärkning för video och video-sitemap har en viss positiv effekt vad gäller sökmotoroptimering..

Hur ser jag ut? : En studie om hur svenska kvinnor framställer sig på Twitter

Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.

Datorhälpmedel för funktionsnedsatta elevers inlärning : En systematisk litteraturstudie gällande IKT som hjälpmedel för specialpedagogik i och utanför skolan.

Det här är en systematisk litteraturstudie. Vi har använt oss av sökmotorerna DIVA, ERIC, LIBHUB, LIBRIS, Google och SWEPUB. Majoriteten av vår litteratur är publicerad av Svenska forskare på Engelska. Litteraturstudien har som syfte att beröra IKT inom skolans värld för personer med både fysiska och psykiska funktionshinder. Studien innehåller tre olika perspektiv, Lärare, elev och förälder.

Seostik : Sökmotorstatistik som säljstöd

Examensarbetet Seostik, sökmotorstatistik som säljstöd, genomfördes, på uppdrag av ClearSense AB i Kalmar. Syftet var att utveckla en webbapplikation som ska underlätta försäljningen av webbtjänster åt företaget. ClearSense arbetar huvudsakligen med sökmotoroptimering och sökmarknadsföring.Sökmotoroptimering som är ett hett ämne tilldelas mycket resurser men få talar om den verkliga effekt som optimeringen har på en webbplats. Med det utvecklade verktyget Seostik gör vi det möjligt att se effekterna av sökmotoroptimering både på lång och kort sikt.Applikationen har utvecklats enligt MVC-mönstret i PHP med en MySQL-databas. Verktyget behandlar även teknikerna JavaScript, XHTML och XML.Projektet har resulterat i en färdig webbapplikation som förhoppningsvis kommer att bli en viktig del i ClearSense dagliga arbete och utveckling av webbtjänster..

Försäljningsmetoder för spel på Android Market

Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. De försäljningsmetoder, som studerats, är reklam, prissatt och in app billing. Från insamlad statistik av Google och enkäter har en förståelse kring vilken metod att föredra tagits fram. Resultaten visar att alla fungerar trots deras olikheter sinsemellan.

MOLNTJÄNSTER : Lösningen för användning av säkerhetskopiering för den oerfarne datoranvändaren?

Syftet med studien är att undersöka om molntjänster som OneDrive och Google Drive är tillräckligt enkla för oerfarna datoranvändare att börja använda sig av säkerhetskopiering. Med fokus på om användare med begränsade kunskaper inom IT och datorer kan använda molntjänsterna endast med hjälp av de instruktioner som ges på hemsidan och under installationen av molntjänsterna. Slutsatsen blir att alternativen är nära att uppfylla frågeställningen. Det upptäckta problemet med att skilja mellan molnet och synkmappen kräver dock ytterligare studie för att kunna bekräfta problemet och avgöra om problemet finns på båda testade molntjänsterna innan ett definitivt svar på frågeställningen kan ges. Problemet uppstår eftersom molntjänsterna brister med att förklara internetgränssnittet och därför i förlängningen hur återställning går till. .

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->