Sök:

Sökresultat:

1917 Uppsatser om Global expansion - Sida 12 av 128

Keep it real and Quick : En undersökning om hur företag bör kommunicera mot 80-talister

Today we live in a more or less globalized society where borders do not pose the same obstacle as before. This is why it is interesting to examine whether different countries have similar views on how to communicate with a specific audiencePurpose: The purpose of this thesis is to use the data gathered to inform businesses with information. The information can then be used to assist companies when it comes to advertising, the design of messages and the choice of media channels when communicating with people born during the 80?s. Furthermore, the investigation intends to find out if there really is a global market for people born during the 80?s.Method: The authors believe that a purely quantitative or qualitative approach is not appropriate.

Risker och utmaningar med global sourcing ? En studie om hur Volvo Bussar och AQ Group upplever samt hanterar risker och utmaningar vid sourcing i Indien

Vi lever i en värld som blir allt mer global, vilket skapar möjligheter för företag att sourca produkter från de platserna i världen med bäst kompetens och/eller lägst pris. Indien är ett av de mest attraktiva länderna för företag att sourca ifrån, vilket dels beror på landets rika invånarantal, starka tillväxt och höga kompetens. Dock innebär global sourcing inte enbart fördelar utan företagen utsätts även för flertal risker och utmaningar som de måste hantera för att lyckas, inte minst på en tillväxtmarknad som Indien.Syftet med uppsatsen är att få en ökad kunskap och förståelse för de utmaningar och risker som företag inom fordonsindustrin ställs inför, vid global sourcing på tillväxtmarknader. Studien fokuserar på Volvo Bussar och AQ Group för att undersöka hur de upplever, samt hanterar risker och utmaningar på tillväxtmarknaden Indien.För att besvara syftet med studien har det vetenskapliga förhållningssättet i uppsatsen varit hermeneutiskt med en deduktiv ansats och kvalitativ undersökningsmetod. Strukturerade intervjuer har genomförts med företagsledare inom två globala företag, dessutom har en intervju genomförts med en branschorganisation inom fordonsindustrin.

Analys och förslag av layout av en verkstadsindustri.

Skillingaryds stålrörsindustri AB handles different kinds of steel pipes and got theirmarket mainly in the furniture industry and in department stores. At the momentthe company find themselves in a strong up going course. In a few years thecompany?s turnover has increased with over 10 million SEK. This has led to ademand for structure changes and reorganizing through the company.

Detection of interesting areas in images by using convexity and rotational symmetries

There are several methods avaliable to find areas of interest, but most fail at detecting such areas in cluttered scenes. In this paper two methods will be presented and tested in a qualitative perspective. The first is the darg operator, which is used to detect three dimensional convex or concave objects by calculating the derivative of the argument of the gradient in one direction of four rotated versions. The four versions are thereafter added together in their original orientation. A multi scale version is recommended to avoid the problem that the standard deviation of the Gaussians, combined with the derivatives, controls the scale of the object, which is detected.

Svenska Lantchips : Och deras internationaliseringsprocess

Svenska Lantchips is a Swedish SME sized snack manufacturer. Being a small, medium sized, family-owned business with branches throughout the world, they make an interesting company for a case study. The case study I have conducted focuses on the internationalisation process of this family owned company ? how they, despite their size, find ways to keep up an unique business structure, designed for internationalisation.The aim of this essay is to compare Svenska Lantchips? internationalisation process with traditional internationalisation theories and see if these are compatible with this company. The theories used are The Uppsala Model, The Network Model, and The Born Global Theory, with The Born Global Theory representing the younger generation of models.After undertaking an in-depth interview with Michael Hansen, business developer at Svenska Lantchips, I collated a substantial amount of material, which I have used as the basis of this essay.

Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden

Sammanfattning Uppsatsens titel: Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden Seminariedatum: 16 januari 2009Kurs: FEKK01, Examensarbete Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Maria Fri, Elisabeth Heide, Julia Rosenberg Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: Svenska modeföretag, expansionsstrategi, butiksetablering, danska marknaden, tyska marknaden. Syfte: Studiens syfte är att undersöka och skapa en förståelse för medelstora svenska modeföretags tillvägagångssätt vid etableringen av egna butiker på den danska och tyska marknaden. Metod: Studien är utformad som en multipel fallstudie, med en abduktiv ansats som följer ett kvalitativt tillvägagångssätt. Uppsatsen är uppbyggd kring semistrukturerade intervjuer med nyckelpersoner från de valda fallföretagen. Teoretiskt ramverk: Uppsalaskolans internationaliseringsteori ligger till grund för studiens teoretiska ramverk och kompletteras av nätverkssynsättet och Hofstedes teori om kulturella skillnader.

Vilka är hållbarhetsredovisningens intressenter? :

Background: Climate changes are a growing concern all over the world today. In June year 2006 the European Union accepted a new strategy for the Unions work against a sustainable development. The concept of taking consideration to all the aspects of an organisations/a company's activity is something that have been in focus during later years. Social and ethical aspects are in focus and questions regarding these aspects are more commonly included in the companies yearly reporting. A sustainability report is characterised by that it takes into account not only environmental aspects, like ordinary environmental reports, but also social and ethical aspects of a company's activity with it's surroundings.

Från idé till succé : affärsplanens roll i utvecklingen av ett företag

Idag hävdar majoriteten av forskarna att en affärsplan är ett måste i ett nystartat företag. LIVLY är verksamma inom barnklädesbranschen och har lyckats etablerat sin verksamhet utan en affärsplan. Företaget befinner sig nu i en expansionsfas och måste ta ställning till hur de ska ta sig igenom fasen. Syftet med denna fallstudie är att undersöka nyttan med en affärsplan samt LIVLY?s behov inför kommande expansion.

Anpassningar vid etablering för snabbmatskedjor i Saudiarabien? : Svenska Max till den arabiska halvön

Our increasingly globalized world has contributed to that more Swedish companies has expanded their business to more distant areas. One of these Swedish companies that now stands before their first international expansion is the Swedish fast-food chain Max AB. Max has chosen to start their expansion in Saudi Arabia, a country far away from Sweden, not only in terms of geographical distance but also in cultural. The cultural differences that Max will encounter may affect the business and result in to various adaptations that must be done in order to establish successfully. The thesis investigates the existing circumstances for the fastfood business in Saudi Arabia and shows which adaptations international fast-food chains should or must do as a result of the cultural distances they encounter.

Vad motiverar personalen -En fallstudie av två kunskapsföretag i en expansiv fas

Fallstudien undersöker och beskriver vad som motiverar medarbetarna i företag med kunskapsintensiv verksamhet. Studien behandlar också medarbetarnas syn på en eventuell expansion. Studien är uppbyggd på ett deduktivt sätt och empirin bygger på intervjuer med ledare och medarbetare från två fallföretag..

småföretagens användning av Internet som en marknadsföringsstrategi : en fallstudie av tre företag i stockholmsregionen

This study is on how small companies can use the Internet as a part of their marketing strategy to gain a leverage on their competitors with small means to survive and expand in the global market. Many Swedish small companies still don?t have a sufficient knowledge on how to use the communication channel despite the various advantages the Internet offers.Case studies were conducted of how AdLibris, A-lotterierna AB and SF-bokhandeln perceived the importance of using the Internet as a part of their communications strategy.This new communication channel demand new ways of applying traditional marketing principals. Careful analysis of the interviews and how the answers relate to new and old marketing theories makes the bulk of this study. The conclusion is that the Internet solely is not enough, a combination with traditional marketing tools is the way to succeed in their marketing efforts.

Elevers syn på klimatfrågan : Klimatundervsiningen i skolan

The aim of this study is to find out in which way the education about climate in school is taught and how the students experience the world situation today. There are various theories about the greenhouse effect and its origin and these theories should be addressed to ensure that students get a broader understanding of how climate change occurs. This includes the natural phenomena and also the human impact on climate change. Students in school are a source of concern that only human are the cause of global warming, and know little or almost nothing about the natural phenomena of global warming.  I will mention what has emphasized in the national steering documents in the case of environmental education at school.I have used a qualitative method, where interviews and document analysis were used as techniques. The interviews took place with five students in ninth grade and with three science teachers in the same school..

Den lille Krigaren : - En studie om hur svenska SMF kan etablera sig på välutvecklade marknader

I denna rapport har vi valt att undersöka hur svenska SMF har gått tillväga för att lyckas etablera sig på en mogen och välutvecklad marknad. Genom att analysera det resursbaserade synsättet samt vilken etableringsform företag har använt sig av vid expansion så har vi haft som syfte att beskriva vilka specifika resurser samt vilken etableringsform som har varit viktigast för företagen när de har tagit beslutet om en expansion. Vi har vidare analyserat de barriärer och konkurrens som gjort att företagen valt att genomföra expansionen på ett specifikt sätt. För att kunna uppfylla syftet med uppsatsen har vi använt oss av en kvalitativ flerfallstudie med företag från olika regioner i Sverige.Vår teoriteska referensram har bestått av Barneys (1991) resursbaserade synsätt, olika etableringsformer samt Michael Porters (1980) teori om etableringsbarriärer.I vår analys så kopplar vi ihop vår teoretiska syntes med vår insamlade empiri för att kunna urskilja vilken/vilka resurser som har varit avgörande för företagens val av etableringsstrategier vid en expansion till en mogen marknad. Vi har även analyserat hur barriärer och konkurrens påverkat vid val av etableringsstrategier.Vi har baserat på denna analys kunnat dra slutsatsen att de teknologiska, entreprenöriella samt storleksmässiga resurserna har varit de mest essentiella resurserna för de undersökningsföretag vi studerat.

Människohandel : en modern form av slaveri - Exemplet Bosnien- och Hercegovina

This qualitative study focuses on the investigation of different actor?s ideas concerning gender and womanhood in a post-socialist nation Bosnia and Herzegovina. The aim of this study is to try to provide experiences and attitudes of one not a new, but definitely one constantly changing phenomenon, trafficking in women for sexual exploitation. The qualitative data is mainly collected through nine interviews with people from Bosnian Governments, International organizations and NGOs during my stay in Bosnia and Herzegovina. The causes to trafficking are complex and intertwined but it directly relates to gender discrimination and attitudes on sexual relationships between women and men.

De tre Arktis : en studie av Sveriges geopolitiska syn på Arktis ur kritiskt perspektiv

This essay explores the Swedish state?s geopolitical view and creation, of the spatial spaces in and of the Arctic. With a critical geopolitical framework, a discourse analysis is conducted on the Swedish strategy for the arctic region, with the ambition to unfold the underlining spatial spaces, actors and dramas that this discourse creates. The result of this analysis shows that Sweden creates three different Arctic spaces within its geopolitical discourse; a Swedish Arctic, a Nearby Arctic and a Regional Arctic. This has major political consequences, which will be illuminated in the essay.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->