Sök:

Sökresultat:

1546 Uppsatser om Global campaigns - Sida 13 av 104

Klimatförändringar och dess effekter på ogräsfloran i Sverige :

Land management for food production is a fundamental human activity and one of the greatest challenges of the 21st century will be to increase the global food to accommodate a world growing to 10 billion or more people, while undergoing climate change. The increasing temperature and the current and projected increase in concentrations of CO2 lead to concern over possible impacts on agricultural pests. This assay is summarizing the knowledge of weeds in a changing climate in Sweden. Global warming and other climatic changes will affect the growth, phenology, and geographical distribution of weeds. The climate change will also affect the weed composition indirect by causing changes in the agriculture.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Tryck här för sanningens ögonblick: Automatiserade och mänskliga servicemöten i komplexa tjänsteleveranser

As self-service technologies become more common in service provisions, a deeper understanding is needed of how customer satisfaction is affected by automated service encounters. Drawing from theories of customer satisfaction, human interaction, and the dynamics of complex service provisions, the differences between automated and interpersonal service encounters in the initial part of a service provision are examined in terms of customers? evaluation of the service encounter itself, overall satisfaction, as well as the service encounter?s impact on global evaluations and evaluations of other non-dependant service encounters. The study was performed on people travelling by air on Swedish domestic routes. Passengers were asked to evaluate the airline?s performance on different attributes of the air travel they had undertaken, as well as to form an overall evaluation of the service.

Hållbarhetsredovisning : Positiv miljöpåverkan eller onödig pappersexercis?

Syftet med uppsatsen är att undersöka behovet av extern revidering, bankernas förväntan och revisionsfirmornas förutsättningar att revidera hållbarhetsinformation. Författarna berör även huruvida nationella och internationella påtryckningar har påverkat hållbarhetsredovisningen.Metod som använts är fallstudier med semistrukturerade intervjuer.Fallföretag: Handelsbanken, SEB, Swedbank, Deloitte, KPMG och Öhrlings PricewaterhouseCoopersVår studie visade att hållbarhetsredovisningen idag är försumbar ur ett låneperspektiv. Idag klassas redovisningen som ett komplement till den traditionella årsredovisningen, en viktig förutsättning för att höja dess acceptans är extern revidering. Revisionen skulle underlättas av en harmonisering av redovisningsreglerna, då ett problem idag är att det är stora variationer i företags kriterier och riktlinjer, en harmonisering skulle även leda till ökad jämförbarhet företag emellan. Det första steget mot internationell harmonisering har kommit från EU genom moderniseringsdirektivet.

En osynlig risk : studie av människors inställning till radonrisk och åtgärder

Approximately 400 people in Sweden die each year by lung cancer caused by radon gas. Authorities have in recent years invested big resources and organized campaigns to encourage people to take action against high occurrence of radon in residences. With low frequency of applications for radon allowances as the main measure, a lot interprets on a very low commitment. The purpose of this thesis is to investigate the reasons for the low commitment among people. The study is based on a questionnaire survey sent to 444 house owners in Uppsala.

Klimatförändringar som ett säkerhetshot. En studie av internationella organisationers säkerhetisering av klimathoten

International organizations are important actors on the stage of world politics, and how these actors securitize the climate change issue is of importance for how it will be tackled by actors on global and national levels. The purpose of this study is to contribute to research on climate security discourses and how climate change is defined as a security concern amongst different actors. This study, in contrast to previous research, focuses on systematically mapping the definitions made by different international organizations by asking: whose security is at stake; who is responsible for responding to the threat; how is the nature of the threat defined; and what responses are suggested? By analyzing material consisting of a variety of documents and statements from five international organizations, I aim to identify differences between these actors ? in how the climate change issue is conceptualized from a security perspective. The result of the study shows that only one of the organizations shows clear elements of the national/geopolitical security discourse, while all of the other actors primarily use the human security discourse.

Derivativ talan och Corporate Governance. En komparativ studie ur ett rättsekonomiskt perspektiv

The world is getting smaller. Global markets, political processes and communication technology bring people together. Even though many of these processes are dynamic and constructive, they have also resulted in a need for better and more effective ways of international conflict resolution. This thesis investigates central issues connected to the concept of humanitarian interventions in relation to current and future legislation of the European Union. The overall question is whether the rapid globalization process has resulted in a change of international law towards more liberal view where authorization of the security council is not always needed? And, if there has actually been such a liberalization, how does that affect the legal possibilities for the European Union to carry out armed operations without the consent of the global community?The conclusion of the thesis is that international law has been modified mainly in two aspects: First, the concept of sovereignty is no longer seen merely as a right of the nation, but also as a responsibility.

Att förutspå avkastning på en global marknad : Prediktionsjämförelser av Capital Asset Pricing Model och Fama-French trefaktorsmodell

Denna studie jämför hur Capital Asset Pricing Model (CAPM) och Fama-French trefaktorsmodell förklarar och förutspår avkastning på en global aktiemarknad. CAPM utgår ifrån att investerarna förväntar sig en riskfri ränta adderat marknadspremien multiplicerat med företagens exponering mot marknaden. Fama-Frenchs är en utvidgning av CAPM modellen, där företagens storlek och book-to-market-värde läggs till som förklarande variabler för avkastning. Genom regressionsmodeller och prediktioner för portföljer indelade i storlek och book-to-market jämförs modellerna. Fama-French tycks vara genomgående bättre på att förklara och förutspå avkastning under perioden 1990m07-2013m02 för samtliga portföljer, förutom portföljen för stora företag med medelhögt book-to-market värde.

Processorientering i en global kundorienterad koncern : En studie av Sandvik Coromants verksamhetsstyrning

För det multinationella företaget är det rimligtvis en stor utmaning att kunna ta hänsyn till såväl den lokala som den globala dimensionen. Förevarande uppsats syftar till att kartlägga hur organisk processorientering fungerar som styrform i en global kundorienterad koncern. Med utgångspunkt i vald teori formuleras en tes med innebörden att denna styrform förväntas vara lämplig för en global verksamhet där stora krav på kundfokus, flexibilitet och anpassningsbarhet ställs. Samtidigt förväntas den försvåra integrationen av koncernens dotterbolag.Studien genomfördes genom att undersöka hur skärverktygstillverkaren Sandvik Coromant organiserar sin globala verksamhet med dotterbolag i 130 länder. Intervjuer har genomförts med beslutsfattare vid huvudkontoret, på tre dotterbolag samt med en globalt kundansvarig.

Företags social ansvar. Globala värderingar i en global värld.

På senare år har debatten om företags sociala ansvar rönt uppmärksamhet både i media och i företagsvärlden. Från omgivningen ställs allt större krav på att företag skall integrera etiska och sociala hänsyn i sin verksamhet och ta ett socialt ansvar för de konsekvenser som företagens verksamhet medför för människa och miljö. I stort handlar det om krav på att införliva även andra värden än monetär lönsamhet och effektivitet i företagsvärlden. Med den ökade makten som globala företag har i världen är det knappast förvånande att också ökat ansvar krävs av dem. Men vad är egentligen socialt ansvar? Hur kan företagen ta ansvar och hur långt bör det ansvaret sträcka sig? Ett ökat ansvarstagande medför ett ökat anseende för företagen och kananvändas för att stärka företagets varumärke.

Humanitära interventioner. Europeiskt handlingsutrymme i förhållande till ett modernt interventionsbegrepp

The world is getting smaller. Global markets, political processes and communication technology bring people together. Even though many of these processes are dynamic and constructive, they have also resulted in a need for better and more effective ways of international conflict resolution. This thesis investigates central issues connected to the concept of humanitarian interventions in relation to current and future legislation of the European Union. The overall question is whether the rapid globalization process has resulted in a change of international law towards more liberal view where authorization of the security council is not always needed? And, if there has actually been such a liberalization, how does that affect the legal possibilities for the European Union to carry out armed operations without the consent of the global community? The conclusion of the thesis is that international law has been modified mainly in two aspects: First, the concept of sovereignty is no longer seen merely as a right of the nation, but also as a responsibility.

Välgörare eller missgynnare? En idéanalys av EU:s syn på utveckling utifrån en bistånds- respektive jordbrukspolitisk komparation

I den här uppsatsen vill jag genom en idéanalys söka nå en djupare förståelse för EU:s syn på utveckling. Med utgångspunkt i EU:s bistånds- och jordbrukspolitik vill jag undersöka hur det kommer sig att EU, som ligger i framkant när det gäller handel med utvecklingsländer samt framlyfter frihandel och ekonomisk integration som nyckeln till global utveckling, samtidigt tillåter olika typer av ekonomiska subventioner i syfte att skydda det europeiska jordbruket från internationell konkurrens. Hur kan dessa motsättningar inkorporeras i EU:s syn på global utveckling? Med hjälp av en idealtypsanalys, där neo-liberalism, merkantilism och postkolonialism används som teoretiskt ramverk, spåras de bakomliggande idéerna i EU:s bistånds- respektive jordbrukspolitik. Genom att karakterisera vilket teoretiskt ideal som ligger till grund för EU:s politiska mål kan dessa sedan kopplas till en viss typ av idé.

Marknadsföring i maktens korridorer : En studie om sociala mediers funktion i riksdagsvalet 2010

The current election is causing a debate in the Swedish media. The parties are trying to convince voters by spreading interesting and informative messages through different kind of media. Social media has emerged as a new way of reaching voters. All the current parliamentary parties have implemented this communication channel into their marketing strategy. People have both admired and judged the channel´s applicability in election campaigns.

Kalmars turismprofilering ur ett tidsperspektiv : En komparativ studie mellan två historiska platser

The world has become a globalized place in constant development and much of which is now taken for granted did not even exist 30-40 years ago, such as smartphones or Internet in common households. As new tourist destinations is continuously being created, it becomes increasingly important with effective place marketing to compete in the global market. Developing a good and interesting profile is thus a way for places to become more attractive for tourists. The main theory in the paper is "post-industrialization and the entrepreneurial city" which describes how cities in the global north have moved away from industry towards becoming post-industrial cities ? very often with a strong focus on tourism.

Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam

The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. Even though the method has received numerous praises there are not any academic proofs supporting these arguments. The authors, of this thesis, have examined if guerrilla advertising is more or less effective compared to traditional advertising and what the reasons for the result are.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->