Sök:

Sökresultat:

800 Uppsatser om Functional clothing - Sida 20 av 54

E-handels vara eller inte vara : En kvalitativ studie av svenska företags e-handelsverksamhet.

One of the biggest changes which have affected businesses during the last ten years is the accelerating speed at which Internet technology and e-commerce has developed. If Internet earlier was used in the purpose to entertain it is now accepted as an essential business tool and companies are investing more of its resources in e-commerce activities. Everyone ?has to be on the net? today but that implies a challenge in matching e-solutions to the company?s business goals. It is necessary to have clear goals, carry out research and plan a strategy in order to operate an optimal e-commerce website for the company?s needs.The purpose with this dissertation was to see how well companies adjust to new demands in the rapidly changing e-environment.

Från Skiss till Diss

Over the past decade, the fashion industry has experienced a relatively high rate of consumption with material and clothing becoming increasingly subject to waste and disposal. As a result of the increased awareness within the industry the interest in CSR (Corporate Social Responsibility) amongst retailers has increased substantially in an attempt to shy away from the critically amplified media attention. In addition the underlying demand from external stakeholders has forced companies to ensure they focus and act upon each stage of the product life cycle.This study provides a further in depth analysis of the fashion industry and conveys the key messages and steps that firms are taking in response to the external pressures and requirements based on four different merged process areas. This research paper examines the impact of CSR on two Swedish fashion retailers Åhléns and JC and shows how accountability relates to the external expectations and norms that prevail in society. The result shows that the firms do meet the demands within each sub category as a response to market demands.

Trenders påvekan på Line Extension - En fallstudie av Skånemejerier

The purpose of this study is to look at the line extensions of the Swedish dairy company Skånemejerier. We have chosen to focus on how trends in ecological products and Functional Food influence the line extensions. The competition in the food sector have made it harder for companies to be seen in the market area and the companies have to make their brands more visible. That is one of the reasons why companies work with line extensions. The study is based on a qualitative approach because we wanted to come closer to our subject in order to establish a greater understanding for the case itself.

Shamyana, the out door pleasure

The present work is a continuation of the ideas developed in previous projects during my Masters studies that explored the relation between pattern, form and space. Starting from the pattern multiplication for space construction the present project proposes textiles as an assortment of flexible expressions. The purpose of the project is to explore aesthetic and functional potential of textiles for out door temporary structures. This is to create a pattern interface which filters sunlight through a textile surface to offer instant sheltering solutions for out door activities. The project combines research and analyses of outdoor temporary structures and scope of textile in the area.

Varumärken - Ur barns perspektiv

Dagens teknologiska utveckling har bidragit till vårt mediaintensiva samhälle som iallt större utsträckning har övergått till ett konsumtionssamhälle. Trots Sverigesrestriktioner gällande marknadsföring riktat till barn, står barn för stora delar avlandets konsumtion, vilket inte minst förstärkts genom internets utveckling. Dagensbarn är rikare än någon annan generation genom tiderna, vilket är något företag i daguppmärksammat vid utformandet av marknadsföring och produkter. Varumärken harfått en större betydelse på den konkurrenssatta marknaden, inte minst bland barn.Uppsatsens syfte är att identifiera och fördjupa diskussionen kring barnskonsumtionsmönster i yngre åldrar. Uppsatsen belyser den varumärkesmedvetenhetsom råder i åldrarna 6-10, samt identifierar likheter respektive skillnader gällandebarns relation till klädmärken.Studiens huvudsakliga teorier är varumärkesvärde, visual literacy och grupptryck,vilka sammankopplas med den insamlade empirin för att svara på hur barns relationtill klädmärken ser ut.

Hållbar utveckling i värdekedjan

Detta är ett examensarbete inom textil produktutveckling som har sin grund hos uppdragsgivaren Bellaobastian. Syftet med rapporten är att ge en inblick i miljöarbetet i värdekedjan hos mindre konfektionsföretag, vilka svårigheter som kan förekomma och hur den hållbara utvecklingen kan effektiviseras. Vi vill ge mindre svenska konfektionsföretag råd och förslag om hur de kan uppnå en tillfredställande nivå på deras miljöarbete utan tillgång till enorma resurser.Vi har utfört intervjuer, litteraturstudier samt jämförelseanalyser mellan företagen H&M, ACNE och Lindex. Vid diskussion och analysarbetet var det tydligt att miljöarbete i värdekedjan är en komplex process och att det är flera aspekter som spelar in.Vi har kunnat identifiera åtgärder som företagen kan utföra i hopp om att uppnå en mer hållbar utveckling, både specifika som tex, materialval men även mer övergripande som att ändra sitt synsätt. Åtgärderna vi kunde påvisa kretsar kring:- Minska överkonsumtion och effektivisera resurssparandet- Minska koldioxidutsläppen- Använd miljöledningssystem och märkningar- Ändra företagets synsättEn av slutsatserna vi kunnat konstatera genom våra undersökningar är att det inte räcker med att åtgärda problemen.

Minimumkrav för ett CI-system

När en grupp utvecklare jobbar med samma kodbas kan konflikter uppstå med avseende på implementationen av moduler eller delsystem som varje utvecklare individuellt jobbar på. Dessa konflikter måste snabbt lösas för att projektet ska fortskrida och inte stagnera. Utvecklare som sällan kommunicerar framför ofta okompatibla moduler eller delsystem som kan vara svåra eller omöjliga att integrera i kodbasen, detta leder ofta till s.k. ?integration hell? där det kan ta väldigt lång tid att anpassa ny kod till en befintlig kodbas. En strategi som man kan ta till är ?continuous integration?, ett arbetssätt som erbjuder en rad fördelar när man jobbar i grupp på en gemensam kodbas.

Med tanke på vintern : ett gestaltningsförslag för Broparken i Umeå

It may seem obvious that the urban space in our northern cities should be design to function and inspire throughout the whole year. This is not always the case. The urban space is often designed on a summer basis and the winter is regarded more as a problem then a resource and its potential remain unused. I have in this master thesis studied the impact of the winter on people and spaces and ponder on how to design functional and attractive places for winter. The project ends in a design concept for Broparken in Umeå on the theme "everyday winter day". The work with this thesis has given me, as a landscape architect, valuable experiences and filled a gap of knowledge that I had in this subject. I hope that this thesis can inspire Umeå kommun and others who are interested in how northern cities can benefit by its climate and develop towards a more complete city. The thesis begins with a chapter that present the subject from four different perspectives.

Marknadsundersökning av John Deere slåtterkross 730/735 :

This examination work is about an marketing investigation of John Deere Moco 730/735 during the season year 2003. Moco 730 has an workingwidth on 3 m, and 735 has one with 3,5 m. The research results of 16 moco 730/735 are from intervju- and questionnaire made of the owners. The results also comes from intervju anwser from dealers which sold this mocos. The examination work shows comments and opinions from the customer after one seasons use. In the end of my examination work are all comments and opinions put together in a marketing analysis called swot-analys in Swedish. The analysis declare that the moco 730/735 is functional and have god quality. The future seems god for this kind of moco. The strength for this moco are god quality and the dealers god service support. The most important weakness about this moco are that the machine came out late on the market, compared to other mocos on the market. I think it´s important the have in mind that the customers are very John Deere faithful and this JD 730/735 is used for only one season..

: En undersökning om hur tillväxtstrategier kan tillämpas med hänsyn till hållbar utveckling

Att börja växa som företag är svårt, inte minst inom klädindustrin där det granskas stygn för stygn av media. Under de två senaste decennierna har fler klädföretag börjat arbeta med hållbar utveckling. Det som tidigare har genererat tillväxt från den industriella utvecklingen går emot dagens hållbarhetstänk, som har blivit viktigare i klädföretagen. Samtidigt behövs tillväxt hos klädföretag för att konkurrera på den mer globaliserade marknaden. I denna studie undersöks det hur tillväxtstrategier kan tillämpas i ett klädföretag som arbetar med hållbar utveckling.

En undersökning om hur tillväxtstrategier kan tillämpas med hänsyn till hållbar utveckling

Att börja växa som företag är svårt, inte minst inom klädindustrin där det granskas stygn för stygn av media. Under de två senaste decennierna har fler klädföretag börjat arbeta med hållbar utveckling. Det som tidigare har genererat tillväxt från den industriella utvecklingen går emot dagens hållbarhetstänk, som har blivit viktigare i klädföretagen. Samtidigt behövs tillväxt hos klädföretag för att konkurrera på den mer globaliserade marknaden. I denna studie undersöks det hur tillväxtstrategier kan tillämpas i ett klädföretag som arbetar med hållbar utveckling.

Översättning och utvärdering av det bildbaserade förståelsetestet TACL-3 - en pilotstudie

Test for Auditory Comprehension of Language -3 is an American picturebasedtest developed to examine children?s auditory comprehension of language.The aim of the study was to create a translation and to examine if the test wouldcontribute to the information about a child´s language comprehension received bysimilar tests that are used today. In the present study the test items were translatedinto Swedish. The translation was evaluated with 32 children in three different agegroups at a school in central Gothenburg. A linguistic examination of thetranslation and a list of the grammatical structures that are tested were made.

Kakträd och krokofanter : en sinnesstimulerande skolgård på Värmdö Särskola

My final essay is a design proposal for a schoolyard that pertains to the senses. The proposal consists of an illustration plan and this paper. The design proposal takes start in sense stimulation to create a varied environment. The title leads to the concept ?surprisingly predictable?.

Trailer Equipment Design : Utveckling av verktygslåda för lastbilar

Thesis completed by Johan Arvidsson, Alex Rasooli and Pontus Winroth, students at master program Product development and Design at the School of Engineering in Jönköping Sweden. The project comprises 30 ECTS credits and was carried out during the semester in the autumn of 2007.It was carried out in cooperation with Eksjöverken AB, subcontractor within the truck industry with special knowledge within the area of complicated machinery construction work. Job initiators at Eksjöverken were Mats Svanberg and Kjell Nygard. Dag Holmgren was acting as a tutor from the university. The task was to develop tools for trucks, primary toolboxes but in case of time also under run protection.

In b__ween. Ett arbete om sammanhang

As a designer, I find myself daily being confronted with choices which eventually can be summarizedas how we experience something. What?s the function, feeling, what colors should there be, shapes,materials, etc. Different parts will be combined to create an entirety. The only question is why we areaffected so differently by the same entirety.In this project I have examined how the relationship between a space and a product affects ourperception of a coherensy and what it is that makes us experience it so differently.I wanted to find a way to methodically explore the importance of the coherency for the experience ofa product and a space in relation to each other, in order to produce a material that can form the basisfor further work on the spatial context.I?ve looked into the psycological term central coherence and formed a scale that shows the humanabilities to perceive a context in various psychological conditions.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->